معرفی و دانلود کتاب هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف برای یک زندگی خوب

عکس جلد کتاب هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف برای یک زندگی خوب
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف برای یک زندگی خوب

مارک منسون، در اثر تحسین‌شده و پرفروش نیویورک‌تایمز، کتاب هنر ظریف بی‌خیالی، راهکارهای متفاوتی را برای تجربه‌ی زندگی‌ای شاد و بدون نگرانی ارائه می‌دهد. او باور دارد که توصیه‌های عمده‌ی کتاب‌های خودیاری، قابل‌اجرا نیستند و کمکی به بهبود شرایط زندگی افراد نمی‌کنند. به همین خاطر با توصیه‌های عملی خود سعی دارد به علاقه‌مندان کمک کند تا معنای زندگی را یافته و تجربه‌ی بهتری در سال‌های حیات خود داشته باشند.

درباره‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون (Mark Manson) در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck)، رویکردی متفاوت نسبت‌ به سایر کتاب‌های خودیاری و خودسازی اتخاذ کرده. او معتقد است که چالش‌های زندگی، حائز اهمیت‌اند و به حیات فرد معنا می‌بخشند. او در ادامه ضمن انتقاد از رویکرد مثبت‌اندیشی، از پذیرش و حل مشکلات صحبت می‌کند؛ زیرا باور دارد مثبت‌اندیشی، برای همه‌ی افراد کارآمد نخواهد بود.

کتاب‌های خودیاری همیشه بر اهمیت مثبت‌اندیشی تأکید کرده‌اند اما واقعیت این است که انسان‌ با محدودیت‌، کاستی‌ها و مشکلات بسیاری سروکار دارد که فرصت مثبت اندیشیدن را از او سلب می‌کنند. در چنین شرایطی، تجربه‌ی زندگی شاد تنها با شناخت و پذیرش به‌ دست می‌آید. چنین رویکردی می‌تواند شجاعت، پشتکار، صداقت، مسئولیت و کنجکاوی را تقویت کرده و رضایت‌مندی از خود و زندگی را به‌ همراه داشته باشد.

در این میان، کتاب هنر ظریف بی‌خیالی با صراحت و بی‌پرده به خواننده می‌آموزد که چگونه می‌توان با در آغوش کشیدن مشکلات، زندگی خوب و آسوده‌ای داشت. رویکرد پیشنهادی مارک منسون، جست‌وجوی معنا به واسطه‌ی چیزهایی است که برای فرد اهمیت دارند و می‌تواند بر آن‌ها کنترل داشته باشد. او به مخاطبان توصیه می‌کند که ارزش‌های خارج از کنترل را با چیزهای دیگر جایگزین کرده و از این طریق، زندگی ایده‌آل خود را تجربه کنند. همچنین به شادی‌های لحظه‌ای تأکید می‌ورزد و معتقد است که لازمه‌ی شادمانه زیستن، توجه به لحظه‌ی حال است. چه بسا که لحظه‌ی مذکور در آینده هیچ ردی از خود به جا نگذارد. نثر صریح و عامیانه‌ی نویسنده، از ویژگی‌های بارز این کتاب به شمار می‌آید.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی، اولین جلد از یک مجموعه‌ی دوجلدی است که نخستین‌ بار در سال 2016 وارد بازار کتاب شد. نشر اختر این کتاب را با ترجمه‌ی نازیلا مکاری منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مارک منسون

این مجموعه متشکل از 2 جلد کتاب است که به‌ قلم مارک منسون نوشته شده‌اند. کتاب هنر ظریف بی‌خیالی، اولین جلد مجموعه است که در سال 2016 وارد بازار کتاب شد. اثر حاضر با طرح روش‌های جدید، شادمانه زیستن را می‌آموزد و توضیح می‌دهد که تلاش مداوم برای کشف شادی، رویکردی ناکارآمد است که ناراحتی‌ها را بیشتر می‌کند.

کتاب «همه‌چیز به فنا رفته» دومین جلد این مجموعه محسوب می‌شود. این اثر که در سال 2019 منتشر شده، درباره‌ی گرفتاری‌های دنیای معاصر به نگارش درآمده. مارک منسون در هر دو کتاب از زبان صریح و کنایه‌آمیز خود استفاده کرده تا مخاطب را به چالش کشیده و او را وادار کند با خود صادق باشد.
آثار این مجموعه با ترجمه‌های گوناگون و از سوی ناشران مختلف منتشر شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

  • پرفروش‌ترین کتاب مجله‌ی نیویورک‌تایمز
  • قرارگیری در لیست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را تغییر خواهند داد»
  • کسب جایگاه نهمین کتاب پرفروش واشنگتن‌پست در دسته‌ی آثار غیرداستانی
  • پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی Barnes & Nobels
  • چهارمین کتاب پرفروش آمازون

و...

نکوداشت‌های کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

  • توانایی مارک منسون در کاوش عمیق و ارائه‌ی بینشی فوق‌العاده و در عین حال ضدشهودی نسبت‌ به چالش‌های زندگی، او را به یکی از نویسندگان موردعلاقه‌ی من تبدیل کرده است. (مت کپنس، نویسنده)

  • کتاب حاضر مثل یک سیلی خوشایند است که بهترین دوستتان به شما می‌زند. خنده‌دار، عامیانه و تأمل‌برانگیز! تنها در صورتی آن را مطالعه کنید که می‌خواهید همه‌ی بهانه‌ها را کنار زده و نقش فعالی در ساخت یک زندگی بهتر داشته باشید. (استیو کامب، نویسنده)

  • انعطاف‌پذیری، شادمانی و رهایی ناشی از دانستن این‌که به چه چیزی اهمیت دهیم و مهم‌تر از همه، چه چیزهایی را کنار بگذاریم. کتابی که پیش رو دارید، استادانه، فلسفی و کاربردی بوده و به خوانندگان بینشی اعطا می‌کند تا قادر به انجام چنین کاری باشند. (رایان هالیدی، نویسنده)

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی برای چه کسانی مناسب است؟

به کسانی که از کتاب‌های رایج خودیاری دوری می‌کنند و به دنبال راهنمایی برای دستیابی به زندگی شاد و بدون دغدغه هستند، توصیه می‌شود مطالعه‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی را از دست ندهند.

با مارک منسون بیشتر آشنا شویم

مارک منسون، کارآفرین و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی مجله‌ی نیویورک‌تایمز است که در سال 1984 متولد شده. آثار این نویسنده‌ی آمریکایی تاکنون به بیش از 65 زبان ترجمه شده و بالغ‌ بر 20 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است. کتاب‌های «هدف زندگی‌ات را پیدا کن» و «شاد بودن کافی نیست»، شماری از بهترین آثار مارک منسون‌اند.

در بخشی از کتاب هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف برای یک زندگی خوب می‌خوانیم

وقتی یک ترومای واقعی در زندگی اتفاق می‌افتد، اما ناخودآگاه احساس می‌کنیم که هرگز از عهده حل آن مشکل برنخواهیم آمد. این تصور موجب تشدید حس درماندگی و نامیدی می‌شود. اما پیامد دیگری نیز به دنبال خواهد داشت. اگر مشکلاتی داشته باشیم که حل نشدنی به نظر آیند، ضمیر ناخودآگاه‌مان اینطور برداشت می‌کند که ما یا بیمار خاص هستیم یا بسیار معیوب. یعنی ما با دیگران فرق داریم و باید قوانین هم برای ما فرق کند. به عبارت ساده‌تر: حق به جانب می‌شویم.

درد ناشی از دوران نوجوانی‌ام مرا در مسیر حق جانبی قرار داد تا دوران اولیه جوانی‌ام هم ادامه یافت. در حالی که حق به جانبی جیمی تنها در دنیای کسب و کار بود و همیشه می‌خواست در این حوزه خود را چهره‌ای موفق قلمداد کند، حق به جانبی من در روابط شخصی‌ام با دیگران، به ویژه زنان، جلوه می‌کرد. آسیب روانی من دور محور صمیمیت و پذیرش می‌چرخید. همیشه می‌خواستم به خودم ثابت کنم که در نظر دیگران جذابم. برای همین خیلی زود به سمت زنان رفتم. همانطور که یک معتاد به کوکائین، به دنبال دلال کوکائین می‌افتد، به سرعت عاشق می‌شدم و خودم را به حدی در آن غرق می‌کردم تا احساس خفگی کنم. من تبدیل به یک بازیگر ناپخته، خودخواه و گاهی جذاب شده بودم و به روابط سطحی و غیر سالم پناه می‌بردم. آنچه که می‌خواستم، احساس ارزش و اعتبار بود، نیاز به تایید شدن داشتم. مرا می‌خواستند، مرا دوست داشتند، بعد مدت طولانی احساس ارزشمند بودن می‌کردم. عطش به دست آوردن ارزش به سرعت تبدیل به عادت ذهنی خود بزرگ بینی و پرخاشگری شد. حس می‌کردم حق دارم هر حرفی بزنم و هر کاری که می‌خواهم انجام بدهم. از اعتماد دیگران سوء استفاده بکنم، احساسات دیگران را نادیده بگیرم و بعد با یک عذرخواهی الکی کارم را توجیه کنم. گرچه این دوران لحظات خوبی هم داشت، اما زندگی‌ام به یک ویرانه تبدیل شده بود. همیشه بیکار بودم، با مادرم زندگی می‌کردم و بیشتر وقت‌ها در خانه دوستان پلاس بودم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تلاش نکنید
حلقه بازخوردی از جهنم
هنر ظریف بی‌خیالی
مارک، پس اصلا هدف این کتاب چیه؟
فصل دوم: میل به همیشه شاد بودن خود یک مشکل است
مصائب پاندای ناامیدی
خوشحالی از حل کردن مشکلات به دست می‌آید
احساسات برای هدف مشخصی تکامل یافته‌اند
مشکل زندگی‌ات را انتخاب کن
فصل سوم: تو تافته جدابافته نیستی
اوضاع از هم پاشیده است
جبر استثناگرایی
پس اگر قرار نیست خاص یا استثنایی باشیم چه فایده‌ای دارد؟
فصل چهارم: ارزش رنج کشیدن
پیاز خودآگاهی
مشکلات ستاره موسیقی راک
ارزش‌های بی‌ارزش
فصل پنجم: شما همیشه در حال انتخاب هستید
انتخاب
سفسطه مسئولیت و تغییر
پاسخ به تراژدی
ژنتیک و شرایطی که با آن مواجه هستیم
مد جدید قربانی بودن
هیچ چرا و چگونه‌ای وجود ندارد
فصل ششم: شما در مورد همه چیز اشتباه می‌کنید، البته منم همینطور
معماری باورهای ما
مراقب باشید چه چیزی را باور می‌کنید
خطر اطمینان به همه چیز
قانون اجتناب منسون
خودتان را بکُشید
چگونه یک ذره کمتر به خودمان مطمئن باشیم
فصل هفتم: شکست راهی به سوی رشد است
پارادکس موفقیت یا شکست
رنج بخشی از راه است
اصلِ یک کاری بکن
فصل هشتم: اهمیت نه گفتن
نه گفتن زندگی شما را بهتر می‌کند
مرزها
چطور اعتماد سازی کنیم
رهایی با تعهد
فصل نهم: و سرانجام می‌میری
چیزی فراتر از خودمان
نیمه آفتابی مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف برای یک زندگی خوب
نویسنده
مترجمنازیلا مکاری
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-486-707-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مهدی صفری
۱۴۰۲/۵/۲۶
به نظرم کسایی که مثل من وسواس ایدآلی دارن حتما باید این کتاب رو بخونن
حانیه چاوشی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بنظرم کتاب جالبی بود. خواندنش رو حتماً به همه توصیه میکنم
محمد
۱۴۰۲/۶/۱۴
بسیار عالی ومفید. به شخصه در زندگی نیازمند همچین مطلبی بودم
آناهیتا ازموده
۱۴۰۳/۱/۱۱
عالی بود شادی در پس حل مسئله بوجود میاد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

برای دریافت کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.