معرفی و دانلود کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل

عکس جلد کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل

کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل به آموزش مباحثی مانند مفاهیم و طبقه‌بندی‌های هزینه، تعیین بهای تمام شده، حسابداری و کنترل، تجزیه و تحلیل بهای تمام شده، حجم فعالیت و سود در مؤسسات تک محصولی و چند محصولی و ... می‌پردازد که توسط اسماعیل علی نیا، امید ایمانی و مهران فضل اله پور گردآوری و تدوین شده است.

در عمل عبارات «بهایابی» و حسابداری صنعتی به جای هم به کار می‌روند. اما بهایابی نباید با حسابداری صنعتی اشتباه گرفته شود. بهایابی به روش و فرآیند تعیین بها اشاره می‌کند. این روش شامل اصول و قوانینی برای تعیین بهای محصولات و خدمات می‌شود. اما روشی پویاست و با زمان تغییر می‌کند. فرآیند بهایابی کار روزمره تعیین بهاست. از طرف دیگر، حسابداری صنعتی به عنوان فرآیندی از حسابداری برای هزینه است.

فرآیند تا برقراری رابطه نهایی با مرکز بها یا واحد بها ادامه می‌یابد. آن شاخه خاص حسابداری است که طبقه‌بندی، جمع‌آوری، تخصیص، جذب و کنترل هزینه‌ها را شامل می‌شود. حسابداری صنعتی از نظر تئوری عبارت گسترده‌ای است که شامل چندین هدف مثل بهایابی، حسابداری صنعتی، کنترل بها، کنترل بودجه و حسابرسی بها می‌شود. آن شامل ارائه اطلاعات برای اهداف تصمیم گیری مدیریتی است.

حسابداری مالی به طور گسترده به ارائه صورت‌های مالی برای استفاده کنندگان خارجی شامل سرمایه گذاران، اعتباردهندگان، اتحادیه‌های کارگری، تحلیل‌گران مالی، مؤسسه‌های دولتی و سایر گروه‌های ذینفع مربوط می‌شود. آن شامل ثبت، طبقه‌بندی و تحلیل معاملات تجاری به شیوه‌ای معقول بر اساس ماهیت معاملات است تا فراهم نمودن صورت‌های مالی اساسی جهت نمایش نتایج عملیات تجاری را تسهیل نماید. این صورت‌های مالی منتشر شده هستند که معمولا مبنایی برای تصمیمات سرمایه گذاری توسط سهامداران، تصمیمات اهدای تسهیلات توسط بانکها و مؤسسات مالی و تصمیمات اعتباری توسط فروشندگان است.

حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل (Cost Accounting: Principles And Practice) به 20 فصل تقسیم‌بندی شده است که در پایان هر فصل نکات خلاصه شده، واژه‌نامه، سوالات نظری، عینی، چندگزینه‌ای و مسائل را دربردارد که به درک بیشتر مطالب و آموزه‌‌های کتاب کمک فراوانی می‌کند.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل می‌خوانیم:

سربار یک اصطلاح اختصاری برای تمامی هزینه‌های غیرمستقیم است و نشان دهنده کلیه مخارج واقع شده به غیر از مواد مستقیم و دستمزد مستقیم می‌باشد. به این هزینه‌ها، هزینه‌های مازاد یا اضافی فرایند تولید نیز گویند. در واقع سربار مجموعه‌ای از مواد غیرمستقیم، دستمزد غیرمستقیم و سایر هزینه‌های غیرمستقیم است. در تعریفی دیگر چنین می‌گویند: هرگونه بهای تولیدی که به آسانی و با صرفه اقتصادی قابل رهگیری به کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده نیست سربار ساخت گویند.

این هزینه‌ها اگرچه همزمان با تولید محصولات واقع می‌شوند ولی به طور مستقیم با آن‌ها مرتبط نمی‌باشند. در واقع هیچ گونه ارتباط فیزیکی بین این هزینه‌ها و واحدهای تولید شده وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان به راحتی این هزینه‌ها را به محصولات یا سفارشات خاص مربوط دانست. همچنین حقوق و دستمزد کارکنان غیرمستقیم نظیر رئیس، سرپرست و سرکارگر، انباردار، نظافت‌چی‌ها، بازرسان مواد، دربان کارخانه، نیروهای امنیتی کارخانه، کارکنان تعمیرات و نگهداری و غیره جزء هزینه‌های دستمزد غیرمستقیم محسوب می‌شوند. سایر هزینه‌های غیرمستقیم شامل مواردی مانند هزینه استهلاک و نگهداری کارخانه، ماشین آلات و تجهیزات، آب و برق و گاز مصرفی کارخانه، پرداخت بابت اوقات تلف شده کارکنان، مزایای شغلی و غیره می‌باشد. این موارد هزینه‌های مشترک و عمومی هستند که برای دوایر مختلف و موضوعات هزینه‌ای مختلف واقع می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: حسابداری بهای تمام شده: یک دید کلی
فصل دوم: مفاهیم و طبقه‌بندی‌های هزینه/ بهاء
فصل سوم: مباحث معاصر
فصل چهارم: مواد: خرید و انبارداری
فصل پنجم: مواد: صدور، تعیین بهای تمام شده، حسابداری و کنترل
فصل ششم: دستمزد: تعیین بهای تمام شده، حسابداری و کنترل
فصل هفتم: سربار: تجزیه و تحلیل، تسهیم، حسابداری و کنترل
فصل هشتم: سربار: نحوه حسابداری موارد خاص
فصل نهم: سیستم‌های حسابداری بهای تمام شده
فصل دهم: بهاء، بهایابی و سیستم‌های بهایابی
فصل یازدهم: بهایابی مرحله‌ای: محصولات مشترک و محصولات فرعی
فصل دوازدهم: بهایابی جذبی و تفاضلی
فصل سیزدهم: بهایابی استاندارد
فصل چهاردهم: بودجه‌بندی Budgeting
فصل پانزدهم: بودجه‌بندی سرمایه‌ای
فصل شانزدهم: تجزیه و تحلیل بهای تمام شده، حجم فعالیت و سود در مؤسسات تک محصولی و چند محصولی
فصل هفدهم: بهای تمام شده تفاضلی
فصل هجدهم: اندازه‌گیری سود و ارزیابی عملکرد و قیمت‌گذاری انتقالات داخلی
فصل نوزدهم: حسابداری سنجش مسئولیت
فصل بیستم: بهایابی و مدیریت بر مبنای فعالیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فکر سبز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات734
زبانفارسی
شابک978-600-7449-04-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل

رضا کاظمی
۱۴۰۱/۵/۲۹
سلام دوستان کتاب بکمی تئوریش اولش زیاده ولی خوبیش اینه که نکته وار گفته واز توضیح مفصل جلوگیری کرده من هنوز به قسمت فرمول هاش نرسیدم ولی یک نظری که به کل کتاب انداختم خوبه
علی آرپناهی
۱۴۰۰/۹/۲۰
اینم از اون دسته کتابهایی است که واسه حسابدار حرفه‌ای ارزش خوندن داره
MEHDI Azzuri
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
پر محتوا، جامع، کاربردی و عالی بود. خواندنش رو توصیه می‌کنم
سعید حیدری
۱۴۰۰/۷/۲۵
به نظر بنده مطالبش مفید و‌کاربردی می‌باشد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل

برای دریافت کتاب حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) از تئوری تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.