معرفی و دانلود کتاب صوتی آخر هفته دخترانه

عکس جلد کتاب صوتی آخر هفته دخترانه
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخر هفته دخترانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخر هفته دخترانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخر هفته دخترانه

کتاب صوتی آخر هفته دخترانه رمانی مهیج و جنایی نوشته‌ی جودی گرمن است. در این رمان پرفروش سایت آمازون، چند دوست قدیمی، به خانه‌ی یکی دیگر از دوستان قدیمی‌شان دعوت می‌شوند تا در یک دورهمی شرکت کنند. یک روز که مهمان‌ها بدون خاطره‌ای از شب گذشته بیدار می‌شوند، میزبان‌شان غیبش می‌زند. آن‌ها برای پیدا کردن او باید در اطراف خانه و همینطور در خاطرات قدیمی‌شان جست‌و‌جو کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی آخر هفته‌ی دخترانه

یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های ژانر جنایی، داستان‌های «جنایت در اتاق بسته (locked-room)» هستند. در این دسته از داستان‌های جنایی، عموماً انجام جرم ناممکن است و شخصیت‌ها به همراه خواننده برای پیدا کردن مجرم باید حدس‌های فراوانی بزنند. این داستان‌ها پیچش‌های فراوانی دارند و بسیار پیش‌بینی‌ناپذیرند. به راحتی می‌توان گفت کتاب صوتی آخر هفته دخترانه (The Girls Weekend) نوشته‌ی جودی گرمن (Jody Gehrman) نمونه‌ای بسیار جذاب از داستان جنایت در اتاق بسته است.

شخصیت نقش اول رمان آخر هفته‌ی دخترانه، جون مودی است که در دانشگاه به تدریس ادبیات انگلیسی می‌پردازد. او سال‌هاست با دوستان قدیمی‌اش رابطه‌ای نداشته ولی از سمت یکی از دوستان دانشگاهی‌اش به نام سَدی که نویسنده‌ای موفق شده است برای یک دورهمی به خانه‌ی مجللش در یک جزیره دعوت می‌شود. دیگر دوستان‌شان، ام، ایمی و کیمیکو نیز به این دورهمی دعوت شده‌اند و جون علی‌رغم اینکه سدی رقیب عشقی‌اش بوده است، با آن‌ها می‌رود.

در ادامه‌ی کتاب صوتی آخر هفته دخترانه ما متوجه می‌شویم این دوستان با اینکه در مورد خاطرات خوب گذشته‌شان زیاد صحبت می‌کنند، آن‌قدرها هم از یکدیگر خوش‌شان نمی‌آید. اختلاف‌نظرها و کینه‌های قدیمی به زودی خودشان را در مکالمات و تصمیم‌گیری‌های کوچک نشان می‌دهند و برای ما و حتی خود شخصیت‌ها این سؤال پیش می‌آید که آن‌ها چطور در زمان دانشگاه با هم دوست بوده‌اند؟

داستان کتاب آخر هفته دخترانه زمانی پیچش و تعلیق واقعی را پیدا می‌کند که شخصیت‌ها با حالتی خمار از خواب بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند سدی در خانه نیست. زمانی که آن‌ها به دنبال او می‌گردند، اتاقش را نامرتب می‌بینند و حتی روی راه‌پله ردی از خون پیدا می‌کنند. اولین کسی که شخصیت‌ها به او مشکوک می‌شوند، جون است؛ چون او روز قبل مخفیانه با شوهر سدی، که در سال‌های دانشگاه معشوقه‌اش بود دیدار داشته است. اما با پیش رفتن داستان، متوجه می‌شویم همه‌ی کسانی که در آن جمع هستند، حتی دختر 17 ساله‌ی سدی، انگیزه‌هایی برای کشتن سدی دارند. تنها با رجوع به خاطرات قدیمی است که شخصیت‌ها قادر به حل معمای این قتل می‌شوند.

کتاب آخر هفته دخترانه توسط حسین مسعودی آشتیانی ترجمه شده و انتشارات کتاب کوچه آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی نوین کتاب گویا به گویندگی بازیگر مشهور ایرانی، آشا محرابی تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب آخر هفته دخترانه

  • تفکری عمیق درباره‌ی اینکه چطور زمانی که ما از موفقیت دیگران آزرده می‌شویم، دوستی‌های‌مان دچار مشکل می‌شوند. (واشنگتن پست)

  • جودی گرمن به شکلی بسیار حرفه‌ای شخصیت‌های زن این داستان را ترسیم می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • سبک نوشتن جودی گرمن و شخصیت‌های داستان او ظرافت و عمق فراوانی دارند. من خواندن این کتاب را شدیداً توصیه می‌کنم. (نشریه‌ی نقد کتاب سیاتل)

  • داستانی مهیج و هیجان‌انگیز درباره‌ی بخش تاریک دوستی. کتاب آخر هفته دخترانه نثری گیج‌کننده دارد و محیطی زیبا را تصویر می‌کند. (مگان کالینز، نویسنده)

  • کتاب صوتی آخر هفته دخترانه قلب شما را به ضربان می‌اندازد و شما را تا پایان به حدس زدن وا می‌دارد. (ال مار، نویسنده)

کتاب صوتی آخر هفته دخترانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی و مهیج علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی آخر هفته دخترانه به شما توصیه می‌شود. علاقه‌مندان به کتاب‌های نویسندگانی چون روث ور و لوسی فولی نیز از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

با جودی گرمن بیشتر آشنا شویم

جودی گرمن نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی‌ست. او که مدرک کارشناسی ارشد رشته‌ی نویسندگی خلاق خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافت کرده است، در کالج مندوسینو در کالیفرنیای شمالی در رشته‌ی ارتباطات به تدریس می‌پردازد. بیشتر رمان‌های جودی گرمن در ژانر مهیج و دلهره‌آمیز قرار می‌گیرند و برخی، آثار او را با روث ور (Ruth Ware) و لوسی فولی (Lucy Foley) مقایسه کرده‌اند. نمایشنامه‌های این نویسنده جوایزی متعددی را دریافت کرده‌اند و از آثار دیگر او می‌توان به کتاب‌های «بیب در سرزمین پسران» و «تابستانی که دفن کردیم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آخر هفته دخترانه می‌شنویم

هیچ چیز شیرین‌تر از آن نیست که با رفیقت در دل جنگلی زیبا رانندگی کنی و به ترانه‌ای از آنی دی فرانکو گوش کنی. شیشه‌ها را پایین داده‌ایم تا هوای دم‌دار جنگل به صورت‌مان بخورد. از بادهای ماشین ام، ترانه‌ی سقوط با چنان صدای بلندی پخش می‌شود که انگار هر کلمه‌اش در اعماق سینه‌ام فرو می‌رود. آن هم در روزی آفتابی که آسمان آبی خودنمایی می‌کند. دیشب را در یوجین گذراندیم. حالا در بزرگراه 20 هستیم و بخش پایانی سفر. جاده‌ی قدیمی و پُرپیچ‌و‌خم در دل جنگل. برگ درختان از خیسی باران می‌درخشد. میان راه از استارباکس قهوه می‌خریم. فیات کوچک و زردرنگ ام خرناس‌کشان از میان سایه‌ی درختان به راهش ادامه می‌دهد. شاخه‌هایی که جلوی نور خورشید را گرفته‌اند، روی شیشه‌ی ماشین شکل‌های تورمانندی درست کرده‌اند. حتی وقتی چشمانش را می‌بندم، از پشت پلک می‌توانم سایه‌ها را ببینم که میان باریکه‌های نور در حال رفت‌و‌آمدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
41 دقیقه
معرفی و فصل اول
56 دقیقه
فصل دوم
46 دقیقه
فصل سوم
35 دقیقه
فصل چهارم
26 دقیقه
فصل پنجم
33 دقیقه
فصل ششم
58 دقیقه
فصل هفتم
26 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
41 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
50 دقیقه
فصل نهم
57 دقیقه
فصل دهم
43 دقیقه
فصل یازدهم
31 دقیقه
فصل دوازدهم
38 دقیقه
فصل سیزدهم
28 دقیقه
فصل چهاردهم
53 دقیقه
فصل پانزدهم
36 دقیقه
فصل شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخر هفته دخترانه
نویسنده
مترجمحسین مسعودی آشتیانی
راویآشا محرابی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخر هفته دخترانه

Fatemeh
۱۴۰۳/۱/۵
نقد کتاب؟
+گویندگی خانم آشا محرابی خیلی خوب بود، به طوری که برای هر کاراکتر صدای مشخصی وجود داشت.
+و اما قلم خود کتاب، سبک جنایی جالبی بود، طوری که منو بین کلی هیجان قرار داده بود. در اواسط ماجرا انتظار خاص و عجیبی از پایان داستان می‌رفت چون داستان رو بسیار هیجان انگیز پیش برده بود ولی در نهایت
خیلی خوب به اتمام نرسید. در داستان‌های جنایی، نویسنده‌ باید بتونه ما رو با کلی اطلاعات گیج و سردرگم کنه و داستان خیلی برامون هیجان انگیز باشه، در آخر هم قاتل کسی باشه که از تعجب چشامون گرد بشه. در واقع با اطلاعات داده شده در طول داستان بشه فهمید قاتل کیه ولی طوری نوشته بشه ۹۹ درصد افراد به اون نکته ظریف دقت نکنن. این نبوغ نویسنده‌اس که بتونه همه چی رو در اختیارمون قرار بده و ما در نهایت از فهمیدن اصل ماجرا شگفت زده بشیم. این وسط برخی نویسنده‌ها داستان رو هیجان انگیز پیش میبرن و آخر ماجرا که گفتن قاتل کیه میگن فلان اطلاعات با اطلاعاتی که از تحقیق اون روز بدست آوردم (ولی این تحقیق رو بین داستانشون نمیگن چون اگه اینم بگن حدس زدن راحت خواهد بود و داستانشون آبکی میشه) منو به جواب رسوند! این نشان از ضعف نویسنده داره. نویسنده کتاب آخر هفته دخترانه این کار رو نکرده بود ولی اطلاعات رو طوری در اختیارمون قرار داده بود که من همون اواسط داستان فهمیدم کار کی میتونه باشه، یعنی ضعفش این بود که نتونسته بود اطلاعات رو طوری بنویسه که جلو چشم‌مون باشه و ما نبینیم. کاملا واضح بود که قراره کی این کارو کرده باشه. اگر بخوام جنایی خوبی که توضیح دادم نویسنده نبوغ فوق‌العاده‌ای داره (همه اطلاعات رو بهمون میده ولی اینقدر قشنگ که ۹۹ درصد متوجه مجرم نمیشیم) رو مثال بزنم کتاب "زنی در کابین ۱۰" بینظیره!
م مسعودی
۱۴۰۳/۱/۴
قبل از هر چیز باید تاکید کنم اجرای خانم محرابی فوق العاده و بی نظیر بود و واقعا هنرمند متبحری هستند؛ احسنت. واما داستان شنیدنی آخر هفته دخترانه یک رمان واقع گرا از زندگی پنج دختر دانشجو هست که بعد از سالها دوباره به دعوت یکی از دوستان دور هم جمع میشن تا تجدید خاطری باشه از دوران شادی که در سالهای و تحصیل با هم داشتند. نویسنده به گونه ای داستان را شرح داده که خواننده (شنونده) کاملا میتونه در فضای داستان وقایع روی داده قرار بگیره و گویی تمام شخصیتها و مکان ها قابل رویتند و بهتر از یک فیلم میتونی محیط داستان را درک کنی. علاوه بر طرح داستان شما را می بره به ویژگی های شخصیتی هریک از افراد و کمک می کنه دیدگاهشون را درک کنید و چه بسا که در زندگی شخصی و مراوده های اجتماعی خودتون به کار بیان و بتونید درس بگیرید. موضوع داستان از همین رو با وجود تکراری بودن جالب بود و در روانشناسی و ارتباط های اجتماعی می تونست قابل تامل باشه. خیلی بهتر و جامع تر از یک فیلم. می شه گفت که شما گویی یک فیلم صوتی میدیدین که باز هم تاکید می کنم با اجرای فوق العاده خانم محرابی بسیار جالب و تاثیر گذار بود. حتما شنیدنش را توصیه می کنم. 🙏🙏👏
job mail
۱۴۰۳/۱/۲
نظر و نقد:
رمان "آخر هفته دخترانه" نوشته جودی گرمن، با داستانی پر از رمز و راز و شخصیت‌های پیچیده، مخاطب را به دنیایی از تعلیق و کنجکاوی دعوت می‌کند. جون مودی، شخصیت اصلی و راوی داستان، با گذشته‌ای پر از رقابت و روابط پیچیده، به مهمانی دوست دوران دانشگاهش می‌رود و این سفر، خاطرات و مسائل ناتمام و
گذشته را برای او زنده می‌کند.
در این داستان، جون به عنوان یک راوی غیرقابل اعتماد معرفی می‌شود، که این امر می‌تواند برای خواننده هم جذاب هم چالش‌برانگیز باشد. این نوع روایت ممکن است خواننده را در تشخیص حقیقت داستان دچار تردید کند و به او اجازه دهد تا در تعبیر و تفسیر وقایع داستان، نقش فعال‌تری داشته باشد.
از نظر ساختاری، کتاب با بکارگیری فلش‌بک‌ها و تغییرات زمانی، به خوبی توانسته است عمق بیشتری به داستان و شخصیت‌ها ببخشد. با این حال، برخی خوانندگان ممکن است از پایان‌بندی کتاب رضایت کامل نداشته باشند و احساس کنند که می‌توانست بهتر از این باشد.
در مجموع، "آخر هفته دخترانه" یک اثر خواندنی است که می‌تواند برای برخی خوانندگان بسیار لذت‌بخش و برای برخی دیگر ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. این کتاب می‌تواند برای کسانی که به داستان‌های معمایی و روانشناختی علاقه‌مند هستند، یک انتخاب مناسب باشد.
Zohreh Rakh
۱۴۰۳/۲/۶
از شنیدن این کتاب خیلی لذت بردم، صدای گرم و جذاب خانم آشا محرابی هم بسیار تاثیرگذار بود. این کتاب داستان پنج دختر هست که دوستان قدیمی و دوره دانشگاه هستن و نزدیک بیست سال همدیگرو ندیدن و قرار میذارن در آخر هفته چند روزی رو با هم وقت بگذرونن. کتاب چون جنبه‌ی جنایی هم داشت خیلی کشش داشت و همش ببینی و میخواستی که ته ماجرا چی میشه. از یکی از دخترها به نام "جون مودی" که نویسنده‌ای شده بود مدام خودش رو با دختر دیگری به نام "سدی" که خیلی پولدار و معروف شده بود، مقایسه میکرد چیزهای زیادی یاد گرفتم. او در این سفر خیلی تغییر کرده بود و دیگر خودش را با دیگران مقایسه نمی‌کرد و به اینکه دیگران از اون موفق ترن اهمیت نمی‌داد و گفت باید عاشق چیزهایی باشیم که داریم نه چیزهایی که در دسترس نیستند. "جون" تونست گذشته و رابطه ناموفقش را فراموش کنه و رابطه‌ی جدید و پر از عشق را با "لیو" شروع کنه و این چیزیست که باید یاد بگیریم که چطور خاطراتی رو که بهمون آسیب میزنن به دست فراموشی بسپاریم و ارزش دوستانی رو بدونیم که رازدار ما هستن.
rui
۱۴۰۳/۲/۱
توصیه میکنم داستان در مورد پنج دوست قدیمی هست که در دوران دانشجویی با هم خیلی صمیمی بودن در آستانه ۴۰ سالگیشون یکی از دوستان که مشهور و ثروتمند شده تصمیم میگیره آخر هفته بقیه دوستان رو در عمارتش دعوت کنه همگی دعوتش رو قبول میکنن اما یه سری اتفاقاتی در عمارت میوفته که تا انتهای داستان ادامه داره. در کتاب کل جذاب بود و متن کشش داشت طوری که وقتی میخوندی دوست نداشتی کتاب رو زمین بذاری خصوصا از فصل ۴ و ۵ به بعد که داستان وارد فاز جنایی معمایی میشد. اما در عین جذاب بودن یه سری ایراداتی هم داشت. مثلا چطور میشه دوستانی که خیلی صمیمی بودن این قدر از هم کینه داشته باشن تا جایی که موقع قتل هر کدومشون شک میکنن که شاید قاتل باشن یا اینکه عمارت به اون بزرگی بجز باغبان احیانا آشپز یا خدمه دیگه‌ای نداشت که بتونه مظنون یا شاهد اتفاقات باشه؟ و یه سری ایرادات جزئی دیگه هم داشت اما در کل خوب بود و بعد از اتمام کتاب حس بدی پیدا نمیکنین و چه بسا تصمیم بگیرید نسبت به یک سری رفتارهای خودتون در رابطه با دیگران تجدید نظر کنین. ممنون از کتابراه.
لیلی ش
۱۴۰۳/۱/۱۰
گوش کردن به این داستان با صدای دلنشین خانم محرابی برایم بسیار دلنشین بود و لذت بردم یک نکته بسیار مهم در کتاب‌های صوتی مخصوصا آنهایی که چند کاراکتر دارند، قابل تمیز بودن آن‌ها از یکدیگر توسط شنونده است و به علاوه، فرود و فراز و مکث و قواعد که باعث میشود شنونده درک درستی از حقیقت کتاب به دست بیاورد که در این اثر توسط گوینده به درستی رعایت شده بود.
در مورد محتوای کتاب، نویسنده با بیان نکات ضروری و فلش بک‌های به جا بدون زیاده روی در پرداختن به جزییات غیرضروری باعث همگام شدن خواننده با روند داستان میشد.
اسپویل⛔شخصیت جون زنیست که موفقیت‌هایی زیادی در زندگی کسب کرده ولی مقایسه باطن زندگیش با ظاهر زندگی یکی از دوستان به ظاهر مرفه و موفقش باعث دلسردی او شده که در پایان داستان به کلی طرز فکرش عوض میشود.
به نظرم ان قسمت داستان که هر شخصیت فکر میکنن که خودش ممکن است سالی را کشته باشد و به خودش شک میکند خیلی جالب و تامل برانگیز بود، اینکه در ناخودآگاه همه ما یک هیولا است که دوست دارد کاری را انجام دهد که خودآگاه ما مانع آن میشود.
علیرضا فتح آبادی
۱۴۰۳/۱/۹
آخر هفته دخترانه؛ کتابی متوسط از نویسنده‌ای ناشناس (در ادامه خطر اسپویل بخشی از داستان)
کتاب کلا جزئیات محور بود یعنی چطور بگم با بیل جزئیات فراوان در مورد چیز‌های بیخود (در کمتر مواقع اما خب) ارائه میداد... البته اگه این جزئیات نبودن که با کتاب حجیمی رو به رو نمی‌شدیم برای همین میگم جزئیات میاد
محوره... داستان ابتدا با جزئیاتی ما رو با زندگی شخصیت هایش آشنا میکند و سپس با قربانی کردن شخصیت اصلی (!) ادامه ماجرا را بیان می‌سازد چرا به سدی مکتاویش گفتم شخصیت اصلی؟ زیرا همه به او وابسته بودند راز‌هایی داشتند که به سدی مربوط بود خلاصه مطلب هرکس به گونه‌ای زنجیر وار به سدی ربط داشت... ایده جالبیست.... با ماجرا همراه میشویم تا کم کم پرده از ماجرا برداشته شود.. و کامل شخصیت‌ها و رازهایشان و حقیقت وجودشان را بشناسیم
راستش زیادی روی روابط جنسی و (عاشقانه) مانور داده بود یعنی بهتر است بگویم این حرکات در فیلم‌های ترکی هم قفل است نهایت ماجرا رابطه سدی با لئو و ایمی با ایثن بود این آخرین تَرکش بر پیکره این موضوعات بود... حتی ماجرای M (رابطه‌اش در ۱۶ سالگی)
و این از نظر من ضعف داستان بود که از کمبود داستان سرایی به این موضوعات پرداخته و بولدش کرده بود به شخصه آنچنان پیشنهاد نمیکنم اما شنیدنش با صدای یکی از بازیگران تلویزیون خالی از لطف نیست بهتر بود از دو تا چند گوینده استفاده شود دیگر اکنون حتی مبتدی‌ترین کتاب‌های صوتی نیز چند گوینده داشته گروه گوینده آن را روایت می‌کند و این ضعف گروه گوینده به شمار میرفت (البته که خانم آشا محرابی در تغییر لحن خوب عمل کردند و دیالوگ‌ها در ذهن می‌نشست)
زینب رمضانی
۱۴۰۳/۱/۶
سلام. کتاب صوتی خوب و دلنشینی بود هر چند شخصیت مودی بیش از حد آرام و منطقی به نظر می‌رسید. داستان به زیبایی مقایسه خود با داشته‌های دیگران و حسادت را به تصویر می‌کشد. سدی و مودی هر دو خود را مقایسه می‌کردند و در دل از حسادت رنج می‌بردند. مودی با دور کردن خود از سدی در واقعیت و فضای مجازی سعی در خود آرام کردن داشت ولی ناگهان علی رغم تصمیم بر دوری از او مجبور در حضور در مهمانی دوستانه با حضور دوستان قدیمی دانشگاهی می‌شود. در اینجا او می‌فهمد چه احمقانه آرزوی زندگی سدی را داشته و او را موفق و خوشبخت می‌دانسته در صورتی که چنین نبوده است. سدی با اختلال کمال گرایی و اعمال کنترل گری بر اطرافیان منفور اطرافیان خود است. طی حادثه‌ای توسط دخترش کشته می‌شود و مودی با توجه به احساس تنفر خود از او و فراموش کردن بخشی از خاطراتش در پی کشف اینکه آیا او سدی را کشته است یا نه و در ادامه با مورد اتهام قرار گرفتن، به دنبال چیدن قطعات مختلف خاطراتش و فهمیدن چندین راز شوکه کننده در پی یافتن کسی که برای او پاپوش دوخته است، می‌باشد تا از خود رفع اتهام کند. با کمک‌ام به داکوتا می‌رسد و می‌بیند ایثن همسر سدی که قبل از ازدواج با سدی از او درخواست ازدواج کرده بود نیز شریک جرم است. در انتهای این ماجراها مودی متوجه موفقیت و خوشبختی خود در زندگی می‌شود.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۳
ممنون از قرار دادن این کتاب صوتی در کتابراه وقتی متوجه شدم راوی آن آشا محرابی است این کتاب صوتی در نظرم با ارزش تر شد. اگر چه کتاب در ژانر جنایی است ولی متضمن برخی فکت هاست که معمولا به آن بی توجهیم. فضای کتاب شبیه فیلم ضیافت مسعود کمیمیایی است که یاران دبستانی که نه دبیرستانی با هم قرار گذاشتند که سالها بعد در یک تاریخ مشخص در کافه‌ای که برایشان نوستالژی داشت جمع شوند. وقتی آدم در چنین شرایطی قرار میگیره تنطیمات دوران دبیرستان و کودکی را لود می‌کنه و با همکلاسی هاش به دید اون زمان ها نگاه می‌کنه و توجه چندانی جز از سر کنجکاوی به شرایط حال حاضر این دوستان قدیمی نمی‌کنه. در حالی که ممکنه درست مثل فیلم ضیافت یکی از همکلاسی ها دزد شده باشه و اون یکی پلیس. این جاست که نوستالژی به عنوان یک پاشنه آشیل و نقطه ضعف روانی عمل میکنه. ژانر معمایی و جنایی کتاب رو خیلی نمی‌پسندم چون فضای جرم و قتل و... برای سلامتی و آرامش خوب نیست. ضمن این که ارتعاش انسان رو در فرکانسهای منفی قرار میده و این امور رو براش عادی می‌کنه. ولی حتما کسانی هستند که از قرار گرفتن در فضای گره افکنی و کشف و شهود و در انتها رمزگشایی از آن لذت می‌برند. باز هم از توجه و اهتمام شما متشکرم.
Shaahin
۱۴۰۳/۱/۲
اصلا می شد به این گفت کتاب!؟ نویسنده داشت داستان جنایی تعریف می کرد!؟ معمایی بود!؟ سبک رئال بود!؟ نه! این یه رمان به معنایی که از رمان انتظار می ره نبود؛ یه پاورقی بود یا از اون دست داستان هایی که تو یه مجله چاپ می شه یا... همگی ۴۰ سال رو رد کردن ولی هنوز مثه... اوه.... خدایا!!! کسی که مشتاق خوندن آثار الن پو هست، یا عمیق ترین هیجانات رو می تونه موقع خوندن "وایکینگ های" ایبسن تجربه کنه و یا تنش و ظعیان نمایشنامه های استریندبرگ، چطور می تونه با یه همچین معجون سمّی و تهوع آوری (...) اییین همه طولانی!!؟ دو ساعت از داستان گذشت و فقط یه گفتگو بین دو دوست برای دعوت به یه مهمونی، یه شاگرد که میاد پیش استادش تا بگه داستان نوشته درباره دختری که نمی دون اصلا نقشی تو داستان داشته یا نه!! دختری که هیچ کاره است ولی مثه" ققنوس دوباره متولد می شه"!! همچین تعبیرایی برا کسی که هیچ نقشی نداره! اصلا چه دلیلی داشت که ما گفت و گوی شاگرد و استاد رو سر یه چیز بی اهمیت بشنویم!!؟ پیام دوست پسر و قطع رابطه (یادش رفت بگه "کات") سوار اتومبیل شدن و حرکت به سمت مهمونی، دو ساعت زمان برد!! حالا می فهمیم که چرا جک لندن نشریات امریکایی رو فروشنده هایی ونجه و شبدر می دونست که همچین داستان هایی رو چاپ می کنه! چی بود این!!!
نیلوفر
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب آخر هفته دخترانه رمانی جنایی و معمایی است که با لحنی جذاب و گیرا نوشته شده است. نویسنده به خوبی توانسته است شخصیت‌های داستان را پرداخت کند و خواننده را با آن‌ها همراه کند. داستان کتاب از همان ابتدا با تعلیق و هیجان آغاز می‌شود و تا انتها این تعلیق حفظ می‌شود. نویسنده به طور ماهرانه‌ای را به تا سرنخ‌هایی خواننده می‌دهد او را در حل معما همراه کند. یکی از نقاط قوت کتاب، شخصیت پردازی قوی آن است. شخصیت‌های داستان به خوبی پرداخت شده‌اند و هر کدام از آن‌ها خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. خواننده به راحتی می‌تواند با شخصیت‌ها همذات پنداری کند و آن‌ها را درک کند. فضای داستان نیز به خوبی ترسیم شده است. نویسنده به طور دقیق جزئیات محیط و مکان‌ها را شرح می‌دهد و خواننده را به درون داستان می‌برد. یکی از ایرادات کتاب، قابل پیش بینی بودن داستان است. همچنین، در برخی از قسمت‌های داستان، نویسنده به جزئیات بی اهمیت می‌پردازد که این امر می‌تواند باعث خستگی خواننده شود. جمع بندی: 🟢نکات مثبت: لحن جذاب و گیراشخصیت پردازی قوی فضاسازی دقیق تعلیق و هیجان🔴نکات منفی: قابل پیش بینی بودن داستان پرداختن به جزئیات بی اهمیت
مهدیه قائمی
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب آخر هفته دخترونه یه کتاب فوق العاده دلچسب هست که اگر چه ژانر جنایی داره به نظرم خیلی رمانتیک و عاشقانه و اجتماعی هست..
زنی با نفوذ در رسانه‌ها که خیلی هم به ظاهر موفق هست که نمایشی از زندگی عاشقانه و لوکس خودش رو در اینستا و صفحه‌های اجتماعی به اشتراک میذاره به گونه‌ای که دوستان قدیمی‌اش غبطه
همیشه می‌خوردند و از زندگی خودشان نا امید بودند. از قضا بعد از سال ها دوری قرار میذارند دور هم در امارت مجلل همین خانوم لوکس جمع بشن و دیدار تازه کنند. خلاصه هر کدوم از راه دوری خودش رو به قرار دخترونه میرسونه.. و اتفاقات بعدی که خیلی جالب و خواندنی هست..
صدای فوق العاده خانوم محرابی منو شگفت زده کرد.. دستمریزاد میگم به این خانم و ان شاءالله موفق باشند. توصیه میکنم حتما بخونید مخصوصا این کتاب با خانوما به سرعت مچ میشه.. و منو یاد دور همی ‌های دوستانمون می اندازه..
ممنون از کتابراه....
نگار اخوان
۱۴۰۳/۱/۷
از نکات مثبت این اثر می‌توان به کشش داستانی آن اشاره کرد. هر کسی که خواندن و یا گوش کردن این کتاب را شروع کند، بی اختیار نخواهد توانست آن را زمین بگذارد. دومین نکته مثبتی که به نظرم رسید توصیفات و تشبیه‌های جالبی بود که نویسنده به خوبی از آن کمال استفاده را کرده است. این نسخه شنیداری سانسوری‌های به ریزی نسبت نسخه چاپی آن دارد. زیاد نیست و در روند کلی مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. راجع به محتوای کتاب هم به نظر شخصی نقطه اوج یا همان فصل یکی مونده به آخر زیاد هیجان انگیز نبود. خانم نویسنده خواسته یا ناخواسته در خلال کتاب لجن زاری به نام فرهنگ غرب را به نمایش می‌گذارد که بسیار قابل تامل است‌. شخصیت پردازی‌ها ضعیف نیست ولی خیلی هم قوی نیست. در آخر هم خانم آشا محرابی نسخه شنیداری آن را زیبا و گوش نواز روایت کردند. به عنوان هدیه کار ارزشمندی بود. با تشکر از کتابراه
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۷
عالی بود این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که شنیده‌ام داستان آن به شدت نو و خلاقانه طراحی شده بود و توانست بین اجزای مختلف آن انسجام و ارتباط تشکیل شود. در ابتدا توصیف‌های زیبا و همچنین طنز نرمی را شاهد بودیم که به شدت هوشمندانه بودند همچنین لفظ بازی و بازی با کلمات آن خیلی خوب بود در اواسط هم که شاهد رویارویی حوا با آدم بودیم که به شدت عاشقانه و احساسی بود که توانست حس قلبی نویسنده را نسب به این موضوع به خوبی بازتاب بدهد فقط در کمتر جایی میتوان دید که کلمات و اصطلاحات همدیگر را نقض کنند و هماهنگی افت میکرد اما درکل پکیج خوبی ارائه شد گویندگی هم که به شدت با احساس و ادراک بیان شد و توانست پیش از بیش مارا ب فیض برساند موارد مثبت انسجام بین محتوا احساسی و عاشقانه بودن گویندگی عالی منفی گاها بین کلمات نا هماهنگی پیش میامد در اخر هم از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
با سلام خدمت خوانندگان گرامی و کتابراه
ابتدا با تشکر از صدای خانم محرابی بیاید بگم که کتاب‌های جنایی و معمایی کتاب‌هایی هستن که فرد رو جذب میکنه که تا آخر این کتاب رو بخونن و تا دقیقه 90 کسی نفهمه که قاتل کی میتونه باشه
مثل داستان‌های مختلف که وجود داره درسته نویسنده کتاب رو خوب شروع میکنه و خ بی
توصیف از وقایع داره ولی نکات ریزی رو باید نگه داره تا خواننده از هدف و اعلام قاتل یکه بخوره و مجذ ب کتاب بشه، داستان معمایی نکته جذابش همینه که تا میتونه حدس بزنه و موفق نشه و آخر سر که قاتل رو میگیرن شکه بشه و با کنا گذاشتن پازل‌ها از اینکه نتونسته حدس بزنه تاسف بخوره
نویسنده باید همه چیز رو در مورد قاتل به صورت ریز بیان کنه که بعد از اعلام اون خواننده بدونه که چه رکبی خورده و دقت کمی داشته
این حواشیح باعث جذابیت داستان میشه خواننده رو میخکوب داستان میکنه
مشاهده همه نظرات 359

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخر هفته دخترانه

برای دریافت کتاب صوتی آخر هفته دخترانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.