معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین

کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین، نوشته‌ی استفان ووب و دیوید ال وودراف، در حقیقت درآمدی بر مدل‌های بهینه‌سازی محاسبات است که درک مسائل مهم این حوزه را با ارائه‌ی مفاهیم مورد نیاز آسان کرده. هدف از این اثر ارائه‌ی الگوریتم‌های خاص فروشندگان نرم‌افزار در این زمینه است.

درباره‌ی کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین

نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند مدل‌هایی را که براساس زبان‌های مدلسازی کامپیوتر اجرا می‌شوند و به تشریح و توضیح مسائل پیش روی شرکت‌های فعال در زنجیره‌ی تأمین مدرن می‌پردازند، ارائه نمایند. بنابراین هدف اصلی از نگارش کتاب حاضر، دسترسی به زبان‌های مدلسازی و مطالعه‌ی آن دسته از مدل‌های بهینه‌سازی است که به طور کلی در برنامه‌ریزی یک کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در این زمینه نمونه‌های خاص و مدل‌های کامپیوتری مورد نظر قرار گرفته‌اند.

در کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین (Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning)، با اجزای مدل‌های ریاضی گوناگون و جایگاه هریک در مدلسازی شرایط واقعی آشنا می‌شوید. استفان ووب (Stefan VoB) و دیوید ال وودراف (David L Woodruff) در فصول گوناگون کتاب گذری بر مفاهیم عدم قطعیت در دنیای واقعی و معرفی مدل برنامه‌ریزی احتیاجات خواهند داشت و توصیه‌هایی برای کارایی مدل‌های پایه ارائه می‌کنند. سعی نویسندگان این اثر بر آن بوده که با دیدی کلی‌نگر به مفاهیمی که در مدل‌های پایه و توسعه‌یافته معرفی شده‌اند، بپردازند.

در فصول پایانی کتاب با جزئیات اجرای مدل‌های رویکرد پیاده‌سازی عملی آن‌ها آشنا می‌شوید و ابزارهایی که به منظور آماده‌سازی یک مدل مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شما معرفی می‌شوند. در نهایت نقش فناوری اطلاعات در لجستیک را خواهید دانست و درباره‌ی زنجیره‌های تأمین معکوس و حلقه‌ی بسته مطالب مفیدی می‌خوانید. این کتاب ترجمه‌ی محمدحسین بابایی، سعید رمضانی و فهیمه پورمهدی است که شرکت چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین

  • این ویرایش دوم کتاب است که می‌توان آن را در جهت توسعه‌ی دوره‌های آموزشی دانشجویان بازرگانی، مدیریت یا مهندسی صنایع استفاده کرد. برخی از مدل‌های توسعه‌یافته نه‌تنها برای اهداف آموزشی مفید هستند، بلکه می‌توانند بلافاصله توسط پزشکان استفاده شوند و برای محققین و دانشجویان دکتری ارزش ویژه‌ای داشته باشد. (Vitaly A. Strusevich, Zentralblatt MATH)

کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی و مهندسی صنایع می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند. همچنین متخصصانی که در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و مدیریت تولید فعالیت دارند، از دیگر مخاطبان کتاب هستند.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین می‌خوانیم

قبل از اینکه کلمات «مدیریت زنجیره تأمین» رایج شوند بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با این کلمات «لجستیک» و بقیه «برنامه‌ریزی تولید» نامیده می‌شدند. بحث را با هدف اصلی لجستیک شروع می‌کنیم و برنامه‌ریزی تولید را بعداً بررسی می‌کنیم. (هدف لجستیک) می‌تواند تحویل محصول درست در مکان درست و در زمان درست با حداقل هزینه‌ها توصیف شود؛ مثلاً به بورسوکس و کریستوفر مراجعه کنید. اکثر سازمان‌ها لجستیک را شایسته اولویت نسبتاً کمی تلقی کرده‌اند.

قبل از سال 1950 لجستیک جزئی و فرعی تلقی می‌شد. بورسوکس دو عامل مهم را برای این نادیده گرفتن و رشد بعدی شناسایی نمود. اولاً قبل از زمانی که کامپیوترها پدید آیند و قبل از اینکه ابزارهای تحلیل کاربردی در دسترس سازمان‌ها باشند دلیلی وجود نداشت که تصور شود یک حمله یکپارچه به فعالیت‌های لجستیکی عملکرد را بهتر خواهد کرد. ثانیاً افزایش ناگهانی طولانی سود در اوایل دهده 1950 یک محیط مستعد برای توسعه سیستم‌های جدید کنترل هزینه ایجاد کرد. لجستیک یکپارچه یک عرصه مستعد و پربار برای روش‌های جدید کاهش هزینه ایجاد کرد.

در مدت زمان بین اواسط دهه 1950 تا اواسط دهه 1960 مفهوم لجستیک یکپارچه متبلور شد. طبق گفته بورسوکس جو اقتصادی در آن زمان مسئول «توجه زیاد به مشکلات لجستیکی» شد. در اوایل دهه 1960 افق‌ها زمینه‌های نوظهور لجستیک یکپارچه شروع به گسترش کردند. کم‌کم بر توجه به توانمندی‌های خدماتی بهتری که یک سیستم لجستیک بسیار یکپارچه ایجاد می‌کرد تأکید شد.

دهه 1970 شامل یکپارچه‌سازی (تلفیق) کارکردهای لجستیکی درون‌سازمانی بود. دیویس و براون «مدیریت لجستیک» را «مسئولیت مدیریتی سازماندهی؛ کنترل؛ هدایت؛ تأمین پرسنل و هماهنگ کردن جریان محصول از نقطه تهیه اولیه تا نقطه مصرف نهایی» تعریف می‌کنند. این تعریف فعالیت‌های خرید، کنترل موجودی انبار، جابجایی مواد، تعیین محل، انبارداری، بسته‌بندی، رسیدگی به سفارشات و حمل‌ونقل در یک شرکت را در برمی‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: بهینه‌سازی مدل‌سازی
فصل 3: شروع با یک مدل MRP
فصل 4: توسعه به مدل MRPII
فصل 5: یک مدل بهتر
فصل 6: ضمائم مدل
فصل 7: نمونه‌های اجرایی
فصل 8: راه‌حل‌ها
فصل 9: چند توسعه تصادفی
فصل 10: جهت‌گیری‌های تحقیق و منابع
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین
نویسنده،
مترجممحمدحسین بابایی، سعید رمضانی، فهیمه پورمهدی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات284
زبانفارسی
شابک978-964-468861-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۹۷۰۰ ۴۴,۸۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه سازی برنامه ریزی تولید در زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.