معرفی و دانلود کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم

عکس جلد کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم

کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم اثری از حسین قرائتی ستوده، نسیم ابوالقاسمی، مهرنوش نرسی، نسترن رفیعی، راحله حسینی و سارا جعفری است که به بررسی نقش خانواده و درگیری‌های ذهنی، عاطفی و روانی در بروز اعتیاد در فرزندان می‌پردازد و راهنمایی عملی برای جلوگیری از پدیده‌ی اعتیاد به مخاطبان ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خانواده‌ی سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده‌ی سالم

خانواده، اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که می‌تواند سرچشمه‌ی بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها، و یا سرآغاز شکوفایی استعدادها، رسیدن به موفقیت و کامیابی باشد. خانواده اولین محیطی است که هر انسان در آن قدم می‌گذارد و به واسطه‌ی آن، خودش و دنیا را می‌شناسد؛ به همین خاطر سلامت خانواده و رعایت اصول تربیتی درست، در تعیین سرنوشت هر فرد تأثیر به‌سزایی دارد. منشأ اغلب آسیب‌ها و تروماهای روانی که منجر به عادات ناسالمی چون اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند خانواده است و از این رو بالا بردن سواد عاطفی و تربیتی خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

کتاب صوتی خانواده‌ی سالم نوشته‌ی حسین قرائتی ستوده، نسیم ابوالقاسمی، مهرنوش نرسی، نسترن رفیعی، راحله حسینی و سارا جعفری یکی از منابع مفید در جهت بالا بردن دانش خانواده‌ها در رابطه با مسئله‌ی اعتیاد است. بروز و ظهور اعتیاد در یک نفر، موضوعی اتفاقی و پیش‌بینی‌نشده نیست. این‌طور نیست که کسی بدون دلیل و از روی بداقبالی به سمت اعتیاد برود. کشیده شدن در دام اعتیاد، محصول عوامل مختلفی است که ‌دومینووار اتفاق می‌افتند و در انتها به اعتیاد منجر می‌شوند. از این رو اعتیاد مسئله‌ای است که با افزایش آگاهی فردی و بالا بردن میزان توجه و رسیدگی خانواده، کاملاً قابل پیش‌بینی و همچنین قابل جلوگیری است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم

مشکلات عاطفی از جمله وابستگی بیش‌ازحد به خانواده یا اطرافیان، یکی از مواردی است که در آینده‌ی فرد را معرض خطر اعتیاد قرار می‌دهد. این وابستگی بیش‌ازحد، خود می‌تواند نشانه‌ی آسیبی باشد که کودک از احساس ناامنی و خطر از دست دادن عزیزانش دیده و حالا به عنوان یک مکانیزم دفاعی، به سراغ وابستگی و نزدیک‌تر شدن به این افراد رفته. کتاب صوتی خانواده‌ی سالم، این مورد و دیگر مواردی که می‌توانند زمینه‌ساز بروز اعتیاد در فرزندان شوند را بررسی می‌کند و برای هریک، راه حل مناسبی نیز ارائه می‌دهد. شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برای والدین چراغ راهی باشد تا از جنبه‌های مختلف عارضه‌ی اعتیاد آگاه شوند و حتی اگر فردی از خانواده درگیر این معضل شده، بتوانند با توسل به دانش و آگاهی بیشتر به او برای ترک کمک کنند.

کتاب صوتی خانواده‌ی سالم اثری از حسین قرائتی ستوده، نسیم ابوالقاسمی، مهرنوش نرسی، نسترن رفیعی، راحله حسینی و سارا جعفری است و به همت نشر صوتی موج کتاب و انتشارات راز نهان منتشر شده. این اثر را با صدای محمد نظری می‌شنوید.

کتاب صوتی خانواده‌ی سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده‌ی سالم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به تمامی پدران و مادران توصیه می‌کنیم تا با افزایش آگاهی بتوانند به شکل موثرتری از فرزندان خود در برابر اعتیاد حفاظت کنند.

در بخشی از کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم می‌شنویم

مهارت زندگی در نگاه قرآن کریم و روایات، جامع‌نگری و عنایت به همه‌ی ابعاد وجودی انسان و زندگی است. از این نگاه، مهارت تنظیم روابط با خداوند، خود، مردم و دنیا از چنان گستردگی‌ای برخوردار است که هیچ‌یک از نیازهای واقعی انسان بلاتکلیف گذاشته نشده و برنامه‌ی زندگی وی را با اصل قرار دادن فطرت و جوهره‌ی وجودی انسان تدوین و تبیین می‌نماید. بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، دبلیواِچ‌او، مهارت‌های زندگی شامل توانایی‌های آدمی برای رفتارهای مثبت و انطباق‌پذیری با دیگران می‌باشد که او را قادر می‌سازد با چالش‌ها و نیازمندی‌های روزانه به‌گونه‌ای موثر روبه‌رو گردد. بر اساس تعریف سازمان یونیسف، مهارت‌های زندگی مشتمل است بر تمهیداتی برای تحول و یا تغییر رفتار تا میان سه حیطه‌ی دانش، بینش و طرز تلقی و رفتار، موازنه‌ای برقرار شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
بخش اول: خانواده‌ی سالم
21 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
21 دقیقه
بخش دوم: مهارت‌های زندگی
27 دقیقه
فصل اول: مهارت خودآگاهی و معنویت
25 دقیقه
فصل دوم: مدیریت خشم
23 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
18 دقیقه
فصل سوم: مهارت حل مسأله و تصمیم‌گیری
17 دقیقه
فصل چهارم: مدیریت استرس
12 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دوم
20 دقیقه
فصل پنجم: تاب‌آوری
25 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم
19 دقیقه
فصل ششم: مهارت برقراری ارتباط موثر
18 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
12 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت سوم
16 دقیقه
فصل هفتم: مهارت رفتار جرئتمندانه
25 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دوم
11 دقیقه
بخش سوم: فرزندپروری
13 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت دوم
20 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت سوم
22 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت چهارم
13 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت پنجم
20 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت ششم
17 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم
نویسنده، ، ، ، ،
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات راز نهان
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم

برای دریافت کتاب صوتی خانواده سالم: پیشگیری از اعتیاد با خانواده سالم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.