معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی

اگر داستان‌نویس هستید، چه یک نویسنده ماهر و چه تازه‌کار، کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی به کارتان خواهد آمد. فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت گردآوری و ویرایش جستارها و مقاله‌های این کتاب را بر عهده داشته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی

بسیاری از نویسندگان تمامی مراحل اولیه و سپس مراحل اصلی داستان‌نویسی را با موفقیت پشت سر می‌گذراند اما کمیتشان در یک زمینه لنگ می‌زند: شخصیت‌پردازی. کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی برای این دسته از نویسندگان تألیف است. ممکن است داستانی که می‌نویسید پی‌رنگی درخشان، پرداختی ماهرانه و نثری پالوده داشته باشد اما شخصیت‌ها آن‌گونه که باید قوام نیامده باشند. برای این کار شما در مقام نویسنده باید جهان داستان خود را خلق کنید و شخصیت را درون آن و در تناسبی با یکایک اجزای آن جهان قرار دهید. اما چگونه؟ از چه ترفندهایی می‌توان برای ساخت و پرداخت بهتر شخصیت‌های داستان استفاده کرد؟ در چه چاله‌هایی نباید بیفتیم؟

شخصیت‌پردازی به‌عنوان رکنی از درام برای نخستین بار در بوطیقای ارسطو تجزیه و تحلیل شد. ارسطو معتقد بود داستانی که متکی بر پی‌رنگ باشد، برتر از داستانی است که شخصیت‌پردازی در آن حرف اول را بزند. بیش از دوهزار سال بعد و در قرن نوزده بود که این ایده وارونه شد. نحله‌های داستان‌نویسی در قرن نوزدهم میلادی شخصیت‌پردازی را مقدم بر دیگر ارکان داستان می‌دانستند. رفته‌رفته منتقدان و پژوهشگران درباره‌ی اهمیت این رکن اساسی در نگارش انواع ادبی سخن راندند. کتاب حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی که ترجمه‌ی بخشی از کتاب The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing است، به چالش‌های این مرحله از نگارش داستان می‌پردازد.

این کتاب صوتی دربرگیرنده‌ی نکاتی روشنایی‌بخش، کمک‌کننده و پژوهش‌شده درباره‌ی یکی از مهم‌ترین مراحل خلق داستان است که گردآوری و ویرایش آن‌ها را فرانک‌ای دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) بر عهده داشته‌اند. نشر صوتی رادیو گوشه ترجمه‌ی کاوه فولادی‌نسب و مریم کهنسال نودهی این کتاب را به قالبی شنیدنی درآورده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس

شاید بتوان گفت نخستین داستان‌های جهان ساخته و پرداخته‌ی غرایز انسانی بودند. نیاکان ما اسطوره‌ها و افسانه‌ها را می‌ساختند تا بتوانند از این طریق تبیینی از طبیعت داشته باشند یا بر ترس‌های وجودی‌شان غلبه کنند. اما با پیدایش تمدن فرآیند خلق داستان‌ها و قصه‌ها شمایلی متفاوت به خود گرفت. تمدن داستان‌سرایی را هم چارچوب‌مند کرد و شاید بتوان نخستین کوشش‌ها را برای ساختارمند کردن داستان در یونانِ قرن‌ها پیش از میلاد جست‌وجو کرد. زمانی که ارسطو بوطیقا یا همان فن شعر را نوشت و برای مهم‌ترین فرم داستانی آن زمان یعنی تراژدی‌های یونانی ساختاری قاعده‌مند تعریف کرد.

اکنون با گذشت هزاره‌ها و از پس پیدایش نحله‌های بی‌شمار ادبی در طول تاریخ ادبیات، پژوهشگران کماکان در حال واکاوی ساختارهای داستان هستند. مجموعه‌ی حرفه داستان‌نویس نیز یکی از آثاری‌ست که در این زمینه نوشته شده است. هر جلد از این مجموعه به‌صورت جداگانه آموزه‌ها و توصیه‌های درخشانی را درباره‌ی یکی از مقوله‌های نگارش داستان در بر می‌گیرد.

حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نویسنده هستید، چه تازه‌کار و در ابتدای مسیر، چه کارکشته و متبحر، شنیدن این مجموعه کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی می‌شنویم

بارها از من پرسیده شده چطور یه نفر می‌تونه تو داستانش شخصیتی دوست‌داشتنی خلق کنه. به نظر من بدترین راه ممکن اینه که اون قلم و کاغذش رو برداره یا پشت ماشین تحریرش بشینه و به خودش بگه: «حالا می‌خوام یه شخصیت دوست‌داشتنی خلق کنم.» حقیقت امر اینه که فرایند آفرینش هنری فرایندی اسرارآمیزه حتی برای خالقش. همون‌طور که جی کی چسترتون گفته، بین این که کاری چطور باید باشه و این که چطور می‌شه اون کار رو انجام داد تفاوت وجود داره. یه هنرمند می‌دونه اثرش چطور باید باشه و چه ویژگی‌هایی داشته باشه. اما لزوماً دنبال این نیست که بفهمه چطور این کار رو می‌کنه. اون این کار رو به منتقدها، مفسرها یا زندگی‌نامه‌نویسش، اگه اصلاً به داشتن زندگی‌نامه‌نویس علاقه داشته باشه، واگذار می‌کنه. و البته همیشه گفته‌ی لرد بلفور رو تو مجلس بریتانیا پس ذهنش داره: «آقایان! برای من مهم نیست که با من مخالفت شود. از این هم که مورد حمله قرار می‌گیرم ناراحت نمی‌شوم. ولی اقرار می‌کنم وقتی می‌شنوم که کسی نظرات من را توضیح می‌دهد، کمی ترس برم‌می‌دارد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
31 دقیقه
ظریف‌ترین نکته‌ها درباره‌ی شخصیت‌پردازی
9 دقیقه
ارزش یک زگیل
8 دقیقه
خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی
11 دقیقه
شخصیت‌پردازی در داستان کوتاه
16 دقیقه
به شخصیت‌هایتان جان بدهید
11 دقیقه
همذات‌پنداری در داستان شخصیت‌های زنده را به وجود می‌آورد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی

Reyhan Maleki
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
در این کتاب توصیف و پردازش شخصیت‌های داستان تشریح میشه، نکات خیلی خوبی درمورد شخصیت پردازی در این کتاب صوتی یاد گرفتم، پیشنهاد میکنم گوش کنید. امیدوارم مفید باشه
Mona abad
۱۴۰۲/۴/۱
اجرای این اثر بسیار شیواست و به درک و شنیدن آسان آن کمک کرده است. توصیه‌ها همگی با مثال و قابل لمس هستند.
شهناز اعتمادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
نکات مثبت و قابل تاملی در این کتاب وجود داشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.