معرفی و دانلود کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

عکس جلد کتاب موریس و کتاب‌های پرنده
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موریس و کتاب‌های پرنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موریس و کتاب‌های پرنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

اگر شما هم اهل نوشتن خاطرات روزانه‌تان باشید، پس حتماً از کتاب موریس و کتاب‌های پرنده خوشتان می‌آید. ویلیام جویس، نویسنده‌ی این رمان کودکان، از شروع یک روز طوفانی می‌گوید. روزی که زندگی موریس به قبل و بعد آن تقسیم می‌شود. وقتی که طوفان تمام یادداشت‌های موریس را با خود می‌برد، او هیچ فکرش را نمی‌کند که در ادامه با جادویی‌ترین ماجرای زندگی‌اش مواجه شود. گفتنی‌ست این کتاب نامزد جایزه‌ی انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا بوده است.

درباره‌‌ی کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

چه کسی‌ست که از خاطره نوشتن خوشش نیاید؟ اما اگر یک روز باد بیاید و همه‌ی یادداشت‌های محبوب روزانه‌‌مان را با خود ببرد حتماً فکر می‌کنیم بدبیاری بزرگی آورده‌ایم. شاید شخصیت داستان موریس و کتاب‌های پرنده‌ (The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore) هم در ابتدا همین فکر را می‌کرد، اما ویلیام جویس (William Joyce) نویسنده‌ی این کتاب، سرنوشت جالب‌تری برای او در نظر گرفته است.

موریس هیچ‌چیز را به‌ اندازه‌ی نوشتن خاطرات و اتفاقات روزانه‌ دوست ندارد. او هر روز در بالکن خانه‌ی کوچکش در فرانسه می‌نشیند و یادداشت می‌نویسد. در یکی از این روزها اما اتفاقی عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی رخ می‌دهد؛ اتفاقی که راه زندگی موریس را به جهانی جادویی باز می‌کند. گرچه موریس در ابتدا فکر می‌کند بدبیاری آورده است، اما حقیقت آن است که گاهی تلخ‌ترین اتفاقات، شیرین نتیجه‌ها را برای انسان رقم می‌زنند. آن روز هم وقتی طوفان بزرگی به پا شد و یادداشت‌های موریس را از جا کند و برد، موریس اصلاً خوشحال به‌نظر نمی‌رسید. طوفان شدت گرفته بود و انگار قصد آرام شدن نداشت. خانه‌های زیادی در برابر این باد تاب نیاورند و فرو ریختند و وقتی موریس پای خود را به شهر گذاشت هیچ‌چیز مثل گذشته نبود! حالا طوفان خوابیده، اما شهر نیز به کلی مخروبه شده بود.

در آن‌جاست که موریس با جادویی‌ترین لحظه‌ی زندگی خود روبه‌رو می‌شود، زنی در آسمان به همراه کتاب‌هایی که به طرز عجیبی به پرواز درآمده‌اند به او سلام می‌کند. موریس نمی‌داند این اتفاق چطور ممکن است، اما هرچه که هست او به دنبال یکی از کتاب‌ها حرکت می‌کند تا به یک کتابخانه‌ی جادویی می‌رسد. کتابخانه‌ای جدید که نیاز به یک نگهبان دارد و چه کسی بهتر از موریس؟ حالا اوست که باید تصمیم بگیرد به زندگی خود سروسامان تازه‌ای دهد. شاید روزی هم دوباره بتواند یادداشت‌های محبوبش را بازنویسی کند...

این کتاب‌ اولین‌بار در سال 2011 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی خوب فرمهر منجزی به دست علاقه‌مندان رسید.

جوایز و افتخارات کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

  • نامزد جایزه‌ی انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا در سال 2014
  • برنده‌ی جایزه‌ی Comstock Read Aloud Book در سال 2013
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب مصور در سال 2012
  • در فهرست One Book One San Diego سال 2015
  • نامزد جایزه‌ی کتاب تصویری کارولینای جنوبی
  • فهرست اصلی جایزه‌ی کتاب کودک FRA
  • نامزد جایزه‌ی Young Hoosier
  • نامزد جایزه‌ی Ladybug
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

  • داستان عمیقی از عشق، از دست دادن و شفا. داستانی که توسط بزرگسالان و کودکان مورد قدردانی قرار خواهد گرفت. (پابلیشرز ویکلی)

  • تأکید بر پیوند کتابخوان و کتاب و مراقبت از کتاب، ادای احترامی به کتابداری است. یک اثر درخشان در به تصویر کشیدن گذر زمان. (نقد کتابِ Kirkus)

اقتباس‌ از کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

در سال 2011 یک انیمیشن با همین نام و به کارگردانی نویسنده‌ی کتاب، یعنی ویلیام جویس و همکاری براندون اولدنبرگ ساخته شد. از این اثر به عنوان «تمثیلی درمورد قدرت‌های درمانی داستان» یاد شده است. انیمیشن کوتاه موریس و کتاب‌های پرنده پس از برنده شدن در بیش از دوازده جشنواره‌ی فیلم، جایزه‌ی بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را در هشتاد و چهارمین دوره‌ی جوایز اسکار از آن خود کرد.

کتاب موریس و کتاب‌های پرنده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای کودکان 3 تا 7 سال عاشق کتاب و کتاب‌خوانی و دوست‌داران ماجراهای جادویی‌ست.

با ویلیام جویس بیشتر آشنا شویم

ویلیام ادوارد جویس (متولد 1959) نویسنده، تصویرگر و فیلمساز آمریکایی است. او به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت انیمیشن دیجیتال در سراسر جهان شناخته می‌شود. همچنین به‌عنوان نویسنده، تابه‌‌حال بیش از پنجاه کتاب و رمان پرفروش برای کودکان نوشته و تصویرگری کرده است. آثار جویس تاکنون به بیش از چهل زبان ترجمه شد‌ه‌اند.

در بخشی از کتاب موریس و کتاب‌های پرنده می‌خوانیم

موریس لِسمور عاشق کلمه‌ها بود؛ عاشق قصه‌ها، عاشق کتاب‌ها. زندگی‌اش کتابی بود نوشته‌ی خودش، صفحه‌هایش مرتب و پشت‌سرهم. هر روز صبح بازش می‌کرد و از غم‌ها و شادی‌هایش می‌نوشت؛ از همه‌ی چیزهایی که می‌دانست و همه‌ی چیزهایی که بهشان امیدوار بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موریس و کتاب‌های پرنده
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-600-8347-29-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موریس و کتاب‌های پرنده

برای دریافت کتاب موریس و کتاب‌های پرنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.