معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

عکس جلد کتاب هری پاتر و محفل ققنوس
قیمت:
۱۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و محفل ققنوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و محفل ققنوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس قسمت پنجم از مجموعه‌ی جذاب هری پاتر به قلم جی. کی. رولینگ است که در همان روز اول به بیش از پنج میلیون نسخه فروش در سراسر جهان رسید. در پنجمین قسمت، شایعه‌ی بازگشت ولدمورت در راهروهای هاگوارتز می‌پیچد. در این قسمت، همراه با هری پاتر روزهای پایانی قبل از ورود به پنجمین سال تحصیل در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز را می‌گذرانیم. تابستانی که نه تنها مثل تمام تابستان‌های دیگر برای هری سخت می‌گذرد، بلکه به اتفاقاتی غافلگیرکننده ختم می‌شود که خود نویدبخش شروع سالی پر از ماجراست.

درباره‌ی کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

در آستانه‌ی پنجمین سال تحصیل در هاگوارتز زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت لرد ولدمورت به گوش می‌رسد و وحشتی مرموز زیر پوست جادوگران پیر و جوان می‌دود. از طرفی، آزمون سمج، سطوح مقدماتی جادوگری، نیز در راه است و اضطراب آشنای دوران امتحانات مدرسه در سینه‌ی هری پاتر و دوستانش می‌تپد. با گذراندن این امتحانات دانش و مهارت جادوگری آن‌ها تثبیت می‌شود و به همین خاطر کسب موفقیت در این آزمون‌ها برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix) پنجمین قسمت از مجموعه کتاب‌های هری پاتر، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling) است و طولانی‌ترین و ترسناک‌ترین کتاب این مجموعه محسوب می‌شود. هری پاتر که حالا تقریبا دوران کودکی را پشت سر گذاشته و مهارت‌های جادویی‌اش را ارتقا داده است، باید برای مشکلات و نبردهای بزرگی آماده شود که تصورشان هم لرزه بر اندام هر جادوگری می‌اندازد. به ویژه وقتی که این نبردها به خبیث‌ترین موجود جهان، موجودی که آوردن نامش هم وحشت‌زاست، لرد ولدمورت، مربوط باشد. وجود ولدمورت به خودی خود هولناک است، اما ماجرا وقتی ترسناک‌تر می‌شود که می‌فهمیم او دشمنی خاصی با خود شخص هری پاتر دارد!

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس دلیل کینه و دشمنی مبهم ولدمورت را مشخص می‌کند و به سؤالات زیادی درباره زندگی و گذشته‌ی خانواده‌ی هری پاتر پاسخ می‌دهد. حقایق دردناکی از پدر و مادر او برملا می‌شود که عواطف هری پاتر را به شدت درگیر می‌کنند و او را به اعماق احساسات پیچیده‌ی انسانی سوق می‌دهند. یکی از نقاط برجسته‌ی این جلد نیز رخدادهایی است که سریوس بلک از سر می‌گذراند و سرنوشت او را برای همیشه روشن می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

گفتنی است که کتاب هری پاتر و محفل ققنوس را از مجلدهای مهم این مجموعه می‌دانند. از یک طرف فضای تاریک، کش‌وقوس‌های جذاب داستان، استعاره‌های گیرا از ویژگی‌های نوشتاری آن محسوب می‌شوند و طولانی بودن کتاب را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کنند. از طرف دیگر، روبه‌رو شدن هری پاتر با نقاط ضعفش، افشا شدن حقایق تلخ گذشته، اتفاقاتی که برای سریوس بلک رخ می‌دهد و در نهایت، رویارویی دامبلدور و ولدمورت که فلسفه‌ی پشت جهان هاگوارتز را روشن می‌کند، به داستان هری پاتر عمق بیشتری می‌بخشد.

جی. کی. رولینگ در کتاب هری پاتر و محفل ققنوس به فلسفه و ساختار قدرت در جهان واقعی نقبی می‌زند و ارتباط میان جهان هاگوارتز و دنیای واقعی را پررنگ می‌کند. جزئیات افکار و عواطف شخصیت‌های داستان را شرح و بسط بیشتری می‌دهد و به این ترتیب، پیوند محکم‌تری میان کتاب و خواننده برقرار می‌کند.

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس پیش از این با عناوین مختلفی به فارسی برگردانده شده است. این نسخه را انتشارات پرتقال با ترجمه‌ی روان آرزو مقدس تقدیم به طرفداران هری پاتر در ایران می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

هری پاتر را می‌توان یکی از مشهورترین مجموعه کتاب‌های فانتزی در دنیا دانست. داستان این مجموعه، در جهانی رخ می‌دهد که در آن جادو وجود دارد و جادوگران در طول تاریخ در کنار انسان‌های عادی زندگی می‌کرده‌اند. این مجموعه که مشتمل بر هفت رمان است، در بازه‌ی بین سال‌های 1997 تا 2007 نوشته شد و ماجراهای پسر جادوگری به نام هری پاتر و دوستانش ران ویزلی و هرماینی گرنجر را روایت می‌کند که در تلاش‌اند جلوی جادوی سیاه و تاریکِ لُرد وُلدمورت را بگیرند. تاکنون بیش از 600 میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر در جهان به فروش رفته‌اند و این مجموعه به بیش از 80 زبان ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

  • فروش بیش از پنج میلیون نسخه در روز اول انتشار
  • برنده‌ی جایزه‌ی برام استوکر در حوزه‌ی آثار نوجوانان در سال 2003
  • برنده‌ی جایزه آنتونی اواردز برای نوجوانان در سال 2004
  • برنده‌ی جایزه فانتزی اسطوره‌آفرین برای ادبیات کودکان در سال 2008
  • نامزد دریافت مدال کارنگی در سال 2003
  • برنده‌ی جایزه‌ی Golden Archer Award در سال 2005
  • پرفروش‌ترین کتاب هفته در سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

  • جذاب، مسحورکننده، جادویی. (Mirror)
  • این معلم‌ها چیزهایی می‌گویند که پرسروصداترین کلاس‌ها را هم ساکت می‌کند. (روزنامه گاردین)
  • یکی از بزرگترین ماجراجویی‌هایی ادبی دوران مدرن. (ساندی تلگراف)
  • داستان‌های هری پاتر از معدود کتاب‌های کودکان خواهد بود که بچه‌ها تا وقتی بزرگ شوند، بارها و بارها می‌خوانندش. (TLS)
  • تا به حال بچه‌ی ده ساله‌ای را ندیدم که مجذوب شخصیت هری پاتر و داستان بامزه و پیچیده‌ی کتاب نشده باشد. (ایندیپندنت)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

در سال 2007 اقتباسی سینمایی از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس ساخته شده است. این قسمت که وحشت ولدمورت را بیشتر از باقی قسمت‌ها نشان می‌دهد، به قلم مایکل گولدن برگ (Michael Goldenberg) نوشته و توسط دیوید ییتس (David Yates)، کارگردان انگلیسی، کارگردانی شد. این قسمت در عین دریافت تحسین منتقدان، با فروش 940 میلیون دلاری در سراسر جهان، به موفقیت چشمگیری در گیشه دست یافت. بازیگران قسمت‌های قبلی در این فیلم نیز نقش آفرینی کردند. برخی از منتقدان معتقدند که دنیل رادکلیف (Daniel Radcliffe)، بازیگر نقش هری پاتر، در این فیلم بهترین نقش‌آفرینی خود را ارائه داده است و درک بهتری از شخصیت هری پاتر به دست می‌دهد. گفتنی است که در رمان هری پاتر و محفل ققنوس سه شخصیت لونا لاوگود، با بازی ایوانا لینچ (Evanna Patricia Lynch)، نیمفادورا تانکس، با بازی ناتالیا تنا (Natalia Tena) و دلوریس آمبریجبا، با بازی ایملدا استونتون (Imelda Staunton) برای اولین بار ظاهر می‌شوند که با بازی‌هایی حرفه‌ای خوش می‌درخشند.

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات بریتانیا، و همچنین ژانر فانتزی و داستان‌های جادوگران از مطالعه‌ی این کتاب بسیار لذت خواهند برد. اگر از طرفداران پروپاقرص هری پاتر و ماجراهای عجیب‌وغریبش هستید،‌ برای خواندن این کتاب از دیگران سبقت بگیرید!

در بخشی از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس می‌خوانیم

اصلاً شبیه سه دسته‌جارو نبود که سالن بزرگ و تمیزش فضایی گرم و روشن داشت. سالن هاگزهد اتاقی کوچک، تاریک و بسیار کثیف بود و بوی تندی می‌آمد مثل بوی بز. پنجره‌های شاه‌نشین چنان چرک‌گرفته بودند که آفتاب فقط اندکی به داخل اتاق رخنه می‌کرد و در عوض فضا را با شمع‌هایی کوتاه روی میزهای چوبی سنباده‌نخورده روشن کرده بودند. در نگاه اول به نظر می‌رسید زمین با خاک کوبیده فرش شده است، اما تا هری روی آن پا گذاشت، فهمید سنگ است زیر لایه‌ای از چرک و کثافت به قدمت چندین قرن.

هری یادش افتاد اولین سالی که به هاگوارتز آمده بود، هگرید اینجا را برایش توصیف کرده بود. وقتی تعریف می‌کرد چطور در آنجا تخم اژدها را در بازی از مردی برده بود که چهره‌اش را زیر کلاه شنلش پنهان کرده بود، گفته بود: «توی هاگزهد آدم عجیب‌غریب زیاد پیدا می‌شه.» در آن زمان، هری پیش خودش فکر کرده بود چرا به‌نظر هگرید عجیب نبوده است که غریبه در تمام طول مدت برخوردشان صورتش را پنهان نگه داشته بود، اما حالا می‌دید انگار روال عادی هاگزهد همین است که آدم صورتش را پنهان کند. مردی پشت پیشخان نشسته بود که تمام سرش با پارچه‌های چرک و خاکستری باندپیچی شده بود، اما همچنان می‌توانست از شکاف جلوی دهانش لیوان‌لیوان مایعی آتشین را بنوشد که از آن دود بلند می‌شد. دو شبح خرقه‌پوش پشت یکی از میزهای جلوی پنجره نشسته بودند که اگر با لهجه‌ی غلیظ یورک‌شِر حرف نمی‌زدند، هری خیال می‌کرد مجنونگر باشند. در کنجی سایه‌پوش، ساحره‌ای کنار شومینه نشسته و توری سیاه و ضخیم بر سرش انداخته بود که تا پایش می‌رسید. فقط نوک دماغش را می‌دیدند، آن هم چون از زیر روبنده‌اش کمی برجسته بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دادلیِ مجنون
فصل دوم: یک فَلّه جغد
فصل سوم: طلایه‌داران
فصل چهارم: خیابان گریمولد، پلاک دوازده
فصل پنجم: محفل ققنوس
فصل ششم: خاندان اصیل و به‌غایت کهن بلک
فصل هفتم: وزارت جادو
فصل هشتم: دادرسی
فصل نهم: غم‌وغصه‌های خانم ویزلی
فصل دهم: لونا لاوگود
فصل یازدهم: آواز جدید کلاه گروه‌بندی
فصل دوازدهم: پروفسور آمبریج
فصل سیزدهم: جریمه‌ی دولورس
فصل چهاردهم: پرسی و نرم‌گام
فصل پانزدهم: مفتش اعظم هاگوارتز
فصل شانزدهم: جلسه در هاگزهِد
فصل هفدهم: بخشنامه‌ی آموزشی شماره‌ی بیست‌وچهار
فصل هجدهم: ارتش دامبلدور
فصل نوزدهم: شیر و مار
فصل بیستم: ماجرای هگرید
فصل بیست‌ویکم: چشم مار
فصل بیست‌ودوم: درمانگاه امراض و آسیب‌های جادویی سَن مانگو
فصل بیست‌وسوم: کریسمس در بخش محصور
فصل بیست‌وچهارم: ذهن‌پوشی
فصل بیست‌وپنجم: سوسک گرفتار
فصل بیست‌وششم: دیده و نادیده
فصل بیست‌وهفتم: سانتور و سخن‌چین
فصل بیست‌وهشتم: خاطره‌ی تلخ اسنیپ
فصل بیست‌ونهم: مشاوره‌ی شغلی
فصل سی‌ام: گراپ
فصل سی‌ویکم: ساس
فصل سی‌ودوم: آن‌سوی آتش
فصل سی‌وسوم: ستیز و پرواز
فصل سی‌وچهارم: سازمان اسرار هستی
فصل سی‌وپنجم: آن‌سوی پرده
فصل سی‌وششم: تنها کسی که از او می‌هراسید
فصل سی‌وهفتم: پیشگویی ازدست‌رفته
فصل سی‌وهشتم: آغاز جنگ دوم
وردنامه
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و محفل ققنوس
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات824
زبانفارسی
شابک978-622-274-551-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

برای دریافت کتاب هری پاتر و محفل ققنوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.