معرفی و دانلود کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

عکس جلد کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای، اثر نویسنده‌ی انگلیسی رولد دال، ادامه‌‌ی کتاب مشهور او، یعنی «چارلی و کارخانه شکلات» است که داستان را درست پس از پایان کتاب اول از سر می‌گیرد. در ادامه‌ی ماجراجویی‌های قبلی، این بار چارلی با سوار شدن بر آسانسور بزرگ شیشه‌ای وارد جو زمین و هتلی عجیب به نام هتل فضایی آمریکا می‌شود و ماجراهای جدیدی را خلق می‌کند. گفتنی‌ست این داستان به سبب تصویرگری جذاب آن توانسته جایزه‌ی «هانس کریستین اندرسن» را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای (Charlie and the Great Glass Elevator) داستانی دیگر از نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات کودک و نوجوان، رولد دال (Roald Dahl) است. این کتاب داستان قهرمان خود «چارلی باکت» (Charlie Bucket) را پی می‌گیرد که بعد از هدیه گرفتن کارخانه‌ی شکلات‌سازی از «ویلی وانکا» (Willy Wonka) سفر خود را در آسانسور بزرگ شیشه‌ای ادامه می‌دهد.

در ابتدای داستان، آسانسور به شکلی تصادفی وارد جو زمین می‌شود و آقای وانکا برای نجات مسافرین، آنها را به هتلی فضایی می‌برد. هتلی که جای مرموزی است و به‌تدریج مشخص می‌شود که مهاجمین فضایی اداره‌ی آن را به عهده دارند؛ مهاجمینی که خود را به شکل انسان‌ها درآورده‌اند. در ادامه‌ی داستان، ویلی و دوستانش مجبور به مبارزه با این مهاجمین فضایی می‌شوند تا بتوانند راهی برای خروج از این جهنم فضایی پیدا کنند.

اثر حاضر در رده‌ی کتاب‌های علمی و تخیلی قرار می‌گیرد که برای پرورش قدرت تخیل و ایده‌پردازی، به‌ویژه برای نوجوانان بسیار سودمند است. این سبک از کتاب‌ها در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. رمان پیش‌رو به شکل مصور و با تصویرگری «کوئنتین بلیک» (Quentin Blake) ارائه شده است که خود یکی از هنرمندان بزرگ معاصر به شمار می‌رود. تصاویر موجود در کتاب قدرت روایی آن را دوچندان کرده و بر جذابیت داستان برای مخاطب بسیار مؤثر بوده.

محبوبه نجف‌خانی برگردان این کتاب را به عهده داشته و انتشارات افق آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های رولد دال

کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای قسمت دوم از مجموعه کتابی است با عنوان «رولد دال». بر اساس گفته‌ها، رولد دال کار نوشتن قسمت سوم این مجموعه را نیز آغاز کرد اما آن را هرگز به پایان نبرد. کتاب‌های این مجموعه شامل داستان‌های علمی و تخیلی برای کودکان و نوجوانان هستند و ماجراهای مهیجی را دربر می‌گیرند.

جوایز و افتخارات کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

  • دریافت جایزه‌ى «سورى اسکول» (1975)
  • کسب جایزه‌ى «نین» (1978)
  • برنده‌ی جایزه‌ی «هانس کریستین اندرسن» به سبب تصویرگری کوئنتین بلیک.

در نکوداشت‌ کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

  • محبوبیت خیره‌کننده‌ی رولد دال در بین کودکان و نوجوانان، نشان‌گر جذابیت و نفس‌گیر بودن شیوه‌ی روایی اوست. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

اقتباس فرهنگی از کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

در سال 1984 نمایشنامه‌ای به قلم ریچارد آر. جورج (Richard R. George)، براساس رمان چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای نوشته شد. همچنین از این کتاب در تولید قسمت‌هایی از برنامه‌ی Jackanory، در شبکه‌ی بی‌بی‌سی نیز استفاده شده است.

کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان از خواندن رمان هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ی چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای بسیار لذت خواهند برد.

با رولد دال بیشتر آشنا شویم

رولد دال نویسنده‌ی برجسته‌ی کتاب کودک و نوجوان، متولد سال 1916 و اهل بریتانیا بود. بسیاری از وی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌ی کتاب کودک تاریخ نام می‌برند، محبوبیتی که حتی پس از مرگ او در سال 1990 نیز ادامه داشته. نکته‌ی جالب زندگی رولد دال حضور او در جنگ جهانی دوم به‌عنوان یک خلبان رده‌بالا و حتی یک جاسوس است که او را تا مقام یک قهرمان جنگی نیز بالا می‌برد.

در بخشی از کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای می‌خوانیم

آقاى وانکا گفت: «پسر عزیزم. توى هوا که نمى‌توانى شنا کنى. مى‌دانى، این‌که آب نیست. این هواست و هواى بسیار رقیقى هم هست. چیزى نیست که آن را با فشار کنار بزنى. پس مجبورى که از نیروى رانش عکس‌العملى استفاده کنى. مرا نگاه کن. اول یک نفس عمیق بکش، بعد با دهانت یک دایره‌ى کوچک درست کن و با تمام نیرو فوت کن. اگر روبه پایین فوت کنى، با سرعت بالا مى‌روى. اگر به چپ فوت کنى، مثل برق به راست مى‌روى و به همین ترتیب تو مثل یک سفینه‌ى فضایى حرکت مى‌کنى، البته با استفاده از دهانت که به جاى یک موتور تقویت‌کننده عمل مى‌کند.»

یک‌دفعه همه شروع کردند به تمرین این‌ور و آن‌ور رفتن و تمام آسانسور پر از صداى فوت و نفس‌نفس مسافران شد. مامان‌بزرگ جورجیانا با آن لباس خواب قرمز و پاهاى لاغر و لختش نعره مى‌زد و تُف مى‌کرد و از این سر به آن سر آسانسور مى‌رفت و فریاد مى‌زد: «از سر راهم بروید کنار! از سر راهم بروید کنار!» که یک‌دفعه با شدت به خانم و آقاى باکت بیچاره خورد. بابابزرگ جورج و مامان‌بزرگ جوزفین هم همین کار را مى‌کردند. و خب، احتمالاً شما توى این فکرید که میلیون‌ها آدم روى کره‌ى زمین که این صحنه‌هاى مسخره را روى صفحه‌ى تلویزیون‌هاى‌شان مى‌دیدند، پیش خود چه فکرى مى‌کردند. البته باید این را هم در نظر بگیرید که آن‌ها این چیزها را واضح نمى‌دیدند. روى صفحه‌ى تلویزیون، آسانسور بزرگ شیشه‌اى تقریباً به اندازه‌ى یک گریپ فروت بود و آدم‌هاى توى آن که از پشت شیشه مبهم و تار دیده مى‌شدند، به اندازه‌ى هسته‌هاى گریپ فروت بودند. با این‌حال، تماشاگران آن پایین، آن‌ها را مى‌دیدند که مثل حشره‌هاى توى یک جعبه‌ى شیشه‌اى دیوانه‌وار این‌طرف و آن‌طرف مى‌رفتند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
1: آقاى وانکا بالا مى‌رود
2: هتل فضایى "ایالت متحده آمریکا"
3: اتصال
4: رئیس‌جمهور
5: مریخى‌ها
6: دعوت به کاخ سفید
7: موجودات چندش‌آور داخل آسانسورها
8: کرم‌سانان
9: بلعیده‌شده
10: کپسول مسافربرى به دردسر مى‌افتد. حمله شماره یک کرم‌سانان
11: نبرد کرم‌سانان
12: بازگشت به کارخانه‌ى شکلات‌سازى
13: وانکا ویت چگونه اختراع شد
14: طرز تهیه‌ى وانکا ویت
15: خداحافظ جورجیانا
16: ویتا وانک و سرزمین منها
17: نجات از سرزمین من‍‌‌‌ها
18: پیرترین آدم دنیا
19: بچه‌ها بزرگ مى‌شوند
20: چه‌طوری مى‌شود کسى را از رختخواب بیرون کشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-369-843-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای

برای دریافت کتاب چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.