معرفی و دانلود کتاب کمدی الهی: دوزخ

عکس جلد کتاب کمدی الهی: دوزخ
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمدی الهی: دوزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمدی الهی: دوزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمدی الهی: دوزخ

اهمیت اشعار دانته آلیگیری در تاریخ ادبیات اروپا و همچنین جهان بر کسی پوشیده نیست. در میان آثار این شاعر بزرگ، کتاب کمدی الهی: دوزخ از مجموعه‌ی کمدی الهی که مضمون آن به رستاخیز و زندگی پس از مرگ برمی‌گردد، از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. در مجلد اول از این مجموعه‌ی ارزشمند، شاعر مراتب گناه را به تصویر می‌کشد و تلاش می‌کند تا خواننده به باور و درک شخصی او از دوزخ دست یابد.

درباره‌ی کتاب کمدی الهی: دوزخ

از میان شاعران بزرگ جهان، دانته آلیگیری (Dante Alighieri) از متفاوت‌ترین‌هاست و اشعارش نیز به پیچیدگی و زیبایی بی‌بدیل شهرت دارند. او بی‌شک یک نابغه‌ی ادبی بود چراکه بسیاری از شاعران بزرگ، از او به‌عنوان الگوی اصلی همه‌ی شاعران یاد می‌کنند. پرطرفدارترین اثر دانته مجموعه‌ی کمدی الهی (The Divine Comedy) است که در سه قسمت سروده شده؛ دوزخ (Inferno)، برزخ (Purgatorio) و بهشت (Paradise). روایت این شاهکار ادبی از یک روز جمعه در سال 1300 آغاز می‌شود و شاعر شما را در سفری از بازآفرینی دقیق فراز و فرود تجربه‌های بشری با خود همراه می‌کند. این بازآفرینی هنرمندانه و فلسفی به کلیدی تبدیل شده که تمدن غرب مدت‌ها به‌دنبالش بوده تا قفل رمز و راز هویت خویش را با آن بگشاید.

قهرمان داستان، خود را در جنگلی تاریک می‌یابد که نماد زندگی گناه‌آلود اوست. او در ابتدا تلاش می‌کند از کوهی بالا برود اما توسط حیوانات وحشی مورد حمله قرار می‌گیرد. در اینجا ویرژیل، شاعری دیگر، به کمک او می‌آید و راوی را متقاعد می‌کند که او را در سفری به دوزخ و فراتر از آن همراهی کند تا نجات پیدا کنند. جهنمی که دانته خلق کرده، نُه سطح دارد که شاید نماد نُه گناه باشد. دانته در کتاب کمدی الهی: دوزخ به توصیف مراتب نزول خود در جهنم به همراه ویرژیل می‌پردازد. او در این مجلد از مجموعه‌ی اشعار، دنیای زیرین بی‌رحمانه‌ای را هنرمندانه به تصویر می‌کشد، دنیایی که در آن چهره‌های ناامید به دلیل ارتکاب یک یا چند گناه از گناهان مرگبار (کبیره)، به لعنت ابدی محکوم شده‌اند و هیچ راه نجاتی ندارند. دانته درحالی‌که از دوایر متحدالمرکز شکنجه‌ها رنج می‌برد، با ارواحی محکوم به فنا از جمله آئنیاس بت‌پرست، ادیسه‌ی دروغگو، کلئوپاترا و دشمنان سیاسی خود روبه‌رو می‌شود که به خاطر فریبکاری محکوم شده‌اند. شاعر به رهبری این شیاطین ناامید، در نهایت همراه با ویرژیل به پست‌ترین مراتب دوزخ سفر می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب کمدی الهی: دوزخ

دانته در کتاب کمدی الهی: دوزخ پس از به تصویر کشیدن شخصیت‌های زیاد و توصیفاتی از خصایل آن‌ها، به تصویری وحشتناک از شیطان می‌رسد. او با سرودن اولین مجلد از مجموعه‌ی اشعار رستاخیزمحورِ خود، زمینه‌ی جدیدی را در قدرت زبان و داستان‌سرایی ایجاد کرد و تأثیر خاصی بر نویسندگان مدرنیست و جانشینان آن‌ها در سراسر جهان گذاشت. دانته را اغلب «شاعر الهیات» می‌نامند. بااین‌حال، الهیات و شعر در خط سیر کتاب دوزخ او با یکدیگر در تضاد هستند. اگر دوزخ را یک اثر الهیاتی بدانیم، با جلو رفتن وقایع داستان، کمتر برای شخصیت‌های خلق‌شده توسط دانته دلسوزی خواهیم کرد، چراکه باعث نزول او در جهنم شده‌اند، همان‌جایی که با گناهکاران بیشتری نیز ملاقات می‌کند. اما چنانچه این اثر را یک تراژدی شاعرانه در نظر بگیریم، حس دل‌رحمی در ما بیدار خواهد شد. اما به‌راستی زمانی‌که صحبت از دوزخ به میان می‌آید، کدام جنبه‌ی شخصیتی دانته غالب است؟ این سؤالی‌ست که قرن‌ها در مباحث ادبی و فلسفی مطرح بوده و همچنان از موضوعات بحث‌برانگیز است. تصاویر موجود در کتاب کمدی الهی: دوزخ، آثاری از گوستاو دوره هستند که در نوع خود شاهکار محسوب می‌شوند. این نقاشی‌های کلاسیک، در توصیف هرچه بهتر فضاهایی که شاعر خلق کرده به مخاطب کمک می‌کنند و زیبایی هنری اشعار را دوچندان کرده‌اند.

کتاب کمدی الهی: دوزخ شامل سی‌وچهار سرود است که در پایان هرکدام، بخشی نیز به پی‌نوشت اشعار اختصاص دارد و توضیحات دقیقی از اسامی و اتفاقات خاص موجود در روایات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. انتشارات سپاس کتاب کمدی الهی: دوزخ را با ترجمه‌ی عالیِ کاوه میرعباسی منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کمدی الهی

کمدی الهی، شاهکار ادبی دانته آلیگیری در سه بخش (دوزخ، برزخ و بهشت) سروده شده است که می‌تواند نمادی از تثلیث مقدس و معنای عدد 3 در مسیحیت باشد. بسیاری کمدی الهی را مجموعه‌ی شعری پساکلاسیک می‌دانند که حماسی و تمثیلی‌ست. حماسی، زیرا طولانی است (مانند ایلیاد و آئنید) و از اعمال قهرمانانه صحبت می‌کند. و تمثیلی، چراکه عناصر تاریخی شهر فلورانس ایتالیا را در خود جای داده است. آنچه این مجموعه شعر را از سروده‌های دیگر شاعران بزرگ متمایز می‌کند این است که راوی به جای دانای کل، مانند حماسه‌های دیگر، درون داستان حضور دارد و وقایع بر خودِ او می‌گذرند. علاوه بر این، از عناصر دین مسیحیت به کرّات در ترکیب اشعار استفاده شده که آن‌ها را در نوع خود بی‌بدیل کرده است.

کتاب کمدی الهی: دوزخ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک جهان علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی کتاب زیبای دانته را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب کمدی الهی: دوزخ می‌خوانیم

برای توصیف تمام و کمال آن بدایع،
باید بگویم درآمدیم به برهوتی بیکران که
می‌تاراند از پهنه‌اش گیاهان را جملگی.

احاطه کرده آن را جنگل حزن‌انگیز،
آن‌چنان که جنگل را نهر اندوهبار:
سست کردیم پا در حاشیه‌اش.

از شن زِبر و خشک بود آن مکان،
نه چندان متفاوت با آنچه روزگاری
لگدکوب شد زیر گام‌های کاتو.

آه عقوبت الهی، چه دهشت‌آور می‌نمایی
خواننده‌ی این سطور را که مجسم می‌کند
آنچه عیان شد بر دیدگانم!

دیدم فوج‌های فراوان از ارواح عریان را،
همگی شوربختانه گریان؛ گویا بر هر کدام
حُکم و قانونی متفاوت بود جاری.

بعضی درازکشیده بر زمین طاقباز،
بعضی کزکرده تنگ هم، و بعضی
بی‌وقفه قدم‌زنان.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمدی الهی: دوزخ
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-600-6767-33-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمدی الهی: دوزخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کمدی الهی: دوزخ

برای دریافت کتاب کمدی الهی: دوزخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.