معرفی و دانلود کتاب فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازار

عکس جلد کتاب فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازار
قیمت:
۷۵۰۰۰ 37500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فریفته‌ی تصادف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فریفته‌ی تصادف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازار

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چند درصد از اتفاقات زندگی ما، برخاسته از شانس هستند؟ کتاب فریفته‌ی تصادف اثر زیبای نسیم نیکولاس طالب به موضوع عدم قطعیت و ریسک‌پذیری می‌پردازد و می‌تواند شما را در مسیر انتخاب‌ها و پیش‌روی برای رسیدن به موفقیت یاری کند.

درباره کتاب فریفته‌ی تصادف:

قطعا تابه‌حال در زندگی در شرایط ریسک‌پذیر و حساسیت‌برانگیز برای انتخاب یا عدم انتخاب گزینه‌های پیش‌رویتان قرار گرفته‌اید. در این شرایط چه کار می‌کنید؟ بنای کار را روی شانس و اقبال می‌گذارید و جلو می‌روید و یا با کمی مکث و عقب‌نشینی تلاش می‌کنید دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرید؟

کتاب فریفته‌ی تصادف (Fooled by randomness) یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که شما را در زمینه فهم و درک عدم قطعیت و خطرپذیریدر زندگی راهنمایی می‌کند.

نسیم نیکولاس طالب (Nassim Nicholas Taleb) این اثر را نه یک منبع علمی، بلکه جستاری برخاسته از درون خویش می‌نامد که بیشتر به افکار، کشمکش‌ها و مشاهداتش درباره‌ی خطر‌پذیری و قطعیت می‌پردازد. او در اثر ماندگار خود به این نکته اشاره می‌کند که در سال‌های اخیر، مطالب زیادی درباره توانمندی‌های اکتسابی و ژنتیکی آدم‌ها نوشته شده‌اند و همیشه دعوا بر سر این سوال است که توانایی و موفقیت هر انسانی برگرفته از ویژگی‌های اکتسابی اوست یا از اساس در ژن‌های او وجود دارد؟!

با خواندن کتاب فریفته تصادف درمی‌یابید که احتمال، صرفاً محاسبه‌ی شانس روی تاس یا متغیرهای پیچیده‌تر نیست؛ بلکه پذیرش قطعی‌نبودن دانش و ایجاد روش‌هایی برای مواجهه با نادانی است. نیکولاس تاکید می‌کند که شانس،‌ قطعا به کمک آدم‌ها می‌آید و به‌نوعی نسبت به آن‌ها لطف دارد! برای مثال وقت‌شناسی،‌ خوش قول بودن،‌ دقت در انجام کارها و حتی ظاهر آراسته می‌تواند در موفقیت آدم‌ها تاثیرگذار باشد،‌ اما هیچوقت برای رسیدن به موفقیت کافی نیست و مهم‌ترین نکته درباره موضوع، این است که این عوامل هیچوقت علت موفقیت نیستند! همانطور ممارست، سرسختی و سخت‌کوشی در عین اینکه بسیار ضروری‌اند، علت قطعی موفقیت نیستند.

همه آنچه بیان شد، به ما می‌فهماند، این واقعیت که هر آدم باهوش، سخت‌کوش و متعهدی موفق می‌شود، به این معنی نیست که هر آدم موفقی لزوماً باهوش، سخت‌کوش و متعهد است! پس بهتر است حواسمان به تغییر شکل رخدادهای تصادفی در زندگی، کسب‌وکار و... باشد. چراکه در بسیاری از موارد به مثابه رخدادهای غیرتصادفی یا جبرگرایی درک می‌شوند و به‌اشتباه آن‌ها را به شانس و اقبال تعبیر می‌کنیم و براساس آن در زندگی پیش می‌رویم.

این اثر، راهنمای کوچکی است که در بسیاری از بزنگاه‌های زندگی به شما کمک می‌کند، آنچه را درست‌تر است انتخاب کنید و فریب اتفاقات تصادفی را نخورید!

کتاب فریفته‌ی تصادف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه کسانی که به موضوع اقتصاد و جامعه‌شناسی علاقه‌مندند و ریسک‌پذیری را دوست دارند،‌ پیشنهاد می‌کنیم.

با نسیم نیکولاس طالب بیشتر آشنا شویم:

یکی از برجسته‌ترین دانشوران لبنانی – آمریکایی که از او با عنوان نویسنده، آماردان و تحلیلگر ریسک هم یاد می‌شود،‌ نسیم نیکولاس طالب است. او مدرک علوم مدیریت خود را از دانشگاه دوفین در پاریس دریافت کرده است و تسلط او بر زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی، زبان‌های اسپانیایی و ایتالیایی حیرت‌انگیز است.

بیشتر آثار این نویسنده حول محور اقتصاد،‌ ریسک‌پذیری و مباحثی همچون احتمال و عدم قطعیت نوشته شده‌اند و برای افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، بسیار پرکاربرد و محبوب هستند. نیکلاس طالب، از سال 2008 در دانشکده مهندسی تاندون دانشگاه نیویورک،‌ مهندسی ریسک را تدریس می‌کند و علاوه‌بر آن، ‌در مطبوعات نیز فعالیت دارد. او از سپتامبر سال 2014 به عنوان ویرایشگر ارشد در نشریه تخصصی ریسک‌اند دیسیژن آنالیسیس مشغول است. همچنین مشاوره شرکت بزرگ یونیورسا اینوستمنت در فلوریدای آمریکا برعهده اوست. ازجمله کتاب‌های مهم و پرکاربرد این نویسنده می‌توان به کتاب «قوی سیاه» و «عدم تقارن مخفی در زندگی روزانه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب فریفته‌ی تصادف می‌خوانیم:

عدم‌تقارن در بیشتر رشته‌ها اهمیتی ندارد. در یک محیط آموزشی مبتنی بر قبولی یا ردشدن، جایی‌که نمره‌ی تجمعی مهم نیست، فقط دفعات قبولی یا ردشدن اهمیت دارد. خارج از آن، بزرگی است که مهم است. متأسفانه، فنونی که در اقتصاد استفاده می‌شوند اغلب از حوزه‌های دیگر وارد آن می‌شوند. اقتصاد مالی هنوز یک ‌رشته‌ی نوپا است (مسلماً هنوز «علم» نیست). در بیشتر حوزه‌های خارج از اقتصاد، مردم با حذف مقادیر حداکثری و افراطی از نمونه‌گیری‌شان مشکلی ندارند. به‌خصوص زمانی‌که تفاوت در بازده میان پیشامدهای مختلف چشمگیر نیست؛ امری که معمولاً در آموزش و پزشکی صادق است. استادی که میانگین نمرات دانشجویان خود را محاسبه می‌کند بالاترین و پایین‌ترین موارد را، که آن‌ها را نقاط دورافتاده می‌نامد، حذف می‌کند و میانگین بقیه‌ی موارد را می‌گیرد، که غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

یک پیش‌بینی‌کننده‌ی معمولی هواشناسی همین کار را با دماهای خیلی بالا یا پایین انجام می‌دهد. ممکن است تصور شود که یک اتفاق غیرمعمول نتیجه‌ی کلی را منحرف می‌کند (هرچند خواهیم دید این کار در پیش‌بینی ویژگی‌های آینده‌ی کلاهک یخی ممکن است اشتباه باشد)؛ بنابراین افراد در امور مالی از این شگرد استفاده می‌کنند و رویدادهای نادر را نادیده می‌گیرند، بدون توجه به این‌که تأثیر یک رویداد نادر ممکن است یک شرکت را ورشکست کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
قدردانی به‌سبب روزآمدشدنِ ویراست دوم
خلاصه‌ی فصل‌ها
دیباچه
بخش اول: هشدار سولون
فصل اول: اگر خیلی پول‌داری، پس چرا خیلی باهوش نیستی؟
فصل دوم: شیوه‌ی عجیب حسابداری
فصل سوم: تأملی ریاضیاتی درباره‌ی تاریخ
فصل چهارم: رخدادهای تصادفی، چرندوپرند و متفکر علمی
فصل پنجم: بقای غیراصلح‌ترین‌ها
فصل ششم: چولگی و عدم‌تقارن
فصل هفتم: مسئله‌ی استقرا
بخش دوم: میمون‌ها پای ماشین‌تحریر
فصل هشتم: همسایه‌های میلیونر خیلی زیادند
فصل نهم: خریدوفروش راحت‌تر از نیمرو درست‌کردن است
فصل دهم: بازنده همه را برمی‌دارد: در باب غیرخطی‌بودن زندگی
فصل یازدهم: رخدادهای تصادفی و ذهن ما
بخش سوم: گوش‌هایم را با موم پُر خواهم کرد
فصل دوازدهم: کنه‌ی قمارباز و کبوتر در یک جعبه
فصل سیزدهم: کارنیادس به رم می‌آید
فصل چهاردهم: باکوس آنتونی را رها می‌کند
سخن آخر: چنین گفت سولون
پس‌نوشت: سه فکر دیگر زیر دوش
قدردانی بابت ویراست اول کتاب
سفری به کتابخانه: یادداشت و پیشنهادهایی برای مطالعه
منابع
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازار
نویسنده
مترجمهانیه هژبرالساداتی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات335
زبانفارسی
شابک978-622-254-350-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ 37500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فریفته‌ی تصادف

علی ملافیلابی
۱۴۰۲/۵/۱۵
یکی از بهترین کتاب‌ها راجع به زندگی کردن به نظر من
Mohamadreza tarazandeh
۱۴۰۱/۴/۱۸
بعده دیگری از کتاب قوی سیاه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فریفته‌ی تصادف

برای دریافت کتاب فریفته‌ی تصادف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.