معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

تنها واکنشی که واقعاً لازم است در قبال بسیاری از دغدغه‌هایمان در زندگی نشان دهیم این است: بی‌خیالی. مارک منسون در خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی به ما نشان می‌دهد که اهمیت دادن بیش‌ازحد به بسیاری از امور زندگی، تلف کردن وقت و از دست دادن تمرکز و انرژی لازم برای امور واقعاً مهم و جدی است. این کتاب پس از انتشار به بالاترین رده در میان پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز دست یافت.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

هرچه چیزهای کمتری برای از دست دادن داشته باشید، احساس خوشبختی بیشتری خواهید داشت. شاید این جمله کمی عجیب به نظر برسد و حتی بسیاری از شما قصد داشته باشید با آن مخالفت کنید، اما مارک منسون (Mark Manson) در خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a Fuck) نشان می‌دهد که طبق تجربه، هرچه چیزهای کمتری برای فکر و خیال کردن داشته باشید، احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. درواقع جدی نگرفتن، رمز رضایت و خوشبختی است.

مارک منسون در خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی بر این باور است که افراد مختلف بخش زیادی از انرژی و قدرتی را که برای مراحل مهم و حیاتی زندگی به آن احتیاج دارند، پیش از رسیدن به این مراحل، صرف اموری بی‌فایده و بی‌اهمیت کرده‌اند. دلیل این امر، وسواس آن‌ها بر سر خوشبختی است. در واقع این افراد تصور می‌کنند که باید همیشه و در همه‌ی بخش‌های زندگی با موفقیت و شادکامی روبه‌رو شوند و هنوز نپذیرفته‌اند که دشواری و مشکلات مختلف، بخشی طبیعی از زندگی انسان‌هاست. به همین دلیل برای دور شدن از سختی‌ها آن‌قدر دست‌وپا می‌زنند که دیگر انرژی و توانی برای خود باقی نمی‌گذارند.

به اعتقاد مارک منسون، تفاوت میان افراد ناراحت و شاد در داشتن یا نداشتن مشکل در زندگی نیست. به‌هرحال همه‌ی افراد با انواع و اقسام مشکلات روبه‌رو خواهند شد، اما فرد ناراحت اجازه می‌دهد که همه‌ی این دشواری‌ها به او حمله کرده و ذهنش را درگیر کنند. درحالی‌که فرد شاد، به همه‌ی این دشواری‌ها به یک چشم نگاه نمی‌کند و تنها آن‌هایی را جدی می‌گیرد که به زندگی‌اش معنا می‌بخشند. خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی به ما می‌آموزد که نباید خودمان را فدای رسیدن به زندگی‌ای خاص و بی‌مشکل کنیم. چراکه در همین زندگی عادی خود، می‌توانیم واقعاً شاد و راضی باشیم.

خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی را نشر صوتی آوانامه با صدای مهدی صفری و براساس ترجمه‌ی صدیقه حسینی منتشر کرده است.

افتخارات خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

  • رتبه‌ی اول در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • قرار گرفتن در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را زیرورو خواهند کرد»

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

  • این کتاب همان سیلی و تلنگری است که به آن احتیاج داری و بهترین دوستت آن را به تو هدیه می‌کند. (استیو کمب، نویسنده‌ی پرفروش)

  • دستورالعملی شفاف و بی‌پرده برای یافتن شادی در زندگی؛ حتی در مواقع دشوار و ناراحت‌کننده. (نشریه‌ی نقد Kirkus)

  • کتابی متفاوت و در تضاد با دیگر کتاب‌ها: تلاش نکن، تسلیم شو، اشتباه کن، استانداردهای خودت را پایین بیاور، به دنبال مشکلات بگرد، دست از اتکا به خودت بردار. (درک سیورز، نویسنده‌ی کتاب هرآنچه می‌خواهی)

خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی برای مخاطبان کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودسازی مناسب است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی می‌شنویم

صرفاً درک این موضوع که ما می‌توانیم درباره‌ی نحوه‌ی واکنش به چیزهایی که برایمان رخ می‌دهند تصمیم‌گیری نماییم، می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد. تفسیر چیزی که برایمان رخ می‌دهد، به انتخاب خود ماست. بنابراین هدف این است که یاد بگیریم چطور واکنشمان را انتخاب کنیم؛ به‌گونه‌ای که مسئولیت آن را پذیرفته باشیم و زندگی خود را در مسیر مثبت هدایت نماییم. وقتی متوجه این باشیم که در نحوه‌ی تفسیرمان از شرایط حق انتخاب داریم، پس به‌تدریج باید مسئولیت هر چیزی را در زندگی خود بپذیریم. این لزوماً به این معنا نیست که گناه هر چیزی را بپذیریم که برایمان رخ می‌دهد؛ اگرچه گاهی چنین می‌شود. بیشتر به این معناست که اذعان نماییم مسئولیت رسیدگی به زندگی خود را برعهده داریم. هیچ‌کس یا هیچ‌چیز، مسئول ما یا تصمیمات ما نیست. وقتی کسی به طریقی ما را به اشتباه بیندازد، خودِ او مقصر پیامدهایش است؛ ولی حالا ما مسئول حل‌وفصل هر مشکلی هستیم که برایمان به جا مانده است. اگر تمام وقتمان را صرف این کنیم که دیگران را بابت مشکلاتمان مقصر بدانیم، به ذهنیت قربانی تن داده‌ایم و برای همیشه بدون تغییر باقی می‌مانیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
33 دقیقه
بخش اول
38 دقیقه
بخش دوم
10 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی
نویسنده
مترجمصدیقه حسینی
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات مات
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

شبنم الیوند
۱۴۰۲/۹/۲
کتاب خوبیه به نظرم باید چند بار گوش داد چون هر دفعه نکته جدیدی یاد میگیری و راهنمایی‌های بسیار خوبی میکنه
سمانه احمدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب خوبیه ولی باید چندین بار گوش بدی که ملکه ذهنت بشه و باگوشت خونه درامیخته بشه
حسن یاری
۱۴۰۲/۹/۴
راهکار‌های خوبی میده تا با مسائلی که ذهن آدم اذیت میکنه چطور کنار بیاییم
مینا دهش
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب کوتاه و مفید و کاربردی است به خصوص برای کمال گراها
صادق
۱۴۰۳/۱/۶
سلام شاید سلیقه‌ای باشه ولی مورد پسند من نبود
Leila
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
۰خیلی عالی هست از واجبات هست خوندن و اجرای مطالب این کتاب
سمیرا حسابی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
عالی بود من از مطالبش لذت بردم.
جواد
۱۴۰۲/۱۱/۶
من خیلی ازش استفاده کردم
ali abdollahi
۱۴۰۲/۹/۱۱
زیادی خلاصه بود بازهم ممنونم
mostafa
۱۴۰۲/۱۲/۵
کتاب خیلی خوبی بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.