معرفی و دانلود کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی: راهنمای عملی برای والدین، معلمان و متخصصان

عکس جلد کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی: راهنمای عملی برای والدین، معلمان و متخصصان
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی: راهنمای عملی برای والدین، معلمان و متخصصان

کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی اثر الن تریف و رونا شاو، یک راهنمای عملی برای والدین، معلمان و افرادی‌ست که با این دسته از کودکان در ارتباط هستند و یا تربیت و آموزش آن‌ها را برعهده دارند. این کتاب حاوی تمریناتی مفید و در عین حال آسان، برای بهبود عملکرد بینایی کودکان در دوران خردسالی است.

درباره‌ی کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی

کودکانی که از اختلالات و آسیب‌های بینایی رنج می‌برند، نیازمند آموزش‌هایی خاص هستند تا بتوانند کارهای روزانه‌ی خود را به خوبی انجام داده و از توانایی‌هایشان حداکثر بهره را ببرند. دکتر الن تریف (Ellen Trief) و رونا شاو (Rona Shaw) متخصص آموزش کودکان نابینا یا مبتلا به آسیب‌های بینایی، در اثر مشترک خود تحت عنوان کودکان خردسال با آسیب بینایی (Everyday Activities to Promote Visual Efficiency) تمرینات مفیدی را ارائه کرده‌اند که در حل مشکلات این کودکان بسیار موثر و کارآمد هستند. مداخله‌ی به‌موقع برای پیشگیری از بروز مشکلات بعدی، در مورد چنین کودکانی امری حیاتی‌ست. بنابراین اگر این آموزش‌های خاص در زمان مناسب به کودکانی که دچار اختلالات بینایی هستند ارائه شود، نه تنها به رشد و بهبود توانایی‌های آن‌ها می‌انجامد، بلکه آنان را قادر می‌سازد از توانایی‌های خود حداکثر بهره را ببرند. پژوهش‌های انجام شده در سال‌های اخیر نشان داده مداخله‌ی بهنگام تأثیر چشمگیری در بهبود وضعیت کودکانی با اختلالات بینایی دارد و مانع از بروز مشکلات متعددی می‌شود که ممکن است در آینده با آن‌ها روبه‌رو شوند.

کتاب حاضر که در ده فصل نوشته شده و پس از اشاره به اهمیت مداخله‌ی بهنگام و معرفی اصول آن، به شرح و بررسی آسیب‌های بینایی و رشد در دوران خردسالی می‌پردازد. فعالیت‌ها و تمرینات موجود در کتاب حاضر بسیار آسان هستند و خانواده‌ها و معلمان می‌توانند با ساده‌ترین ابزار آن‌ها را به‌کار گرفته و شاهد پیشرفت فرزندان خود باشند. این تمرینات برای نوزادان از بدو تولد تا سن سه‌سالگی طراحی شده و در هفت بخش مجزا در دسترس خوانندگان قرار گرفته‌اند.

کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی توسط دکتر ستاره شجاعی، دکتر طاهره نجفی‌فرد و صاحب یوسفی ترجمه شده و انتشارات آوای نور آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

خواندن کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی به والدین، معلمان و دست‌اندرکاران آموزش استثنائی، پیشنهاد می‌شود. چنانچه به هر نحوی با کودکان آسیب بینایی در ارتباط هستید و وظیفه‌ی آموزش و تربیت آن‌ها را برعهده دارید، حتما این کتاب را بخوانید.

با الن تریف و رونا شاو بیشتر آشنا شویم

دکتر الن تریف استاد دانشگاه و نویسنده‌ی آمریکایی‌ست که در کالج هانتر در شهر نیویورک تدریس می‌کند. تخصص او در زمینه‌ی تحقیق، پژوهش، آموزش و درمان افراد نابینا و کسانی‌ست که از اختلالات بینایی رنج می‌برند. وی همچنین در ارائه‌ی کلیپ‌های آموزشی با کتابخانه‌ی ملی متخصصان تصویری (L.O.V.E) همکاری می‌کند که هدف آن آموزش معلمان در ایالات متحده و کانادا می‌باشد.

رونا شاو در کالج دومینیکن نیویورک فعالیت می‌کند. او نیز مانند الن تریف در برنامه‌های آموزشی برای معلمان آموزش استثنائی با محوریت اختلالات بینایی همکاری دارد.

در بخشی از کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی: راهنمای عملی برای والدین، معلمان و متخصصان می‌خوانیم

هر رشته‌ی تخصصی مجموعه‌ای از استانداردها یا شیوه‌های پیشنهادهای خاص خود را دارد که به‌طور معمول از طریق فرایندی شامل تجزیه‌وتحلیل پیشینه، ارزش‌ها و تجارب ذینفعان، قضاوت حرفه‌ای و اجماع عمومی ایجاد می‌شود. روش‌های پیشنهادی برای ارائه‌ی خدمات مداخلۀ به‌هنگام به خانواده‌ها و نوزادان با آسیب بینایی‌شان شامل استفاده از روش همکاری متخصصان-خانواده، رویکرد خانواده‌محور، فعالیت‌های متناسب با نیازهای انفرادی و تحولی، مداخلات مبتنی بر فعالیت‌های روزمره و رویکردهای بین‌رشته‌ای است.

همکاری متخصصان-خانواده
مداخله به‌هنگام بر نیاز متخصصان به برقراری روابط قوی و همکاری با خانواده تأکید دارد. ارائه‌دهندگان خدمات، نه‌تنها به دلیل الزامات قانونی و اخلاقی بلکه به دلیل نقش بی‌نظیر خانواده در اجرای مداخلات به‌هنگام روی کودک، باید با خانواده‌ها همکاری کنند. والدین، ​​مراقبان و اعضای خانواده از دانش ارزشمندی در مورد توانایی‌ها، علایق، نیازها و رفتار کودک در خانه و اجتماع برخوردارند. افزون بر این، خانواده‌ها با فرزندان خود رابطۀ شخصی و حقوقی و تعهد مادام‌العمر دارند.

یک نوزاد احتمالاً بیشتر وقت خود را با اعضای خانواده یا سایر مراقبان مهم (مانند ارائه‌دهندگان مراقبت‌های روزانه) می‌گذراند در حالی‌که، یک نوزاد با آسیب بینایی ممکن است فقط یک ساعت در هفته با ارائه‌دهندۀ خدمات مداخلۀ به‌هنگام ارتباط داشته باشد. با توجه به این واقعیت، همکاری با خانواده‌ها هم در مناسب بودن و هم در اثربخشی اقدامات مداخله به‌هنگام بسیار مهم و ضروری است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
بخش اول: اهمیت مداخله‌ی به‌هنگام
فصل اول: اصول مداخله‌های به‌هنگام
فصل دوم: آسیب بینایی و رشد دوران خردسالی
فصل سوم: فعالیت‌هایی برای کودکان با آسیب بینایی
بخش دوم: فعالیت‌هایی برای بهبود مهارت‌های دیداری
فصل چهارم: فعالیت‌های دیداری برای نوزادان از بدو تولد تا 6 هفتگی
فصل پنجم: فعالیت‌های دیداری برای نوزادان 6 هفته تا 4 ماهه
فصل ششم: فعالیت‌های دیداری برای نوزادان 4 تا 8 ماهگی
فصل هفتم: فعالیت‌های دیداری برای نوزادان 8 تا 12 ماهگی
فصل هشتم: فعالیت‌های دیداری برای کودکان 12 تا 18 ماهگی
فصل نهم: فعالیت‌های دیداری برای کودکان 18 تا 24 ماهگی
فصل دهم: فعالیت‌های دیداری برای کودکان 2 تا 3 ساله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی: راهنمای عملی برای والدین، معلمان و متخصصان
نویسنده،
مترجمستاره شجاعی، طاهره نجفی فرد، صاحب یوسفی
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-309-875-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی

برای دریافت کتاب کودکان خردسال با آسیب بینایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.