معرفی و دانلود کتاب ملکه‌های فرانسه

عکس جلد کتاب ملکه‌های فرانسه
قیمت:
۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملکه‌های فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملکه‌های فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملکه‌های فرانسه

تورنتون وایلدر در کتاب ملکه‌های فرانسه در قالب نمایشنامه‌ای کوتاه، داستان وکیل شارلاتانی را روایت می‌کند که می‌کوشد با حقه‌بازی زنان را متقاعد کند که عضوی گم‌شده از خاندان سلطتنی فرانسه هستند و سریر شاهی در انتظار آن‌هاست.

درباره‌ی کتاب ملکه‌های فرانسه

داستان نمایشنامه‌ی ملکه‌های فرانسه (Queens of France) نوشته‌ی تورنتون وایلدر در سال 1869 در نیواورلئان می‌گذرد. ماجرا از این قرار است که یک وکیل شارلاتان، برای زنان آسیب‌پذیر دام می‌گسترد تا آنان را طعمه کند و هر یک از ایشان را متقاعد سازد که از نوادگان مشروع دوفین گمشده و از اعضای خاندان سلطنتی فرانسه هستند. او بدین ترتیب قربانیان خود را فریب می‌دهد که ملکه‌ی آینده و برحق فرانسه هستند و آن‌ها را از این راه سرکیسه می‌کند!

هر یک از قربانیان که مست رویای فریب‌آلود ثروت و جاه و مقام شده‌اند، به شیوه‌ی خود به این فرایند مضحک واکنش نشان می‌دهند. در طول نمایشنامه با ماجراهای گوناگون زنانی که در این موقعیت قرار می‌گیرند آشنا می‌شویم و می‌خوانیم که چگونه وکیل شارلاتان نمایش، ادعا می‌کند که از سوی انجمن تاریخی پاریس حمایت می‌شود تا بتواند زنان بی‌خبر و سودازده را فریب دهد.

تورنتون وایلدر، چنان که خود درباره‌ی این اثر می‌گوید، کوشیده است در این نمایشنامه «غروری را که در اولویت بالاتری از شکست قرار می‌گیرد» به تصویر بکشد. ملکه‌های فرانسه اولین بار در سپتامبر 1931 در نشریه‌ی Yale Review منتشر شد و یکی از شش نمایشنامه‌ی تک‌پرده‌ای بود که در کنار چند اثر دیگر در یک مجموعه منتشر شد.

نشر چشمه ترجمه‌ی حسن ملکی را از این نمایشنامه تهیه و منتشر کرده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب ملکه‌های فرانسه

در سال 1938 در انگلستان اقتباسی تلویزیونی به مدت 20 دقیقه از این اثر به نمایش درآمد که فلیکس آیلمر در آن به ایفای نقش می‌پرداخت.

در نکوداشت کتاب ملکه‌های فرانسه

نمایشنامه‌ی ملکه‌های فرانسه از مضمونی بسیار غنی برخوردار است و با چنان لطافت و ملایمتی به رشته‌ی تحریر در آمده است که هر خواننده‌ای را به وجد می‌آورد. (فنی باچر، تریبون روزانه‌ی شیکاگو)

کتاب ملکه‌های فرانسه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی نمایشنامه‌های کوتاه علاقه دارید، خواندن کتاب ملکه‌های فرانسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با تورنتون وایلدر بیشتر آشنا شویم

تورنتون وایلدر (Thornton Wilder)، متولد 1897 و درگذشته‌ی 1975، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس چیره‌دست اهل آمریکا بود. «پل سن لوئیس ری» (1928)، یکی از هفت رمان منتشرشده‌ی وایلدر، و همچنین دو اثر دیگر او با عنوان‌های «شهر ما» (1938) و «پوست دندان‌های ما» (1943) توانستند جایزه‌ی پولیتزر را برای این نویسنده‌ی آمریکایی به ارمغان آورند. همچنین تورنتون وایلدر در عرصه‌های دیگری همچون تدریس، بازیگری، اپرا و فیلم‌سازی نیز توانست موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد. از دیگر افتخارات وایلدر می‌توان به دریافت مدال طلای داستان از آکادمی هنر و ادبیات آمریکا، مدال آزادی ریاست جمهوری و مدال ادبیات کمیته‌ی ملی کتاب اشاره کرد. کتاب‌های «جان کندن»، «واسطه‌ی ازدواج» و «قطاری به نام هیاواتا» برخی دیگر از آثار وایلدر هستند که تا کنون به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب ملکه‌های فرانسه می‌خوانیم

موسیو کوساک: به هر زحمتى شده، زیر راه‌پله‌ها رو خوب بگردید، این نوع سندها غالباً زیر راه‌پله‌ها پیدا مى‌شند. پیداش مى‌کنید. اگه تو مادرید نیست، پس حتماً اون‌جاست.

‌مادموازل پونته‌وَن: ولى اگر نتونستم پیداش کنم چى؟ [مى‌نشیند. ناگهان دچار ضعف مى‌شود.] هیچ‌کس هیچ‌وقت نمى‌فهمه که من ملکه‌ى فرانسه هستم. [مکث.] من مى‌ترسم، موسیو کوساک، که هیچ‌وقت اون سند رو تو اتاق‌هام پیدا نکنم. من وجب به وجبش رو مى‌شناسم. ولى نگاه مى‌کنم. [دست به پیشانى مى‌کشد، گویى از رؤیایى بیدار شده است.] خیلى عجیبه. مى‌دونید موسیو کوساک، من فکر مى‌کنم یه جایی باید یه اشتباهى شده باشه. در تمام این مدت دنیا به چشمم قشنگ بود. حتى تدریس برام لذت‌بخش شده بود. موسیو... خاطراتم. من به‌تازگى نوشتن خاطراتم رو تا لحظه‌ای که آگهى هیجان‌انگیز شما بهم رسید تمام کرده‌م شرح دورانى که کودک ناشناسى بودم، دختر کوچولویی در لوییزیانا که حدسش رو هم نمى‌زد چه چیزهاى بزرگى پیش رو داره. ولى پیش از این‌که برم، مى‌تونم سؤالى ازتون بکنم؟ شما مى‌تونید کارى کنید که «انجمن تاریخى» نامه‌ای به من بده مبنى بر این‌که واقعاً من همون شخص هستم... کسى که اون‌ها دنبالش هستند؟ من مى‌خوام نامه رو با گوى سلطنتى و... ‌عصاى سلطنتى تو صندوق نگه دارم. مى‌دونید... من بیش‌تر فکر مى‌کنم... بیش‌تر فکر مى‌کنم باید یه جایی یه اشتباهى رخ داده باشه.

‌موسیو کوساک: نامه‌ای که شما مد نظر دارید این‌جاست، مادام.

نامه را به او مى‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملکه‌های فرانسه
نویسنده
مترجمحسن ملکی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-600-229-591-0
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملکه‌های فرانسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ملکه‌های فرانسه

برای دریافت کتاب ملکه‌های فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.