معرفی و دانلود کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی

عکس جلد کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی

کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی اثری از جوردی یانسانا بر آن است تا اطلاعات پایه‌‌ایِ رشته‌ی فیزیک و شیمی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد و آنان را با این دو رشته‌ی مهم به‌صورت مقدماتی آشنا سازد. پس با کتابی مواجه هستید که مطالب دشوار را برای درک بهتر دانش‌آموزان به زبان آسان‌فهم بیان کرده است.

درباره‌ی کتاب اطلس پایه‌ی فیزیک و شیمی

کتاب اطلس پایه‌ی فیزیک و شیمی (Essential Atlas of Physics and Chemistry) تألیف جوردی یانسانا (Jordi Llansana) است که قصد دارد دانش‌آموزان را با مطالب کلی و مهم این دو رشته‌ی علمی روبه‌رو کند. این کتابِ دانش‌نامه‌ای و مدرسه‌ای بیشتر همچون مقدمه‌ای برای ورود به این دو رشته محسوب می‌شود و ممکن برای ارائه‌ی اثری فشرده‌تر و کم‌حجم‌تر، برخی از فصول و موارد موجود در این دو رشته را حذف کرده باشد. اما می‌توان گفت این کتاب اکثر مباحث پایه‌ای فیزیک و شیمی را در قالب یک اثر واحد گردآوری کرده و خواندن آن برای دانش‌آموزان بسیار مفید خواهد بود.

در این کتاب نویسنده با بهره بردن از زبانی شفاف و گویا مطالب علوم تجربی را برای دانش‌آموزان ساده‌تر کرده است. در کتاب مطالب به‌گونه‌ای ارائه شده که یک دانش‌آموز معمولی مدرسه‌ای بتواند به راحتی داده‌های ارائه‌شده را فرا گیرد و در فهم آنان به مشکل نخورد. پس می‌توان ادعا کرد نمی‌توان هیچ کتابی بهتر از اطلس پایه‌ی فیزیک و شیمی برای فهم مفاهیم و اصطلاحات پایه‌ی این دو رشته‌ی علمی پیدا کرد. ازاین‌رو، با کتابی ارزشمند مواجه‌اید که به روی شما دریچه‌های تازه‌ای از این دو رشته‌ی علمی را می‌گشاید.

در بخش مقدمه‌ی کتاب، جوردی یانسانا به شما مطالبی در باب تاریخچه‌ی فیزیک و شیمی ارائه می‌دهد. شما در این بخش با تاریخ بدوی این دو رشته آشنا می‌شوید. همچنین به شما نام‌های بزرگی که به عنوان دانشمندان فیزیک و شیمی در تاریخ پژوهش‌های بزرگ علمی از خود به جای گذاشته‌اند معرفی می‌شود. در هر حوزه‌ی علمی‌، تاریخی وجود دارد که ریشه‌های ابتدایی آن کاشته می‌شود و سپس تاریخِ تحول و دگرگونی آن در طول تاریخ رقم می‌خورد. در این بخش از ابتدای کتاب، یانسانا به شما می‌گوید که آن دستاوردهای اولیه در علم امروز دچار به چه دگرگونی‌هایی شده‌اند و در عصر کنونی چه رویکردهایی در علم شیمی و فیزیک وجود دارد.

در کتاب با مباحث هیجان‌انگیزی همچون نورشناسی، الکتریسیته و صدا روبه‌رو می‌شوید. در واقع نویسنده‌ی کتاب که در این زمینه از دانش بالایی برخوردار است به شما دانش‌نامه‌ای جامع و کامل از آن چیزهایی که به عنوان مقدمه و به صورت کلی باید بدانید ارائه می‌دهد. یک اطلس مفید برای دانش‌آموزان تا سطح دانش و داده‌های خود در این رشته‌ها را وسعت بخشند و معلمان در تدریس‌شان از آن بهره ببرند. در بخش نورشناسی شما ابتدا با ماهیت نور آشنا می‌شوید. اینکه به لحاظ علمی منظور از نور چیست و چگونه نور حرکت می‌کند. نویسنده در ادامه برای شما شرح می‌دهد که آینه‌ها و عدسی‌ها در برابر نور از چه قابلیت‌هایی بهره‌مندند و چگونه به واسطه‌ی آنان انعکاس نور رخ می‌دهد. در بخش حرکت موج که از مباث پایه‌ی فیزیک است، با مواردی چون انواع، طول و خواص موج‌ها آشنایی پیدا می‌کنید. کتاب اطلس پایه‌ی فیزیک و شیمی توسط نونا سادات مصطفوی به فارسی روان برگردان شده و انتشارات تیمورزاده آن را منتشر کرده است.

کتاب اطلس پایه‌ی فیزیک و شیمی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانش‌آموزان و معلمان مدارس پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی می‌خوانیم

اتم ها چه شکلی‌اند؟

هیچ فردی اتم را تا به حال ندیده است، اما در طول قرن بیستم الگوهای متعددی از اتم‌ها وجود داشته است.

از نظر «تامسون» اتم یک جرم مثبت با الکترون‌های الحاق شده بود. از نظر «رادرفورد» اتم هسته‌ٔ بسیار کوچک با اجرام مثبت و منفی و یک حلقه مدور از الکترون‌های منفی داشت. شعاع حلقه الکترون تقریباً ده برابر هسته بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نیرو و تاثیرات آن
حرکت
کار، توان و انرژی
سیالات
حرکت موج
صدا
نورشناسی
الکتریسیته
ماده
درون ماده
مخلوط‌ها
مواد خالص
تغییرات شیمیایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی
نویسنده
مترجمنونا سادات مصطفوی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-2386-37-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی

برای دریافت کتاب اطلس پایه فیزیک و شیمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.