معرفی و دانلود کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور: راهنمای برنامه ریزی و اجرا

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور: راهنمای برنامه ریزی و اجرا

کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور نوشته‌ی تارن کانا، کریشنا پالپو و ریچارد بولاک، درباره‌ی مدیریت بازاریابی، بازرگانی بین‌المللی و شرکت‌های چندملیتی سخن می‌گوید و راهکارها و استراتژی‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها بتوانید کسب‌وکار خود را در چنین بازارهایی راه بیندازید و به موفقیت دست یابید.

درباره‌ی کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور:

کتاب پیش رو نتیجه‌ی 15 سال پژوهش چندین استاد برجسته دانشکده کسب‌وکار هاروارد در حوزه‌ی شناخت بازارهای نوظهور است. بازارهایی که از توانایی رشد بسیاری برخوردارند و چالش‌ها و تهدیدهای بسیاری نیز در خودشان دارند. این اثر به گفته‌ی بسیاری از افراد صاحب‌نظر بهترین، خلاقانه‌ترین و عمیق‌ترین اثری به شمار می‌رود که تا به امروز درباره‌ی بازارهای نوظهور نوشته شده است. آنچه که کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور (Winning in emerging markets) را خاص و ویژه می‌کند، ارائه یک چارچوب عملیاتی برای شناخت ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بازارها و درک چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار در آن است.

در مقاله‌ها و نوشته‌های بسیاری که به مبحث مدیریت می‌پردازد درباره‌ی همگرایی بازارهای جهانی و نابود شدن مرز بین بازارها صحبت شده است. با این حال تارن کانا (Tarun Khanna)، کریشنا پالپو (Krishna G. Palepu) و ریچارد بولاک (Richard J. Bullock) معتقدند که به این مسئله به دید بسیار خوش‌بینانه‌ای نگاه شده است و همچنان تفاوت‌های اساسی در زیرساخت‌ها و مقتضیات بازارهای رشدیافته و نوظهور وجود دارد که موجب به وجود آمدن تفاوت در چگونگی کارکرد بازارها می‌شود.

از سوی دیگر تفکر بسیاری از افراد این است که با الگوبرداری از سازمان‌های موفق در بازارهای رشدیافته و اجرای آن در بازارهای نوظهور می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند اما بسیاری از مدیران این مسئله را نمی‌پذیرند. نویسندگان در این کتاب درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنند و با پیش کشیدن موضوع خلأهای نهادی می‌کوشند این تفاوت‌ها را نشان دهند و با ارائه مثال‌های کاربردی از شرکت‌های چندمیلتی فعال در بازارهای نوظهور و سازمان‌های به وجود آمده در این بازارها، نکته‌های مفید و آموزنده‌ای را به مخاطبانش عرضه کنند.

فصل اول و دوم این کتاب به بررسی ساختارهای بازارهای نوظهور و اهمیت حضور واسطه‌های بازار برای کسب‌وکارها می‌پردازد. فصل سوم به شما یاد می‌دهد چطور خلأهای شناسایی شده را به فرصت‌های کارآفرینی تبدیل کنید. فصل 4 و 5 از ماهیت شرکت‌های چندمیلیتی سخن می‌گوید که با استراتژی‌های مختلف به رقابت در بازارهای نوظهور مشغول‌اند. فصل 6 به شما می‌گوید که غول‌های نوظهور چطور توسط بازارهای نوظهور به سمت جهانی شدن می‌روند. فصل 7 نیز راهکارها و استراتژی‌هایی برای پیشرفت و رشد بازارهای نوظهور ارائه می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور:

- نویسندگان یک نقشه راه برای ارزیابی پتانسیل بازارهای نوظهور و ایجاد استراتژی‌هایی برای موفقیت در آن‌ها ارائه می‌دهند. (Strategic Finance)

- این کتاب از این نظر منحصربه‌فرد است که چارچوبی عملی را برای ارزیابی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با خلأهای سازمانی در بازارهای نوظهور پیشنهاد می‌کند. (N. R. Narayana Murthy)

- دامنه تحقیقات این کتاب گسترده و عمیق و تفکر نویسندگان آن سنجیده و قابل تأمل است. اهمیت مطالعه این اثر خواندنی برای هر رهبری که به دنبال رشد پایدار در بازارهای نوظهور باشد غیرقابل انکار است. (موهتار کنت)

- یادگیری شیوه‌های رقابت در بازارهای نوظهور از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که امروزه کسب‌وکارهای جهانی با آن روبه‌روهستند. تارن کانا و کریشنا پالپو در این کتاب به رهبران تجاری نشان می‌دهند که چگونه شرایط مختلف فعالیت در این بازارها را شناسایی کرده و از فرصت‌های چشمگیری که به واسطه این بازارها در قرن بیست‌ویکم ایجاد می‌شود، بهره ببرند. (دومینک بارتون)

- اثر نوآورانه کانا و پالپو درباره ویژگی‌های متمایز بازارهای نوظهور دیدگاهی تازه برای مواجهه با فرصت‌ها و تهدیدها در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. مطالعه این کتاب برای مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی که در مناطق رو به رشد فعالیت می‌کنند و همچنین سیاست‌گذارانی که با این رهبران تجاری سروکار دارند ضروری است. (لویس آلبرتو مورنو)

کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور برای چه کسانی مناسب است؟

صنعتگران، کارآفرینان، دانشگاهیان، سیاست‌گذاران اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

با تارن کانا بیشتر آشنا شویم:

او استاد، نویسنده و استراتژیست اقتصادی دانشکده کسب‌وکار هاروارد است. کانا در سال 1968 در آمریکا متولد شد و از دانشگاه پرینستون در رشته‌های مهندسی برق و علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. بعد از آن برای ادامه تحصیل به دانشگاه هاروارد رفت و در رشته‌ی اقتصاد تجارت مدرک دکترای خود را گرفت.

او تاکنون در زمینه‌ی جهانی‌سازی، توسعه اقتصادی، تدوین استراتژی و تجارت بین‌الملل چندین کتاب نوشته است. کانا در سومین مجمع جهانی اقتصاد عنوان رهبر جوان جهانی را به دست آورد و در سال 2009 به عضویت آکادمی تجارت بین‌الملل درآمد.

در بخشی از کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور می‌خوانیم:

باور رایج چنین است که توزیع مهارت‌ها، فرایندها و فناوری‌ها در سراسر بازارهای جهانی منجر به همگرائی می‌شود؛ به عبارتی، شکاف میان اقتصادهای نوظهور و همتاهای توسعه‌یافته‌تر آن‌ها به‌سرعت در حال از بین رفتن است. این خوش‌بینی با رشد زنجیره‌های تأمین جهانی با فناوری بالا و شغل‌سپاری خدمات حرفه‌ای، تقویت شده است؛ اما ظهور و تحول بازار اغلب بیشتر از آنچه که تصمیم‌گیران انتظار دارند، زمان‌بر است. آنچه برای موفقیت بازارهای نوپا الزامی است، نه تنها توان پیش‌بینی شرایط یا آزادسازی فضای سرمایه‌گذاری است، بلکه زیرساختی نهادی است که برای پشتیبانی از اقتصادِ نوپای بازار محورِ آن‌ها مورد نیاز است.

توسعۀ نهادی، فرایندی پیچیده و طولانی است که به واسطۀ تاریخ، نظام‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگ یک کشور شکل گرفته است. رفع دخالت دولت و کاهش موانع تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی می‌تواند جرقه‌ای برای توسعه بازار باشد، اما لزوماً به ایجاد سریع بازارهایی با عملکرد مطلوب نمی‌انجامد. چنان‌که توماس فریدمن عقیده دارد جهان ممکن است مسطح‌تر شود، اما چشم‌انداز بازارهای نوظهور با میراث‌های برجا مانده از ساختارهای نهادی گذشته، ممکن است پر از پستی و بلندی باقی بماند.

بسیاری از ناظران بازارهای نوپا به سرعت این مسئله را درک می‌کنند که برای رشد کامل این بازارها، ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی مانند جاده‌ها، پل‌ها، شبکه‌های مخابرات، تأسیسات آب و فاضلاب و نیروگاه‌های برق تا چه حد حائز اهمیت است. بدون زیرساخت فیزیکی مناسب، حضور کارآمد و مؤثر در بازارهای محصول، نیروی کار و سرمایه برای فعالان مشکل است. به هر حال آنچه کمتر شناخته شده است، اهمیت توسعۀ نهادی است که عملکرد بازارهای رشد‌یافته را پی‌ریزی می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های هر بازار سهولت در به‌هم رساندن خریداران و فروشندگان برای تجارت است. در بازارهای توسعه‌یافته، گستره‌ای از واسطه‌های خاص، اطلاعات و اقدامات قراردادی لازم را برای انجام تراکنش‌ها فراهم می‌کنند. اغلب بازارهای در حال توسعه در این مورد با ضعف و نقصان روبرو هستند. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به سرعت می‌فهمند که این نواحی دارای زیرساخت فیزیکی و نهادی لازم برای عملکرد بدون اشکال بازارها نیستند. خریداران و فروشندگان در دسترسی به اطلاعات برای یافتن یکدیگر و ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات با مشکل مواجه‌اند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن حامی کتاب
پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار مؤلفان
مقدمه
فصل اول: ماهیت خلأهای نهادی در بازارهای نوظهور
چرا بازارها با شکست مواجه می‌شوند و چگونه باید آن‌ها را به کار انداخت
بازارهای توسعه‌یافته چگونه کار می‌کنند
بازارهای محصول
بازارهای سرمایه
بازارهای نیروی کار
تعریف ساختاری بازارهای نوظهور
فصل دوم: شناسایی و پاسخ به خلأهای نهادی
محیط کلان
بخش‌های بازار در بازارهای نوظهور
پاسخ به خلأهای نهادی
رقابت یا همکاری؟
پذیرش بافت و محیط بازار یا تلاش برای تغییر آن؟
ورود، انتظار یا خروج؟
خلأهای ماندگار، استراتژی‌های مستحکم
فصل سوم: استفاده از خلأهای نهادی به عنوان فرصت‌های کسب‌و‌کار
شناسایی فرصت‌ها برای پر کردن خلأهای نهادی
طبقه‌بندی واسطه‌های بازار
ارزش واسطه‌های بازار
بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای پر کردن خلأهای نهادی
بخش‌بندی بازار برای واسطه‌ها: شرکت بلو ریور کپیتال
سازگار نمودن مدل‌های واسطه‌ای: وبگاه درمِیت. کام ‌
ارتقاء زنجیره ارزش واسطه‌گری: لی‌اند‌فانگ
جایگزینی واسطه‌ها: متروکَش‌اندکری
پر کردن خلأها در بازارهای نوظهور
فصل چهارم: شرکت‌های چندملیتی در بازارهای نوظهور
مواجهه با خلأهای نهادی
پاسخ به خلأهای نهادی
تکرار یا سازگاری؟
رقابت مستقل یا همکاری؟
پذیرفتن بافت و محیط بازار یا تلاش برای تغییر آن؟
ورود به بازار، ‌ منتظر ماندن یا خروج از بازار؟
شرکت‌های چندملیتی در بازارهای نوظهور: مثال‌ها
تکرار یا سازگاری؟ جنرال‌موتورز در چین
تکرار یا سازگاری؟ اورئال در هند
تطابق سازمانی
رقابت مستقل یا همکاری؟ مایکروسافت در چین
شرکت خدمات درمانی جنرال الکتریک در بازارهای نوظهور
پذیرفتن بافت و محیط بازار یا تلاش برای تغییر آن؟ مک‌دونالد در روسیه
پذیرفتن بافت و محیط بازار یا تلاش برای تغییر آن؟ مونسانتو در برزیل
ورود به بازار، منتظر ماندن یا خروج از بازار؟
ورود به بازار، منتظر ماندن یا خروج از بازار؟ هوم‌دیپات در بازارهای نوظهور
ورود به بازار، منتظر ماندن یا خروج از بازار؟ تتراپک در آرژانتین
مدیریت خلأ‌ها و رشد در بازارهای نوظهور
فصل پنجم: غول‌های نوظهور: رقابت در خانه
واکنش به خلأ‌های نهادی
تکرار یا سازگاری؟
رقابت مستقل یا همکاری؟
پذیرفتن بافت و محیط بازار یا تلاش برای تغییر آن؟
ورود به بازار، منتظر ماندن یا خروج از بازار؟
غول‌های نوظهوری که در بازار محلی‌شان رقابت می‌کنند: مثال‌ها
تکرار یا سازگاری؟ تاتاموتورز
تکرار یا سازگاری؟ کوزان
رقابت مستقل یا همکاری؟ بهارتی ایرتل در هند
رقابت مستقل یا همکاری؟ دوگوس گروپ در ترکیه
پذیرفتن بافت و محیط بازار یا تلاش برای تغییر آن؟ حایر در چین
ورود به بازار، ‌منتظر ماندن یا خروج از بازار؟ ‌ شرکت‌های نرم‌افزاری در هند
گروه‌های تجاری
تبدیل شدن به یک غول نوظهور
فصل ششم: غول‌های نوظهور: جهانی شدن
استراتژی‌هایی برای جهانی شدن
تکرار مدل‌های کسب‌وکار در بازارهایی با شباهت‌های ساختاری
سازگار کردن مدل‌های کسب‌وکار با بازارهای توسعه‌یافته
کسب قابلیت‌های جهانی از طریق نهادهای جهانی
تکرار مدل‌های کسب‌وکار در بازارهایی با شباهت‌های ساختاری: زِین
تکرار مدل‌های کسب‌وکار در بازارهایی با شباهت‌های ساختاری: خدمات مشاوره تاتا در آمریکای لاتین
سازگار کردن مدل‌های کسب‌وکار با بازارهای توسعه‌یافته: حایر
سازگار کردن مدل‌های کسب‌وکار با بازارهای توسعه‌یافته: صنایع دارویی تِوا
سازگار کردن مدل‌های کسب‌وکار با بازارهای توسعه‌یافته: بانک آی. سی. آی. سی. آی
کسب قابلیت‌های جهانی ازطریق نهادهای جهانی
قرار گرفتن در فهرست بورس‌های خارجی
بلعیدن شرکت‌های خارجی: تاتاموتورز
خرید شرکت‌های خارجی: شرکت هندی نیکولاس پیرامال (ان. پی. آی. ال)
خرید شرکت‌های خارجی: تی. سی. ال
جهانی‌سازی غول‌های‌ نوظهور
فصل هفتم: عرصه نوظهور
اقدامات کلیدی در بازارهای نوظهور
آزمایش سازگاری مدل‌های کسب‌وکار با بازارهای نوظهور
جایگاه کسب‌وکار خود را به‌عنوان شریک پیشرفت تثبیت کنید
توازن بلندپروازی و فروتنی در بازارهای نوظهور
توجه به مخاطرات موجود در بازارهای نوظهور
آینده نوظهور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور: راهنمای برنامه ریزی و اجرا
نویسنده، ،
مترجمحامد محبی، بنفشه عطرسائی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-6227-39-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور

برای دریافت کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.