معرفی و دانلود کتاب کمدی الهی: برزخ

عکس جلد کتاب کمدی الهی: برزخ
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمدی الهی: برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمدی الهی: برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمدی الهی: برزخ

کتاب کمدی الهی: برزخ سروده‌ی دانته آلیگیری، مجلد دوم از شاهکار بی‌بدیل و جاودان این شاعر ایتالیایی، یعنی مجموعه‌ی کمدی الهی است. اینبار دانته پس از توصیف سفر خود به جهنم، صعود خود را به کوه برزخ، به همراه شاعر رومی، ویرژیل روایت می‌کند. او با توبه‌کارانی روبه‌رو می‌شود که از رنج‌های جسمی، گرسنگی و شعله‌های آتش برای تسکین رذیلت‌های زمینی خود استفاده می‌کنند. با پیش رفتن خط داستان، شاهد بازپس‌گیری باغ عدن و در پایان دیدار مجدد شاعر با عشق دیرینه‌اش بئاتریس خواهیم بود.

درباره‌ی کتاب کمدی الهی: برزخ

بسیاری دانته آلیگیری (Dante Alighieri) و مجموعه‌ی کمدی الهی او را نمادی برای زبان ایتالیایی و کشور ایتالیا می‌دانند. علی‌رغم اینکه نمی‌توان بر نماد بودن این اثر فاخر دانته صحه گذاشت، در اینکه یک اثر ادبی بسیار مهم و یک عنصر اصلی در هنر، ادبیات و فرهنگ ایتالیاست، شکی نیست. خودِ دانته را نیز «شاعر الهی» نامیده‌اند که قطعاً عنوانی سنگین و دشوار است. دانته از دوزخ، برزخ و بهشت سروده اما آیا خودش در پی لقب‌های بزرگ بوده یا تنها به‌دنبال راهی برای بیان درونیات عارفانه‌ی خود به متواضعانه‌ترین و هنرمندانه‌ترین شکل ممکن است؟

معرفی و دانلود کتاب کمدی الهی: برزخ

شاعر در این مجموعه، خواننده را در سه سفر با خود همراه می‌کند؛ سه سفر از زندگی‌های روح. دوزخ جزای کسانی‌ست که به طور کامل خود را وقف منافع مادی‌شان در دنیا کرده‌اند. برزخ نشان از نجات روح آدمی‌ست، صعودی دردناک و جان‌فرسا اما به‌غایت زیبا و باشکوه. و در پایان، بهشت که جایگاه جاودان روح انسان به‌شمار می‌رود و کاملا ساخته از عشق خداوند است. دانته در کتاب کمدی الهی: برزخ (The Divine Comedy: Purgatorio) سفر خود را از دوزخ ادامه می‌دهد، ویرژیل همچنان او را همراهی می‌کند و حالا این دو به ملاقات توبه‌کارانی آمده‌اند که در تلاش برای پاکیزگی روح و تسکین رذیلت‌های زمینی‌شان، آتش بر پیکر خود می‌کشند. شاعر تنها با آموختن از آن‌ها می‌تواند آخرین مرحله از سفر عرفانی خود را از سر بگذراند و به قله‌ی کوه برسد، جایی که با عشق مرده‌ی خود، بئاتریس ملاقات می‌کند و برای صعود به بهشت آماده می‌شود.

شعر دانته که نمادی از حالات عرفانی همراه با توصیفاتی از تجربه‌ی فیزیکی‌ست، با نشان دادن اینکه چگونه اراده‌ی آزاد یک روحِ مشتاق می‌تواند انحرافات کلامی را به کمال تبدیل کند، در واقع اعتقادات سنتی مسیحیت از برزخ را به تصویر می‌کشد. سه سفر او تمثیلی درخشان و پویا از امکان، امید و رستگاری انسان است. برزخ صرفاً یک مکان نیست، بلکه روایتی تلخ از نقصان انسان و جست‌وجوی فیض الهی است. هر طبقه رذیلت‌های خاصی را مانند غرور، حسادت، خشم و غیره را نشان می‌دهد و ارواحی را به تصویر می‌کشد که آزمون‌های طاقت‌فرسای متناسب با گناهان زمینی‌شان را تحمل می‌کنند. وضوح تصاویری که دانته خلق کرده و شرح داده، آنچنان بالاست که قطعاً غافلگیر و شاید حتی در خودِ برزخ با او همراه شوید!

دانته در کتاب کمدی الهی: برزخ داستانی را روایت می‌کند که بیش از یک گذرگاه میانی بین ناامیدی از دوزخ و فراتر از بهشت است. او بر انعطاف‌پذیری روح انسان و قدرت امیدش گواهی می‌دهد. برزخ سی‌وسه سرود دارد که پس از به پایان رسیدن هرکدام از این سرودها، پی‌نوشتی از توضیحات آمده. این پی‌نوشت شامل اسامی خاص، لغات به زبان اصلی و توضیحاتی دقیق و کامل است که به فهم دقیق خوانندگان کمک خواهد کرد. همچنین در کنار اشعار عرفانی دانته، نقاشی‌های از گوستاو دوره قرار داده شده که داستان عروج شاعر را به تصویر می‌کشند و زیبایی هنری اشعار را دوچندان کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کمدی الهی

کمدی الهی، شاهکار ادبی دانته آلیگیری در سه بخش (دوزخ، برزخ و بهشت) سروده شده است که می‌تواند نمادی از تثلیث در مسیحیت باشد. بسیاری کمدی الهی را مجموعه‌ی شعری پساکلاسیک می‌دانند که حماسی و تمثیلی‌ست. حماسی، زیرا طولانی است (مانند ایلیاد و آئنید) و از اعمال قهرمانانه صحبت می‌کند و تمثیلی، چراکه عناصر تاریخی شهر فلورانس ایتالیا را در خود جای داده است. آنچه این مجموعه شعر را از سروده‌های دیگر شاعران بزرگ متمایز می‌کند این است که راوی به جای دانای کل، مانند حماسه‌های دیگر، درون داستان حضور دارد و وقایع بر خودِ او می‌گذرند. علاوه بر این، از عناصر دین مسیحیت به کرّات در ترکیب اشعار استفاده شده که آن‌ها را در نوع خود بی‌بدیل کرده است.

کتاب کمدی الهی: برزخ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب کمدی الهی: برزخ را به علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک، هر کسی که مشتاق کاوش عمیق در روان خود است و هر فردی که می‌خواهد به کمک ادبیات، نور درونی خود را کشف کند، پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب کمدی الهی: برزخ می‌خوانیم

تکرار کردند سلام و خوشامدگویی پرعطوفت و
شادمانه را سه بار بلکه چهار؛ گامی عقب نهاد
آنگاه سوردلو و گفت: "که هستید شما؟"

"زان پیش که روی آورند به این کوهسار
ارواح سزاوارِ صعود به پیشگاه پروردگار،
دفن شدند استخوان‌هایم به فرمان اوکتاوین.

منم ویرژیل؛ و محروم مانده‌ام از ملکوت
فقط به جرم آنکه نصیبم نشد نعمت ایمان."
چنین پاسخ داد راهنمایم.

بسان آن که ناغافل پدیدار می‌شود پیش رویش
چیزی که شگفت‌زده می‌کُنَدش، و هم باور دارد
و هم باور ندارد؛ می‌گوید: "هست ... نیست ..."،

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمدی الهی: برزخ
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-6767-38-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمدی الهی: برزخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کمدی الهی: برزخ

برای دریافت کتاب کمدی الهی: برزخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.