معرفی و دانلود کتاب کروکدیل غول آسا: زرافه و من و پلی، ازیوتروت، مین پین‌ها

عکس جلد کتاب کروکدیل غول آسا: زرافه و من و پلی، ازیوتروت، مین پین‌ها
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کروکدیل غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کروکدیل غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کروکدیل غول آسا: زرافه و من و پلی، ازیوتروت، مین پین‌ها

کتاب کروکدیل غول آسا دربردارنده‌ی چهار تا از بهترین و تحسین‌شده‌ترین داستان‌های رولد دال، نویسنده‌ی افسانه‌ای ادبیات کودک و نوجوان است. «کروکدیل غول آسا»، «زرافه و من و پِلی»، «ازیو تروت» و «مین‌پین‌ها» عناوین داستان‌های این کتاب مصور هستند که همگی قصه‌هایی فانتزی، بامزه و کمدی دارند و از محبوب‌ترین آثار نویسنده محسوب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب کروکدیل غول آسا

رولد دال (Roald Dahl) از بزرگ‌ترین نویسندگان ژانر کودک و نوجوان محسوب می‌شود. او عموماً به سراغ ایده‌هایی متفاوت می‌رفت و سبک خاصی در نوشتن آثارش داشت. فانتزی او منحصربه‌فرد، طنزش سیاه و زبانش تلخ و تند بود. همین هم باعث تمایز او از از دیگر نویسندگان کودک شده بود. دال فعالیتش را از ابتدای دهه‌ی 1940 شروع کرد و تا زمان مرگش در سال 1990 به شکل مستمر داستان و رمان نوشت. حاصل کار او خلق ده‌ها داستان درخشان است که به زبان‌های زیادی ترجمه‌ شده‌اند و از روی آن‌ها فیلم‌های معروفی ساخته شده. کتاب کروکدیل غول آسا (The Enormous Crocodile) متشکل از چهار داستان کوتاه دال است که منتقدین آن‌ها را تحسین کرده‌اند و در میان مخاطبان هم از محبوبیت زیادی برخوردارند.

داستان اول کتاب پیش رو، «کروکدیل غول آسا» نام دارد و در مورد تمساح بزرگی است که تصمیم می‌گیرد برای ناهارش بچه‌ای را بخورد. او چندین حقه هم ترتیب داده تا با کمک آن‌ها کودکان را گول بزند و به دام بیندازد. تمساح در مسیر حرکتش از جنگل به شهر، با چند حیوان مثل فیل و میمون روبه‌رو می‌شود و قصد و نیتش را به آن‌ها می‌گوید. او وقتی به شهر می‌رسد و اولین کودک را می‌بیند، خود را آماده‌ی شکار می‌کند ولی ماجرا آن‌طور که انتظار دارد پیش نمی‌رود.

معرفی و دانلود کتاب کروکدیل غول آسا

رولد دال در قصه‌ی دوم کتاب کروکدیل غول آسا، «زرافه و من و پِلی»، ماجرای پسر نوجوانی به نام بیلی را تعریف می‌کند که آرزو دارد یک مغازه‌ی شیرینی‌فروشی داشته باشد. او ساختمان سه‌طبقه‌ی رهاشده‌ای را مدنظر دارد و می‌خواهد فروشگاهش را در آنجا باز کند. اما روزی می‌فهمد که این ساختمان به یک شرکت شیشه‌پاک‌کنی تبدیل‌شده و یک زرافه، یک پلیکان و یک میمون آنجا را اداره می‌کنند. بیلی به این گروه می‌پیوندد و قرار می‌شود همگی به قصر دوک بروند و ششصد و هفتاد و هفت پنجره‌ی آن‌جا را تمیز کنند.

داستان سوم کتاب، «ازیو تروت» است که رولد دال آن را کمی پیش از مرگش منتشر کرد. شخصیت اصلی این قصه پیرمرد بازنشسته و مجردی به نام آقای هاپی است که گل و گیاهان زیادی دارد. او عاشق پیرزن بیوه‌ی طبقه‌ی پایینی است ولی این راز را هرگز برملا نکرده. روزی خانم سیلور به آقای هاپی می‌گوید که لاک‌پشتش سال‌هاست کوچک مانده و هیچ‌وقت بزرگ نشده. پیرمرد برای اینکه دل محبوبش را به دست آورد، سعی می‌کند به او کمک کند.

مین‌پین‌ها عنوان داستان پایانی کتاب کروکدیل غول آسا است که پس از مرگ رولد دال منتشر شده. قصه‌ی پسربچه‌ای به نام بیلی کوچولو که پشت خانه‌شان جنگلی انبوه و مرموز وجود دارد. بااینکه مادرش همیشه به او تأکید کرده هیچ‌وقت به این جنگل ترسناک نرود، ولی بیلی کوچولو یک روز به درون آن پا می‌گذارد. او در آنجا هیولایی می‌بیند و از ترس آن به بالای درختی پناه می‌برد. اما در آنجا با موجودات کوچکی روبه‌رو می‌شود که روی درخت زندگی می‌کنند.

کتاب کروکدیل غول آسا را انتشارات سپاس با ترجمه‌ی علی هداوند منتشر کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی داستان‌های عجیب آقای دال

مجموعه داستان های عجیب آقای دال، کتاب‌هایی از رولد دال، نویسنده‌ی افسانه‌ای ادبیات کودک و نوجوان هستند، کتاب‌هایی که او طی پنج دهه آن‌ها را نوشت و منتشر کرد. تقریباً همه‌ی این آثار در زمره‌ی محبوب‌ترین آثار کودک به‌حساب می‌آیند، به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند و مورد اقتباس سینمایی، تلویزیونی یا نمایشی قرار گرفته‌اند. انتشارات سپاس ناشر این مجموعه بوده و تاکنون در قالب آن، داستان‌های معروفی همچون «غول بزرگ مهربان»، «دنی قهرمان جهان»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و «جادوگرها» را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب کروکدیل غول آسا

  • نابغه‌ای واقعی... رولد دال قهرمان من است. (دیوید ویلیامز، کمدین و کارگردان)
  • داستانی دوست‌داشتنی! (ساندی تایمز)

اقتباس‌های تلویزیونی و نمایشی از کتاب کروکدیل غول آسا

  • شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی 1 در سال 2015 داستان ازیو تروت را مورد اقتباس قرار داد و یک فیلم تلویزیونی از روی آن ساخت. در این فیلم داستین هافمن و جودی دنچ بازی کرده‌اند و کارگردانی آن را درولا والش بر عهده داشته است.
  • در سال 2015 بر مبنای داستان زرافه و من و پِلی تئاتری عروسکی ساخته شد و در یکی از سالن‌های لندن به روی صحنه رفت.
  • داستان کروکدیل غول آسا نیز منبع اقتباس نمایشی موزیکال بوده که در ابتدای سال 2024 در یکی از سالن‌های شهر لیدز اجرا شد.

کتاب کروکدیل غول آسا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کودکانِ علاقه‌مند به داستان‌های سرگرم‌کننده پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کروکدیل غول آسا: زرافه و من و پلی، ازیوتروت، مین پین‌ها می‌خوانیم

کروکدیل کوچک‌تر گفت: «خیلی بدمزه و تلخن، باید قبل از خوردن بهشون شکر بزنی.»
کروکدیل غول‌آسا گفت: «بچه‌ها از ماهی بزرگترن. یه پرس کامل و درست و حسابی گیرت میاد.»
کروکدیل کوچک‌تر گفت: «تو خیلی حریصی. هیچ کروکدیلی تو این رودخونه به حریصی تو نیست.»
کروکدیل غول‌آسا گفت: «من بی‌باکترین کروکدیل این رودخونه هستم. تنها کسی هستم که جرأت می‌کنه پاشو از آب بذاره بیرون، از توی جنگل رد بشه و وارد شهر بشه و بچه‌های کوچولو رو گیر بیاره و بخوره.»

فهرست مطالب کتاب

کروکدیل غول‌آسا
زرافه و من و پلی
ازیو تروت
مین‌پین‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کروکدیل غول آسا: زرافه و من و پلی، ازیوتروت، مین پین‌ها
نویسنده
مترجمعلی هداوند
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-600-6767-29-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کروکدیل غول آسا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کروکدیل غول آسا

برای دریافت کتاب کروکدیل غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.