معرفی و دانلود کتاب راهنمای سفر درونی: بهترین‌های جیمز هالیس

عکس جلد کتاب راهنمای سفر درونی: بهترین‌های جیمز هالیس
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر درونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر درونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای سفر درونی: بهترین‌های جیمز هالیس

کتاب راهنمای سفر درونی مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های موجود در نوشته‌های دکتر جیمز هالیس، روان‌درمانگر و نویسنده‌ی مکتب یونگی است که توسط لوگان جونز گردآوری شده. گزینش و انتخاب این نوشته‌ها در موضوعات مختلف از مفاهیم روان‌شناختی کارل یونگ تا وظایف روزمره در زندگی و ارتباطات انسانی سازمان‌دهی شده‌ و می‌توان گفت بسیاری از دغدغه‌ها و چالش‌های درونی انسان را پوشش می‌دهند. مسائلی که شاید طی روز بارها و بارها ذهن شما را مشغول کرده باشند اما توجه چندانی به آن‌ها نکرده و مفصلاً به آن‌ها نپرداخته‌اید.

درباره‌ی کتاب راهنمای سفر درونی

بشر همواره در طول تاریخ با مسائل بنیادین وجودی درگیر بوده و سؤالاتی را در ذهن داشته که گاهی رسیدن به پاسخ برای آن‌ها نیازمند سال‌ها تجربه است. اما گاه با نگاهی به درون خود و تمرکز بر قابلیت‌هایی که به‌عنوان یک موجود اندیشمند دارد، به آرامشی عمیق دست می‌یابد. آرامشی که به هیچ طریق دیگری حاصل نمی‌شود و با هیچ حسی نیز قابل قیاس نیست. در این راه کمک گرفتن از راهنمایان بیرونی شاید در حکم کاتالیزوری برای واکنش‌های شیمیایی مغز عمل کند. برای مثال کتاب‌هایی که بیش از هر چیز به درونیات انسان اشاره دارند در این دسته جای می‌گیرند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای سفر درونی

دکتر جیمز هالیس (James Hollis, Ph.D)، پیش از هر تخصص دیگری، یک تحلیلگر یونگی به‌شمار می‌رود. او که در اصل استاد علوم انسانی بوده، مدیر انجمن یونگ در واشنگتن دی سی و نویسنده‌ی هفده کتاب و یک سخنران بسیار فعال نیز هست. خرد او در کتاب راهنمای سفر درونی (The Best of James Hollis: Wisdom for the Inner Journey) خوانندگان را به چالش می‌کشد تا راه درست خود را بیابند، ضمن گام برداشتن در مسیرِ آنچه به سویش فرا خوانده می‌شوند، ریسک کنند و به روح خود اعتماد داشته باشند. تمام این‌ها منجر به داشتن یک زندگی شایسته و رسیدن به مواهب منحصربه‌فرد خواهد شد؛ مواهبی که تنها برای شماست و به خودتان اختصاص دارد! می‌توان گفت تمامی گزیده نوشته‌های هالیس یک هدف را دنبال می‌کنند؛ آن‌ها از شما می‌خواهند که زندگی عمیق‌تر و بامعناتری را برای خود بسازید و در پایان رضایت درونی داشته باشید.

بسیاری از طرفداران جیمز هالیس، کتاب‌های او را معجزه‌آسا و نجات‌دهنده توصیف می‌کنند. برای مثال می‌توان به کتاب زیستن در میان دوران‌ها اشاره کرد که ذیل آن به مسئله‌ی نجات بشر و گذر از بحران میان‌سالی پرداخته شده است. کتاب پیش رو نیز مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های موجود در نوشته‌های هالیس است که در بیست‌ودو فصل گردآوری شده‌اند و هر فصل به موضوعی خاص اشاره دارد. کتاب راهنمای سفر درونی را بیشتر می‌توان یک مرجع در نظر گرفت که قابلیت این را دارد گهگاه از قفسه‌ی کتابخانه آن را بردارید و یک صفحه یا فصل از آن را بخوانید. یا زمانی‌که دلتان می‌خواهد به یک موضوع خاص یونگی بپردازید، می‌توانید به نقل‌قول‌های موجود در صفحات این کتاب رجوع کنید.

در کتاب راهنمای سفر درونی به نقل از خود هالیس می‌خوانید که اولین‌بار لوگان جونز (Logan Jones) ذیل نامه‌ای تألیف چنین کتابی را به وی پیشنهاد داد اما او با خود فکر کرد که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اصلاً چرا کسی باید چنین کتابی بخواهد؟ شاید علت وجود چنین افکار بازدارنده‌ای در ذهن هالیس این بود که کمتر پیش می‌آید مردم وعده‌های خود را عملی کنند اما او با کمی بررسی متوجه شد که لوگان تمام کتاب‌های تألیفی او را با دقت و جزءبه‌جزء خوانده و حرف و عملش یکی‌ست! لوگان جونز خود نویسنده‌ای بسیار کاربلد و قهّار است و علاوه بر داشتن چنین امتیازی، در گردآوری، دسته‌بندی و تنظیم نقل‌قول‌های کتاب پیش رو دقت و وسواس بسیاری به خرج داده است.

جیمز هالیس کتاب راهنمای سفر درونی را در بیست‌ودو فصل به رشته‌ی تحریر درآورده. عناوینی چون «آنیما و آنیموس»، «کهن‌الگوها»، «والدین و فرزندان»، «عقده‌ها»، «خودآگاه و ناخودآگاه»، «مرگ و از دست دادن» از آن جمله هستند. همانطور که از این عناوین مشخص است، مسائل بنیادین ذیل این فصول بررسی شده‌اند که شاید دغدغه و نگرانی بسیاری از انسان‌ها باشند، اما با مراجعه به این کتاب راهنمای ارزشمند و خواندن هر یک از نقل‌قول‌ها می‌توانید مطمئن باشید که آرامش درونی را حس خواهید کرد. ویژگی بارز کتاب نیز همین است که نقل‌قول‌ها کوتاه و مختصر هستند و الزامی به خواندن پاراگراف‌ها و جملات طولانی برای خوانندگان وجود ندارد.

راضیه سعدی کتاب راهنمای سفر درونی را به فارسی برگردانده و نشر میلکان آن را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب راهنمای سفر درونی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به حوزه‌ی روانکاوی و روانشناسی یونگی علاقه‌مند هستید، یا خیلی ساده، به دنبال آرامش درونی و طی کردن مراحل خودسازی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب جیمز هالیس را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب راهنمای سفر درونی: بهترین‌های جیمز هالیس می‌خوانیم

والدینی را تصور کنید که آن‌قدر سالم، آگاه و بالغ باشند که به فرزندان درحال رشد خود چیزی شبیه به این را بگویند: «همین‌جوری که هستی فوق‌العاده‌ای. باید تا جایی که می‌تونی خودت باشی. همیشه عواقب انتخاب‌های خودت رو بسنج و یادت باشه که انتخاب‌های تو روی دیگران تأثیر می‌ذاره، اما تو باید سفر زندگی خودت رو رقم بزنی. تو اینجایی تا راهیِ سفر زندگی خودت بشی، نه سفر من یا دیگری. من هم سفر زندگی خودم رو دارم، پس نیاز نیست که نگران من باشی. تو در درون خودت منبع قدرتمندی به نام غریزه، شهود یا خِرد درونی داری و این منبع قدرتمند، اسمش هرچی که باشه، چیزی رو که برات بهتره بهت نشون می‌ده. ازش پیروی کن و بهش احترام بذار. در برابر خودت و دیگران بخشنده باش، اما همیشه اون چیزی رو زندگی کن که برات بهتره. زندگی نسبتاً ساده است: اگر کاری رو انجام بدی که برای تو درسته، اون کار علاوه‌بر خودت، برای دیگران هم درسته. حالا اگر کاری رو انجام بدی که برات نامناسبه، اون کار علاوه‌بر خودت، برای دیگران هم نامناسبه. یادت باشه که ما یکسان نیستیم و باهم فرق داریم، پس قرار نیست که همیشه با هر چیزی موافقت کنیم. یادت باشه که انتخاب‌های تو هرچی باشن، ما همیشه عاشقتیم و برات ارزش قائلیم و تو همیشه در اینجا کسانی رو پیدا می‌کنی که دوستت دارن و بهت اهمیت می‌دن.» (زیستن یک زندگی آزموده، ص 89 تا 90)

و اگر واقعاً فرزندانمان را همان‌طور که ادعا می‌کنیم دوست داریم، نباید از آن‌ها توقع داشته باشیم که مثل ما زندگی کنند. (زیستن یک زندگی آزموده، ص 90)

فهرست مطالب کتاب

آثار جیمز هالیس
اپی‌گراف‌ها (شعارها)
پیشگفتار گرد‌آورنده
پیشگفتار نویسنده
فصل یکم: آنیما و آنیموس
فصل دوم: کهن‌الگوها
فصل سوم: والدین و فرزندان
فصل چهارم: عقده‌ها
فصل پنجم: خودآگاه و ناخودآگاه
فصل ششم: مرگ و ازدست‌دادن
فصل هفتم: افسردگی
فصل هشتم: ایگو و سِلف
فصل نهم: خدایان
فصل دهم: فردیت
فصل یازدهم: پاگشایی و آیین‌ها
فصل دوازدهم: سفر زندگی
فصل سیزدهم: ازدواج و روابط
فصل چهاردهم: مردان
فصل پانزدهم: میانسالی
فصل شانزدهم: اسطوره و اساطیر
فصل هفدهم: پرسونا
فصل هجدهم: فرافکنی
فصل نوزدهم: روان و روح
فصل بیستم: دین و معنویت
فصل بیست‌و‌یکم: سایه
فصل بیست‌و‌دوم: رسالت
آثار منتخب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای سفر درونی: بهترین‌های جیمز هالیس
نویسنده،
مترجمراضیه سعدی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات295
زبانفارسی
شابک978-622-254-508-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سفر درونی

علی مرادی
۱۴۰۳/۱/۲۰
تعریفِ مفاهیمِ یونگی که جیمز هالیس در جاهای مختلف عنوان کرده رو نویسنده جمع آوری کرده خوبه میتونه برای کسی که میخواد تصویری مدل یونگ داشته باشه بهش کمک کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سفر درونی

برای دریافت کتاب راهنمای سفر درونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.