معرفی و دانلود کتاب کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی

عکس جلد کتاب کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار، عشق یا بازی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار، عشق یا بازی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی

یک راهنمای روان‌شناختی که به شما می‌آموزد با بازی کردن و مثبت‌اندیشی، زندگی شادتر و آرامش بیشتری را تجربه کنید. لنور تر و باربارا فردریکسون در کتاب کار، عشق یا بازی؟ از معجزه‌آفرینی عشق برایتان سخن می‌گویند. همچنین به شما یاد می‌دهند بازی کردن را به یکی از ارکان زندگی روزمره‌ی خود بدل کنید. ماهیت بازی‌ها، چیستی مثبت‌گرایی و شیوه‌ی بهره‌گیری از آن‌ها برای بهبود زندگی، موضوعات اصلی این اثر محسوب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب کار، عشق یا بازی؟

از آخرین باری که بازی کرده‌اید، چند سال می‌گذرد؟ اصلاً آخرین صحنه‌ی بازی کردن خود را به یاد می‌آورید؟ در مورد موج‌های عاطفی چطور؟ چیزی از آن‌ها و تأثیراتشان بر زندگی‌تان شنیده‌اید؟ اگر شما هم مانند بسیاری از افراد تصور می‌کنید که بازی کردن تنها مختص کودکان است و بزرگسالان نیازی به بازی ندارند، و یا اینکه هرگز با مفهوم موج‌های عاطفی روبه‌رو نشده‌اید، حتم داریم پس از مطالعه‌ی کتاب کار، عشق یا بازی؟ هم نگاهتان نسبت به دو مقوله‌ی بازی و احساسات دگرگون می‌شود و هم می‌توانید زندگی فعلی‌تان را زیرورو کنید.

کتاب حاضر در حقیقت ترکیبی است از دو کتاب دیگر، که اولی Beyond love and work نام دارد و لنور تر (Lenore C. Terr) نگارش آن را به انجام رسانده و کتاب دوم نیز توسط باربارا فردریکسون (Barbara Fredrickson) نوشته شده و عنوان اصلی آن Positivity است. اثر پیش‌ vو که در سه بخش کلی تدوین شده، اطلاعات بخش اول را از کتاب لنور تر وام گرفته و مطالب بخش دوم آن نیز برگرفته از کتاب باربارا فردریکسون بوده است. بخش سوم این اثر، شامل تمریناتی است که در راستای بهبود حال روحی شما و پرورش مثبت‌اندیشی در زندگی‌تان طراحی و ارائه شده‌اند. شرح هر کدام از این بخش‌های سه‌گانه را در ادامه به صورت مفصل می‌خوانید.

بخش اول کتاب منحصراً بر بازی کردن و کار متمرکز شده‌. چیستی بازی و چرایی نیاز به آن در همین بخش برایتان روشن می‌شود‌. ویژگی‌های بازی‌ها، تشخیص اینکه چه رفتاری، بازی تلقی می‌شود و چه رفتاری هیچ شباهتی به بازی کردن ندارد، بازی‌هایی که ریشه در خیالات دارند، انواع بازی‌ها و قوانینی که بر آن‌ها حاکم است، بازی‌هایی که نوجوانان می‌توانند آن‌ها را انجام بدهند، ارتباط میان بازی و کار، بازی‌های دوران بزرگسالی، بُعد منفی بازی کردن و... موضوعاتی هستند که در این بخش تحلیل و بررسی می‌شوند. لنور تر که سال‌ها در زمینه‌ی نقش بازی در تمامی دوران زندگی تحقیق کرده و تاریخ آن را بررسی نموده، در این بخش از کتاب کار، عشق، یا بازی؟ نشان می‌دهد که بازی‌ها تأثیرات غیرقابل‌انکاری بر سلامت جسمی و روحی فرد دارند و می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای درمان به کار بروند.

معرفی و دانلود کتاب کار، عشق یا بازی؟

بخش دوم کتاب به مثبت‌انگاری و اهمیت مثبت‌اندیشی در زندگی پرداخته‌ است. ماهیت مثبت‌گرایی و آشنایی با معنای آن، روش مثبت‌گرایی، دیدگاهی تازه در مورد مثبت‌گرایی، نقش افکار و عقاید انسان در زندگی، بررسی عمیق‌تر عواطف آدمی، روابط متقابل انسان‌ها، اهمیت عشق و خلاقیت در زندگی و... مباحثی هستند که در بخش دوم کتاب بدان‌ها اشاره شده. آنچه در این بخش بیان شده، در حقیقت ثمره‌‌ی تحقیقات باربارا فردریکسون در مورد روان‌شناسی مثبت است. این پژوهشگر و استاد دانشگاه طی سال‌ها تحقیق و حضور در کنفرانس‌های علمی، به نتایج شگفت‌انگیزی رسیده. نتایجی که اثرات باورنکردنی عشق را در رشد و پرورش کودکان اثبات می‌کنند. همین‌طور نشان می‌دهند که احساسات مثبت نه‌تنها زندگی شخصی، بلکه زندگی اجتماعی فرد را نیز دستخوش تغییر می‌سازند.

همان‌طور که انسان‌ها برای رسیدن به اوضاع جسمانی مطلوب، به ساعت‌ها تمرین و ورزش نیاز دارند، برای ارتقای زندگی روحی و روانی خود نیز ناچارند پیوسته به دنبال تمرین کردن باشند. خوشبختانه، بخش سوم کتاب کار، عشق یا بازی؟ مجموعه‌ای از تمرینات این‌چنینی را در اختیار شما قرار می‌دهد. توصیه می‌کنیم از این بخش سرسری عبور نکنید و مطالعه‌ی آن را جدی بگیرید.

اگر موفقیت‌های مداوم در زندگی، آرزوی قلبی شما است، اگر شما هم مایل‌اید سروسامانی به اوضاع و احوال روحی خود بدهید، اثر پیش‌ رو راهنمای خوبی برایتان خواهد بود. در عین حال، می‌توانید از نتایج یافته‌های روان‌شناختی باربارا فردریکسون و لنور تر نیز نهایت استفاده را ببرید. گفتنی‌ست ترجمه‌ی فارسی این کتاب را مهدی شریفیان به انجام رسانده و نشر مروارید نیز عهده‌دار چاپ و انتشار آن بوده است.

نکوداشت‌های کتاب کار، عشق یا بازی؟

  • نویسندگان توصیه‌های درمانی و نتیجه‌ی تحقیقات علمی خود را با روش ماهرانه‌ای به هم پیوند زده‌اند و کتابی شفاف و صمیمانه را ارائه نموده‌اند. گاهی متن این اثر آن‌قدر صمیمانه است که به عمق جان مخاطب نفوذ می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • مثال‌های فراوانی در زمینه‌ی اهمیت بازی کردن در بهبود اوضاع روانی افراد در کتاب کار، عشق یا بازی بیان شده‌اند. همچنین نویسندگان نشان می‌دهند که چطور می‌توان عشق به بازی را در وجود خود حفظ کرده و آن را بروز دهید. یک راهنمای مخاطب‌پسند برای خوانندگان عام و متخصص. (Kirkus Reviews)

  • کتابی فوق‌العاده که روش‌های مؤثری را برای داشتن یک زندگی شادتر به شما می‌آموزد. (دانیل گلمن، نویسنده و روان‌شناس آمریکایی)

  • بهترین کتاب سال. خواندن آن حس خوبی را به خوانندگان منتقل می‌کند. نسخه‌ای مطمئن و راه‌گشا برای رسیدن به شادی، سلامتی و خلاقیت در اختیارتان قرار می‌دهد. هرروز، تنها یک یا دو فصل از آن را مطالعه کنید. (دانیل گیلبرت، استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده)

کتاب کار، عشق یا بازی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناختی برای اینکه با تأثیرات بازی کردن و عشق ورزیدن در رشد کودکان آشنا شوند و به تأثیرشان در زندگی بزرگسالی افراد پی ببرند، می‌توانند اطلاعات گسترده‌ای را از کتاب کار، عشق یا بازی دریافت کنند.

در بخشی از کتاب کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی می‌خوانیم

جربه‌های عاطفی مانند خوشی، ترس و خشم پایه‌های بیولوژیک و موروثی دارند و در سیستم عصبی ما شکل گرفته‌اند و با وجود قدمت خود همیشه امکان نرمش و تغییر در آن‌ها وجود دارد. محقق و همکار فردریکسون دکتر لیزا برت در تحقیقات خود به نرمش قابل ملاحظه‌ای در سیستم عصبی اشاره می‌کند و از هسته‌ی عواطف که به‌صورت احساس «خوش» یا «ناخوش» بروز می‌کند، نام می‌برد، سپس عواطف مشخص و گوناگونی چون ترس، خشم یا شادی به‌دست می‌آیند. این ادراک اولیه‌ی خوش و ناخوش در مرحله‌ی بالاتر آگاهی و ادراک ذهنی همان شناخت عاطفی ما است.

توان تشخیص و تمیز این حالت‌های جسمی و رسیدن به عواطف مختلف چه نتیجه و فایده‌ای برای ما دارد؟

می‌دانیم که عواطف به‌تنهایی از سیستم عصبی و ژنتیکی سرچشمه و شکل نمی‌گیرند بلکه در هر لحظه خاطرات، یادگیری و دانش ما، زبان و تکلم و ارتباط با دیگران نیز سازنده‌ی عواطف هستند و می‌توان آن‌ها را جزئی از کل بزرگ‌تر و ارتباط متقابل دانست که به ما انرژی و شادی می‌دهند.

عواطف در بقای نسل نقش مهمی داشته‌اند و شباهت و جنبه‌های مشترک عاطفی، اجتماعی و عقیده‌ای در رشد و تکامل مؤثر بوده‌اند.

همچنین افکار و عقاید نیز می‌توانند در تعیین و تشکیل عواطف مؤثر باشند. برای مثال عبادت و ذکر، مراسم و شعائر دینی و اجتماعی احساس همبستگی و شادی می‌آورند.

در مورد عشق، چنانچه این احساس را به روابط عاشقانه و تعهد بین دو نفر محدود کنیم، از عمق آن در تماس‌های ‌کوتاه و زودگذر در زندگی در دوستی‌ها و صمیمیت که نوعی از عشق هستند، ‌غافل خواهیم ماند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
بخش اول: بازی و کار
1. بازی چیست و چرا نیاز به بازی داریم؟
2. خصوصیات بازی
3. آیا دارم بازی می‌کنم‌؟
4. بازی و مراحل رشد
5. بازی‌های خیالی، ‌خشونت و غریزه‌ی جنسی
6. انواع بازی و قوانین آن
7. بازی نوجوانان
8. بازی و کار
9. بازی در بزرگسالی
10. جنبه‌های ‌منفی بازی
بخش دوم: عواطف مثبت و خوشبختی
1. آشنایی با مثبت‌گرایی
2. شیوه‌ی مثبت‌گرایی
3. نگاهی نو به مثبت‌گرایی
4. موج‌های ‌عاطفی
5. نقش افکار و عقاید
6. نگاهی عمیق‌تر به عواطف
7. عواطف و روابط متقابل
8. حضور عشق و خلاقیت ذهن
بخش سوم: راهنمایی و تمرین
1. تمرین (تمرکز ذهنی)
2. تمرین: عشق و یافتن خوبی‌ها
3. چرا باید منفی‌گرایی را کاهش داد؟
4. افزایش مثبت‌گرایی
5. خلاصه و نکات بخش سوم
6. پیش‌بینی آینده
7. در پایان، نگاهی به عشق
8. راهنمای خود باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی
نویسنده،
مترجممهدی شریفیان
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-324-061-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار، عشق یا بازی؟

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۹/۲۴
ابتدای کتاب که می‌خواندم گفتم این که چیز جالبی ندارد تکراری و بازی با کلمات است! اما بعد از استارت نوشتن، نویسنده روی مطالبی برای من تاکید و مرور گذاشت که قبلا آن‌ها را خوانده بودم اما ازشون اطلاعات مفیدی به دست‌ آورده بودم و خوانش دوباره در این کتاب برایم لذت‌بخش بود.
پس ادامه دهید تا خرسند ذهنت
شوید.
اینکه را وقتی درگیر مسأله‌ای جدی هستید با موضوعی بی‌ربط گمراه کنید و بازی به قولی در آورید از تکنیک‌های موثری است که ذهن از جدیت پر می‌زند و راه برای حل مسأله باز می‌کند. حتی رفتن به مراکزی که به امور و علایق ما مرتبط نیست مثل گالری‌های هنری برای مهندسین یا وکلا و... می‌تواند خلاقیت و قدرت ابتکار برای پرورش ذهن هوشیار و بیدار کند.
بازی‌ها برای هر سنی مهارت آموز و پرورش دهنده مغز و هوشمندی است.
لنور تر و باربارا فدریکسون، در کتاب کار، عشق یا بازی؟ برای آسان گرفتن کار و غرقگی در آن از بازی و عاشقیت به کار صحبت می‌کنند. از مثبت گرایی و مشاهده احساسات و مدیتیشن و مراقبه و نظاره گر احساسات منفی نه مقابله با آن‌ها می‌گوید.
ساری مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
در بخش اول کتاب حاضر بر اساس تحقیقات و تجربیات بالینی دکتر لِنور تِر (روان‌پزشک)، به اهمیت «بازی» در تمام دوران رشد انسان، و همچنین به لزوم آن در بزرگسالی اشاره می‌شود. این روان‌پزشک به کارهای مشاوره و درمان مانند یک «بازی» می‌نگرد و از این کمک‌ها به دیگران لذت می‌برد. او تاریخ بازی را در دنیا مرور می‌کند و تأثیر مثبت آن را در جسم و روان انسان تأیید می‌کند. در بخش دوم، دکتر باربارا فردریکسون (استاد دانشگاه کارولینای شمالی، و روان‌شناس) از نقش عواطف مثبت، مخصوصاً عشق در پرورش کودک و رشد شخصیت در محیط خانواده و جامعه یاد می‌کند و نقش انسان را در سازندگی با استفاده از تمرکز ذهنی در ایجاد عواطف مثبت روشن می‌سازد. او توجه مخصوص به لحظات کوتاه در ارتباط و تفاهم و دوستی را پُراهمیت می‌داند
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۴
در جریان مطالعهٔ این کتاب ممکن است شما به جنبه‌های تازه‌ای از واقعیت‌ها که برای نویسنده کاملاً روشن نبوده‌اند برسید، چون ذهن انسان توان تجزیه و تحلیل و تطبیق با واقعیات زندگی را دارد. آنچه که به نام «سیستم پیچیدهٔ تطبیق» شناخته شده است، به این صورت است که ذهن ما می‌تواند به مرحلهٔ ناظر به افکار و و عواطف خود برسد. آنچه که در تمرین‌های تمرکز ذهن روش تأمل و مدیتیشن نیز از آن استفاده می‌شود.
تمرین‌های توصیه‌شده در بخش سوم، با آشنایی و مهارت در انجام آن‌ها ما را در رسیدن به خوشبختی و موفقیت یاری خواهند کرد
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب مفیدی بود، بعد از خوندنش به درک متفاوتی از دوران کودکی رسیدم، اینکه چرا خیلی از رفتارها بخاطر محدودیت‌ها در جوامع به فراموشی سپرده میشن، این که چرا میترسیم که در بزرگسالی مثل زمان کودکی اسوده خاطر به جستجوی جهان بپردازیم؟ بازی یکی از همین ابزارها برای کندوکاو در پیرامون ما هست که متاسفانه برای خیلی ها با افزایش سن و عبور از اون دوران شیرین به فراموشی سپرده شد.
مسعود خیرور
۱۴۰۳/۱/۱۰
در فصل چرا نباید منفی گرا باشیم توضیح‌ بدم دیدگاه خودم رو منفی نبودن خیلی کمک کنندست اما گاهی شرایطی به وجود مییاد که از درون به هم میریزی و منفی میشی دوستان از نظر من اون حال دگرگون شده رو بپذیرید ناراحتش بشید و بعد از مدتی زمان باش کنار بیاین و دوباره مسیر سبز رو انتخاب کنین و ادامه بدین اینکه من تو هر حال بد منفی نباشم آسیب میزنه به روح با احترام
حسین پارسا
۱۴۰۲/۸/۷
از اینکه پیر مردی چون من رو برد به دوران بچگی و نشاطی که در من ایجاد کرد که در این سن بازی کردن عشق است. و در جمع بودن حتی در گروه‌های ورزشی در پارک و بیرون آمدن در آن زمان از زندگی روز مره و ایجاد انگیزه برای کار، عشق و ‌بازی، کتاب خوبی است و میتونه همه رفتار‌ها و باورهای غلط زندگی رو اصلاح کنه
حسین آقا
۱۴۰۲/۸/۴
دیشب از بیخوابی نصف کتاب رو خوندم
کتاب سعی میکنه با کلمات حساب شده راههای مثبت اندیشی و عاشقانه زندگی کردن و دوست داشتن کوچکترین اتفاقات مثبت، انگیزه شما رو بالا ببره
حس خوبی تو این چند ساعت داشتم ممنون از کتابراه
شاد باشید
سعید رشیدان
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب در مورد تاثیر بازیها در کودکی و بزرگسالی، عاشقانه زیستن و استفاده از موقعیت‌های مطلوب میباشد، و شاید شما رو به دوران کودکی هم ببره... در کل یه کتاب روانشناسی میباشد و تاثیر مفیدی در روحیه تون دارد.
فائقه
۱۴۰۲/۸/۴
یه کتاب خوب و آموزشی و روان شناختی هست و در مورد تاثیر بازی در زندگی و افکارمون صحبت میکنه وخیلی روان و ساده و قابل فهم هست
و اینکه بعضی بازی هم در کودکی و نوجوانی چقدر در روحیه‌ی آدم‌ها تاثیر گذاره من که پسندیدم
نگار قریشی زاده
۱۴۰۳/۱/۳
این کتابم مثل بقیه کتابهای موفقیت و خود سازی میگه باید برای اینکه با مشکلات مقابله کنین همیشه انرژی مثبت داشته باشین و به چیزهای مثبت فکر کنید و شور و نشاط و عشقتون برای ادامه زندگی حفظ کنید
م.ع
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتابی است بسیار خوب برای افزایش مثبت گرایی و تلطیف زندگی و افزودن تفریحات سالم و مفید به زندگی. و در عین حال با آموختن بعضی بازی‌های معرفی شده باعث بهتر شدن روابط با فرزندان و دوستان میشود
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۸
یک کتاب بزرگسال است که با توضیحات و برداشت‌ها ما رو به دنیایی نزدیک میکند که بتوانیم زندگی جالب و خوشحال کننده‌ای داشته باشیم، به شخصه خواندن این کتاب را توصیه میکنم
شهسواری
۱۴۰۳/۱/۶
همان طور که ما برای زندگی به کار کردن نیاز داریم به بازی و سرگرمی و تفریح و عشق و شور هم نیاز داریم و بدون این موارد نه میتوان کار کرد نه زندگی با کیفیت
فریبا قطبی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتابی است که باید چند بار خواند و در ارامش کامل که خط به خط درون افکار بماند چون نحوه بهتر زندگی کردن را به زبانی ساده وشیرین بیان میکند.
مجتبی اسماعیلی
۱۴۰۲/۸/۵
عالی و بسیار کاربردی و لازم جهت والدین از سواد روانشناسی کودک و رشد و بازی واقعا برای هر پدر و مادری دانستن این مطالب از نان شب واجب تراست
مشاهده همه نظرات 49

راهنمای مطالعه کتاب کار، عشق یا بازی؟

برای دریافت کتاب کار، عشق یا بازی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.