معرفی و دانلود کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور

عکس جلد کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور
قیمت:
۳۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور

اثری که پیش رو داریم، مروری‌ست بر یکی از شاهکارهای اکشن و علمی-تخیلی تاریخ سینما. کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور، که توسط شان فرنچ نوشته شده، نگاهی دقیق به جزئیات سری فیلم‌های ترمیناتور انداخته است. نویسنده با ارائه‌ی تحلیلی جامع از فاکتورهای موثر در موفقیت این شاهکار سینمایی، اطلاعات کامل و جذابی را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور

تفاوتی ندارد که به صورت حرفه‌ای جهان سینما را دنبال کنید، یا صرفاً به برخی فیلم‌های سینمایی علاقه‌مند باشید؛ در هر صورت، حتماً نام ترمیناتور (The Terminator) به گوشتان خورده است. اثری که از سال 1984 و از همان روز اول اکران و علی‌رغم بودجه‌ی کمی که برای ساخت آن صرف شده بود، به یک فیلم محبوب و پرطرفدار تبدیل شد. این شاهکار اکشن و علمی-تخیلی، با گذشت چندین سال، جایگاه خود را در این ژانر و به طور کلی در سینما حفظ کرده و انتشار اولین فیلمِ این سری، باعث شده تا جایگاه خوبی برای کارگردان، جیمز کامرون (James Cameron)، و آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) که بازیگر نقش اصلی است، به دست بیاید. هرچند که غیر از دو قسمت اول این سری، باقی قسمت‌ها توسط کارگردانانی غیر از کامرون ساخته شده‌اند، اما ترمیناتور همچنان پرطرفدار باقی مانده است. کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور، نقدی از شان فرنچ (Sean French) بر این شاهکار سینمایی‌ست که جزئیات و حواشی ساخت و اکران آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار داده است.

فیلم ترمیناتور، به صورت کلی به موضوع سفر در زمان می‌پردازد و آینده‌ی انسان در مقابله با تکنولوژی را به تصویر می‌کشد. در این اثر، روبات‌ها به صورت یک تهدید برای انسان‌ها معرفی می‌شوند و آرنولد شوارتزنگر، نقش یک شخصیت انسانی-روباتی که اصطلاحاً سایبورگ خوانده می‌شود را ایفا می‌کند؛ روباتی که از سال 2029 به 1984 فرستاده شده تا طی ماموریتی، زنی را از بین ببرد که فرزندی را به دنیا خواهد آورد که نجات‌بخش انسان‌ها خواهد شد. این فیلم سینمایی در 1984 به چنان موفقیتی دست پیدا کرد که فروش آن، چیزی حدود 12 برابر بودجه‌ی ساخت فیلم برآورد شد. موفقیت و محبوبیت ترمیناتور، تا جایی پیش رفت که چندین دنباله‌ی سینمایی برای آن ساخته شد، و در همین حین یک مجموعه‌ی تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی، کمیک‌ها و رمان‌های مختلفی بر اساس آن تولید شد. کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور، جزئیات مختلف این فیلم را از منظری دقیق مورد بررسی قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور

شان فرنچ در اثر خود، با نگاهی که به پیشینه‌ی کاری کامرون در سینما می‌اندازد، منابع الهام او در فیلم‌سازی را معرفی می‌‎کند و از ایده‌ی ساخت ترمیناتور می‌گوید. نگاه دقیقی که فرنچ به فاکتورهای موثر در موفقیت یک اثر سینمایی می‌اندازد و جزئیات جذابی که در رابطه با این شاهکار علمی-تخیلی ارائه می‌کند، سبب تمایز این نقد با باقی نقد و بررسی‌هایی است که بر اثر جیمز کامرون نوشته شده‌اند؛ از همین رو، می‌توان کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور را مشتمل بر یکی از دقیق‌ترین تحلیل‌های موجود در رابطه با فیلم سینمایی ترمیناتور دانست.

ترجمه‌ی این کتاب به کوشش حسین جوادی انجام شده و نشر خوب آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی یک فیلم، یک جهان

اگر بخواهیم مجموعه‌ی یک فیلم، یک جهان را تنها در یک جمله توصیف کنیم، بهتر است به سراغ نوشته‌ی بابک کریمی، دبیر این مجموعه برویم که معتقد است هدف هر جلد از این کتاب‌ها، نگریستن به فیلم‌های برتر تاریخ سینما، به وسعت یک جهان است. در هر یک از شماره‌های مجموعه‌ی حاضر، یکی از شاهکارهای سینمایی با جزئیاتی دقیق و از منظری جدید مورد بررسی قرار داده شده‌اند. کتاب یک فیلم یک جهان: ترمیناتور، بیست‌ونهمین شماره از این مجموعه است. تحلیل‌هایی در رابطه با فیلم‌هایی مانند «سکوت بره‌ها»، «همشهری کین»، «درخشش»، «جن‌گیر»، «هفت سامورایی» و چندین اثر شاخص دیگر نیز در میان عناوین مختلف این مجموعه به چشم می‌خورند.

کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر برای تمام دوست‌داران سینما، علاقه‌مندان به نقد فیلم و طرفداران فیلم سینمایی ترمیناتور و فیلم‌های علمی-تخیلی خوشایند خواهد بود.

در بخشی از کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور می‌خوانیم

نخستین‌باری که پالین کیل فیلمی از جیمز کامرون (بیگانگان، در اوت 1986) را نقد کرد، او را مردی وصف کرد که «فیلم شوارتزنگر، ترمیناتور، را کارگردانی و فیلم‌نامه‌ی رمبو: اولین خون 2 را نوشت، قبل از این‌که استالونه تغییرش بدهد.»

و البته ترمیناتور به نحو اجتناب‌ناپذیری فیلمِ شوارتزنگر است، فیلمِ خودِ شوارتزنگر، فیلمی که بیش از هر فیلم دیگری او را نه فقط به کالت بلکه به ستاره‌ی بزرگ بین‌المللی تبدیل کرد. همان‌طور که خودِ کامرون تصدیق کرد، انتخاب بازیگران تعیین‌کننده بود و معنای فیلم را تغییر داد. به گفته‌ی کامرون، برنامه‌ی اولیه عبارت بود از ساختن «فیلم علمی‌تخیلی خیابانی و خشنی که مجاب شوید انگار واقعاً اتفاق می‌افتد». او ترمیناتور را «فیگوری ناشناخته‌تر و تلخ‌تر» تصور می‌کرد و اولین بازیگری که در ذهن داشت یورگن پروشنو، ستاره‌ی زیردریایی، بود. قاعدتاً مدل منزوی‌تری از سرکرد‌ اندرویدها در بلید رانر، با نقش‌آفرینی روتخر هاور، را در نظر داشت. تقریباً در واکنش به بلید رانر و با استفاده‌ی بهینه‌ی مضاعف از بودجه‌های محدود، ترمیناتور می‌توانست قصه‌ی علمی‌تخیلی خشن و هراس‌انگیزی باشد که بر مبنای مشقت ریس، وجود محرومیت در آینده، درد و نزاع ابدی، که به قرن بیستم وارد شد، تعریف می‌شد. شاید چیزی شبیه ترمیناتورِ مدل تی‌1000 (با نقش‌آفرینی رابرت پاتریک) بوده است، دشمن شوارتزنگر در ترمیناتور 2، درحالی‌که مسلماً قرار نبود بازیگری را انتخاب کنند که شوارتزنگر را به همان شیوه‌ای نابود کند که شوارتزنگر مایکل بینِ بخت‌برگشته را در ترمیناتور نابود کرد. در مقایسه با شوارتزنگر که در دنباله به نحو عجیبی در کالبد ربات فرستاده‌شده‌ی جبهه‌ی مقاومت بازمی‌گردد، سایبورگِ پاتریک همچون آدمی بی‌عرضه، بله‌قربان‌گو و دنباله‌رو است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتاری بر ویراست سال 2021
مقدمه
مراحل اولیه
وام‌گیری‌ها
ساخت ترمیناتور
پیرنگ
شوارتزنگر
دفاع از ترمیناتور
تماشای ترمیناتور
زندگی پس از مرگ
کتاب‌شناسی گزیده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور
نویسنده
مترجمحسین جوادی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-7543-80-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور

برای دریافت کتاب یک فیلم، یک جهان: ترمیناتور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.