معرفی و دانلود کتاب زیستن در میان دوران‌ها: چگونه در توفان‌های نیمه دوم عمر تاب بیاوریم؟

برای دانلود قانونی کتاب زیستن در میان دوران‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیستن در میان دوران‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیستن در میان دوران‌ها: چگونه در توفان‌های نیمه دوم عمر تاب بیاوریم؟

دکتر جیمز هالیس در کتاب زیستن در میان دوران‌ها به شما می‌گوید که وقتی دنیای اطرافتان در حال تغییر است چه چیزی می‌تواند در حکم دستگیر و راهنمایتان عمل کند؛ کدام دستاویز شما را نجات خواهد داد و چگونه می‌توانید سختی‌ها را تاب بیاورید. با مطالعه‌ی این کتاب مسیر رسیدن به معنای زندگی و اهداف خود را با استفاده از روانشناسی عمیق و تفکر کلاسیک کشف خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب زیستن در میان دوران‌ها

بشر چگونه در تاریخ به دوراهی تحمل سختی‌ها و پیدا کردن راهی برای تاب آوردن یا رها کردن رسید؟! آیا ما در قالب یک فرد و به‌عنوان یک گونه از موجودات طبیعی موفق به عبور از این برهه‌ی تاریخ خواهیم شد؟ دکتر جیمز هالیس (James Hollis) می‌گوید: «همه‌ی ما تصور می‌کردیم که یادگیری، عقلانیت و داشتن نیت خوب برای رسیدن به سرزمین موعود کافی است. اما اینطور نبود و نخواهد شد. حقیقتی که انسان عصر حاضر از آن غافل شده، این است که در هر صورت نوعی موجود زنده (حیوان) است که برای بقاء مجهز شده و قابلیت تحمل سختی‌ها و مشکلات را دارد. با گذشت زمان، همانطور که در دیگر دوره‌ها دوام آوردیم، ناچار به ایجاد تغییراتی در خود خواهیم شد که بتوانیم بر هر آنچه تهدید به نابودی‌مان می‌کند، غلبه کنیم.»

معرفی و دانلود کتاب زیستن در میان دوران‌ها

خوانندگان دکتر هالیس او را به‌عنوان متفکری نقاد و دقیق می‌شناسند که بینش و پیچیدگی عمیقی را برای سفر درونی انسان به ارمغان می‌آورد. در کتاب زیستن در میان دوران‌ها (Living Between Worlds: Finding Personal Resilience in Changing Times)، او زوایای دید خود را گسترده‌تر می‌کند تا نظریاتش، رابطه‌ی بین مبارزات درونی ما و واقعیت‌های متغیر وجود انسان مدرن را در بر بگیرد. این حقیقت که انسان عصر حاضر به‌سرعت در حال تغییر است، شاید از دید دیگر منتقدان نیز پنهان نمانده باشد، اما در هر صورت در بسیاری از موارد برای قضاوت‌ها و ارائه‌ی راهکار، در نظر گرفته نمی‌شود. بشر حالا در پی رسیدن به پاسخی ‌ست که شاید قرن‌ها پیش، اجدادش از راه‌های ساده‌تر به آن رسیده بودند. از کجا هدف، معنا و جهت زندگی را پیدا کنیم؟ باید آن را داخل خود جست، اگر اصلاً جایی باشد. و به این معنی است که باید تا حد امکان توانایی شفاف نگریستن و خودآگاهی را در خود پرورش داده و آنچه را که برای ایجاد احساس امنیت نیاز داریم، تشخیص دهیم.

با مطالعه‌ی کتاب راهنمای دکتر هالیس شما یاد خواهید گرفت که از ابزارهایی چون روانشناسی عمیق، ادبیات کلاسیک، فلسفه و اسطوره‌شناسی استفاده کنید تا به منابعی دسترسی پیدا کنید که اجداد بشر را نیز در تاریک‌ترین و سخت‌ترین لحظات زندگی‌شان یاری و پشتیبانی می‌کردند. از طریق این مسیرهای کاوش درونی، شما به موقعیتِ «شناخت» خود می‌رسید، شناختی عمیق و حقیقی و یک چشمه جوشان درونی از انعطاف‌پذیری فراتر از خواهش‌ها و تمایلات نفسانی. شاید این چشمه یا منبع، همیشه برای هدایت شما به سوی الزامات روحی‌تان در دسترس بوده اما شما راه رسیدن به آن را نمی‌دانستید! هالیس از شما می‌خواهد هرطور که شده و حتی بدون هیچ محافظی، مسیر دردناک و ناراحت‌کننده‌ی سفر به درون خود را طی کنید!

معرفی و دانلود کتاب زیستن در میان دوران‌ها

در کتاب زیستن در میان دوران‌ها می‌خوانید که اگرچه بسیاری از چالش‌های زمانه‌ی ما منحصربه‌فرد هستند، اما مسیری که برای نجات به‌صورت شخصی و جمعی در نظر گرفته شده، بر ظرفیت‌های وجودی بی‌اندازه‌ی ما در خلاقیت، خرد و ارتباط با منبعی تواناتر از خودمان تکیه می‌کند. شاید با مطالعه‌ی آنچه دکتر هالیس بیان کرده در ظاهر به هیچ پاسخ آسان یا اطمینان‌بخشی نرسید، اما قطعاً با امید مواجه خواهید شد. هالیس می‌گوید: «درست در همان لحظاتی که هیچ حامی یا پشتیبانی نداریم، به همان چیزی می‌رسیم که از ما حمایت می‌کند. انسان با تحمل چیزهای غیرقابل تحمل، از صحرا می‌گذرد تا به واحه‌ی پرورش‌دهنده‌ای برسد که از وجودش خبر نداشته.»

جیمز هالیس کتاب زیستن در میان دوران‌ها را با تکیه بر فلسفه‌ی کارل گوستاو یونگ و در نُه فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل عناوین مقابل می‌شود: «وقتی نقشه‌ی قدیمی ‌ناپدید می‌شود»، «زیستن در میانه‌ی دوران‌ها»، «روان‌شناسی عمق‌نگر چیست و چرا اهمیّت دارد؟»، «سه اصل اساسیِ روان‌شناسی عمق‌نگر»، «شفا چیست؟» و... می‌شود. در این کتاب، روانِ انسان به‌شکلی عمیق بررسی شده و آنچه ارائه می‌شود نیز، نه محدود و موقتی بلکه بسیار عمیق و پایدار است. همانطور که هالیس می‌گوید، این امکان برای همه‌ی ما وجود دارد که با تمام نقص‌ها و ترس‌هایمان به‌طور مستقیم روبه‌رو شویم و در پاییز زندگی به معنایی ژرف برسیم. اما لازمه‌ی طی کردن این مسیر و رسیدن به مقصد، هم شجاعت و هم فروتنی‌ست. اگر در طی کردن این مسیر درونی استقامت داشته باشیم، ممکن است چیزی بیش از آنچه هالیس وعده داده به دست آوریم و شگفت‌زده شویم. هر یک از ما ذره‌هایی گذرا در این دنیا هستیم... اما منحصربه‌فرد نیز هستیم و از ما فقط یک نسخه در این دنیا وجود دارد! پس بهتر است همین‌حالا دست‌به‌کار شویم و بهترینِ خود را بیابیم.

زهرا شریعتی‌فر کتاب زیستن در میان دوران‌ها را به فارسی برگردانده و بنیاد فرهنگ زندگی آن را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب زیستن در میان دوران‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به معناشناسی و روانشناسی یونگ علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب دکتر هالیس را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب زیستن در میان دوران‌ها: چگونه در توفان‌های نیمه دوم عمر تاب بیاوریم؟ می‌خوانیم

کارل گوستاو یونگ

حال، ما کجای داستانیم؟ گویی چیزی به پایان رسیده است! و ما در میانِ استعاره‌ها قرار داریم؛ میان همان تصاویری که منابعِ ما را بسیج می‌کند و به ما حسّی از هدف، جهت و انگیزه می‌بخشد. در اغلب نقاط دنیا، بحران دیگر آن چیزی تعریف نمی‌شود که پیشینیانِ ما را به آشفتگی و نابودی می‌کشاند. خون‌ریزی‌های هولناکِ جنگ‌های جهانی اوّل و دوم، ویرانی‌های عظیمی‌ چون قحطی، طاعون و جنگ را در بسیاری از نقاط جهان در ‌پی داشت. «از نگاه انسان امروزی، دیگر خدایان مسبب این وقایع نیستند و در صورت برخورداری از رویکردی خردمندانه و منضبط، سختی‌ها و مشکلات قابل مدیریت هستند.»

در زمان دانته، زندگی زمینی به دروازه‌ای تشبیه می‌شد؛ دروازه‌ای برای ورود به زندگی واقعی. ‌چنین فهمی، این شجاعت را به فرد می‌داد تا در اوضاع هولناک و سخت زنده بماند که اغلب انسان‌ها در آن به سر می‌بردند. خدا حاکمان را منصوب می‌کرد، بنابراین حمله به حاکمان تعرّض به الوهیّت قلمداد می‌شد و جُرم آن مضاعف بود. امروزه، بیشترِ ما انسان‌ها دیگر معتقد نیستیم که اینجاییم تا به پادشاه یا نمایندگان خدا در زمین خدمت کنیم، بلکه آن‌ها برای خدمت به ما و به‌منظور خلقِ وضعیّتی زندگی می‌کنند که بیشترین تجانس را با بزرگ‌ترین هدفِ آرمانیِ ما داشته باشد. آن هدف آرمانی «خوشحالی پایدار» است و اگر به دریافت پاداش خود در زندگیِ پس از مرگ تمایلی نداشته باشیم، وظیفه‌ی حکومت‌های امروزی است که آن را در همین زندگی به ما تقدیم کنند. علاوه بر تأمین امنیّت، آن‌ها وظیفه دارند که زمینه را برای شادی شهروندان خود فراهم کنند. آن‌طور که الکساندر سولژنیتسین نوشت: «چقدر زمان نیاز است که درک کنیم حیات یک جامعه نمی‌تواند به سیاست تقلیل یابد و تحت پوششِ کاملِ حکومت قرار گیرد؟ عُمر ما به فیلمی ‌شباهت دارد که بر صفحه‌ی زمان اکران شده است.»

فهرست مطالب کتاب

سخن روی جلد
پیشگفتاری برای نسخه‌ی فارسی کتاب
فصل اول: وقتی نقشه‌ی قدیمی ‌ناپدید می‌شود
فصل دوم: زیستن در میانه‌ی دوران‌ها
فصل سوم: روان‌شناسی عمق‌نگر چیست و چرا اهمیّت دارد؟
فصل چهارم: سه اصل اساسیِ روان‌شناسی عمق‌نگر
فصل پنجم: آنتیگونه، هملت و پروفروک: مطالعات موردی به‌منظور جست‌وجوی نیروی تاب‌آور شخصی
فصل ششم: شفا چیست؟
فصل هفتم: دوشیزه‌ی بی‌دست: افسانه‌ای روان‌شناختی درباره‌ی جنسیّت
فصل هشتم: پیمایش دوران تغییرات
فصل نهم: نقشه‌ای به‌سوی معنا: آنچه از یونگ می‌توان آموخت
سخن پایانی: بازگشت به خانه
ترجمه‌ی دو پاراگراف پشت جلد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیستن در میان دوران‌ها: چگونه در توفان‌های نیمه دوم عمر تاب بیاوریم؟
نویسنده
مترجمزهرا شریعتی فر
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-7087-43-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیستن در میان دوران‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زیستن در میان دوران‌ها

برای دریافت کتاب زیستن در میان دوران‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.