معرفی و دانلود کتاب مهندسی برگ

عکس جلد کتاب مهندسی برگ
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی برگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی برگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی برگ

کتاب مهندسی برگ نوشته‌ی کاظم دادخواهی پور، شگفتی‌های عالم گیاهان را به تصویر می‌کشد و اطلاعات مفیدی از انواع برگ‌ها همراه با تصاویرشان در اختیار شما می‌گذارد. مجموعه حاضر، گزیده‌ای از مفاهیم پیوند دنیای برق با عالم گیاهان را نیز شامل می‌شود.

درباره کتاب مهندسی برگ

جهان چندان شگفت نیست که ما می‌پنداریم، بلکه چنان شگفت است که ما نمی‌پنداریم. با گذشت زمانی طولانی از تجربه‌های انسانی در طول تاریخ اکنون می‌توان پذیرفت که انسان راه کشف کردن را پیدا کرده است.

برگ صدها میلیون‌ سال است که در راستای تامین نیاز تنفس، آب و غذای موجودات زنده و غیره زنده نقشِ اساسی دارد. پس نقش ما به عنوان انسان چیست؟!

حیات و رفاه انسان وابستگی بسیاری به گیاهان دارد و از سوی دیگر، تاریخ فقط مخصوص انسان و زمان است. بنابراین، وابستگی تاریخ و اهمیت آن به گیاهان هرگز قابل چشم‌پوشی نیست. از این‌رو باید سهم برگ‌ها در این رویدادهای حیاتی مشخص شود. شاهدیم که در نهایت بی‌انصافی برخی تاریخ‌نویسان از برگ‌ها فقط به عنوان برگه‌دان ناقابل استفاده کرده‌اند.

قطعاً بیان تمام شگفتی‌های برگ‌ها در کتاب مهندسی برگ نمی‌گنجید، اما اثر حاضر با نگاهی جامع به بررسی برگ‌های تاریخ‌ساز، برگ‌های ادب، فناوری برگ‌ها در معماری، عمران و ایده فراکتال‌ها، برگ و گفتمان الکتریکی، طبیعت مصنوعی برگ‌ها، هوش مصنوعی و معمای رستاخیز و... پرداخته است.

بی‌تردید، نگرش فنی و مهندسی در علوم زیستی نقشی اساسی در تدوین کتاب مهندسی برگ داشته است و تقریباً همه می‌دانیم که نتایج در تحقیقات میان‌رشته‌ای، حاصل جمع نیست، حاصل ضرب نیست بلکه حاصل به توان رسیدن ابعاد نگرش است.

بنابراین، براساس نگرش جامع مهندسی به برگ، بررسی ابعاد مختلف تاریخی اجتناب‌ناپذیر است. از سوی دیگر، تنوع برگ‌های خوراکی، شفابخش، سمی، صنعتی، زینتی، آئینی و غیره، به‌قدری زیاد است که تغییر جهان را طی قرن‌ها امکان‌پذیر نموده است. بنابراین کاظم دادخواهی پور در کتاب مهندسی برگ، فقط و فقط توانسته به گوشه‌ای بسیار کوچک از دنیای برگ‌ها اشاره کند.

کتاب مهندسی برگ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به دنیای شگفت‌انگیز گیاهان از مطالعه‌ی کتاب مهندسی برگ لذت خواهند برد.

در بخشی از کتای مهندسی برگ می‌خوانیم

موجودات فتوسنتزی مانند گیاهان و برخی باکتری‌ها طی میلیاردها سال تکامل یافته‌اند تا نور خورشید را به دام بیندازند و آن را به طور موثر به انرژی شیمیایی تبدیل کنند. تصور می‌شود که این کارایی با بهره‌برداری از یک اثر کوانتومی عجیب و غریب به نام انسجام کوانتومی به دست می‌آید.

زیست‌شناسی کوانتومی مطالعه فرآیندهای بیولوژیکی است که نمی‌توان آن‌ها را با تئوری‌های کلاسیک واضح برای همه توضیح داد. در فیزیک، کوانتوم حداقل مقدار هر موجود فیزیکی درگیر در یک برهم‌کنش است. نظریه کوانتومی مبنای نظری فیزیک مدرن است که ماهیت و رفتار ماده و انرژی را در سطح اتمی و زیر اتمی توضیح می‌دهد.

در مراحل نخستین فتوسنتز، انرژی از خورشید توسط گیاه جذب می‌شود و این انرژی سپس مولکول به مولکول در امتداد ساختار بیولوژیکی گیاه به مرکز واکنش، به اصطلاح منتقل می‌شود و پس از آن به انرژی شیمیایی تبدیل می‌گردد. کارآیی این فرآیند انتقال انرژی توسط یک پدیده کوانتومی است که به عنوان اصل فوق‌العاده شناخته می‌شود، به این معنی که انرژی قادر به طی کردن هر مسیر به سمت مرکز واکنش گیاه در همان زمان است. چنین فرآیندی با بازدهی کوانتومی تقریباً کامل یعنی نزدیک 100 درصد رخ می‌دهد. احتمالاً این یکی از کارآمدترین موتورهایی است که سوخت را به انرژی تبدیل می‌کند، جایی که موتورهای ساخت بشر از نظر کارایی، فاصلۀ بسیار زیادی با آن دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
تاریخچه برگ‌های تاریخ‌ساز
امپراتوری برگ چای
برگ تنباکو، دود خدایان
برگ اسطوره‌ای انجیر
برگی از ادب و هنر
نظام مهندسی ادبیات
نماد برگی فرهنگ و تمدن
هنر نقش و نوا
معمای معماری برگ‌ها
هویت سازه برگ
هم معماری و هم عمران
فوت و فن فراکتال‌ها
جعبه سیاهِ سبز
کوانتوم همین‌جاست، بیایید!
عرقِ مایه حیات
دم، باز دم و دیگر هیچ
پویایی در اوج ایستایی
مهندسی معکوس
سماع برگ‌ها
خیزش خزان
دنیای برق‌برگ‌
گفتمان الکتریکی برگ‌ها
رفتار الکتریکی برگ‌ها
ادراک الکتریکی برگ‌ها
برگی برای تمام فصول
برگ مصنوعی
درک مصنوعی
مرگ مصنوعی
فلسفۀ برگ‌شناسی
چرا گیاه‌شناسی الکترونیک؟
چرا برگ؟
چرا شناخت؟
منابع علمی برگزیده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی برگ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-5239-55-5
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی برگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی برگ

برای دریافت کتاب مهندسی برگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.