معرفی و دانلود کتاب داستان نویسی خلاق: ایده‌های خلاقانه و بکر برای داستان نویسی

عکس جلد کتاب داستان نویسی خلاق: ایده‌های خلاقانه و بکر برای داستان نویسی
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان نویسی خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان نویسی خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان نویسی خلاق: ایده‌های خلاقانه و بکر برای داستان نویسی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که حس کنید می‌توانید یک داستان منحصر به فرد بنویسید؟ زهرا بیت سیاح در کتاب داستان نویسی خلاق چکیده‌ای از نکات مهمی که برای شروع مسیر نویسندگی به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با ترکیب کردن تخیل، نوآوری، عشق و پشتکار به یک نویسنده خلاق تبدیل شوید.

درباره کتاب داستان نویسی خلاق

کتاب حاضر می‌تواند بال‌های ذهن و خیال‌تان را به پرواز در بیاورد، جرقه‌هایی را ایجاد کند که با تلاش شما به آتشفشان تبدیل بشود و با کلمات و جملات داستان‌تان، فوران کند! پس همین امروز شروع کنید.

حقیقتی که در مورد نویسندگی وجود دارد این است که دست به قلم بردن مانند اکثر مشاغل نیست که بتوانیم هر روز به آن مشغول باشیم و یک داستان تازه بنویسیم. نوشتن داستان یک مسیر و فرایند به شمار می‌آید که باید به آرامی طی شود.

زهرا بیت سیاح کتاب داستان‌نویسی خلاق را در 4 بخش نوشته است که هر فصل نکات پایه و تمارینی کاربردی دربردارد. بخش اول تلاش دارد تا ذهن شما را آگاه کند که قرار است چه کار کنید و چه مسیری را طی کنید. بخش دوم از ایده‌ها صحبت می‌کند، بخش سوم در مورد بافتن داستان و نحوه پیش بردن آن است و در نهایت فصل چهارم نکاتی ریز و اثرگذار برای بهتر شدن داستان شما ارائه می‌دهد.

فراموش نکنید که نویسندگی یک مسیر بی‌انتهاست و این کتاب تنها یک نقطۀ شروع است. امید است این نکات برایتان راه‌گشا باشد، عشق به نوشتن را در قلبتان شعله‌ور و به ادامه دادن این مسیر تشویقتان کند.

کتاب داستان نویسی خلاق مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌نویسی علاقه دارید اما نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، خواندن کتاب داستان‌نویسی خلاق به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب داستان نویسی خلاق می‌خوانیم

هر داستانی یک طرح دارد. درست مثل آن خط‌های کمرنگی که برای کشیدن نقاشی روی صفحۀ سفید می‌زنیم. این طرح به ما می‌گوید که داستان ما قرار است به چه چیزی تبدیل بشود و چه مسیری را بگذراند.

تمرین‌های بخش قبلی برای این بودند که ما یک جرقه پیدا کنیم. یا شاید چند جرقه را با هم ترکیب کنیم. حالا باید آن جرقه را در قالب یک طرح پیاده کنیم. برای مثال جرقه‌ای که من پیدا کردم داستان مردی است که شاهد یک قتل است. او چیزی را دیده که نباید می‌دیده. باقی داستان شرح اتفاق‌هایی است که به‌خاطر همین مسئله برای او رخ می‌دهد.

قبل از اینکه بروی سراغ نوشتن طرح می‌توانی اول خوب ایده‌ات را ورز بدهی. هر بار سعی کنی یک گوشۀ تازه از ماجرا را پیدا کنی یا شخصیتت را قدری بیشتر بشناسی. خلاصه اینکه قبل از دست به کار شدن برای نوشتن طرح می‌توانی درمورد ایده‌ات چند روزی آزادنویسی کنی تا به یک نتیجه‌ای برسی. و بعد بیایی سراغ نوشتن طرح. این‌طور کار قدری راحت‌تر می‌شود.

اگر هم دست به نوشتن طرح برده‌ای اما هنوز مطمئن نیستی قرار است چه اتفاق‌هایی در داستانت بیفتد، هیچ ایرادی ندارد. همیشه وقت برای اصلاح و تغییر دادن و کشف کردن هست.

خب حالا ما می‌دانیم که طرح در اصل یک نقشۀ راهنماست. قرار است نقطه‌های مهم داستان را به ما نشان بدهد تا یک وقتی راهمان را گم نکنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: ایستگاه صفر
همین اولِ کار بدان
اساس داستان‌نویسی
یادداشت‌نویسی یار توست
بخش دوم: جرقه را پیدا کن
چند پیشنهاد برای صید ایده
یک توصیۀ درگوشی
بخش سوم: وقتی ماجرا شروع می‌شود
طرح نقشۀ راهنماست
وقتی شخصیت‌ها زنده می‌شوند
گفت‌وگونویسی را جدی بگیر
بخش چهارم: ریزه‌کاری‌ها
چند نکته برای روایت داستان
حواست به توصیف‌ها باشد
زبان نوشته مهم است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان نویسی خلاق: ایده‌های خلاقانه و بکر برای داستان نویسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نواندیشان دنیای کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-94485-4-0
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان نویسی خلاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان نویسی خلاق

برای دریافت کتاب داستان نویسی خلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.