معرفی و دانلود کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص

عکس جلد کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص
قیمت:
۶۲,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص

حرکت در دالان تعلیق و پیچ‌وتاب خوردن در میان یک هنرنمایی باورنکردنی! پیتر سوانسون در کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص تصویری عجیب و خواندنی از یک ماجرای جنایی و هیجان‌انگیز را به‌ تصویر می‌کشد و شما را از یک کتابفروشی کوچک در بوستون، به دایره‌ی پلیس جنایی آمریکا می‌برد. داستانی که پی‌در‌پی شما را غافلگیر می‌کند و هرگز نمی‌توانید پایان آن را پیش‌بینی کنید. این کتاب رازآلود و معمایی در شمار پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص

همه‌چیز در یک کتابفروشی نه‌چندان بزرگ در شهر بوستون آمریکا اتفاق می‌افتد. مالکوم کرشاو شخصیت اصلی کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص (Eight Perfect Murders)، در کتابفروشی الد دول و در بخش کتاب‌ها و رمان‌های جنایی و معمایی کار می‌کند و علاقه‌ی زیادی به خواندن داستان‌های این ژانر دارد. همه‌چیز عادی به‌نظر می‌رسد، تا اینکه رییس کتابفروشی از مالکوم می‌خواهد کار تولید محتوای وبلاگ در بخش کتاب‌هایی جنایی را هم برعهده بگیرد. کرشاو خوشحال و هیجان‌زده از این پیشنهاد، با خلاقیت خاص خودش، تصمیم می‌گیرد که فهرستی از کتاب‌های ویژه و منتخب این ژانر را انتخاب و به مشتریانشان پیشنهاد دهد. او لیستی را با عنوان «هشت جنایت بی‌عیب و نقص» منتشر می‌کند که در آن اسم بهترین آثار نویسندگانی همچون پاتریشیا هایسمیت، آگاتا کریستی، جیمزام کین، برکلی کاکس، جان دی مک دونالد، دانا تارتت، ای میلن و ایرا لوین به چشم می‌خورد.

این لیست، تازه آغاز ماجراهای مالکوم است و پای پلیس اف‌بی‌آی را به این کتابفروشی باز می‌کند! جنایات حرفه‌ای و تروتمیزی که در سطح شهر رخ می‌دهد، شامه‌ی پلیس‌ها را تیز می‌کند و آن‌ها را نزد مالکوم می‌برد. آن‌ها درباره‌ی تحقیقاتی که در این باره آغاز کرده‌اند با او صحبت می‌کنند و درنهایت، پلیس از مالکوم می‌خواهد به‌دلیل تجربه‌ی زیادی که در خواندن آثار جنایی دارد، آن‌ها را در حل پرونده‌ی قتل‌های مشکوک و پی‌در‌پی شهر همراهی کند. اتفاقی که مالکوم را وارد یک بازی پیچیده، ترسناک و غیرمنتظره می‌کند و او را در برابر اتفاقات هولناکی قرار می‌دهد.

پیتر سوانسون (Peter Swanson) با هنرمندی ویژه‌ و خلاقیت جذابش این رمان معروف و پرطرفدار را به رشته تحریر درآورده و شما را در میان رازهای سربه‌مهر سردرگم می‌کند. جادوی قلم سوانسون در کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص، خواننده را در میان تعلیق‌های داستانی تودرتو نگاه می‌دارد و هر لحظه شگفتی جدیدی را به‌نمایش می‌گذارد.

آیا بین قتل‌های وحشتناکی که در شهر رخ می‌دهد و لیست کرشاو ارتباطی وجود دارد؟ فکر می‌کنید کرشاو موفق به حل این معمای پیچیده خواهد شد یا خود او بخشی از جنایت‌های حرفه‌ای شهر است؟!

انتشارات اندیشه احسان، این اثر را با ترجمه‌ی روان شهرزاد شهرابی فراهانی منتشر کرده است. کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص اثر پیتر سوانسون را بخوانید و از حس تعلیق و ژانر معمایی آن لذت ببرید.

نکوداشت‌های کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص

  • یک اثر پلیسی و جنایی گمراه‌کننده. (New York Times)
  • رمانی با اصالت و چندلایه، مملو از انتقام و خیانت... (USA Today)
  • یک رمان ترسناک و روانشناختی عالی و هیجان‌انگیز. (The Guardian)
  • اثری که بسیار هوشمندانه و جذاب نوشته شده و برای دوستداران آثار جنایی کلاسیک، محبوب خواهد بود! (Seattle Times)
  • خواندن این کتاب به یک تور تفریحی واقعی شباهت دارد. شما همراه با سوانسون از یک پیچش شگفت‌انگیز داستانی به داستان دیگر می‌روید. (لیزا گاردنر)

کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هیجان‌انگیز را به همه‌ی طرفداران داستان‌ها و رمان‌های جنایی و پلیسی و ژانر معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

با پیتر سوانسون بیشتر آشنا شویم

یکی از درخشان‌ترین نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز و ساندی تایمز و خالق آثار شگفت‌انگیز جنایی و پلیسی پیتر سوانسون است. او که فارغ‌التحصیل کالج ترینیتی و دانشگاه ماساچوست می‌باشد، تاکنون هفت رمان محبوب را از خود برجای گذاشته که برخی از آن‌ها موفق به دریافت جوایز ادبی و یا نامزد دریافت جایزه شده‌اند. جایزه‌ی انجمن کتاب نیوانگلند، فینالیست جایزه‌ی خنجر استیل ایان فلمینگ انجمن نویسندگان جنایی و منتخب کتاب سال رادیوی ملی، از جمله جوایزی هستند که او تاکنون دریافت کرده است. بیشتر آثار پیتر سوانسون به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه و منتشر شده‌اند. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب «قتل مهربانی» و «پیش از اینکه او را بشناسد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص می‌خوانیم

14 مارس 2011، دوشنبه بود. یکم بعد از پنجِ صبح بود که از بوستون زده‌بودم بیرون و الان هشت و نیم بود. روستای تیکهیل شمال کوهستان سفید بود. راجع به شهرستانش تحقیق کرده‌بودم، و البته راجب نرمن شانی، مردی که قرار بود بکشمش، ولی چیز زیادی پیدا نکردم. تحقیقاتمَم با کامپیوترِ یه کتابخونۀ عمومی انجام داده‌بودم؛ تا یکی که یادش رفته بود از حساب کاربریش بیاد بیرون پا شد نشستم جاش. دفتر یادداشتَم باهام بود و نُت‌برداری می‌کردم.

راجع به تیکهیل فهمیدم که یه غذاخوری داره، دو تا مسافرخونه که هر دوش به خاطر نزدیک بودن به منطقۀ اسکی معروف بودن. یه نقشه برداشتم و جای دقیق نرمن شانی تو جاده کیمیونیتی رو مشخص کردم. طبق نقشۀ خونه‌ش تقریباً دورافتاده بود. بعد از اینکه نقشه رو تو دفترم کشیدم، دنبال نرمن شانی گشتم، سه سال پیش یه خونه به قیمت 225 هزار دلار تو تیکهیل خریده‌ بود. تنها سرنخ دیگه‌ای که از نرمن شانی پیدا کردم یه آگهی فوت به اسم مارگارت شانی مال سال 2007 بود، یه معلم مدرسه اهل هُلیُک ماساچوست غربیکه تو آتیش‌سوزی مُرده ‌بود. مارگارت شانی چهل و هفت سالش بوده وقتی مرده، دو تا بچه داشته، فین بیست و دو ساله و دارسی نوزده ساله، و البته شوهر پنجاه و سه ساله‌ش: نرمن شانی.

اطلاعات زیادی نبود ولی برام جالب بود. امکان داشت نرمن شانی مسئولِ مرگِ همسرش بوده‌باشه، و اگه این‌طور بود، همین باعث شده‌بود یکی بخواد اون بمیره؟ و دلیلِ رفتنش از هُلیُک به شهری که کمتر از 1000 نفر جمعیت داشت همین بود؟ به ذهنم رسید که شاید اصلا لازم نیست من نرمن شانی رو بکشم. اگه داکبرگ، همون سایتی که طرح قتل رو توش ریخته‌ بودم، به همون اندازه که ادعا کرده‌بود ناشناس باشه پس هیچ راهی نبود که اون کسی که باهاش حرف زده‌بودم بفهمه من کی‌اَم. البته واقعاً این‌طور نبود. حتی اگرَم این آدمِ غریبه –این سایۀ خودم- هیچی راجع به من نمی‌دونست، یه چیز رو خوب می‌دونست. اینکه من می‌خواستم اریک آتول بمیره. شاید منم می‌رفتم تو لیستِ مظنونین، شایدم نه. تصمیم گرفتم به قولم عمل کنم؛ به نظر مطمئن‌تر میومد، ولی شایدم به یه شکلِ پیچیده‌تری کارِ درست همین بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص
نویسنده
مترجمشهرزاد شهرابی فراهانی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-622-7303-38-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص

Zeinab Hoseini
۱۴۰۲/۶/۱۷
نقد کتاب هشت جنایت بی عیب و نقص یا هشت قتل حرفه ای: ۱_ در ابتدا و طول داستان، کتاب‌های خارجی زیادی معرفی می‌شدن که بنظرم گاها خسته کننده و گاها انگیزه دهنده برای خوندنشون میشدن. ۲_ شخصیت مال که با وجود اینکه همسرش بهش خیانت کرده دوسش داشت و در عین حال خودش در مرگش نقش داشته برام قابل قبول نبود. ۳_ بنظرم شروع خوبی داشت و پایانش غیر قابل پیش بینی بود و تا انتهای کتاب هنوز درگیر ماجرا و کشف حقیقت هستید که نویسنده لطف کردن و لی فصلی به عنوان همه حقیقت گذاشته بود و جایی که دروغ گفته بود اصلاح میشد. ۴_ به طور خلاصه داستان درباره به کتابفروشی هست که یه لیست از کتاب‌های مورد علاقه ش رو منتشر می‌کنه. همسرش که بهش خیانت می‌کنه و از قضا معتاد هم بوده با ینفر آشنا میشه و مال اون رو مقصر می‌دونه. در نهایت تو سایت یه نفرم پیدا می‌کنه که اون رو براش بکشه و در ازاش هم اون یه نفر دیگه برای اون شخص بکشه و جنایت‌ها از اینجا شروع میشه که همشون به لیست مربوط میشه و تا جایی ادامه پیدا می‌کنه که مال رو درگیرش بکنه، بعد‌ی مامور میاد و ازش میخاد بین قتل‌ها و لیستش ربطشو پیدا کنه در نهایت هم که اون شخص قاتل رو خودش پیدا می‌کنه و می‌کشه. ۵- اما سرنوشت مال اینه که در نهایت خودشو هم به شیوه لیستش به قتل می‌رسونه تا قتل‌های لیستش رو تکمیل کنه به عنوان اولین کتاب جنایی که خوندم عالی بود و دوس نداشتم تموم بشه.
سیاه دل
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
۱- روند داستانی خوبی داشت و نویسنده توانسته بود مخاطب رو جذب داستان کنه مخصوصا علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی را. ۲- نام کتاب هم عالی بود برای جذب خواننده ۳- خیلی خوب داخل داستان شخصیت پردازی شده بود ۴- شروع خوب داستان باعث میشد خواننده از داستان خسته نشود و به خواندن ادامه دهد ۵- بعضی از جنایی خواننده‌های داستان‌های علاقه دارند واضح قاتل را پیدا کنند و از آن سردرگمی که از اول داستان داخل آن غرق شده‌اند نجات یابند و بعضی دیگر می خواهند در همان سردرگمی شناور بمانند پس انتهای این کتاب جنایی شاید مورد علاقه بعضی‌های اول نباشد اما من به شخصه (با توجه به علاقه و تفکر خودم) انتهای داستان خیلی جالب بود چون با مبهم بودن خود خواننده را حتی بعد از تمام شدن کتاب غرق در کتاب نگه داشته بود. ۶- نام بردن از کتاب‌ها و نویسنده‌ها و فیلم‌ها دیگر داخل این کتاب خیلی عالی بود و برای خواننده‌های داستان‌های جنایی خیلی جذاب خواهد بود
Princess
۱۴۰۲/۸/۱
یک کتاب جذاب، معماگونه و جنایی پیتر سوانسون علاقه عجیبی به نوشتن داستان‌های جنایی دارد و آثار متعددی هم در این زمینه نگاشته است. هشت قتل حرفه‌ای از آن دست کتاب‌هایی است که دوست داری وقتی آن را مطالعه می‌کنی تا انتها بخوانیش و این نشان می‌دهد که داستان در خلق موقعیت معماگونه و جذاب به قدر کافی بوده توانمند است. برای من پایان داستان به گونه‌ای غیر قابل پذیرش بود و حتی غیر قابل فهم اما مشخصا مالکوم دیگر خسته شده بود خسته از همه چیز...
از اواسط داستان تقریبا می‌شد حدس زد که قاتل کدام شخصیت است مخصوصا یک گزاره درمورد نرو که می‌توانست قاتل را لو دهد.
تحقیر، خرد شدن شخصیت، مصرف مداوم مشروبات الکلی، آزار جنسی، سبک زندگی منزوی و تنها از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که آدمی را به ورطه قتل و جنون می‌کشاند.
ماجرایی که برای کلیر در دبیرستان اتفاق افتاد برای من تداعی کننده اولین سکانس‌های وکالت کوین لوماکس در پرونده معلم دبیرستان دخترانه بود که در وکیل مدافع شیطان به نمایش گذاشته شد. ترجمه روان و قابل قبول بود. به همه کسانی که به سبک داستان‌های معماگونه و جنایی علاقه مند هستند مطالعه این کتاب را توصیه می‌کنم.
ممنون از کتابراه
mohsen
۱۴۰۲/۷/۲۲
ضمن تشکر از نویسنده و همچنین مترجم کتاب.
به نظر من میشه با دو دیدگاه درباره کتاب صحبت کرد و نظر داد؛
دیدگاه اول اینه که داستان پر هیجانی رو با فضاسازی عالی و به جایی رو شاهدیم که شخصیت‌های متعدد و پویایی داره، که این خودش باعث میشه در وهله اول خواننده جذب داستان بشه و تا انتها اون رو دنبال کنه
و در وهله دوم خواننده رو به نحوی وارد داستان می‌کنه که اون رو به فکر وامی داره و سبب میشه شخص خواننده با اختیار برای حل معما فرضیه سازی کنه. این دو مورد باعث میشه که خواننده برای حل معما وارد داستان بشه، به تکاپو بیفته و به پویایی برسه و از حالت منفعل (خواننده صرف بودن) در بیاد.
دیدگاه دوم هم همانطور که در داستان هم بهش پی می‌بریم و شاید خود نویسنده به طور ضمنی اون رو بیان کرده، تأثیری هست که در طولانی مدت بر ذهن خوانندگان این قبیل داستان‌ها میذاره، و یه سری اقدامات و اعمالی مثل قتل نفس رو عادی جلوه میده. که این درک بالا و ذهن خواننده رو می‌طلبه.
الهه ابیار
۱۴۰۲/۶/۱۷
کتاب خوبی بود من از قصه‌اش خوشم اومد. نگارش کتاب خوب بود و حتی اعراب گذاری کلمات رو هم رعایت کرده بود که کمتر کتابی این کارو میکنه و اشتباهات دستوری و نگارشی خیلی کمی داشت. نحوه پرداخت قصه عالی بود چون اجازه نداد تا آخر قصه بفهمیم قاتل کیه یا حتی حدس نزدیکی بزنیم. کلی کتاب در قصه معرفی شده که من هر چی گشتم توی کتابراه و اینترنت پیداشون نکردم جز‌ی دونه، میخواستم بدونم کتابا واقعی هستن و اگه هستن چرا هر چی میگردم پیداشون نمی‌کنمممنون میشم کتابراه راهنمایی‌ام کنی برای پیدا کردن کتابا البته اگه واقعی هستن، که اگر اینطور باشه پس با کلی کتاب جدید هم آشنا میشیم از طریق این کتاب که اینم عالیه. کتاب پایان بندی خوبی هم داشت هم معقول بود هم مرتبط به قصه، بر خلاف کلی از کتابای معمایی که قبلا خوندم و پایان باز یا بی ربط به داستان یا پرت و پلا داره. پس در نتیجه از نظر من ارزش مطالعه رو داره این کتاب و من پسندیدم همه چی‌اش رو. راستی توی زمینه نوع قتل و موضوع جنایی هم قصه و روش متفاوت از اکثر جنایت‌ها داشت که اینم خیلی جذبم کرد. مررررسی کتابراه که کتابای خوب بهمون معرفی میکنی. دم همه تیمتون گرم
بیتا جوان
۱۴۰۲/۶/۱۰
داستان کتاب خیلی هیجان انگیز نبود هر چند که پایان هم خیلی قابل پیش بینی نبود ولی از همان ابتدا مشخص بود که راوی داستان خودش در قتل‌ها نقش دارد. داستان توسط صاحب یک کتاب فروشی روایت می‌شود که در سایت کتابفروشی خود سال‌ها پیش لیست ۸ کتاب جنایی را که از دید او بی عیب و نقص بودن قرارداده حالا قاتلی شده پیدا که مطابق این لیست اقدام به قتل می‌کند و یک مامور پلیس که تا حدی به این فرد مشکوک است می‌خواهد در پیدا کردن قاتل به او کمک کند. ابتدای داستان ریتم داستان کند هست و همچنین به داستان‌های جنایی متعددی اشاره شده است و شیوه قتل در برخی از آن‌ها با جزییات توصیف شده، از جهتی برای اشنایی با رمان‌های جنایی دیگر خوب است ولی تا حدی ذهن خواننده را از موضوع اصلی دور می‌کند. همچنین توضیحات زیادی در برخی مواردی داده شده است و همچنین گفتگوهای ذهنی راوی هم زیاد است که کمکی هم به روند داستان نمی‌کند و فقط حوصله سر بر است. یک نکته هم برای من مشخص نشد انگیزه راوی از قتل معلم همسرش (همسری که به او خیانت کرده) چه بوده و اصلا در طول داستان به آن اشاره‌ای نشده، البته درست است که همسر مرد را در دوران کودکی مورد آزار قرارداده است، اینکه مرد بخواهد او را به قتل برساند خیلی منطقی نیست و بدون هیچ مقدمه‌ای در اواخر داستان فقط به قتل معلم اشاره شده است. علاوه بر این انگیزه پلیس بازنشسته و دوست مرد از ارتباط دادن قتل‌ها به او هم چندان مشخص و منطقی نبود و نویسنده می‌توانست انگیزه بهتری ارائه دهد.
...
۱۴۰۲/۶/۳
سلام خدمت کتابراه عزیز مدت زیادی از تمام کردن کتاب نمی‌گذرد و بهتر است بگویم که تمرکز خود را از دست داده ام. اول از همه ترجمه کتاب واقعا در ابتدا خیلی ضعیف بود مثل اینکه گفتم یا گفت در حالی که واقعا نیازی به این‌ها نبود و باعث شد تمرکزم رو از دست بدم و یا حتی بعضی جاها ترجمه درستی نشده بودو مشکل در داشت. ابتدا کتاب خیلی به معرفی کتاب‌ها و مقتول‌ها می‌پرداخت و خوب کمی گیج کننده بود و و اما اگه بخوام از دید بهتری بگم باعث شد با کتاب‌های دیگری آشنا شوم. مالکوم با اینکه همسرش بهش خیانت کرده بود اما بهش وفادار بود و اجازه‌ای هرکاری را به همسرش میداد و حتی حاضر شد به خاطرش آینده خودش را هم به خطر بیندازد. موضوع داستان جوری بود که سعی میکردم قاتل رو به غیر از مظنون اصلی حدس بزنم و در آخر اصلا فکرشم نمی‌کردم. و حتی فکر میکردم همون طور که خودش می‌گفت تمامی اینکار‌ها به عهده‌ی خودش باشد. در مورد قتل استیفون نتونستم درکش کنم. و موضوع داستان تا حدی منو یاد سریال خون سرد و کتاب بیمار خاموش انداخت. و دیگر اینکه اگر برای بار اول میخواهید کتاب جنایی و معمایی بخوانید اصلا از این کتاب شروع نکنید چرا که جز مشغول کردن ذهن‌تان کاری دیگر نمیکند و حتی باعث متنفر شدم شما از کتاب‌های با این موضوع می‌شود...
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۱
نقد کتاب فراتر از یک رمان یک رمان معروف و بشدت گیرا این رمان گیرا و پرکشش میتواند همه جوره انتظارات شمارا از یک رمان جذاب و عالی بر آورده کندرمان ابتدا با فضایی وهم آلودی برجسته سازی میشود و همینطور که پیش میرود اتفاقات و به همراه آن شخصیت‌های متفاوتی را دوره هم می‌اورد. در اواسط رمان نویسنده مشغول دورخیز میشود تا در فواصل پایانی شمارا به طور کل ماتو مبهوت خودش کند. اواخر کتاب آنچنان رمان جذاب میشود که کنار گذاشتن آن کار آسانی برایتان تلقی نمیشود. یکی از نقاط قوت این داستان زیبا، خط سیر داستانی بسیار جذابش است و همینطور شخصیت‌های شرور و قهرمان که به خوبی در کنار هم تعاملاتی بر قرار میکنند. توصیه میکنم حتما فیلمش رو هم نگاه کنید نقاط قوتنگارش عالی داستان فضا سازی عالی و وهم انگیزشخصیت پردازی معرکه نقاط ضعف شاید میتواند گفت که بعضا دچار تناقض میشدیم اما به ندرت پیش می‌امد
M
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
به نظرم این کتاب از بیشتر کتاب‌هایی که تازگی ها توی شبکه‌های مجازی معرفی شدن بهتر بود. درسته کاملا عالی نبود و بعضی جاهایش کسل کننده بود ولی قسمت‌های پیش بینی نشده و خاصش خیلی بیشتر بودن. در کل جزو کتاب های خوب بود. احتمالا هر کسی که کتاب رو می‌خونه و عاشق کتاب‌های معمایی و جنایی هست، کتاب‌هایی رو توی ذهنش داره که به نظرش باید توی لیست ۸ جنایت بی عیب و نقص تاریخ باشن و از ان جایی که من طرفدار آگاتا کریستی هستم به نظرم باید تعداد بیشتری از کتاب‌های آگاتا توی لیست می‌بود. با این که توی کتاب زیاد به شخصیت برایان پرداخته نشد ولی من با برایان راجب این موضوع که قتل بی عیب و نقص وجود نداره موافق بودم. ولی شخصیت مالکوم تا حدودی برام غیر قابل درک و دوست نداشتنی بود. از نظرم شخصیت باهوش و جذابی نبود.
طاهره امیدوار
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتاب خوبی بود روند شروع داستان کند بود ولی بعدش جالبتر میشد به نظر من اینکه اگه زیادی به چیزی فکر کنی و دنبالش باشی‌ روزی باعث میشه تبدیل اون چیز بشی درون مایه اصلی داستان بود برخلاف بقیه دوستان من سکوت مال از خیانت‌های همسرش رو منطقی میدونم چون خودشم به اینکه این الگویی بوده که بین پدر و مادرش و و جریان داشته اشاره میکنه این الگو روی ناخودآگاه مال تاثیرش رو گذاشته اینکه چرا معلم بچگی کلر رو کشته هم منطقیه چون اون کسی بوده که باعث شده کلر از همون بچگی آسیب ببینه و برای فرار از این آسیب به مواد پناه ببره همونقدر که آتول تو آسیب زدن به کلر مقصر بود، در کل خیلی داستان پیچیده و روانشناسانه‌ای داشت واینکه شاید ماهم که این همه دنبال کتاب جنایی هستیم داریم مارتی وجودمون رو تغذیه میکنیم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۵/۲۹
داستان به اندازه کافی جذاب هست و آدم علاقمند میشه که تا آخر بخونه. در طول داستان سرنخ‌های لازم رو میده. البته نمیشه خیلی با شخصیت‌های اصلی همذات پنداری کرد. کتابهای زیادی در طول داستان معرفی میشه که به نظرم مترجم محترم می‌توانست علاوه بر توضیحاتی که داخل کتاب می‌اومد، در زیرنویس اضافه کنه. همین به موضوع جذابیت داستان لطمه زده. ترجمه روان و به زبان محاوره‌ای هست. در کتاب به کلاریس استارلینگ (اسم یه پرنده) اشاره شده، در صورتی که اسم یه شخصیت تو کتاب سکوت بره هاست. غلط‌های املایی هم شامل (می تونستم. دو نف رو، راجه به، لیسست، سوالهای زیاد یدارم) بود. در کل داستان جالبیه و ارزش خوندن داره.
سارا رحمتی
۱۴۰۲/۷/۲۸
کتابی نیست که بخوام به کسی پیشنهاد بدم البته نقطه مثبت داشت و این بود که خواننده نمی‌تونست در مورد قاتل حدس نزدیک به یقینی بزنه به همین خاطر خواننده تا انتهای داستان پیش میره. از نقاط ضعفش به نظر من این بود که انگیزه مارتی واسه قتل‌هایی که انجام میداد بی اساس بود. این که یه نفر به خاطر خیانت همسرش و هیجان تو زندگیش دست به کشتن آدمایی بزنه که هیچ نقشی تو زندگیش نداشتن دلیل قانع کننده‌ای نیست. دوم اینکه آخر داستان شخصیت اصلی یه حرفایی میرنه که نشانه دو شخصیتی بودنه که اگه اینجوری می‌بود اطرافیانش باید متوجه این موضوع می‌شدند و کلا روند داستان عوض میشد.
محمد موسوی
۱۴۰۲/۵/۲۹
سلام دوستان الان که دارم این متنو می‌نویسم همین الان کتابو تموم کردم دارم بهتون میگم اگه می‌خواین این کتابو بخونید باید قبلاً کتاب‌های جنایی زیادی خونده باشید چون کتاب به قدری تاریکه که اصلاً بهتون توصیه نمی‌کنم به عنوان اولین کتاب ژانر جنایی بخونینش بهتره برین با نوشته‌های امین عشیری شروع کنید و و در این کتاب از تکنیک‌های روانشناسی تاثیرگذاری استفاده شده که می‌تونه تاثیر شخصیت دو قطبی و یا پارانئیدی که در کتاب گفته شده روی ناخودآگاه شما بزاره پس لطفاً قبل خوندن کتاب آمادگیشو داشته باشید که قراره با چی روبرو بشید
فرزانه دانشپور
۱۴۰۳/۱/۷
من این کتاب رو برای دومین بار خواندم البته بخاطر مقایسه ترجمه‌ها و ترجمه این کتاب هم خیلی خوب بود من این کتاب رو با ترجمه دیگری و از نشر دیگه‌ای هم خواندم که همون کتاب هشت قتل حرفه‌ای از پیترسوانسون با ترجمه فرانک سالاری بود در حد سرگرم شدن بد نبود، اولش خیلی کشش نداره در حدی که مجذوب کتاب بشید و و بخواهید زودتر تمامش کنید اما به نیمه کتاب که می‌رسید سعی می‌کنید زودتر تمومش کنید ولی در مقایسه با کتاب‌های معمایی دیگه خیلی نمیشه گفت این کتاب خاص هست، در کل ارزش یک بار خوندن رو داره سرگرم کننده هست.
sina ashrafi
۱۴۰۲/۶/۳
به نظرم کتاب جالبیه، بعضی از قسمت‌های داستان که احساس میکنی خسته کننده‌س دقیقا همون لحظه یک اتفاق غیر منتظره می‌افته که در رمان‌های جنایی همچین چیزی غیر معمول نیست و اینکه بعضی جاهاش گنگ باشه هم طبیعیه و در کل سرگرم کننده‌س. شخصیت اصلی (راوی) جذابیتی نداره و به نظرم نمیشه باهاش خوب ارتباط برقرار و کرد همین خصوصیتش باعث شده داستان سرگرم کننده‌تر به نظر بیاد. در طی داستان هم از رمان‌های دیگه هم نام برده شده و این به نظرم در رمان‌های جنایی نادره و جذاب.
در کل رمان خیلی خوبیه و اثری متفاوته و پیشنهادش میکنم.
مشاهده همه نظرات 126

راهنمای مطالعه کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص

برای دریافت کتاب هشت جنایت بی‌عیب و نقص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.