معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

هرژه، کارتونیست مشهور بلژیکی و خالق مجموعه‌ی عظیم تن تن و میلو، در کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز، ‌همچون مجلدهای پیشین، داستان خبرنگار باهوشی را روایت می‌کند که به همراه سگش میلو، کاپیتان هادوکی و البته پروفسور فوستل با گروهی از افراد سودجو به مبارزه می‌پردازد؛ گروهی که قصد سوءاستفاده از منابع شهاب‌سنگی را دارند که به تازگی از آسمان سقوط کرده است. این مجموعه به بیش از هفتاد زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

کتابی که پیش روی شماست، با نام (The Shooting Star)، دهمین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش ماجراهای تن تن است. این کتاب با عنوان L'Étoile mystérieuse، پیش‌تر طی سال‌های 1941 تا 1942 در روزنامه‌ای به نام Le Soir منتشر شده بود. هرژه (Hergé)، تصویرگر و کارتونیست مشهور اهل بلژیک و خالق مجموعه‌ی ماجراهای تن تن، در کتاب ستاره‌ی اسرارآمیز، داستان تن تن و سگ باوفایش، میلو، و کاپیتان هادوکی را (که در مجلد قبلی، یعنی کتاب ماجراهای تن تن 9: خرچنگ پنجه طلایی، او را معرفی کرده بود) پی می‌گیرد که قصد سفر به اقیانوس منجمد شمالی را دارند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

مخاطبان این مجموعه نخستین بار در کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز متوجه می‌شوند که خبرنگار محبوبشان به ستاره‌شناسی علاقه دارد. ماجرا از این قرار است که تن تن، هنگام قدم زدن در کنار میلو، به شکل اتفاقی به آسمان می‌نگرد و متوجه می‌شود که در دب اکبر، یک ستاره اضافی‌ است! ‌پس از آن که تن تن با رصدخانه ارتباط برقرار می‌کند، درمی‌یابد که شهاب‌سنگ بزرگی در حال سقوط به سمت زمین است و احتمال برخورد آن با سیاره‌ی زمین وجود دارد. اگرچه، در نهایت،‌ شهاب‌سنگ از کنار زمین عبور می‌کند،‌ اما تکه‌ای از آن به اقیانوس منجمد شمالی می‌افتد. تن تنِ جوان که سرش درد می‌کند برای ماجراجویی و سفرهای اکتشافی، پس از این واقعه تصمیم می‌گیرد به محل سقوط شهاب‌سنگ سفر کند. در این سفر، یاور همیشگی‌اش، میلو، کاپیتان هادوکی و البته پروفسور فوستل (که از کارکنان رصدخانه است) او را همراهی می‌کنند. در همین حین، گروهی سودجو که قصد سرمایه‌گذاری و کسب ثروت از شهاب‌سنگ سقوط‌کرده را دارند، سفری را به سوی محل سقوط شهاب‌سنگ آغاز می‌کنند. همین امر است که باعث می‌شود گروهِ تن تن و دوستانش، در مقابل این افراد قرار بگیرند و این سفر که قرار بود یک ماجراجویی اکتشافی باشد، به رقابتی پرتنش بدل می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز نخستین مجلد از مجموعه کتاب‌های تن تن است که با فرمت تازه‌ای به انتشار رسید. در واقع، این کتاب همان ابتدا به صورت رنگی کشیده و در شصت‌ودو صفحه منتشر شد. به همین دلیل بود که در تجدید چاپ آن که در سال 1954 صورت گرفت، تفاوتی میان نسخه‌ی اولیه و نسخه‌ی تجدید چاپ شده‌ی آن وجود نداشت. در کتاب نامبرده شاهد صحنه‌هایی رؤیاگونه و رازآلودی هستیم که رنگی بودن تصاویر کتاب به ظرافت آن‌ها افزوده است.

هرژه در کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز برای نخستین بار مخاطب خود را با آپارتمان تن تن آشنا می‌کند؛ خانه‌ای که ساده، کوچک و در هم ریخته است. همچنین در کتاب نامبرده مخاطبان این مجموعه‌ی پرطرفدار برای نخستین بار با دانشمندی به نام پروفسور فوستل آشنا می‌شوند. بد نیست اشاره کنیم رصدخانه‌ای که هرژه در کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز آن را به تصویر کشیده، از رصدخانه‌ای واقعی در بلژیک الهام گرفته است! کاپیتان هادوک شخصیت دیگری‌ست که در کتاب تن تن و ستاره‌ی اسرارآمیز بار دیگر، برای دومین بار، پایش به ماجرا باز می‌شود! هادوک به مشروبات الکلی اعتیاد دارد و همین اعتیادش باعث می‌شود که صحنه‌های بانمک بسیاری در سرتاسر کتاب رقم بخورد. البته در مجموعه کتاب‌های تن تن، ‌مترجم واژه‌های نوشیدنی و نوشابه را به‌ عنوان معادلی برای الکل برگزیده است! از دیگر شخصیت‌های این کتاب پروفسور تورنسل است که هرژه جزییات شخصیت او را از دانشمندی واقعی به نام آگوست پیکارد، در دهه‌ی سی و چهل میلادی وام گرفته است. فردی که به گفته‌ی هرژه «مصداق بارز یک دانشمند» بوده است.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

هرژه هنگام نگارش کتاب ماجراهای تن تن: ستاره‌ی اسرارآمیز تلاش کرده تا چند تکنیک سینمایی را پیاده‌سازی کند. به ‌عنوان مثال، در این کتاب شاهد صحنه‌هایی از تکان خوردن یک کشتی و به هم ریختن حال مسافران هستیم که این صحنه‌ها به شکل چندین فریم پشت سر هم و به شیوه‌ی سینمایی نمایش داده شده‌اند.

آنچه در ادامه به شکل مختصر مطالعه می‌کنید،‌ نظرات گوناگون منتقدان نسبت به کتاب ستاره‌ی اسرارآمیز است؛ نظراتی که اغلب با یکدیگر بسیار تفاوت دارند و گاه حتی ضدونقیض هستند. پی‌یر اسولین، نویسنده و عضو آکادمی گنکو، ‌ معتقد است که توجه هرژه به واقعیت در این کتاب تا حدودی از بین رفته است. او در ادامه چنین می‌نویسد: «به طور کلی، دیوانگی در همه داستان ستاره‌ی اسرارآمیز وجود داشت و روی‌هم رفته در این ماجراجویی، نوعی احساس غیرواقعی بودن در جریان بود». ژان مارک و رندی لوفیسیه یهودی‌ستیزی را «لحظه‌ای غم‌انگیز» در این داستان توصیف کردند و به آن امتیاز یک از پنج دادند. برخی از منتقدان نیز به تحسین هرژه برای ترسیم فضایی آخرالزمانی در کتاب ستاره‌ی اسرارآمیز پرداختند.

اثری که معرفی آن را مطالعه کردید، دهمین مجلد از مجموعه کتاب‌های تن تن و میلو است. کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز را نادر تکمیل همایون به زبان فارسی برگردانده و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

  • در سال 1957، استودیو بلویژن (Belvision Studios) که انیمیشن‌های کوتاهی را با اقتباس از مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن و میلو می‌ساخت، در ششمین اقتباس خود از این مجموعه، ‌ به سراغ کتاب تن تن و ستاره‌ی اسرارآمیز رفت. گفتنی است کارگردانی این قسمت را ری گووسنز برعهده داشت و مایکل گِرِگ رگنی‌یر، کاریکاتوریست معروفی که بعدها سردبیر مجله‌ی تن تن شد، نوشته بود.
  • در سال 1991، استودیو فرانسوی الیپس و استودیو فرانسوی نلوانا قسمت هشتم از مجموعه‌ انیمیشن‌های تن تن را به داستان تن تن و ستاره‌ی اسرارآمیز اختصاص دادند. این انیمیشن با وفاداری به متن اصلی ساخته شده بود.
  • در سال 2010،‌ چارلز برنز، کارتونیست آمریکایی، کتاب را با نام X'ed Out تألیف کرد. الهامات او از کتاب هرژه به وضوح قابل مشاهده بود.

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های تن تن

  • در سال 2011، فیلم سینمایی ماجراجویی‌های تن تن (The Adventures of Tintin) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg)، با الهام از این مجموعه کتاب ساخته و اکران شد. فیلم نامبرده بر اساس سه جلد از کتاب‌های تن تن نوشته شده بود: «گنج‌های راکهام»، «خرچنگ پنجه‌طلایی» و «راز اسب شاخدار».
  • در سال 2002، یوخن گرنر‌ (Jochen Gerner)، هنرمند فرانسوی، از کتاب تن تن در آمریکای هرژه اقتباسی طنز و سیاسی - اجتماعی صورت داد.
  • در سال 1991، ستودیوی فرانسوی Ellipse و شرکت انیمیشن کانادایی Nelvana با وام گرفتن از کتاب تن تن در آمریکا قسمتی از مجموعه‌ی تلویزیونی ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin) را ساختند.
  • در سال 1989، یک شرکت بازی‌سازی فرانسوی، نخستین بار تن تن را در قالب بازی‌های ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار داد.
  • طی سال‌های 1992 تا 1993، رادیو بی‌بی‌سی پنج (BBC Radio 5) مجموعه‌ای رادیویی را با اقتباس از کتاب‌های تن تن تولید کرد. در این مجموعه، ریچارد پیرس در نقش تن تن و اندرو ساکس در نقش میلو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • اقتباس‌های متعدد تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و نمایشی؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودکان است. (سایت آمازون)
  • تن تن به شما الهام می‌بخشد تا در دنیای بزرگسالان جوان بمانید. (چارلی هیگسون، نویسنده)
  • ماجراجویی‌هایی فوق‌العاده در سرتاسر جهان. (فرانک کاترل-بویس، ده کتاب ضروری برای کودکان در سال 2020)
  • مجموعه کتاب‌های تن تن و میلو به مخاطبان جوان خود نشان می‌دهد که دنیا با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، در نهایت از آنِ آن‌ها است. (وال استریت ژورنال)
  • ماجراهای تن تن و میلو یکی از مجموعه کتاب‌های مورد علاقه‌ی من در دوران کودکی است... این مجموعه من را ترغیب کرد تا مجموعه‌ی کارتونی خودم را بسازم. (پیتر می، رمان نویس جنایی)
  • من شیفته‌ی راه و روشی شده‌ام که هرژه داستا‌ن‌هایش را تعریف می‌کند. ماجراهایی بزرگ و حماسی درباره‌ی یک خبرنگار جوان که به سرتاسر دنیا سفر می‌کند تا قصه‌هایی برای روایت کردن بیابد. (استیون اسپیلبرگ، کارگردان مطرح آمریکایی، «ماجراهای اسپیلبرگ: مصاحبه»، نیویورک تایمز، 2011)

کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک بوک‌های ماجراهای تن تن و میلو از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز لذت و بهره می‌برند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-5212-19-0
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 10: ستاره‌ی اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.