دانلود کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله

کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله به قلم سوزان فالتر، به مهم‌ترین شیوۀ عشق ورزیدن به خود که همان احترام و مراقبت است، می‌پردازد. این کتاب تبیین کنندۀ تعادلی میان زندگی بانوان شاغل و اهمیت دادن به سلامتی روح و جسم‎‌شان است.

درباره کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله:

چشم‌هایت را ببند و یک نفس عمیق بکش؛ اکنون بهترین روز زندگی‌ات را تصور کن و بدون هیچ نگرانی یک روز عالی را شروع کن!

سوزان فالتر (Suzanne Falter) در کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله (The Extremely Busy Woman's Guide to Self-Care) با لحنی صمیمانه و نثری روان، از راهکارهای عملی و ساده‌ای سخن می‌گوید که با رعایت آن‌ها علاوه بر داشتن سبک زندگی سالم، می‌توان مشغله‌های روزانه را مدیریت کرد. این اثر با پرداختن به جزئیات، ارائه تمرین‌ها و آزمون پایان فصل، یکی از سودمندترین کتاب‌های حوزه روانشناسی خودسازی به شمار می‌آید.

ساده‌ترین راه و در عین حال کلیدی‌ترین راه عشق ورزیدن به خود، احترام و مراقبت از خویشتن است. همواره این پرسش که چگونه می‌توان تعادلی میان اولویت‌های اجتماعی و شخصی قائل شد، یکی از پر چالش‌ترین مسائل زندگی بوده است. ایفای نقش‌های گوناگون در جامعه گاهی باعث تعارض آن‌ها با یکدیگر و همچنین با خواسته‌ها و امیال درونی شماست؛ اگر به نحوی مطلوب به آن‌ها پاسخ داده نشود به مرور می‌تواند باعث افسردگی و سرخوردگی شود.

ساختار این کتاب به نحوی است که در سه فصل کلی طبقه بندی شده، فصل نخست درباره ذهنیت مراقبت از خویشتن سخن می‌گوید و در چندین بخش نیاز و اهمیت مراقبت از خویش را شرح می‌دهد. فصل دوم به جزئیات و چگونگی این مراقبت در مظاهر مختلف زندگی می‌پردازد و در نهایت فصل سوم از تدوام و اثرات این عادات در زندگی و تأثیر آن بر روح و جسم‌مان می‌گوید.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله:

- هدف این کتاب توانمندسازی بانوان و توصیه‌های معقولانه و عاشقانه است که برای هر خواننده‌ای می‌تواند مفید باشد. (هفته‌نامه ناشران)

- این کتاب بهترین هدیه برای زنان مشغول زندگی شماست، از خود شروع کنید. (Norine Dworkin-McDaniel)

خواندن کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی بانوان فعال، کوشا و همچنین علاقمندان کتاب‌های انگیزشی و خودمراقبتی را بخواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

با سوزان فالتر بیشتر آشنا شویم:

این بانوی نویسنده که به عنوان رهبر پویش خودمراقبتی شناخته می‌شود، نوامبر 1958 در نیویورک متولد شد. او یکی از موفق‌ترین وبلاگ‌نویس‌ها و تولیدکنندگان پادکست‌ به شمار می‌رود. فالتر تا کنون برای مجلات بسیاری همچون نیویورک‌تایمز و وال استریت ژورنال فعالیت کرده است و اکنون ساکن کالیفرنیاست.

جملات برتر کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله:

- زمان آن است که برخی امور را به دیگران واگذار کنی و تنها در اختیار خودت باشی. به پا خیز و سردمدار عشق‌ورزی شو.

- زمانی که بیمناک هستی، روال به تلخی پیش می‌رود. زمانی که انرژی خوب از خود منتشر می‌کنی، روال به نرمی و سبکبالی جریان می‌یابد.

- آن‌گاه که از چیزی واهمه نداری، بیشتر و بهتر به خود و خلق خدمت خواهی کرد. پس بیم‌هایت را با بازدم خود بیرون بریز و به آن قدرت سوزان درونت عطف نظر کن. بخواه که تنها نیک‌نهادی خلق را ببینی و پاسخ و خدمتت به آنها، از نیکی تو برآید. عاشق باش و خود خودت را بروز بده.

در بخشی از کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله می‌خوانیم:

اگر از من بپرسید کدام توصیه، بیش از همه، موجب بهبودی خواب من شد، پاسخم ثبت ساعات خواب و بیداری و کیفیت خواب، در جدول گزارش روزانه خواهد بود. برای این کار چه از برنامه‌های کاربردی روی گوشی استفاده می‌کنید و چه جدول را دستی تهیه نموده و پر می‌کنید، به خاطر داشته باشید گزارش چگونگی کیفیت خواب را در هر شب، ثبت کنید.

یادداشت کردن این گزارش روزانه، به درک بهتر شما از وضعیت خوابتان، کمک شایانی می‌کند و به این منجر می‌شود که علّت اختلال خوابتان را بیابید. در تمرین‌های الحاقی، یک جدول برای این کار تهیه شده است که می‌توانید با الگوبرداری از آن، گزارش خواب خود را روزانه ثبت کنید. علّت اختلال خواب شما ممکن است تا دیروقت وب‌گردی باشد، یا اساساً یک مشکل مزمن سبب‌ساز این امر شده باشد. با ثبت جزئیات مربوط به خواب در جدول مذکور، الگوها و عادت‌های خواب خود را درمی‌یابید که می‌تواند کمک شایان توجهی در درمان محسوب شود.

توجه:ساعات خواب و بیداری خود در طول شب را به‌طور حدودی تخمین بزنید و یادداشت کنید، زیرا متخصصان بر این باورند که نگاه کردن به ساعت در این زمان، تأثیر منفی روی خواب دارد.

وضعیت خواب خود را برای دو تا سه هفته، از این طریق دنبال کنید تا دریابید کدام روش کارگر افتاده و کدام‌یک تأثیری نداشته است. توجه کنید که آیا در منظم ساختن ساعات خواب و بیداری خود، دچار مشکل هستید یا نه، و اینکه الگوهای شب‌زنده‌داری‌تان، کدام است.

هرگونه جزئیات درمورد شب گذشته را صبح فردا یادداشت کنید. از سروصداها گرفته و پارس سگ و گرما و سرما تا نور چشمک‌زن قوی که از بیرون به داخل اتاق خوابتان تابیده است. گزارش خوردن و نخوردن الکل، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و شکلات، مصرف مکمل‌های خواب‌آور یا قرص‌های خواب و نیز استفاده از ماری‌جوآنای درمانی را هم ثبت کنید.

سپس، پس از دو تا سه هفته، داده‌ها را تحلیل کنید. خود من پس از یک دوره ردیابی طولانی توانستم آهسته‌آهسته بی‌خوابی‌ام را درمان کنم. هرچه دقیق‌تر بتوانید اتفاقات و اقدامات شب گذشته را ثبت کنید و الگوهای رفتاری خود را مشاهده نمایید، برای رفع مشکل بی‌خوابی، شانس بهتری خواهید داشت.

 ۲۸۸ صفحه، ۶۳۵ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-667372-3 

چاپ ۱۳۹۹: ۶۹۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۶۰۰۰ ت - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

فصل اول: ذهنیت مراقبت از خویشتن
بخش اول: چرا همگی ما به مراقبت از خویشتن، نیاز وافر داریم؟
بخش دوم: چرا این کتاب به بحث مدیریت زمان نمی‌پردازد؟
بخش سوم: تا چه میزان مضطرب هستید؟
بخش چهارم: به انجام رساندن همه‌ی کارها، خیالی باطل بیش نیست
بخش پنجم: خلاصه‌ای از یک روز عادی شما
بخش ششم: آیا اقداماتی که در راستای مراقبت از خود صورت می‌دهید، به راستی کارساز است؟
بخش هفتم: آیا هویت خود را فراموش کرده‌اید؟
بخش هشتم: پنج اصل اساسی برای مراقبت از خویشتن
بخش نهم: به راستی چرا در برابر مراقبت از خود، مقاومت می‌کنید؟
بخش دهم: چرا ما اغلب از نیازهای خود آگاهی نداریم؟
بخش یازدهم: برای برآوردن نیازهای خود، چگونه می‌توان از دیگران طلب کمک نمود؟
بخش دوازدهم: چه می‌شود اگر حدومرزهای مناسبی را تعیین نکنیم؟
بخش سیزدهم: هنر گزینش‌های هشیارانه
بخش چهاردهم: چگونه هنرمندانه «نه» بگوییم
بخش پانزدهم: کمال‌پرستی را به درک واصل کنید!
بخش شانزدهم: چگونه به عزیزان خود نه بگوییم؟
بخش هفدهم: لذت و تسکین یافتنِ ناشی از یک خشم مسئولانه
بخش هجدهم: غم‌نامه‌های گذشته را از زندگی خود بزدایید
بخش نوزدهم: چرا یاری جستن از دیگران کارکرد مثبت دارد؟
بخش بیستم: یاری‌دهندگان را از کجا می‌توان یافت؟
بخش بیست‌ویکم: از چه کسی درخواست یاری کنیم؟
بخش بیست‌ودوم: به یک روان‌درمان‌گر نیاز دارید یا مشاور کامیابی؟
بخش بیست‌وسوم: سخنی کوتاه درباره‌ی ارزش‌های شخصی شما
فصل دوم: ضرورت‌ها در مراقبت از خویشتن
بخش بیست‌وچهارم: ضرورت 1: خواب شب راحت
بخش بیست‌وپنجم: ضرورت 2: عشق مسالمت‌آمیز
بخش بیست‌وششم: ضرورت 3: داشتن خانواده و دوستانی که امین و قابل اتکا باشند
بخش بیست‌وهفتم: ضرورت 4: بسیار به تعطیلات رفتن
بخش بیست‌وهشتم: ضرورت 5: سطح بالای انرژی
بخش بیست‌ونهم: ضرورت 6: به خداوندی خدا تفریح و سرگرمی ضروری‌ست!
بخش سی‌اُم: ضرورت 7: جان‌پناه التیام‌بخش
بخش سی‌ویکم: ضرورت 8: فرصت تمدد اعصاب به خود دهید
بخش سی‌ودوم: ضرورت 9: مراقبه، حتی برای مبتدیان بی‌قرار
بخش سی‌وسوم: ضرورت 10: تغذیه‌کردن ذهن
فصل سوم: اقدامات ازخودمراقبتی را در شیوه‌ی زندگی خود جای دهید
بخش سی‌وچهارم: اقدامات ازخودمراقبتی را با روال زندگی خود بیامیزید
بخش سی‌وپنجم: چگونه در قبال انجام فعالیت‌های ازخودمراقبتی، در خود تعهد به وجود آوریم؟
بخش سی‌وششم: استفاده از تلفن همراه در مراقبت از خویشتن
بخش سی‌وهفتم
سپاسگزاری و قدردانی
درباره‌ی مؤلف
تمرین‌ها و پرسشنامه‌ها

راهنمای دانلود کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله

برای دانلود کتاب راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  راهنمای از خود مراقبتی برای زنان شاغل و پرمشغله