معرفی و دانلود کتاب باید به هم گوش بدهیم

عکس جلد کتاب باید به هم گوش بدهیم
قیمت:
۵۴۰۰۰ 27000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باید به هم گوش بدهیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باید به هم گوش بدهیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باید به هم گوش بدهیم

چرا با وجود زندگی مدرن و پر از امکانات ارتباطاتی، همچنان از مشکلات ارتباطی رنج می‌بریم؟ کتاب باید به هم گوش بدهیم نوشته‌ی کیت مورفی به بررسی این سوال می‌پردازد، مشکل انسان امروزی که همان کمبود مهارت شنیدن را ریشه‌یابی می‌کند و راهکارهای مفیدی جهت ارتباط گفتاری بهتر با دیگران در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب که راهنمایی کاربردی محسوب می‌شود، در سال 2020 نامزد جایزه کتاب غیرداستانی گودریدز شد.

درباره‌ی کتاب باید به هم گوش بدهیم:

ما به دیگران گوش نمی‌دهیم، هیچکس هم به صحبت‌های ما توجه نمی‌کند و گوش نمی‌دهد و این حقیقت تلخ، نتیجه‌ی عصر تکنولوژی‌ست!
آخرین باری که به صحبت‌های فرد دیگری با جان و دل گوش داده‌اید چند وقت پیش بوده‌ است؟ منظور این‌جا گوش‌ سپردن حقیقی‌ست، یعنی نه فکر کنید چه جوابی می‌خواهید بدهید، نه وسط حرفش بپرید و نظر دهید و نه با موبایل خود بازی کنید! حال به این سوال جواب دهید؛ آخرین باری که یک نفر به صحبت‌های شما گوش سپرد چه‌ زمانی بود؟

در زندگی مدرن، شما را ترغیب می‌کنند که به ندای درون خود، قلبتان و به احساساتتان گوش دهید، اما به‌ندرت برای گوش‌ دادن به دیگران تشویق می‌شوید. این معضل خود را در جلسات کاری، مهمانی‌ها و دیدار اعضای خانواده خود را نشان می‌دهد؛ همه می‌خواهند صحبت کنند و هیچ‌کس به گونه‌ای تربیت نشده است که حرف دیگری گوش بسپارد.

درست است که برای ادامه‌ی حیات در جوامع امروزی لازم است بیاموزید خود را مطرح کنید و از حق خود دفاع کنید اما باید بیاموزید که یک ارتباط دو طرفه برقرار نمایید.

اگر از این حقیقت مأیوس شده‌اید، کیت مورفی (Kate Murphy) به شما می‌گوید که این موضوع، فقط مشکل شما نیست؛ بلکه دغدغه‌ی بسیاری از انسان‌ها محسوب می‌شود؛ انسان‌هایی که به دلیل عجول شدن و خودمحوری تحمل شنیدن حرف‌های دیگران را ندارند.

با مطالعه‌ی کتاب باید به هم گوش بدهیم (You're Not Listening) به این واقعیت پی می‌برید که شنیدن، صرفاً گوش کردن به صحبت‌های دیگری‌ نیست. گوش فرا دادن، حرکتی مهم در جهت درک وضعیت سخنگوست.

شنوندگانِ بد لزوماً آدم‌های بدی نیستند. شاید یکی از دوستان عزیزتان، عضوی از خانواده‌تان یا شریک عشقی‌تان شنوندۀ افتضاحی باشد. شاید شما خودتان شنوندۀ خوبی نباشید. البته می‌توان از تقصیر شما گذشت، زیرا از جهات زیادی شرطی شده‌اید که گوش ندهید. به زمانی فکر کنید که کودک بودید. اگر یکی از والدین به شما می‌گفت: «به من گوش بده!» (شاید شانه‌های شما را هم محکم چسبیده بود) به احتمال قوی آنچه پس از آن بیان می‌شد خوشایندِ شما نبود. وقتی معلمتان، مربی تیم جوانان یا مشاور اردوگاه با جملۀ «همگی گوش بدهید!» شما را فرامی‌خواند، آنچه در ادامه می‌آمد معمولاً مُشتی مقررات و دستورالعمل بود که خوش‌گذرانی شما را محدود می‌کرد. اغلب رسانه‌ها و فرهنگ عامه هم چیزی از فواید گوش‌ دادن نمی‌گویند.

اگر با تأمل و فکورانه به دیگران گوش سپارید، فهم شما از انسان‌ها و حتی جهان اطرافتان تغییر خواهد کرد و قطعاً تجربه‌ی زندگی شما در جهان هستی غنی‌تر ‌شده و از هستی خود درک و دریافت ژرف‌تری پیدا خواهید کرد. حکمت و خرد اینچنین است که از دل روابط معنادار نمایان شده و می‌شکفد.

نکوداشت‌های کتاب باید به هم گوش بدهیم:

- هنر گوش دادن در حقیقت مثابه‌ی هنر انسان بودن است. (روزنامه گاردین)
- یک اثر مهم و ضروری برای همه‌ی دوره‌ها و انسان‌ها. (لوری گاتلیب)
- اگر شما هم مثل بسیاری از مردم نمی‌توانید به صحبت‌های دیگران گوش بسپارید ولی می‌خواهید شنیده شوید، کتاب باید به هم گوش بدهیم اثری خارق‌العاده برای شماست! (آدام گرانت، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

خواندن کتاب حواست نیست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی دوستداران به آثار روانشناسی ارتباطی و علاقه‌مندان به مطالب مهارت‌های گفت‌وگو را به مطالعه‌ی این کتاب جذاب و خواندنی دعوت می‌کنیم.

با کیت مورفی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده روزنامه‌نگار مطرحی‌ست که با نیویورک تایمز همکاری دارد و در مطالب خود به موضوعاتی مانند فناوری، هنر، بهداشت، تجارت، امور مالی، مد، سفر، خوراک و... می‌پردازد و اطلاعات جالبی را در اختیار دیگران قرار می‌دهد. کیت شیوه‌ی تازه‌ای در ارائه و توضیح مسائل پیچیده دارد به سادگی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کند و به همین ویژگی‌ها شناخته می‌شود. کیت مورفی هم‌اکنون ساکن هیوستونِ تگزاس است و با اکونومیست، آژانس فرانس پرس و تگزاس مانثلی نیز پروژه‌های مشترکی دارد.

جملات برگزیده کتاب باید به هم گوش بدهیم:

- بزرگ‌ترین تمجیدی که تاکنون دریافت کرده‌ام زمانی بوده که شخصی نظرم را پرسیده و بعد بادقت به پاسخم گوش داده.
- دانسته‌هایمان را بیش از آنچه هست تخمین می‌زنیم و چون غرق در تکبریم، هیچ‌گاه از بدفهمی‌مان آگاه نخواهیم شد.
- در زندگی، مخالفت‌ها و اختلاف‌نظر‌های عمیق اجتناب‌ناپذیرند؛ چه در بحث ایدئولوژی سیاسی، چه مسائل اخلاقی، چه معاملات تجاری و چه موضوعات شخصی.

در بخشی از کتاب باید به هم گوش بدیم می‌خوانیم:

دوست خوبی دارم که مانند بسیاری از انسان‌های برجسته، واقعاً نسبت به خودش سخت‌گیر است. فوق‌العاده موفق، جذاب، خوش‌مشرب و شوخ‌طبع است اما وقتی در زندگی‌اش مشکلی پیش می‌آید، بی‌اختیار از خودش متنفر می‌شود. در چشم برهم زدنی به فردی کودن و بازنده‌ای تمام‌وکمال تبدیل می‌شود و نمی‌تواند هیچ کاری را به‌درستی انجام دهد.

وقتی دچار این حالات خودانتقادی می‌شود، به او می‌گویم دیگر به شلاقی گوش ندهد. شلاقی اسم رمز برای صدای درونش است؛ همانی که در زمان استرس برمی‌خیزد و بی‌رحمانه ملامت و تحقیرش می‌کند.

همۀ ما صداهایی درون سرمان داریم. درواقع، دربارۀ موارد پیش‌پاافتاده و مسائل بالقوه اساسی، مدام با خودمان سخن‌ می‌گوییم؛ درگیر بحث‌های اخلاقی و بگومگوهای پوچ‌گرایانه‌ای می‌شویم؛ مقصر تعیین می‌کنیم و توجیهات عقلی ارائه می‌دهیم؛ رویدادهای گذشته را تحلیل و برای رویدادهای آینده تمرین می‌کنیم.

صداهای درون می‌توانند مشوق یا ناکام‌کننده، مراقب یا منتقد، ستایش‌گر یا تحقیرکننده باشند. چارلز فِرنیهاف، روان‌شناس شاغل در دانشگاه دورهام، این موضوع را بهتر از هرکس دیگری می‌داند، چون در زمینۀ گفت‌وگوی درونی مطالعه می‌کند.

علاقه‌اش به این موضوع از رسالۀ دکتری‌اش سرچشمه می‌گیرد؛ در آن جا بررسی کرده بود که کودکان چگونه مشکلات و عواطفشان را از طریق بلند حرف‌ زدن با خودشان، مدیریت می‌کنند. وقتی بزرگ می‌شویم، حرف‌ زدن با خودمان را ادامه می‌دهیم، فقط می‌آموزیم که این کار را درون ذهنمان انجام دهیم، هرچند هنوز هم گاهی این حرف‌ها از دهانمان درمی‌روند. چه‌کسی تا حالا خودش را در این وضعیت نیافته که دارد با صدای بلند از خودش می‌پرسد کلیدها را کجا گذاشته یا به چیزی که در خبرها شنیده لعنت می‌فرستد؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. هنرِ فراموش‌شدۀ گوش دادن
2. آن احساسِ هماهنگی نگاهی عصب‌شناختی به گوش‌دادن
3. به حس کنجکاوی‌تان گوش دهید آنچه از کودکان نوپا می‌توان آموخت
4. می‌دانم می‌خواهی چه بگویی مفروضات مانند گوش‌بند عمل می‌کنند
5. واکنش‌های بی‌احساس چرا آدم‌ها ترجیح می‌دهند با سگشان حرف بزنند
6. حرف‌زدن مثل لاک‌پشت، فکر کردن مثل خرگوش تمایز گفتار و تفکر
7. گوش‌دادن به نظرات مخالف چرا با این کار انگار خرسی تعقیبمان می‌کند؟
8. تمرکز روی مسائل مهم گوش‌دادن در عصر کلان‌داده
9. بداهه گوش ‌دادن در مسیرِ رفتن به محل کار، اتفاق جالبی افتاد
10. حساسیتِ مکالمه‌ای اشتراکات تِری گراس، اِل‌بی‌جِی و مردان فریب‌کار
11. گوش‌دادن به خویشتن صدای خوش‌صحبت درون
12. حمایت از گفت‌وگو، نه تغییر دادن مسیر آن
13. تبدیل امواج صوتی به امواج مغزی
14. اعتیاد به حواس‌پرتی
15. آنچه واژه‌ها پنهان می‌کنند و سکوت عیان می‌سازد
16. اصول اخلاقی گوش‌دادن چرا غیبت‌کردن برایتان مفید است
17. چه‌زمانی دست از گوش‌دادن برداریم
نتیجه‌گیری
سپاس‌گزاری
دربارۀ نویسنده
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باید به هم گوش بدهیم
نویسنده
مترجمعلی موسوی ده شیخ
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-976952-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۴۰۰۰ 27000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باید به هم گوش بدهیم

Darya Fakhari
۱۴۰۱/۷/۳
جای این موضوع واقعا خالی بود در ایران و جهان خیلی خوشحالم که به اهمیت گوش دادن به شیوه‌ی درست پرداخته شده در کتاب
Hadis Babaee
۱۴۰۱/۶/۷
یه کتاب فوق العاده بود که با خوندنش کلی از صحنه‌های زندگیم اومد جلوی چشمم
مریم بیت سیاح
۱۴۰۲/۹/۲۹
واقعا فوق العاده است برای یک بار هم ک شده به هم گوش دهیم
Ramin Refahi
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتابی خوب برای یادگیری مهارت گوش دادن
سحر رضایی
۱۴۰۲/۱/۲۹
راضی بودم و باعث شد بیشتر گوش بدم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب باید به هم گوش بدهیم

برای دریافت کتاب باید به هم گوش بدهیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.