معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش

کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش، نوشته‌ی هرژه، ادامه‌ی داستان راز اسب شاخدار را روایت می‌کند. در این قسمت، تن تن و کاپیتان هادوک به همراه میلو سگ باوفا، بر اساس نقشه‌هایی که در دست دارند، طی سفری پرماجرا راهی جزیره‌ی گنج می‌شوند تا گنج کشتی دزد دریایی معروف، راکام سرخ‌پوش، را به چنگ بیاورند.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش

اواخر قرن هفدهم بود که کشتی راکام سرخ پوش، دزد دریایی مشهور، در دریا غرق شد. این کشتی اسب شاخ‌دار نام داشت و حامل گنج ارزشمندی بود که سال‌ها ماجراجویان و دریانوردان زیادی در اشتیاق پیدا کردن آن بوده‌اند. تن تن و دوست عزیزش کاپیتان هادوک، در ادامه‌ی ماجراهایی که در قسمت قبل از سر گذراندند، در جست‌وجوی این گنج راهی سفر می‌شوند. این دو که سه نقشه‌ی گنج را در دست دارند، جزیره‌ی گنج و کشتی متروک به جا مانده در عمق دریا را زیر و رو می‌کنند تا بلکه این گنج را به چنگ بیاورند.

کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش (Red Rackham's Treasure) دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های ماجراهای تن تن، نوشته‌ی هرژه (Herge) نویسنده و کارتونیست اهل بلژیک است. این کتاب جذاب و پرهیجان در سال 1944 خلق شد و اولین داستانِ دو قسمتی مجموعه‌ی تن تن است که ادامه‌ی جلد یازدهم این مجموعه محسوب می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش

گفتنی است که فضای زیر دریا و جزیره‌ی گنجی که در این کتاب می‌بینیم، با الهام از داستان‌های علمی تخیلی ژول ورن، نویسنده‌ی شهیر فرانسوی، ساخته و پرداخته شده است. پروفسور تورنسل، دانشمند باهوش و دوست‌داشتنی ماجراهای تن تن نیز برای نخستین بار در این کتاب ظاهر می‌شود. هرژه، پروفسور تورنسل را با الهام از یک شخصیت واقعی، به نام آگوست پیکار، آفریده است که با زیردریایی‌اش رکورد عمیق‌ترین سفر دریایی را از آن خود کرده بود. قصر مولنسار که قصر اجدادی کاپیتان هادوک است نیز برای اولین بار در این کتاب معرفی می‌شود.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هرژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابد. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش

  • در سال 2011، استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg) فیلم سینمایی ماجراجویی‌های تن تن (The Adventures of Tintin) را کارگردانی کرد که یکی از داستان‌های مورد اقتباس فیلم، کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش است.
  • کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش در سال 1991 الهام‌بخش دهمین قسمت از مجموعه‌ی تلویزیونی ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin) ساخته‌ی استودیوی فرانسوی الیپس و شرکت انیمیشن نلوانا شد.
  • در سال 1957، استودیوی بلژیکی بلویژن، پنجمین اقتباس از فصل دوم مجموعه تلویزیونی ماجراهای تن‌تن اثر هرژه را از این داستان انتخاب کرد. این قسمت نیز توسط ری گوسنز (Ray Goossens) کارگردانی شد و همانند دیگر اپیزودها، چندان به قصه‌ی اصلی کتاب وفادار نماند.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش به همراه داستان راز اسب شاخ‌دار، از مهم‌ترین جلدهای مجموعه‌ی تن تن محسوب می‌شوند و حتی می‌توان گفت جهان تن تن را پایه‌گذاری می‌کنند. (بینوا بیترز، نویسنده‌ی بیوگرافی هرژه)
  • هنر هرژه در این کتاب به اوج خود رسید. (ژان مارک لوفیسیر، منتقد)

کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کمیک بوک‌های ماجراهای تن تن و میلو علاقه‌ دارید، از خواندن کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش لذت زیادی خواهید برد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-5212-50-3
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 12: گنج راکام سرخ پوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.