معرفی و دانلود کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن

عکس جلد کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن

کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن اثر مریم لطیفیان و اسماعیل عباسی زاغه توضیح جامع و مفصلی از اختلال تصویر بدن و اثر مددکاری اجتماعی بر بهبود آن ارائه می‌دهد. این کتابی‌ست که تمام مددکاران و روانشناسان باید بخوانند.

درباره‌ی کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن

تصویر بدنی ما از افکار، احساسات و رفتارهایی تشکیل شده که حول محور درک ما از اندازه‌ی بدنمان و نگرانی‌های عاطفی، شناختی و رفتاری‌مان از بدنمان ایجاد شده‌اند. این تصویر می‌تواند بنا به وجود اختلالات روانی دچار تغییر و تحریف شود. کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن، در ابتدا با توضیح اختلال بادی دیسمورفیک شروع می‌کند که در آن فرد نگران یک نقص کوچک و غیر قابل توجه و یا حتی خیالی در بدن خود می‌شود و به شدت آن را در ذهنش بزرگ می‌کند. اگر این نگرانی تا جایی بزرگ شود که فرد را در جنبه‌های مختلف زندگی‌اش دچار مشکل کند، شخص رسماً مبتلا به این اختلال شناخته می‌شود.

اختلال بادی دیسمورفیک در طرفداران زیبایی اندام که به طرزی شدید و افراطی به دنبال پرورش اندام و عضله‌هایشان هستند نیز دیده می‌شود. کتاب در ادامه به توضیح «عقده آدونیس» می‌پردازد که به معنای تمایل به عالی بودن بدن از نظر فرم ماهیچه‌هاست. این اختلال صرفاً در مردان دیده می‌شود و مبتلایان به سمت مصرف داروهای تقویتی و استروئیدها کشیده می‌شوند تا حجم عضلات خود را افزایش دهند.

اختلال تصویر بدن تا آن جا پیش می‌رود که فرد مبتلا آن را به شکل فاجعه می‌بیند. از نظر شخصی که خودش را، برای مثال، چاق یا زشت تصور می‌کند زمین به آسمان رسیده و این موضوع لحظه‌ای از ذهنش پاک نمی‌شود. ولی واقعیت این است که قریب به ۹۷ درصد مردم دنیا ظاهری متوسط دارند و بابت آن دچار مشکل نمی‌شوند.

همه ممکن است جزئی از ظاهرشان را نپسندند و از داشتن چنین تصویری گلایه کنند، ولی مبتلایان به اختلال بدشکل‌انگاری بدن روزها و ساعت‌ها درگیر فکر کردن به این نقایص واقعی و خیالی می‌شوند. این اختلال اضطرابی منجر به احساس شرم، گناه، تنهایی و اختلالات تغذیه‌ای می‌شود.

کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن، اثر مریم لطیفیان و اسماعیل عباسی زاغه، در ۸ فصل تصویر دقیقی از اختلال تصویر بدن و مسائل پیرامون آن ترسیم می‌کند که می‌تواند راهنمای مفیدی برای مددجویان و مددکاران باشد.

کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به متون روانشناختی و مددکاران اجتماعی از خواندن کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن می‌خوانیم

این مرحله شامل تعیین رویکرد، مداخلات و قالب ارائه مراقبت است. در این مرحله می‌توان بسته به ارزیابی که از مراجع داشته‌ایم و دانش مددکاری خویشتن، از رویکرد‌ها و مداخلات متعددی بهره بگیریم. برخی از آن‌ها عبارتند از: آموزش روانی در مورد تأثیر متقابل احساسات، افکار، احساسات بدن و رفتارها، آموزش مهارت‌های عملی در مدیریت پیچیدگی تجربه و رنج انسانی (تحمل پریشانی)، مداخلات ادراکی و شناختی و کشف خود و هویت معنوی.

وقتی بیماران با فقدان یک احساس منسجم و پایدار از خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اعتماد به اینکه یک رابطه می‌تواند قابل اعتماد باشد دشوار است. رابطه‌ی درمانی بخش اساسی و کلیدی این فرآیند درمانی است. یکی از جنبه‌های کلیدی توسعه اعتماد در ارج نهادن به نقشی است که رفتار علامتی برای بیمار ایفا کرده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: نقش مددکاری اجتماعی در اختلال تصویر بدن
فصل اول: مددکاری اجتماعی و تصویر بدن
بخش دوم: گذری بر روانشناسی تصویر بدن (مفاهیم، تعاریف، رویکردها)
فصل دوم: بنیاد مفهومی
فصل سوم: چشم‌انداز توسعه و تاثیرات
فصل چهارم: ارزیابی تصویر بدن
فصل پنجم: رویکردهای نظری به تصویر بدنی
فصل ششم: نارضایتی بدنی
فصل هفتم: اختلالات خوردن
فصل هشتم: چالش‌های آینده برای تصویر بدن (جهت‌گیری)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-309-929-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن

برای دریافت کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.