دانلود کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش)


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش)

کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش) نوشته‌ی ارین آ. مونرو، در عین سادگی به شما کمک می‌کند که قبل از هر چیز اضطراب خود را تشخیص داده و با استفاده از راهکارهای ارائه شده، به آگاهی لازم در راستای دستیابی به خود درمانی اضطراب نائل گردید.

دختران در حوزه‌های زیادی اولویت دارند و اتفاقاً یکی از این حوزه‌ها اضطراب است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که دختران و زنان اغلب دو برابر پسران و مردان از برخی نگرش‌ها، اضطراب‌ها و ترس‌ها رنج می‌برند. خبر خوب این است که راه‌های کمک به آن‌ها موجود است. اگر شما تاکنون از بابت شایسته بودن، احساس جذابیت، نحوه‌ی برخورد با مردم یا موفقیت در زندگی، دچار استرس و تنیدگی شده‌اید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا آن نگرانی‌ها را سامان داده و یاد بگیرید چگونه به مقابله‌ی بهتر با آن‌ها بپردازید. چه دستورالعمل رفع اضطراب در دختران را به تنهایی خوانده و چه هنگام مراجعه به یک مشاور، آن را بکار گیرید، این کتاب راهنمای شخصی برای هدایت شما از تشویش به سوی آرامش است.

هر یک از شما ممکن است در طی زندگی خود با موقعیت‌های سخت و دشواری مواجه شده باشید. همه‌ی دخترها کم و بیش در این موقعیت‌ها قرار می‌گیرند. این موقعیت‌ها می‌تواند به دلایلی دردناک، خجالت‌آور، ترسناک، ناراحت کننده، استرس‌زا و پُر‌تنش، و نهایتاً اضطراب‌آور باشد. اما شما در رویارویی با مشکلات و محرک‌هایی که موجب اضطراب و نگرانی‌تان می‌شوند، یک اسلحه‌ی پنهان دارید و آن، خودِ شما هستید.

نویسنده‌ی کتاب، ارین آ. مونرو (Erin A. Munroe) به ما می‌گوید سعی کنید از کسانی که شما را دوست دارند، کمک بگیرید اما دنباله‌رو دیگران نباشید. باید به خود اعتماد داشته باشید و روی پاهای خودتان بایستید. بدانید چه چیزهایی مهم و چه چیزهایی بی‌اهمیت‌اند. قرار نیست برای هر موضوعِ بی‌اهمیتی دچار اضطراب شوید. از هوش و تجارب قبلی خود استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید میان تولد تا امروزِ ما، پُر از تجربه است که آن را گذشته می‌نامیم. پس هر کاری که انجام داده‌اید، به حال برمی‌گردد. اما سؤال این‌جاست که با چه قیمتی؟ و اینکه چطور کسب این تجارب می‌توانست ارزان‌تر تمام شود؟ با آگاهی و ذهن هشیاری خود، اغلب غیرممکن‌ها را ممکن سازید. اگر ذهن‌تان را روی کاری که باید انجام دهید، نه اینکه چه احساسی دارید، متمرکز نمایید، بهتر می‌توانید فکر کنید و نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. با مشکلاتِ خود هرچه که هستند، روبه‌رو شوید. آنگاه خواهید فهمید، قوی‌تر از آن چیزی هستید که فکر می‌کردید.

گاهی اوقات لازم است برای حل مشکلات ریز و درشت و دشوار، از روش‌ها و ترفندهای ساده ولی معجزه‌آسا استفاده نمود. از خودتان سؤالات درست، اساسی و منطقی بپرسید و مطمئن باشید در نهایت به راه‌حل‌های اساسی دست خواهید یافت. سؤالات غلط، پاسخ‌های غلط را در پی خواهد داشت. همواره شاهراه و آسان‌ترین مسیر را در نظر بگیرید و به دنبال بهترین و مؤثرترین اطلاعات کاربردی باشید.

با بهره‌گیری از مطالب کتاب، از عهده‌ی بخش عمده‌ای از مشکلات، دغدغه‌ها و دلواپسی‌ها و نگرانی‌هایتان برخواهید آمد و خواهید آموخت که چگونه خودتان باشید و چگونه بر اساس میزان احترامی که برای خود قائلید، اعتماد به نفس داشته باشید.

همچنین قادر خواهید بود با رویکردی جدید، افکار مثبت و سازنده را جایگزین افکار منفی، آزار دهنده و بازدارنده نمایید. البته قرار نیست دنیا و همه‌ی افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید را کنترل کنید و همه چیز همیشه بر وفق مراد شما باشد. قرار نیست برای برنده شدن در تمام امور زندگی به هر قیمتی بجنگید. چون زخمی می‌شوید و زخمی می‌کنید. بهتر است از فرمول زندگی سالم، بدین معنا که پس از سعی و تلاش خود، بپذیرید که یک جایی برنده و یک جایی بازنده می‌شوید. اما می‌توانید با آن‌ها کنار آمده و با انجام تمرینات ارائه شده در این کتاب، با زبان ساده اما بدیع و خلاقانه، خود را در تنگنا و بن‌بست و درماندگی احساس نکرده و روی اضطراب و تشویش خود، مدیریت کافی داشته باشید و برای داشتن یک زندگی عاری از استرس و نگرانی با کمترین هزینه‌های روانی، حال خوبی داشته باشید.

در بخشی از کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (The anxiety workbook for girls) می‌خوانیم:

برخی افراد ممکن است سرنخ‌های اجتماعی را اشتباه بخوانند و در این باره که دیگران نسبت به آن‌ها خشمگین شده یا از آن‌ها متنفرند، دچار نگرانی فراوانی ‌شوند. نگرانی گسترده در این باره که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند، می‌تواند باعث آزار و رنجش شما شود. سال‌های نوجوانی زمان پُر استرسی است. دوست داشته شدن توسط افراد خوب در زمان مناسب، می‌تواند احساسی مانند اینکه مهم‌ترین چیز را در جهان به شما داده‌اند باشد. اگر به نظر برسد فردی که او را به عنوان یک دوست می‌دانید نسبت به شما خشمگین یا از شما متنفر است، دچار چنان احساس ناخوشایندی می‌شوید که گویی زندگی اجتماعی شما به پایان رسیده است. در برخی شرایط ناخوشایند این ممکن است بر ایستادگی اجتماعی شما تأثیر گذارد و شما را متزلزل نماید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر آورید آن است که واکنش شما به این نوع موقعیت‌ها اغلب مهم‌تر از خود موقعیت‌ها است. دیگران باید دریابند که با کم محلی کردن به شما در یک روز، آشفته خواهید شد ولی هر کاری انجام می‌دهید تا به آرامش خود بازگردید. آن‌ها ممکن است به این خاطر به شما کم محلی کنند که این کار آسان است و دیدن آشفتگی شما سرگرم کننده است. همچنین شما باید آگاه باشید که گاهی وقتی کسی به شما کم‌محلی می‌کند، این کم‌محلی ممکن است هیچ ارتباطی به شما نداشته باشد. فردی ممکن است به این خاطر کم‌حرف و منزوی به نظرتان برسد که موضوع دیگری در زندگی او جریان دارد که کاملاً با شما بی‌ارتباط است.

فهرست مطالب

مقدمه‌ی مؤلف
مقدمه‌ی مترجم
بخش اول: اضطراب، از دیدنت خوشحالم! (البته نه واقعاً)
فصل 1: دلشوره دارم، به سختی به خواب می‌روم، نمی‌توانم جویدن ناخن‌هایم را متوقف کنم- چی شده؟
توصیف کنید چگونه احساس اضطراب می‌کنید
اضطراب من چگونه خود را نشان می‌دهد؟
نمیدانم اضطراب من از کجا ناشی می‌شود؟
چه نوع اضطرابی مرا آزار می‌دهد؟
شجره‌نامه‌ی اضطراب
جدول هفتگی اضطراب شما
فصل 2: اضطراب کم و زیاد می‌شود! (خُب، نه همیشه- اما گه‌گاه)
چه زمانی اضطراب به شما کمک کرده است؟
آیا همیشه به اضطراب خود وابسته بوده‌اید؟
اضطراب! خداحافظ
فصل 3: قدرت دختران در مقابله با اضطراب
جستجوی واژه نگرانی
قدرت دختران
بخش 2: فشار همسالان، والدین، مدرسه، وسواس‌ها
فصل 4: فشار خود ساخته
چه کسی فشار را ایجاد می‌کند؟
بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد چیست؟
فصل 5: غذا، نفخ شکم و چاقی
شرم‌آورترین لحظه‌ی من
دوست داشتن بدن
فصل 6: POS (والدین چشم از من برنمی‌دارند)
والدین خود را دقیقاً بررسی کنید
فصل 7: چطور به نظر می‌رسم؟
آینه، آینه
ظاهر و باطن
فصل 8: نمی‌توانم به آن مهمانی بروم...
دوباره فعال شدن
فصل 9: گربه زبانت را خورده است؟
مرا انتخاب کن! مرا انتخاب کن!
فصل 10: آیا بیگودی خود را از برق کشیده‌ام؟
آیا من نگران عیب موجود هستم؟
فصل 11: از همه چیز متنفرم!
آزمودن واقعیت
فصل 12: هیچ‌کس مرا دوست ندارد
قادر مطلق!
فصل 13: خودآزاری
بس کن!
فصل 14: اصطلاحات بالینی
بخش 3: باهاش کنار بیا!
فصل 15: تو فوق‌العاده‌ای
به هر حال من کی هستم؟
بهترین شخص
فصل 16: با خودم حرف بزنم؟
عدم مطلوبیت
فصل 17: هر دفعه یک گام
دسته‌بندی کنید!
تقویم‌ها کلید هستند
فصل 18: زمین زیر پای من
حواس حساسیت می‌آورند
فصل 20: تنفس کردن را فراموش نکن
خروج بازدَم
فصل 21: شل کن
تا می‌توانی سفت باش
آیا ورزش یوگا را انجام می‌دهید؟
فصل 22: مسافر دنیا
من این کار را با چشمان بسته می‌توانم انجام دهم
آرام‌سازی مفرّح
فصل 23: بدنت را حرکت بده
فقط برقص، بپر و یا بُدو
فصل 24: برو تو رختخواب!
خوب بخواب
فصل 25: آیا امروز سبزیجات خورده‌ای؟
منوی خوراک من
فصل 26: دوستی ما حد و مرز ندارد
هی، من دوستت دارم، اما...
فصل 27: تکرار دوباره و دوباره
بافتن، پختن، نقاشی کردن - کدامیک قوه‌ی تخیل شما را برمی‌انگیزد؟
فصل 28: فقط بگو اُووم
مانترای (سرود) خودم
فصل 29: کار نیکو کردن از پُر کردن است
آن روز بزرگ
فصل 30: لحظات بحرانی
چکار کنم
چه بگویم
چه چیزی را امتحان کنم
بخش 4: وقتی که بیشتر نیاز دارید
فصل 31: مشاوره
فصل 32: درمان‌های جایگزین
فصل 33: مصرف دارو

 ۲۲۷ صفحه، ۱ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-309-095-8 

چاپ ۱۳۹۴: ۱۴۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۷۰۰۰ ت - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش)

برای دانلود کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش) و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سوی آرامش)
محمد احمدوند
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
تامل
محمد احمدوند
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
کتابی که خیلی جای تعمل داره
★★ ★★
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
خیلی خوب بود و ممنون از کتاب راه که این کتابهای خوب را در اختیار ما قرار می دهد.
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۳)