معرفی و دانلود کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر: پیروزی در بازی مغز

عکس جلد کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر: پیروزی در بازی مغز
قیمت:
۵۵,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر: پیروزی در بازی مغز

کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر اثری خواندنی به قلم نویسنده و استراتژیست خلاق، متیو ای می است که به بررسی هفت اشتباه رایج در زمینه‌ی تفکر پرداخته. همچنین راه‌حل‌هایی را برای اصلاح روش‌های اندیشیدن ارائه کرده که موجب تصمیم‌گیری بهتر و افزایش خلاقیت هنگام مواجهه با مشکلات می‌شوند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا از دام‌های کشنده‌ی تفکر نادرست بپرهیزید!

درباره‌ی کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر

هنگامی که با مسئله‌ای دشوار رو‌به‌رو می‌شوید چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهید؟ چطور راه‌حل مناسب برای مشکلات خود را پیدا می‌کنید؟ روش شما برای حل هوشمندانه‌ی مشکلات زندگیتان چیست؟ همه‌ی ما در طول زندگی خود همواره با مسائل و مشکلات بسیاری برخورد می‌کنیم که لازم است برای حل آن‌ها درست فکر کنیم تا بتوانیم منطقی تصمیم بگیریم. تصمیمات ما در برابر چالش‌های ریز و درشت، موفقیت‌ها و شکست‌های ما را در وجوه گوناگون زندگی رقم می‌زنند.

معرفی و دانلود کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر

متیو ای می (Matthew E. May) در کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر (Winning the Brain Game)، با تکیه بر چندین دهه تجربه و مطالعه‌ی خود در زمینه‌ی سبک‌های تفکر و همچنین با بهره‌گیری از نظرات دانشمندان و پژوهشگران برجسته، توانسته دستورالعمل‌هایی کاربردی برای آموزش نحوه‌ی صحیح اندیشیدن را با صرف کمترین انرژی و وقت آموزش دهد. نویسنده باور دارد که بین مغز و ذهن انسان‌ها تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. هنگامی که با مسائلی دشوار رو‌به‌رو می‌شویم، الگوهای مغزی ممکن است بی‌فایده بوده و اثربخشی کافی نداشته باشند. در نتیجه، ما را به سمت راه‌حل‌هایی سوق دهند که عواقب ناخوشایندی را به همراه دارند. این خطاها در هنگام تفکر مانند موانعی نامرئی بر سر راهمان سبز می‌شوند و در بزنگاه‌های زندگی، ما را دچار سردرگمی می‌کنند.

متیو ای می هفت خطای تفکر شامل خطای جهش، تثبیت، زیاده‌روی در فکر کردن، به کم قانع‌ شدن، دست‌کم گرفتن و... را در کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر برشمرده و سپس نحوه‌ی اصلاح آن‌ها را نیز به‌تفصیل شرح داده. از مشخصه‌های جالب توجه این اثر، بهره گرفتن نویسنده‌ی آن از اطلاعات کارشناسان علوم دیگر، مانند علوم اعصاب، روان‌شناسی و.. است. از سوی دیگر، مؤلف در جای‌جای کتاب مثال‌ها و نمونه‌هایی را به مخاطب عرضه کرده که در درک بهتر مطالب به وی یاری می‌رساند. از میان مطلب متنوع کتاب حاضر می‌توان به این موارد اشاره نمود: مضرات افراط در فکر کردن، علل مغزی دست‌کم گرفتن، عواقب خودسانسوری، عواملی که موجب می‌شوند فرد به کم قانع شود، دیدگاه علوم اعصاب در کارهای هدف‌محور، عوامل گرایش به زیاده‌روی در تفکر، اشتباه تثبیت در حین تفکر و ریشه‌های آن، نحوه‌ی نیروافزایی، فاصله گرفتن از خود و... .

این کتاب آموزشی و کاربردی را ابوذر گل‌ورز به زبان فارسی برگردانده و انتشارات هورمزد نیز آن را به مرحله‌ی چاپ رسانده.

نکوداشت‌های کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر

  • از متیو ای می برای راه‌کارهای ساده و کاربردی‌اش در زمینه‌ی حل مشکلاتی که اغلب ما با آن‌ها در زندگی دست‌به‌گریبانیم سپاس‌گزارم. (استیو فریدمن، نویسنده)
  • کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر آن دسته از موانع نامرئی را مشخص می‌کند که بر سر راه‌‌های حل مسئله قرار می‌گیرند. همچنین، روش‌هایی را برای استفاده از یک رویکرد تازه در مقابله با مشکلات ارائه می‌دهد. (سورن کاپلان، استاد و نویسنده)
  • شوخ‌طبعانه و مبتکرانه! دیدگاهی نوین را پیش پای مخاطبان قرار می‌دهد. بعد از خواندن این کتاب دیگر هرگز به مشکلاتتان مانند گذشته فکر نخواهید کرد. (توماس چامورو پرموزیک، مدیرعامل ارزیابی هوگان و استاد روان‌شناسی کسب‌و‌کار در دانشگاه کالج لندن)
  • شما هم قصد دارید فرایند تفکر خلاق را بیاموزید؟ هفت اشتباه مرگبار تفکر از حد و حدود یک کتاب فراتر رفته. در واقع به جعبه‌ای مملو از تکنیک‌ها و نکته‌های سودمند شباهت دارد. (دیگو رودریگز)
  • متیو ای می در کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر به طرز جالبی از اطلاعات و یافته‌های متخصصان سایر علوم بهره گرفته. مطالعه‌ی این اثر را به تمامی بازاریابان توصیه می‌کنم. (لیندون لیدر)
  • کتاب پیروزی در مغز یک جواهر است! راهنمایی عملی که با استفاده از نتایج تحقیقات علمی نوشته شده و برای حل خلاقانه‌ی مشکلات به مخاطبان کمک می‌کند. (نیر ایال)
  • کتابی که آرزو می‌کنم کاش خودم آن را می‌نوشتم. کاربردی و هوشمندانه! (استفان ساپیرو)

کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر را به تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر: پیروزی در بازی مغز می‌خوانیم

«اینجا تولید نشده» در پژوهش‌های مدیریت، iv یک برداشت منفی خودکار و بیزاری ذاتی نسبت به مفاهیم و راه‌حل‌هایی است که در جای دیگری تولید شده‌اند؛ جایی خارجی نسبت به فرد یا گروه که بیشتر به اختراع دوباره و غیرضروری چرخ منجر می‌شود. این بدان معناست که «اگر من نتوانستم راه‌حلی پیدا کنم، به آن فکر نخواهم کرد» و «من می‌توانم هر کاری را که تو انجام می‌دهی، بهتر از تو انجام دهم». ما به راه‌حل‌های دیگران اعتماد نمی‌کنیم. اگرچه این مسئله به احتمال فراوان، پایه در علوم اعصاب دارد و با فراخوانی پاسخ به تهدید مربوط است. تعریف این مقوله، همیشه ثابت است: «کنارگذاشتن ایدۀ فرد یا گروه دیگر به‌سرعت و بدون کمترین توجه، تنها به این دلیل که آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند». دفعۀ بعد که در ورودی ساختمان منتظر آسانسور هستید، بعد از زدن دکمۀ فراخوان آسانسور، دقت کنید و ببینید که افراد دیگر چند بار آن دکمه را فشار می‌دهند: «اینجا تولید نشده» است.

تاکنون چقدر از زمان خود را صرف اندیشیدن به دلیل سودمند‌نبودن راه‌حل‌های پیشین کرده‌اید؟ شرط می‌بندم که تقریباً هیچ. بدون تردید، کارشناسان بمب ادارۀ پلیس لس‌آنجلس هم این کار را نکرده‌اند. انگیزۀ انجام هر کاری، در سریع‌ترین زمان ممکن، ما را به تمرکز بر کار هدایت می‌کند و درنتیجه حقایق را نادیده می‌گیریم. در طرح‌ریزی تمرین تفکر، تأکید کردم که یادآورنده‌ها، مشوق‌ها و جریمه‌ها در گذشته اثری نداشته‌اند. با این وجود در تمام جلساتی که از این تمرین استفاده کرده‌ام، شرکت‌کنندگان همیشه دست‌کم یکی از گونه‌های آن‌ را پیشنهاد می‌دهند. چند صفحه به قبل برگردید و ببینید ایده‌های پرطرفدار، درواقع شکل دیگری از آنچه قبلاً مؤثر نبوده، هستند؛ یادآورنده‌ها، مشوق‌ها و جریمه‌ها. شاید زمانی مچ خودتان را در حال چنین فکری گرفته باشید. آن‌ها این کار را درست انجام ندادند؛ که البته اگر به ریشۀ شکست تلاش‌های قبلی‌شان پی ببرید، برایتان پذیرفتنی خواهد بود؛ زیرا این کار درنهایت شما را به چارچوب‌دهی دوبارۀ مشکل هدایت می‌کند. اما اگر فقط به این دلیل که تلاش‌های دیگران از سوی شما تولید نشده، بخواهید نسخۀ شخصی خودتان از همان ایده را اجرا کنید، در حال ارتکاب اشتباه «اینجا تولید نشده» هستید.

فهرست مطالب کتاب

از نگاه دیگران
سپاسگزاری
پیشگفتار
غلبۀ ذهن بر جسم
مقدمه
هفت اشتباه مرگ‌بار
هفت اشتباه و اصلاح آن‌ها
بخش اول. گمراه‌کننده
فصل 1. جهش
اشتباه جهش
چرا جهش رخ می‌دهد؟
علوم اعصاب جهش
اصلاح: بارش چارچوبی
فصل 2. تثبیت
اشتباه تثبیت
چرا تثبیت رخ می‌دهد؟
علوم اعصاب تثبیت
اصلاح: وارونگی
فصل 3. زیاده‌روی در فکر کردن
اشتباه افراط در فکرکردن
چرا افراط در فکرکردن رخ می‌دهد؟
علوم اعصاب افراط در فکرکردن
اصلاح: آزمون نمونۀ نخستین
بخش دوم. ناامیدکننده
فصل 4. به کم قانع‌شدن
اشتباه «به کم قانع‌شدن»
چرا به کم قانع‌شدن رخ می‌دهد؟
اصلاح: ترکیب
فصل 5. دست‌کم گرفتن
اشتباه دست‌کم‌گرفتن
چرا دست‌کم‌گرفتن رخ می‌دهد؟
علوم اعصاب عمل هدف‌محور
اصلاح: نیروافزایی
بخش سوم. بی‌توجهی
فصل 6. اینجا تولید نشده
اشتباه «اینجا تولید نشده»
چرا «اینجا تولید نشده» رخ می‌دهد؟
علوم اعصاب «اینجا تولید نشده»
اصلاح: با افتخار در جای دیگری پیدا شد
فصل 7. خودسانسوری
چرا خودسانسوری رخ می‌دهد؟
علوم اعصاب خودسانسوری
اصلاح: فاصله‌گرفتن از خود
پیوست‌ها
پیوست الف
پیوست ب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر: پیروزی در بازی مغز
نویسنده
مترجمابوذر گل ورز
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-725109-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر

برای دریافت کتاب هفت اشتباه مرگبار تفکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.