معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا

در کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا نوشته‌ی هرژه که سومین مجلد از کمیک‌بوک‌های پرطرفدار «تن تن و میلو» است، داستان خبرنگار باهوشی به نام تن تن را مطالعه می‌کنید که به شیکاگو سفر کرده تا در مورد یک جنایت سازمان‌یافته گزارش تهیه کند، اما در این راه توسط سرکرده‌ی گنگسترها ربوده می‌شود، با قبیله‌ای از بومیان آمریکایی دیدار می‌کند و کلی ماجرای دیگر را رقم می‌زند...

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن ‌تن 3: تن ‌تن در آمریکا

داستان کتاب ماجراهای تن ‌تن 3: تن ‌تن در آمریکا (Tintin in America) نوشته هرژه (Hergé) از آن جایی آغاز شد که تن تن تصمیم گرفت برای پیدا کردن کار به شیکاگو برود، اما مشکل این بود که به نظر می‌رسید هیچ‌کسی از حضور او در شیکاگو خوشحال نیست و از بودن او دل خوشی ندارد. ماجرا از وقتی جدی‌تر شد که آقای آل کاپون، رهبر گنگسترهای آمریکا، نامه‌ای تهدیدآمیز برای تن تن فرستاد. نامه‌ای مبنی بر این که اگر تن تن فردا صبح، رأس ساعت 11:55 سوار قطاری به مقصد نیویورک نشود و از آنجا با کشتی به کشور خودش نرود، خودش مسئول عواقب کارش است. او همچنین در نامه‌اش بیان کرده بود که اگر تا فردا ظهر هنوز ردی از این خبرنگار باهوش در شهر شیکاگو باشد،‌ جان تن تن به خطر می‌افتد.

زمان موعود فرا می‌رسد و الوعده وفا! گنگسترها به وعده‌ی خود عمل می‌کنند و تن تن را -که هنوز از شهر خارج نشده- می‌ربایند و به نزد آل کاپون می‌برند. در نهایت، تن تن موفق می‌شود به کمک سگ باوفایش، میلو نجات پیدا کند و اسیرکنندگانش را در دام سلطه‌ی خود گرفتار سازد؛ اما زمانی که تن تن به پلیس خبر می‌دهد، گنگسترها ما وقَعَ را انکار می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند.

به‌هرروی، تن تن که از دست گنگسترها و افراد آل کاپون جان سالم به در برده، با یک دردسر تازه ملاقات می‌کند: آقای بابی اسمایلز، سرکرده‌ی گروه گنگسترها و رقیب آل کاپون... بابی اسمایلز همه ‌ی توانش را به کار می‌بندد تا بتواند تن تن را استخدام و از هوش او بر ضد آل کاپون استفاده کند؛ اما تن تن که برای مبارزه علیه جرم به شیکاگو آمده،‌ به همین راحتی‌ها متقاعد نمی‌شود...

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا

کتاب ماجراهای تن ‌تن 3: تن ‌تن در آمریکا را نادر تکمیل همایون به زبان فارسی برگردانده و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابد. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب ماجراهای تن ‌تن 3: تن ‌تن در آمریکا

  • در سال 1991، یک قسمت از مجموعه‌ی تلویزیونی ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin) با اقتباس از کتاب تن ‌تن در آمریکا ساخته شد. این اقتباس توسط استودیوی فرانسوی Ellipse و شرکت انیمیشن کانادایی Nelvana صورت گرفت.

  • در سال 2002، یوخن گرنر‌ (Jochen Gerner)، هنرمند فرانسوی، طنزی سیاسی - اجتماعی را با اقتباس از کتاب تن تن در آمریکای هرژه به نگارش در آورد.

  • در سال 2011، فیلمی سینمایی به همین نام (ماجراجویی‌های تن تن: The Adventures of Tintin) با اقتباس از مجموعه کتاب‌های تن تن ساخته شد و به نمایش درآمد. استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg)، فیلم‌ساز مطرح آمریکایی کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. جیمی بل و اندی سرکیس در این اثر به ایفای نقش پرداخته بودند. بد نیست اشاره کنیم که این فیلم بر اساس سه مجلد از کتاب‌های تن تن ساخته شده بود: «گنج‌های راکهام»، «خرچنگ پنجه‌طلایی» و «راز اسب شاخدار».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • اقتباس‌های متعدد تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و نمایشی؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن به خوانندگان جوان نشان می‌دهد که دنیا با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، در نهایت به آن‌ها تعلق دارد. (وال استریت ژورنال)

  • من مفتون روشی شده‌ام که هرژه داستا‌ن‌هایش را تعریف می‌کرد. ماجراهایی بزرگ و حماسی درباره‌ی یک خبرنگار جوان که به سرتاسر دنیا سفر می‌کند تا داستان‌هایی برای گفتن بیابد. (استیون اسپیلبرگ، «ماجراهای اسپیلبرگ: مصاحبه»، نیویورک تایمز، 2011)

  • یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودک. (سایت آمازون)

  • ماجراجویی‌هایی فوق‌العاده در سرتاسر جهان. (فرانک کاترل-بویس، ده کتاب ضروری برای کودکان در سال 2020)

  • یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی من در دوران کودکی... این اثر من را تشویق کرد تا مجموعه‌ی کارتونی خودم را بسازم. (پیتر می، رمان نویس جنایی)

  • تن تن الهام‌بخش بزرگی برای جوان ماندن در دنیای بزرگسالان است. (چارلی هیگسون، نویسنده)

کتاب ماجراهای تن ‌تن 3: تن ‌تن در آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک ‌بوک‌های تن تن و میلو از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای تن ‌تن 3: تن ‌تن در آمریکا لذت و بهره می‌برند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-6839-82-2
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 3: تن تن در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.