معرفی و دانلود کتاب بهشت رابطه

عکس جلد کتاب بهشت رابطه
قیمت:
61500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهشت رابطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهشت رابطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهشت رابطه

کتاب بهشت رابطه نوشته‌ی جیمز هالیس را می‌توان پاسخ به سؤال «برای رسیدن به بهشت رابطه باید از چه جهنمی عبور کرد؟» دانست. هالیس با تأکید بر «خودسازی» ما را در مسیرِ یافتنِ شریک زندگیِ مناسب همراهی می‌کند، البته در این میان تمام پیش فرض‌های‌مان را درباره‌ی رابطه، عشق و نیمه‌ی گمشده زیر سؤال می‌رود. جهنمی که او به آن اشاره می‌کند رویارویی با خودمان و کنار گذاشتن کلیشه‌ها است.

کتاب بهشت رابطه (The eden project) در ابتدای امر این نوید را می‌دهد که می‌خواهد شما را برای یافتن زوج مناسب و دیگریِ کامل راهنمایی کند اما هالیس با توضیحاتی که درباره‌ی چگونگی روابط و منطق آن‌ها می‌دهد تکلیف خود را با خواننده روشن می‌کند و از عشق و دیگریِ معجزه‌گر تقدس‌زدایی می‌کند.

به اعتقاد جیمز هالیس (James Hollis) دیگری معجزه‌گر وجود خارجی ندارد و ما برای داشتن یک رابطه‌ی مناسب و کامل باید بر روی خودمان کار کنیم و عشق ورزیدن از خود فرد شروع می‌شود. در حقیقت، رابطه‌ای که با دیگران داریم بازتاب و نتیجه‌ی رفتار ما با خودمان محسوب می‌شود. هالیس در جایی از کتاب تأکید می‌کند که نه مخالف عشق ورزیدن است و نه منکر وجود داشتن آن است و اتفاقاً در این کتاب به دنبال راهی است تا موانع عشق‌ورزی را از میان بردارد.

اگر فکر می‌کنید شریک زندگی شما نقش مهمی در خوشبختی شما ایفا می‌کند و بر اعتقاد خود پایدار هستید این کتاب به‌هیچ‌وجه مناسب شما نیست اما اگر در رابطه‌ی خود با دیگری به بن‌بست رسیده‌اید و آماده‌اید تا از زاویه‌ی دیگری به روابط خود نگاه کنید این کتاب را از دست ندهید.

جیمز هالیس نویسنده‌ی این کتاب در حال حاضر رئیس انسیتوی یونگ واشنگتن است و با تکیه‌ی بر روانشناسی تحلیلی یونگ به ریشه‌های مشکلات انسان‌ها در روابط و ترس‌های‌ انسان امروزی در عشق‌ورزی می‌پردازد.

جملات برگزیده‌ی کتاب بهشت رابطه:

- اگر فرد در جریان رابطه زناشویی عملاً رشد نکرده باشد، این رابطه، یک فاجعه‌ی رقت‌بار بوده است. طول مدت در یک رابطه زناشویی ضرورتاً چیزی نیست که بشود آن را جشن گرفت، چرا که مهم آن چیزی است که در طول مسیر برای روح‌های افرادِ درگیر اتفاق می‌افتد.

- در نهایت، سلامت و امید هر رابطه‌ی صمیمی‌ای بستگی به تمایل هر دو طرف برای عهده‌دار شدن مسئولیت آن خط عمودی رابطه (یعنی رابطه‌ی فرد با محتوای ناخودآگاهش) دارد. چنین حرفی، منطقی و حتی ساده به نظر می‌رسد، با این حال هیچ کاری به این دشواری نیست. اصلی‌ترین یا مهم‌ترین باری که روی هر رابطه است، جدای از عدم تمایل ما به مسئولیت‌پذیری، از عظمت یا گستردگی فرافکنی نیز نشأت می‌گیرد.

- ما همیشه تنها هستیم، حتی در جمع و حتی وقتی در یک رابطه هستیم. در هیچ رابطه‌ای ما نمی‌توانیم هدیه‌ای بزرگتر از خودمان، همانگونه که هستیم (تنها و منفرد) به دیگری بدهیم. همچنین نمی‌توانیم هیچ هدیه‌ای از "دیگری" دریافت کنیم که بزرگتر از این باشد. پس این، یک به اشتراک گذاشتن ارزشمند است، هرچند جایگزین تکامل فردی ما نیست.

در بخشی از کتاب بهشت رابطه می‌خوانیم:

از آن‌جایی که تمام روابط با فرافکنی آغاز می‌شود، بنابراین مسیر هر رابطه‌ای، شامل از بین رفتن تدریجی فرافکنی و همچنین حیرت، گیجی، سردرگمی، ناامیدی و گاه عصبانیتی است که با این از بین رفتن فرافکنی اتفاق می‌افتد و سپس مشکلات آغاز می‌شود.

خواننده این سطور ممکن است با خود فکر کند: "چقدر او منفی‌باف است، چقدر ذهنش با مشکلات آمیخته است. پس رابطه عشقی چه می‌شود؟" اما خوب است به خاطر داشته باشید که موضوع صحبت ما «واقعیت رابطه» است، عوامل روانی درگیر و تلاش آگاهانه‌ای که لازم است تا رابطه مؤثر باشد. عشق رُمانتیک پر شور و حرارت، مسلماً یک قلاب است، اما همیشه نمی‌تواند انتظارات نهفتهٔ درون فرافکنی‌ها و دستورکارِ "بازگشت به خانه" را در پایان محقق کند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
پیشگفتار نویسنده برای نسخه‌های فارسی کتاب
مقدمه
فصل ۱: باغ گمشده: به‌دست آوردن درکی از خویشتن
فصل ۲: رفتن به خانه: پروژۀ باغ عدن
فصل ۳: زوج‌ها: به هم پیوستن و از هم جدا شدن
فصل ۴: آگاه شدن از زخم‌های ِاروس
فصل ۵: اروس در سازمان‌ها
فصل ۶: نگاه خیره به سمت بهشت
سخن پایانی
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهشت رابطه
نویسنده
مترجمسید مرتضی نظری
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-622-6014-96-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
61500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهشت رابطه

Narges Mousavi
۱۴۰۰/۹/۲۶
کتاب در مورد ریشه عقده‌ها و سایه‌های ماست که در دوران کودکی در روان ما شکل گرفته و این عقده‌ها باعث جذب فرد مقابل میشود و چرخه ناقص برگشتن به خانه (یعنی رفتن به حوادث آشنای کودکی- هر چند تلخ) تکرار شود. و یاد گرفتن اینکه چگونه از عقده خارج شویم و سایه هایمان را تصاحب کنیم از آموزشهای کتابست. فهم کتاب نیاز به مطالعه عمیق و نت برداری است.
ممنونم از کتابراه
Hadi Kh
۱۴۰۱/۶/۱۹
هالیس تو این کتاب از نقش سایه‌ها و فرافکنی‌های آنیما و آنیموس در زندگی مشترک نام میبره و باعث شناخت بهتر ما از جنس مخالف خودمون میشه و اینکه لازمه رابطه درست حمل بار فرافکنی شده خودمون هست
در این کتاب در واقع از روانکاوی یونگی استفاده میشه
مهدی شریف
۱۴۰۱/۱/۲۱
یکی از کتابهایی که برای شناخت خودتون میتونید ازش بهره ببرید. این کتاب حسه خوبی داره. صداقت وصمیمیت رو میشه از افکار نویسنده ش فهمید
مهرداد مهجوری
۱۴۰۰/۵/۲۰
برای خواندن این کتاب باید ابتدا کتابهای در سطوح پایین تر را خواند
hamidreza hasani
۱۳۹۹/۲/۱۱
ممنون از کتابراه. کتابای هالیس رو باید حداقل ۳بار خوند تا عمقشو درک کرد.
یوسف بذرا
۱۴۰۲/۳/۲۸
کتاب بسیار آموزنده‌ای است در مورد روابط و نقش آنیما و انیموس در ان
Fateme Rn
۱۳۹۹/۱/۱۵
بسیار عالی و کاربردی برای بازسازی دیدگاه‌ها درباره داشتن یک رابطه مناسب.
Azi Madadi
۱۴۰۱/۱/۱۳
اولین باره از هالیس کتاب میخونم یکم واسم سخت بو‌د
ارمغان اروانه
۱۳۹۹/۱۱/۱۹
کاش ورژن صوتی این کتاب رو زودتر بیارید
Arvin
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کلا کتاب های یونگین فوق العاده اند
محبوبه سنچولی
۱۴۰۲/۳/۲۹
مطالب کتاب کمی برای من نامفهوم است
پوریا سیاهوشی
۱۴۰۱/۴/۱۲
کتابی مفید و اموزنده
H.shamsaddini
۱۴۰۱/۱/۴
لذت بردم از مطالعه این کتاب
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب بهشت رابطه

برای دریافت کتاب بهشت رابطه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.