معرفی و دانلود کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی: ویژه دانش آموزان

عکس جلد کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی: ویژه دانش آموزان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی: ویژه دانش آموزان

کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی که توسط پیمان ابراهیمی و بهار امیرکاوه نوشته شده‌ است، با زبانی ساده و روان به توضیح اصول ابتدایی و پیش‌نیازهای این رشته پرداخته و منبعی جامع و کاربردی را در اختیار علاقه‌مندان و دانش‌آموزان این رشته قرار داده است.

درباره‌ی کتاب مبانی زیست‌ فناوری کشاورزی

زیست‌فناوری کشاورزی، یکی از زیرشاخه‌های علوم کشاورزی است که با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های علمی به تحولات گیاهان، حیوانات و میکروارگانیسم‌ها می‌پردازد. کتاب مبانی زیست‌فناوری کشاورزی، نوشته‌شده توسط پیمان ابراهیمی و بهار امیرکاوه هم که با هدف ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در این حوزه به رشته‌ی تحریر درآمده، منبع جامعی است که خواننده را با مفاهیم و اصول لازم آشنا می‌کند.

این کتاب، به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، خواننده با رشته‌ی کشاورزی و زیست‌فناوری کشاورزی آشنا می‌شود. این قسمت بیشتر به مرور مفاهیم و اصول اولیه پرداخته که می‌توان آن‌ را مقدمه‌ای برای مباحث پیش رو تلقی کرد. دستاورد مطالعه‌ی این قسمت، کسب اطلاعاتی مفید درباره‌ی علم زیست‌فناوری کشاورزی، مزیت‌ها و تاریخچه‌ی این علم است. نقش ایران در توسعه‌ی این رشته هم از دیگر مباحثی است که نویسندگان در این بخش شرح می‌دهند.

بخش دوم، عمدتاً بر زمینه‌های تحقیقاتی این رشته تمرکز دارد و توضیح می‌دهد که چگونه علم زیست‌فناوری با معرفی و به‌کارگیری روش‌های دستکاری ژنتیکی، مرزهای دانش زیست‌شناسی را در سال‌های اخیر گسترش داده‌ است. در این بخش مخاطب با پژوهش‌های نوین صورت‌گرفته در این حوزه آشنا می‌شود و در هر فصل، اطلاعات ارزنده‌ای درباره‌ی ایجاد گیاهان دست‌ورزی شده با ارزش غذایی بالا، افزایش خواص درمانی-پیشگیری گیاهان، ایجاد بافت‌های گیاهی با سرعت رشد بیشتر، افزایش مقاومت گیاهان به تنش‌ها، خطرات محیطی و... کسب می‌کند.

در مجموع، کتاب مبانی زیست‌فناوری کشاورزی، راهنمایی کاربردی برای علاقه‌مندان به این رشته است که به مجموعه‌ی «زیست فناوری را آسان بیاموزیم» اختصاص دارد. این کتاب، دومین جلد از مجموعه‌ی مذکور است که برای دانش‌آموزان نوشته شده و انتشارات امین‌نگار، مسئولیت انتشار آن‌ها را بر عهده گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های زیست فناوری را آسان بیاموزیم

مجموعه‌ کتاب‌های زیست‌ فناوری را آسان بیاموزیم، با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ماهیت این رشته، اصول، مبانی، مفاهیم، زیرشاخه‌ها و گرایش‌های مختلف آن توسط انتشارات امین نگار منتشر شده است. در هریک از آثار این مجموعه، خواننده با اصطلاحات تخصصی، تاریخچه، حوزه‌های پژوهشی و گرایش‌های متعدد این رشته آشنا می‌شود.

کتاب مبانی زیست‌ فناوری کشاورزی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به رشته‌ی زیست‌شناسی گیاهی مناسب است.

با بهار امیرکاوه و پیمان ابراهیمی بیشتر آشنا شویم

بهار امیرکاوه، نویسنده‌ی کتب آموزشی، در سال 1372 متولد شده و تألیف کتاب‌ها «بیوانرژی» را در کارنامه دارد. این کتاب‌ها، همانند دیگر آثار این نویسنده، منبع قابل استنادی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به این رشته است که همگی توسط انتشارات امین نگار منتشر شده‌اند.

شماری از آثار او با همکاری پیمان ابراهیمی تألیف شده‌اند که در این میان می‌توان از کتاب‌های «زیست فناوری چیست؟» و «کشت بافت گیاهی چیست؟»، نام برد.

در بخشی از کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی: ویژه دانش آموزان می‌خوانیم

کشاورزی
گیاهان حاصل نمی‌شوند جز بر پایه علم کشاورزی!!!

علم کشاورزی شاخه‌ای از علوم تجربی است که به کاشت، داشت و برداشت و حتی اصلاح گیاهان باغی، زراعی و علوفه‌ای می‌پردازد که در گذشته منجر به ظهور تمدن و یک جانشینی شده و امروزه نیز با توجه به اینکه جمعیت کنونی جهان دائما در حال افزایش است و از طرفی قوت غالب انسان‌ها گندم، جو و برنج می‌باشد پس علم کشاورزی بیش از پیش حائز اهمیت شده است.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون هاست، از جمله راه‌هایی که برای تولید انواع محصولات کشاورزی، گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاهان، حفر کانال‌ها، شکل‌های مختلف آبیاری و... می‌باشد.

در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود، کمبود منابع و همچنین مشکلاتی از قبیل خشکسالی، شوری، عدم وجود خاک‌های حاصلخیز، آفات و... نیاز است تا علم کشاورزی را از روش‌های سنتی به سوی کشاورزی پایدار و پیشرفته سوق دهیم تا بتوانیم در کمترین زمان محصولاتی با کمیت و کیفیت بالا و عالی تولید نمائیم و به نیاز جهانیان پاسخ دهیم. پس در نتیجه می‌بایست تکنولوژی را نیز چاشنی این علم نمود و دانشی بوجود آورد تحت عنوان زیست فناوری کشاورزی و یا بیوتکنولوژی کشاورزی تا بتواند جانشینی برکشاورزی سنتی امروزه باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسندگان
بخش اول: آشنایی با کشاورزی و زیست فناوری کشاورزی
مقدمه
گیاه چیست؟ و چه ارزش‌هایی دارد؟
کشاورزی
گیاهان حاصل نمی‌شوند جز بر پایه علم کشاورزی!!!
زیست فناوری کشاورزی و اهمیت آن
مزیت زیست فناوری کشاورزی بر کشاورزی سنتی
تاریخچه زیست فناوری کشاورزی
جایگاه ایران در توسعه زیست فناوری کشاورزی
بخش دوم: معرفی زمینه‌های تحقیقاتی انجام شده در این حوزه
زیست‌فناوری‌کشاورزی
1- ایجاد گیاهان دَست‌ورزی شده با ارزش غذایی بالا
2- افزایش خواص درمانی- پیشگیری در گیاهان
3- ایجاد گیاهان تغییر یافته با راندمان رشد سریع
4- ایجاد گیاهان مقاوم به تنش‌های محیطی و آفت‌ها
5- کِشت بافت و ریز ِازدیادی
6- تهیه کود زیستی
7- تهیه آفت کش زیستی
8- کشت هیدروپونیک
9- تراریوم
سخن آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی: ویژه دانش آموزان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات امین نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات51
زبانفارسی
شابک978-622-97924-5-2
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی

برای دریافت کتاب مبانی زیست فناوری کشاورزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.