معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده

عکس جلد کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده

از عوامل بسیار تأثیرگذار بر بقای هر جامعه‌ای، میزان تاب‌آوری افراد آن است. میر مهرداد پیدایی و محسن صادقی‌منش در کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده به ارائه‌ی برنامه‌هایی برای افزایش سطح تاب‌آوری افراد در جوامع و آموزش مهارت‌های زندگی پرداخته‌اند. هدف از ارائه‌ی این برنامه‌ها، آموزش چگونگی استفاده از مهارت‌های حل مسئله، تصمیم‌گیری و تفکر انتقادی برای پیشگیری از بروز آسیب‌ است.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه‌گذاری در حال و آینده

دنیای امروز، دستخوش تغییراتی بسیاری شده که خیلی از این تغییرات، نه‌تنها سود و فایده‌ای به‌حال بشر ندارند، بلکه خطرات و ضررهای ناشی از آن‌ها عواقب جبران‌ناپذیری را برای زندگی مردم در جوامع در پی دارد. گسترش روزافزون عوامل محیطی تأثیرگذار بر زندگی افراد، وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده نظیر شیوع بیماری‌های همه‌گیر، بحران‌های اقتصادی، بحران‌های زیست‌محیطی، بلایای طبیعی و انحرافات اجتماعی، همگی از آن دست تغییراتی هستند که باید برای پیشگیری از وقوع آن‌ها چاره‌ای اندیشید. دکتر میر مهرداد پیدایی و دکتر محسن صادقی‌منش در کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه‌گذاری در حال و آینده، افزایش سطح تاب‌آوری افراد در جوامع را حائز اهمیت می‌دانند و در راستای نیل به این هدف، به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازند.

معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده

در کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه‌گذاری در حال و آینده می‌خوانیم که در ادوار مختلف تاریخ، انسان همیشه و به شکل‌های مختلف در پی بقا و دوام آوردن بوده است. بخشی از حقیقت زندگی نوع بشر، کنار آمدن با فشارها و از پس مشکلات برآمدن است. تعیین مقصد و هدف برای زندگی، برقراری روابط اجتماعی اصولی و سازنده با بیشترین سود و کمترین زیان به خود و دیگران، رشد مستمر، مدیریت صحیح استرس و هیجانات در موقعیت‌های بحرانی، تصمیم‌گیری‌های درست و ایفای نقش‌های فردی و اجتماعی به بهترین شکل ممکن نیز از دیگر مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. یک فرد سالم در‌ عین داشتن مهارت در مدیریت استرس باید توانایی بروز هیجانات خود را نیز داشته باشد و به‌ خود اجازه‌ی شاد بودن بدهد. آگاهی از نحوه‌ی ایجاد تعادل در بیان احساسات به‌شکل صحیح و اصولی و کنترل آن‌ها در مواقع لزوم از مهارت‌هایی است که متأسفانه بسیاری از مردم به آن توجه چندانی ندارند. مورد دیگر، ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری است که دغدغه‌ی بسیاری از متخصصین حوزه‌ی روان‌شناسی و روان‌درمانی می‌باشد. بسیاری از افراد با غرق شدن بیش از حد در شغل و مسائل مربوط به کار خود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به خود، خانواده و عزیزانشان وارد می‌کنند. توانایی ارزش‌گذاری برای کار و زندگی خارج از محیط کار از دیگر موارد بسیار مهمی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و لازم است بیشتر به آن پرداخته شود.

دکتر میر مهرداد پیدایی و دکتر محسن صادق‌منش در کتاب خود به این نکته اشاره می‌کنند که برای رسیدن به هدف غایی در زندگی و انجام تمامی‌ِ موارد ذکرشده، باید برنامه‌ای اصولی برای آموختن مهارت‌هایی داشته باشیم که سازمان بهداشت جهانی (WHO) و یونیسف (UNICEF) آن‌ها را تحت‌عنوان «مهارت‌های دهگانه زندگی» مشخص کرده‌اند.

کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه‌گذاری در حال و آینده در شانزده بخش تنظیم شده، در بخش ابتدایی کتاب، متن راهنمایی جهت آشنایی با چگونگی اندازه‌گیری سطح مهارت‌های افراد در اختیار خوانندگان قرار گرفته و نویسندگان در بخش‌های ششم تا پانزدهم کتاب، به بررسی و تشریح هر یک از مهارت‌های زندگی پرداخته‌اند. برای مثال در بخش مهارت استرس به مواردی برای مدیریت آن اشاره شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به در نظر گرفتن زمانی برای آرامش، کاهش عوامل استرس‌زا، داشتن خواب کافی، مطالعه و گوش کردن به موسیقی تأثیرگذار، اندیشیدن به مسائل دیگر و ایجاد انحراف ذهنی، نفس‌های عمیق کشیدن و یوگا، و سپاسگزاری اشاره کرد.

انتشارات راز نهان کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه‌گذاری در حال و آینده را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه‌گذاری در حال و آینده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال کسب مهارت‌های زندگی و بهبود شرایط خود در حال و آینده هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده می‌خوانیم

مهارت مدیریت استرس چیست؟
انسان در طول زندگی، استرس‌های مختلفی را تجربه می‌کند. استرس، واکنش بدن در برابر شرایط نابجای محیطی است. مقدار کم استرس نه تنها مضر نیست، بلکه می‌تواند برای فرد مفید هم باشد و به زندگی او، جذابیت و تحرک ببخشد؛ چرا که فرصت تلاش و رویارویی با خطر را در زندگی فراهم می‌کند. در صورتی که اگر استرس از حد مجاز فراتر رود، شرایطی بحرانی به وجود می‌آورد، و به زندگیِ فردی و اجتماعیِ انسان آسیب می‌رساند. مطالعات بی‌شماری که در زمینه‌ی تأثیر استرس بر سلامت جسمی و روانِی انسان انجام شده، نشان می‌دهد که استرس نقش مهمی در بیماری‌زایی دارد. بسیاری از بیماری‌های جسمی از جمله سردردها، بیماری‌های قلبی و ...، همچنین اغلب اختلالات روانی مثل افسردگی، اضطراب و ...، با نحوه‌ی رویارویی فرد با استرس‌های متعدد رابطه‌ای مستقیم دارد. اگر چه استرس نقش بسیار مهمی در شروع و یا عود بیماری دارد، اما نمی‌توان گفت لزوماً فردی که در معرض استرس قرار می‌گیرد، بیمار می‌شود؛ به عبارت دیگر استرس تأثیر یکسانی روی افراد مختلف بر جای نمی‌گذارد. این تفاوت در آسیب‌پذیری نسبت به استرس، به سبک مقابله و نحوه‌ی کنار آمدن فرد با استرس برمی‌گردد. بنابراین در این جهان پیش‌بینی‌ناپذیر و پر از تغییرات، می‌توان کسب مهارت مدیریت استرس را یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زیستن به شمار آورد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درخت مهارت‌های زندگی
مقایسه‌ی بیشترین و کمترین امتیاز
امتیاز مجموعه مهارت‌های زندگی
سه گام بهبود مهارت‌های زندگی
مهارت مدیریت استرس
مهارت مدیریت هیجانات
مهارت تفکر انتقادی
مهارت تفکر خلاق
مهارت ارتباط مؤثر
مهارت روابط بین فردی
مهارت خودآگاهی
مهارت همدلی
مهارت تصمیم‌گیری
مهارت حل مسئله
دوره‌های آموزشی مورد نیاز
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات راز نهان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-278-848-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده

برای دریافت کتاب مهارت‌های زندگی: سرمایه گذاری در حال و آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.