معرفی و دانلود کتاب هستی

عکس جلد کتاب هستی
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هستی

هنگام خواندن کتاب هستی، اثر فاطمه رنجبر، با دختری آشنا می‌شوید که پدر و مادر خود را از دست داده و داغدار از روزهای سیاهی که گذرانده، قصد دارد با موشکافی گذشته، زندگی تلخش را مرور کند. راوی حین بازگویی رخدادهای گذشته، از ماجرای علاقه‌ی اشکان به خود و اصرار پدر برای ازدواج با او برایتان خواهد گفت. مطالعه‌ی این رمان واقع‌گرایانه‌ی فارسی را از دست ندهید.

درباره‌ی کتاب هستی

فاطمه رنجبر در کتاب هستی، راوی زندگی دختر جوانی شده که پس از مرگ پدر و مادرش، کاملاً در لاک تنهایی فرو رفته. البته گذشته‌ی تلخی که پشت سر گذاشته نیز بر اندوه و ناراحتی او افزوده‌ است. رمان در دو زمان حال و گذشته روایت می‌شود. بخش گسترده‌ای از کتاب به شرح وقایع گذشته از زبان شخصیت اول آن، یعنی هستی، اختصاص پیدا کرده.‌ هستی داستان زندگی‌اش را از آن‌جایی بازگو می‌کند که همراه پدر، شقایق، همسر دوم پدرش، همچنین با خواهر ناتنی‌اش در خانه‌ی قدیمی‌شان زندگی می‌کرده. در آن دوران، هستی به‌عنوان منشی در مطب دکتری بدخلق به کار مشغول بوده و با وجود برخی ناملایمات در زندگی شخصی و کاری‌اش، از جریان زندگی راضی بوده تا این‌که با ورود اشکان به زندگی‌ او، همه‌چیز رنگ دیگری به خود می‌گیرد.

فاطمه رنجبر در بازنمایی شخصیت‌های کتاب، به‌ویژه هستی، سعی داشته روحیات و درونیات آن‌ها را در خلال مکالمات و رفتارهای ایشان برای مخاطبان ترسیم کند. مخاطب از همان نخستین صفحات کتاب هستی، درگیر شخصیت‌ها و دغدغه‌های آن‌ها می‌شود و به تدریج پی به زندگی پرفراز‌ونشیب آن‌ها می‌برد. ساختار کلی داستان به‌خوبی شکل گرفته و مخاطب این فرصت را دارد که رفته‌رفته پیوستگی وقایع را درک کند. از سوی دیگر، اگرچه رمان در دو زمان حال و گذشته روایت می‌شود اما خوانندگان هرگز در درک خط زمانی داستان دچار مشکل نمی‌شود و ارتباط میان رخدادهای گذشته و حال را کاملاً درمی‌یابند.

... و اما ادامه‌ی ماجرا. هستی که علاقه‌ای به ازدواج ندارد، مدام سعی می‌کند با کار کردن در بیرون از خانه، وقت خود را بگذارند اما به‌ نظر می‌رسد پدر برای او تصمیمات دیگری گرفته. یک روز که هستی خسته از محل کارش به خانه برمی‌گردد، پسر جوانی به اسم اشکان را می‌بیند که همراه با پدرش به خانه‌ی آن‌ها آمده‌. گویا پدرِ این پسر در کارخانه با پدر هستی شراکت دارد و به قصد دیدن هستی روانه‌ی خانه‌ی آن‌ها شده است. در این بین، هستی هم که به مقصود پدر خود و پدر اشکان پی برده، سعی می‌کند تا با بی‌توجهی به آن‌ها، نظرشان را تغییر بدهد. باید دید آیا هستی می‌تواند خودش را از چشم اشکان و پدرش بیندازد یا سرانجام تن به ازدواجی ناخواسته می‌دهد. اگر تا پایان کتاب هستی با نویسنده همراه باشید، قطعاً به تصمیم نهایی هستی در مورد ازدواج با اشکان نیز پی‌ خواهید برد.

کتاب حاضر به کوشش انتشارات ندای الهی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کتاب هستی برای چه کسانی مناسب است؟

هواداران رمان‌های واقع‌گرایانه‌‌ی فارسی می‌توانند از خواندن کتاب هستی لذت بسیاری ببرند.

در بخشی از کتاب هستی می‌خوانیم

با سروصدای گربه‌ای که زیر پایم می‌چرخید از فکر و خیال بیرون آمدم. چشم‌هایم چرخی اطراف زد و به تک‌و‌توک آدم‌هایی که توی پارک قدم می‌زدند، نگاه کردم. بعد چشم‌هایم افتاد پایین، گربه‌ای کوچک و سفید از لای پاهایم بیرون پرید و زیر درخت چنار کز کرد. برعکس گربه‌های دم جاده کثیف نبود! با چشم‌های رنگی‌اش چشم از من برنمی‌داشت. مدام پنجه و بدنش را لیس می‌زد. درحالی‌که با قدم‌های آرام به او نزدیک می‌شدم، لبخند قشنگی زدم.

زانو زدم و آهسته دستی به تن پرمویش کشیدم. اولش کمی خود را عقب برد اما بعد انگار از نوازش‌های من خوشش آمده باشد. پوستش نرم بود. وقتی رویش دست می‌کشیدم انگار پنبه‌ای زیر دستم باشد. یادمه یک گربه‌ی حنایی هم توی خانه‌مان داشتیم. از وقتی که عسل به دنیا آمده بود با ما زندگی می‌کرد. همیشه زیر درخت سیب پرسه می‌زد تا اینکه برایش یک خانه‌ی چوبی ساختیم ولی او بازیگوش‌تر از این حرف‌ها بود که توی لانه‌اش بماند. اما تن او به نرمی این گربه نبود! یک‌دفعه صدای دخترانه‌ای در گوشم پیچید:

- پانی پانی... بیا اینجا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هستی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-600-6113-35-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هستی

Zahra Seif
۱۴۰۲/۸/۲۲
سلام بااینکه داستان غم انگیز و تلخی بود ولی خوب بود حتما بخونید... کاش یه کم نویسنده‌ی محترم در هر فضایی آنقدر سریع عبور نمی‌کرد اصلا شرایط محیط و احساسات رو توضیح نمی‌داد خیلی سرسری اشاره‌ای می‌کرد و رد می‌شد ولی موضوع خوب بود شاید فقط همین بود که باعث می‌شد ادامه‌ی داستان رو بخونم..
Hasti
۱۴۰۲/۹/۱۶
داستانی زیبا و همه سن پسند واقعا دست خانم رنجبر درد نکنه و خسته نباشند
اما بهتر بود کمتر از ادبیات عامیانه استفاده میکردند
ا
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتاب بدی نبود ولی خیلی غنی و پرمایه نبود یک داستان روتین و عشق عادی امیدوار کارهایی دیگر این نویسنده جذاب تر باشه
ملیحه خسروجردی
۱۴۰۲/۱۱/۸
داستان زیبا و غم انگیزی بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هستی

برای دریافت کتاب هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.