معرفی و دانلود کتاب مونی و کاروان‌هایش

عکس جلد کتاب مونی و کاروان‌هایش
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مونی و کاروان‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مونی و کاروان‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مونی و کاروان‌هایش

چارلی و ماو زن و شوهری جوان هستند که به دلایل شغلی به شهری جدید مهاجرت کرده‌اند و رؤیاهای زیادی در سر دارند. در کتاب مونی و کاروان‌هایش، نوشته‌ی پیتر ترسن، داستان اقامت این زوج در کاروان فردی به نام مونی را می‌خوانید و مشاهده می‌کنید که زندگی در این مکان چطور آرزوهای آن‌ها را نقش‌بر‌آب می‌کند.

درباره‌ی کتاب مونی و کاروان‌هایش

چارلی و ماو یک زوج عاشق‌اند که با هزار امید و آرزو ساکن شهری جدید شده‌اند. چارلی به تازگی در کارخانه‌ای در این شهر به کارگری مشغول شده و پول چندانی ندارد. برای همین ناچار به همراه همسرش در یک کاروان اقامت می‌کند. این کاروان متعلق به فردی به نام مونی است که اداره‌ی مجموعه‌ای از کاروان‌های نزدیک به هم بر عهده‌ی اوست.

در کتاب مونی و کاروان‌هایش (Mooney and His Caravans)، نوشته‌ی پیتر ترسن (Peter Terson) داستان زندگی عاشقانه و درعین‌حال پرفرازونشیب چارلی و ماو را در کاروان مونی می‌خوانید و با درونیات و شخصیت پرشور و احساسات چارلی و همسرش ماو آشنا می‌شوید.

زندگی در کاروان در روزهای نخست برای این زوج جوان جذابیت‌هایی دارد. آن‌ها در یکی از اتاق‌های کاروانی خلوت ساکن شده‌اند و می‌توانند منظره‌ی اطراف را به خوبی ببینند، اما کم‌کم گفت‌وگوی ماو با چارلی رنگ‌وبوی شکایت از وضعیت موجود را به خود می‌گیرد. چراکه کاروان امکانات مناسبی ندارد و بعدتر که ماو باردار می‌شود ماندن در گرمای زیاد و امکانات اندک این فضا دشوارتر می‌گردد.

این زن و شوهر در روزهای آغاز سکونتشان بسیار نسبت به بهبود اوضاع خوش‌بین‌اند و حتی گمان می‌کنند به زودی بتوانند خانه‌ای برای خود بسازند. چارلی وعده‌های زیادی درباره‌ی آینده و بهبود اوضاع به ماو داده، اما باید دید آیا او در جایگاه شغلی یک کارگر ساده می‌تواند به وعده‌هایش عمل کند؟

این کتاب از نمایشنامه‌های مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه نشر چشمه است که به دلیل حجم اندک و گفت‌و‌گومحور بودن فضای روایتش می‌توانید آن را در مدت زمانی اندک بخوانید و در جریان احساسات و افکاری که به مرور در روابط میان این زوج جوان جریان پیدا می‌کند، قرار بگیرید.

در مجموع، نمایشنامه‌ی مونی و کاروان‌هایش بیانگر دشواری‌های مهاجرت و زندگی شهری و تأثیر آن بر روابط عاشقانه و ایده‌آل‌های زندگی مشترک است و پیتر ترسن به‌عنوان یک نمایشنامه‌نویس موفق توانسته این معضلات را در قالب موقعیت‌ها و سخنانی که میان این زوج رد و بدل می‌شود، در ذهن خوانندگان خود مجسم کند.

کتاب مونی و کاروان‌هایش ترجمه‌ی حسن ملکی است که از سوی نشر چشمه در دسترس علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های خارجی قرار گرفته است.

کتاب مونی و کاروان‌هایش مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌‍مندان به نمایشنامه‌های کوتاه خارجی می‌توانند با خواندن این کتاب لحظات خوبی را سپری کنند.

با پیتر ترسن بیشتر آشنا شویم

پیتر ترسن یک نمایشنامه‌نویس انگلیسی‌ست که نمایشنامه‌هایش بر روی صحنه و در تلویزیون و رادیو اجرا شده و تاکنون بیش از بیست نمایشنامه را کارگردانی کرده است. او قبل از ورود به دنیای حرفه‌ای نمایشنامه‌نویسی به مدت ده سال به تدریس مشغول بود.

در بخشی از کتاب مونی و کاروان‌هایش می‌خوانیم

چارلى: واسه کار که اومدم این‌جا به بروبچه‌هاى هم‌کار گفتم: «مى‌گردم بل‌که یه جائى گیر بیارم که توُ مدتى که این‌جا کار مى‌کنم اون‌جا ساکن بشیم. فعلاً من و زن‌م توُ یه کاروان اطراق مى‌کنیم.» خوبیت نداره که مرد خونه‌ئى سقفى بالاى سر زن و بچه‌ش فراهم نکنه.

‌ماو: خوب، این‌ کار رو هم کردى، چارلى.

‌چارلى: این‌جا رو نگاه، چه منظره‌ئى. اون تپه‌ها رو مى‌گم. راحت مى‌تونى از این‌جا تماشاشون کنى. این‌جا مثل سِلی اوک نیست.

‌ماو: از منظره‌ش خوش‌م مى‌آد.

‌چارلى: کاروان هم به عنوان خونه چیز بدى نیست، هست؟ نه، واقعاً؟ به نظر من که زندگى توُ کاروان ایرادى نداره. سرِ کار هم به بروبچه‌ها گفتم که زندگى توُ کاروان ایرادى نداره. بچه‌ها مى‌گفتند کارگرها مى‌تونستند کمک کنند از خونه‌هاى سازمانى بگیرم، ولى من گفتم من خونه‌ى سازمانى نمى‌خوام، خودم واسه همسرم یه خونه دست‌وپا مى‌کنم. ‌

ماو: من خونه‌ى سازمانى دوست ندارم، چارلى.

‌چارلى: مسلّم ئه که خوب ئه. مسلّم ئه. ببین، این‌همه آدم تمام‌وقت این‌جا دارند زندگى مى‌کنند. ببین. اون‌ها هم دائمى اند. اون‌ها هم مسافر نیستند. مثل ما دائمى اند اون‌ها. ببین، چه نرده‌هائى کاشته‌ند، چه قشنگ سنگ‌هاى خونه‌شون رو سفید کرده‌ند.

‌ماو: چارلى، به نظر تو چرا اون ما رو توُ این سِرى جا داد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مونی و کاروان‌هایش
نویسنده
مترجمحسن ملکی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-600-229-599-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مونی و کاروان‌هایش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مونی و کاروان‌هایش

برای دریافت کتاب مونی و کاروان‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.