معرفی و دانلود کتاب بلند بگو نه!: آموزش درباره‌ی اندام‌های خصوصی بدن از زبان کودکی به کودک دیگر

عکس جلد کتاب بلند بگو نه!: آموزش درباره‌ی اندام‌های خصوصی بدن از زبان کودکی به کودک دیگر
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلند بگو نه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلند بگو نه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلند بگو نه!: آموزش درباره‌ی اندام‌های خصوصی بدن از زبان کودکی به کودک دیگر

زک کینگ و کیمبرلی کینگ در کتاب بلند بگو نه! به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند چطور از اندام‌های خصوصی‌شان محافظت کنند و به درخواست‌های غیر عادی غریبه‌ها نه بگویند. در این کتاب موقعیت‌های خطرناک و واکنش‌هایی که باید در این‌گونه مواقع از خود نشان داد، به‌طور شفاف توضیح داده شده. گفتنی‌ست کتاب حاضر منتخب جایزه‌ی مادران بوده است.

درباره‌ی کتاب بلند بگو نه!

مراقبت از اندام‌های خصوصی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین آموزش‌های تربیتی است که می‌تواند به سلامت روحی و جسمی کودک شما در آینده کمک ارزنده‌ای کند. در کتاب بلند بگو نه! (I Said No) که نوشته‌ی زک کینگ (Zack King) و کیمبرلی کینگ (Kimberly King) است و تصویرگری آن را سو راما برعهده داشته، مطالبی مفید درباره‌ی مراقبت از بدن و نحوه‌ی برخورد صحیح با موقعیت‌های خطرناک خواهید خواند.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا اندام‌های خصوصی‌تان را بهتر بشناسید و با درک موقعیت‌های پرخطری که ممکن است منجر به آزار جنسی شوند، از خودتان محافظت کنید. درواقع، در این اثر رفتارهایی که در شرایط بحرانی باید از خودتان نشان دهید، به‌طور واضح و شفاف توضیح داده شده و تکنیک‌های ساده‌ی کتاب کمک می‌کند آرامش روحی و جسمی خود را حفظ کنید.

از موضوعات مهمی که در این کتاب می‌خوانید باید به تشخیص رفتار مناسب و نامناسب، نحوه‌ی برخورد با رشوه و تهدید افراد غریبه یا آشنا، شیوه‌های درخواست کمک از دیگران در مواقع خطر و چگونگی روبه‌رو شدن با احساس گناه و شرمندگی اشاره کرد.

به‌علاوه، سخنان کیمبرلی کینگ در پایان کتاب، که خطاب به والدین و مربیان نوشته شده، می‌تواند در راهنمایی صحیح و شکل‌دهی موضع والدین بسیار آموزنده باشد. کیمبرلی کینگ در این بخش تجربه‌ی خود را از موقعیت ناخوشایندی که در گذشته برای فرزندش رخ داده، برای مخاطبان شرح داده است.

او پس از تعریف ماجرا به والدین و مربیان هشدار می‌دهد که در زمینه‌ی موضوع آزار جنسی، توضیحات کلی و مبهم به کودکان نمی‌تواند آن‌ها را در برابر این‌گونه اتفاقات ایمن کند. درواقع از نظر او تنها راهی که به آموزش حقیقی کودک منجر می‌شود، تمرین و توضیح خلاقانه‌ی موضوع به زبانی شفاف، لطیف و قابل درک برای کودک است که این کتاب هر دو ویژگی را دارد.

کتاب بلند بگو نه! را عطیه الحسینی ترجمه کرده و انتشارات مهرسا آن را در دسترس عموم علاقه‌مندان به کتاب‌های آموزشی کودک قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تربیت جنسی

این مجموعه کتاب‌ها به آموزش ساده و شفاف مراقبت از بدن و آگاهی درباره‌ی روش‌های حفظ و نگهداری از آن اختصاص دارند و راهکارهایی را برای حفظ سلامت جسمی و روحی به کودکان و نوجوانان در موقعیت های گوناگون یاد می‌دهند. از دیگر کتاب‌های این مجموعه باید به «همه‌ی بدنم را خدا آفریده» و «چند کلمه حرف حساب درباره‌ی بدن» اشاره کرد.

کتاب بلند بگو نه! مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانانی که می‌خواهند نحوه‌ی مراقبت از بدن خود را در شرایط خطرناک یاد بگیرند و مربیان و والدین دغدغه‌مند نسبت به تربیت کودک و نوجوان، از جمله مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با نویسندگان کتاب بلند بگو نه! بیشتر آشنا شویم

کیمبرلی کینگ، متخصص و سخنران در زمینه‌ی رشد کودکان است. علاوه‌براین، او معلمی‌ست که در زمینه‌ی پیشگیری از سوءاستفاده‌ی جنسی می‌نویسد و در زمینه‌ی آموزش کودکان تحصیلات آکادمیک دارد. کیمبرلی کینگ فارغ‌التحصیل کارشناسی روان‌شناسی کودک از دانشگاه ماین (Maine) است و کارشناسی‌ ارشدش را در زمینه‌ی آموزش کودک از کالج ویلاک (Wheelock College) دریافت نموده. گفتنی‌ست منبع الهام او در نوشتن فرزندانش بوده‌اند. او تاکنون در حوزه‌ی آموزش کودکان با نشریات گوناگونی همکاری داشته است.

زک کینگ، نویسنده و فرزند کیمبرلی کینگ است که همراه با خانواده‌اش در هاوایی زندگی می‌کند. زاک در زمینه‌ی ورزش موج‌سواری فعالیت حرفه‌ای دارد.

در بخشی از کتاب بلند بگو نه! می‌خوانیم

اگر دوست، برادر، خواهر، پسرعمو، دایی یا عمو، خاله یا عمه، پدربزرگ و مادربزرگ، معلم، مربی، غریبه یا هر کس دیگری... از تو بخواهند که اندام خصوصی‌ات را ببینند یا به آن دست بزنند... ممکن است به تو بگویند: «اگر این راز بین خودمان بماند، برایت چیزهای خوبی می‌خرم»! ممکن است بگویند: «اگر این راز بین خودمان بماند، بهترین دوستت می‌شوم!» آن موقع چه فکری باید بکنی؟ چه چیزی باید بگویی؟ چه کاری باید بکنی؟

به این فکر کن: خطر، پرچم قرمز! بگو: «نه! اصلاً»! بلند و واضح بگو! این کار را بکن: از آنجا دور شو!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلند بگو نه!: آموزش درباره‌ی اندام‌های خصوصی بدن از زبان کودکی به کودک دیگر
نویسنده،
مترجمعطیه الحسینی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات43
زبانفارسی
شابک978-600-9890-73-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلند بگو نه!

Parastoo Nahad
۱۴۰۲/۲/۲۷
عالی بود. به زبانی ساده و روان نکته‌هایی رو آموزش دادن که واقعا برای همه افراد در هر رده سنی مناسب است. امیدوارم با آگاهی دادن به فرزندانمان هیچ گاه هیچ اتفاق ناخوشایندی براشون نیفته.
ممنون از ترجمه خوب و روان.
ثمین نوری
۱۴۰۲/۴/۹
چون از زبان یک کودک بیان میشود خیلی تاثیرگذار است و راحت میشود برای کودکان موضوع را جا انداخت. عالی بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بلند بگو نه!

برای دریافت کتاب بلند بگو نه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.