معرفی و دانلود کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان: با اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خود ماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری

عکس جلد کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان: با اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خود ماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان: با اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خود ماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری

کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان، توسط لیزا آ. کورتز تألیف شده و به بررسی کلی ساختار سیستم بینایی و مشکلات مربوط به آن در کودکان می‌پردازد. اثر پیش رو به عنوان یک کتاب راهنما، برای والدین و متخصصانی که با چنین کودکانی سروکار دارند، مفید است.

درباره‌ی کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

اختلالات ادراک بینایی در کودکانی با سطح هوش معمولی، به نوبه‌ی خود باعث بروز مشکلات فراوانی در یادگیری و دیگر توانمندی‌های ایشان می‌شود. اگر کودک از مسائل دیگری مانند اختلال ADHD یا بیش‌فعالی نارسایی توجه، اوتیسم یا دیگر ناتوانی‌ها در فرآیند یادگیری رنج ببرد، مشکل دوچندان شده و نیاز به مداخله‌ی درمانگر مجرب بیشتر احساس می‌شود. لیزا آ. کورتز (Lisa A. Kurtz) که سابقه‌ای طولانی در آموزش و حل مشکلات کودکان دارد، در کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان (Visual Perception Problems in Children with AD/HD, Autism and Other Learning Disabilities) راهنمایی جامع و مفید درباره‌ی ساختار بینایی و اختلالات آن ارائه کرده است. کتاب حاضر با ادبیاتی بسیار ساده نوشته شده و شامل تصاویر و توضیحات کاربردی‌ست تا والدین و متخصصان به راحتی از مطالب آن بهره ببرند. نویسنده در اثر خود نحوه‌ی تشخیص مشکلات بینایی را شرح داده است. کتاب حاضر همچنین شامل تمرینات و فعالیت‌هایی خاص برای بهبود و تقویت قوای بینایی کودکان است که با ساده‌ترین امکانات در خانه یا کلاس درس، قابلیت اجرا دارند.

کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان با اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خود ماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری با ترجمه‌ی دکتر پرویز شریفی درآمدی و محمدرضا شاهی، توسط انتشارات آوای نور در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

  • یک منبع عالی برای والدین و مربیانی که با کودکان دارای مشکلات بینایی سروکار دارند. (Good Autism Practice)
  • این کتاب فوق‌العاده کاربردی است. (ForeWord)
  • لیزا آ کورتز این کتاب را به شیوه‌ای بسیار آموزنده نوشته و راهکارهای کاربردی و آسانی را در اختیار والدین قرار می‌دهد. (Play Therapy UK)

کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب حاضر به والدینی که کودکشان دچار مشکلات بینایی هستند و همچنین درمانگرانی که با این طیف از کودکان سروکار دارند، توصیه می‌شود

در بخشی از کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان: با اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خود ماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری می‌خوانیم

کارکردهای چشم از جهات متعدد مانند دوربین است. چشم حاوی یک سیستم عصبی محدب است که به هدف‌گذاری و تمرکز بر تصویر کمک می‌کند. یک سیستم دهانه‌ی متغیر که اجازه‌ی ورود نور را می‌دهد و ساختاری که تصویر را تا حد زیادی به همان روش دوربین فیلمبرداری ثبت می‌کند. پلک به مرطوب نگه داشتن چشم کمک می‌کند و چشم را تا حدی از صدمه و اشیای خارجی حفاظت می‌کند. در داخل پلک‌ها بافتی با لایه‌ی نازک قرار دارد که رگ‌های خونی ریز متعدد است و ملتحمه نامیده می‌شود.

بسیاری از افراد با ورم ملتحمه آشنا هستند که التهاب این آستر به خاطر یک عفونت ویروسی یا باکتریایی، حساسیت یا دیگر منبع سوزش است. این بافت ملتحمه بیشتر بخش سفید کره‌ی چشم را می‌پوشاند که صلبیه نامیده شده است. در جلوی صلبیه، قرنیه جایگزین بافت ملتحمه می‌شود که یک ساختار شفاف است که اجازه‌ی ورود نور به چشم را می‌دهد. قرنیه عنبیه را می‌پوشاند. عنبیه بخش رنگی چشم است. کارکرد عنبیه تنظیم مقدار نور ورودی با باز و بسته کردن دهانه‌ی مرکزی آن است. این دهانه‌ی مرکزی با عنوان مردمک شناخته شده است که نقطه‌ای تاریک در مرکز کره‌ی چشم است. فرایند باز و بسته شدن عنبیه برای ورود نور به چشم، همان چیزی است که باعث می‌شود مردمک چشم تحت شرایط مختلف کوچک‌تر یا بزرگ‌تر دیده شود.

مردمک در تاریکی بزرگ‌تر می‌شود، زیرا در وضعیت باز است تا اجازه دهد تا حد امکان نور بیشتری وارد چشم شود. تحت شرایط نور روشن، مردمک تنگ و کوچک‌تر می‌شود. وقتی نور از قرنیه عبور می‌کند، از میان عدسی پرتاب می‌شود که به‌طور مستقیم پشت مردمک قرار می‌گیرد. عدسی بیشتر روی نور پرتاب شده به شبکیه متمرکز می‌شود که لایه‌ای نازک از بافت خوابیده در بخش درونی چشم است. شبکیه تصاویری را که دریافت می‌کند، به شکل معکوس دریافت می‌کند و بعد تصویر را از اعصاب بینایی به مغز انتقال می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل1: ‌کالبدشناسی و ساختار سیستم بینایی
چشم و عضلات خارجی
مسیرهای بینایی
فصل 2: رشد اولیه مهارت‌های بینایی
مهارت‌های بینایی در نخستین سال زندگی
کودکان نوپا و پیش‌دبستانی‌ها
فصل 3: آنچه من می‌بینم، تو نیزمی‌بینی؟ مشکلات مهارت‌های بینایی
مشکلات ساختاری دید
اختلال‌های کارکردی دید
مشکلات ادراک بینایی
فصل 4: ‌یافتن کمک رسانی تخصصی برای مشکلات بینایی
نشانه‌های هشداردهنده‌ی کارکردی دید و اختلال‌های ادراکی
انتخاب یک متخصص دید
ارزیابی اختلال‌های ادراک بینایی شناختی
فصل 5: فعالیت‌هایی برای بهبود مهارت‌های بینایی
فعالیت‌هایی برای بهبود کارکردی دید
فعالیت‌هایی برای بهبود ادراک بینایی
فصل 6: ‌یاری‌رسانی جبرانی به کودکان دارای مشکلات بینایی
راهبردهایی برای حفظ بهداشت بینایی
راهبردهای جبرانی ممکن برای مشکلات بینایی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان: با اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خود ماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری
نویسنده
مترجممحمدرضا شاهی، پرویز شریفی درآمدی
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-309-161-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

برای دریافت کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.