معرفی و دانلود کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

عکس جلد کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

مدیریت امور مالی چالشی جهانی است اما چند درصد از افراد ابزارهای لازم برای اتخاذ بهترین تصمیم را در اختیار دارند؟ کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران نوشته‌ی محمد احمدی ضروری‌ترین نکات حوزه‌ی مدیریت مامور مالی را به شما آموزش می‌دهد و کمک می‌کند آسیب‌های اقتصادی کسب‌وکار خود را تا حد امکان کاهش دهید.

درباره‌ی کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

برخوردار بودن از دانش مالی یکی از امور ضروری در زندگی است که متأسفانه در کشور ما، اکثر افراد از اهمیت آن بی‌اطلاعند. باوری اشتباه که تلاش برای کسب علم و بینش اقتصادی را به فعالان دانشگاهی محدود می‌داند به وخامت اوضاع می‌افزاید. درحالی‌که هر یک از ما، به طریقی درگیر تصمیمات مالی است. حال اگر از دایره‌ی خانواده فراتر رویم و مسئولیت یک کسب‌وکار را در اختیار داشته باشیم این موضوع ضرورتی دو چندان پیدا می‌کند. کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران نیز بر همین اساس تألیف شده است تا محمد احمدی در آن نگاه درست به امور اقتصادی را به مدیرهای ایرانی آموزش دهد.

شاید تصور کنید فردی با چندین سال سابقه‌ در جایگاه مدیریت به آموختن نکات جدید نیازی ندارد. یا ممکن است با مشاهده‌ی تجربیات خود ناامید و تقریباً مطمئن شده باشید که هرگز از مهارت کافی برای سامان دادن امور مالی برخوردار نخواهید شد! خوشبختانه باید بگوییم که هرگز برای یادگیری اصول صحیح کارکرد پول دیر نیست. از لحظه‌ای که تصمیم به بهبود مسائل اقتصادی کسب‌وکارتان می‌گیرید، معادلات تغییر خواهند کرد و این مسیر با آموزش آغاز می‌شود.

یکی از دلایل اشتباهات رایج اقتصادی نحوه‌ی ارائه‌ی مطالب این حوزه است که استفاده از دانش مالی را عملاً برای تعداد زیادی از افراد غیرممکن می‌سازد. کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران سعی دارد سواد مالی را به زبانی ساده شرح دهد تا افراد بدون مطالعه‌ی قبلی درباره‌ی اقتصاد بتوانند از مطالب آن استفاده کنند. با توجه به این نکته، آنچه در کتاب مشاهده خواهید کرد ساختاری متفاوت نسبت به منابع دانشگاهی دارد و بیشتر از برآورده کردن اصول سنتی کتب آموزشی، بر انتقال صحیح محتوا تمرکز دارد.

این اثر سه مبحث کلی که در هر تصمیم‌گیری اقتصادی حضور دارند را پوشش می‌دهد: تجزیه و تحلیل امور مالی، ‌بودجه‌بندی و ارزیابی طرح‌ها. جامعیت در عین اختصار ویژگی مهم کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران است که آن را به انتخابی ایده‌آل برای افزایش دانش مالی بدل می‌سازد. همچنین لازم به ذکر است که بعد از مطالعه‌ی کتاب می‌توانید در اپلیکیشن گروه پژوهشی صنعتی آریانا با اسم «هم‌آموز» عضو شده و از فیلم‌ها و اسلایدهای آموزشی موجود در آن برای تثبیت مطالب استفاده نمایید.

کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به افرادی که در جایگاه تصمیم‌گیری مالی قرار دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران می‌خوانیم

مدیران بنگاه‌های اقتصادی وظایف مختلفی را باید انجام دهند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی و کنترل اشاره کرد. برنامه‌ریزی به زبان ساده نشان‌دهنده‌ی اهداف بنگاه و همچنین نحوه و مسیر رسیدن به آن‌هاست. کنترل نیز به معنای بررسی میزان موفقیت بنگاه در رسیدن به اهداف بالاست.

مدیران برای تحقق این وظایف (برنامه‌ریزی و کنترل) نیاز به اطلاعات دارند. به بیان دیگر برنامه‌ریزی و کنترل،‌ فرایندهایی هستند که بر مبنای اطلاعات صورت می‌پذیرند. اما در هر سازمان،‌ اطلاعات گوناگونی وجود دارد. در ادامه نمونه‌هایی از این اطلاعات را مشاهده می‌کنید: کیفیت کارکنان بنگاه، هزینه‌های تولید، تعداد کارکنان بنگاه و تعداد صندلی‌های موجود در بنگاه.

سوال اینجاست که کدام یک از اطلاعات بالا می‌تواند منبع بهتری برای برنامه‌ریزی و کنترل باشد؟ مستقل از میزان اهمیت هر یک از این اطلاعات باید گفت که هزینه‌های تولید از بین اطلاعات بالا به دلیل ویژگی‌های خود، منبع اطلاعاتی بهتری است. هزینه‌های تولید مانند هر اطلاعات مالی دیگر دارای ویژگی‌های زیر است که برای فرایند برنامه‌ریزی اهمیت بسیاری دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ارزش زمانی پول
فصل دوم: مقدمات بودجه‌ریزی سرمایه‌ای
فصل سوم: آشنایی با صورت‌های مالی
فصل چهارم: توضیحات تکمیلی صورت‌های مالی
فصل پنجم: تکنیک‌های مقدماتی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی
فصل ششم: ریسک و بازده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-600-7677-16-2
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

لیلا محمدزاده
۱۴۰۲/۶/۱۵
تحصیلات مرتبط نداشتم ولی سرنخ‌های خوبی از مسائل مالی داشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

برای دریافت کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.