دانلود کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی

تیموتی ا. سیسمور در کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی با استفاده از روشی ساده و کاربردی، به نوجوانان کمک می‌کند تا وجود این اختلال را در خود تشخیص دهند و با انجام صحیح تمرینات کتاب و بررسی مثال‌های موجود در آن، وسواس خود را کنترل کنند و از شدت علائم بکاهند.

درباره کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی:

هر فصل از این کتاب (Free from OCD: A Workbook for Teens with Obsessive-Compulsive Disorder) به مطالعه بخشی از نشانه‌های اختلال وسواس از دید علمی و روانشناسی می‌پردازد و بعد از آن یک مورد بالینی مربوط به آن نشانه بررسی می‌شود. در پایان هم تمرین‌هایی وجود دارد که برای موثر واقع شدن آموزه‌های هر فصل و بهبود وضعیت روحی و جسمی، انجام آن‌ها توصیه شده است.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا ترس‌ها و عواملی را که باعث تحریک و به هم خوردن آرامش‌تان می‌شود، شناسایی کنید و هر چه بهتر با آن‌ها مواجه شوید. هم‌چنین به شما آموزش می‌دهد تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و در نهایت با استفاده از روش‌هایی موثر و کارآمد به آرامش فکری برسید.

جملات برگزیده کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی:

- معمولا رفتار‌های وسواسی به کاهش اضطراب حاصل از افکار وسواسی کمک می‌کنند، اما شما باید با هر دوی آن‌ها مبارزه کنید.
- افکار وسواسی بدون اینکه بفهمید می‌توانند کنترل شما را در دست بگیرند. آن‌ها ادامه خواهند یافت مگر اینکه شما هوشیار شوید و جریان آن‌ها را قطع کنید.
- یکی از راه‌هایی که می‌توانید بر بدنتان مسلط شوید این است که ابتدا نفس عمیقی بکشید، سپس به بدنتان بگویید که همه چیز خوب است. این کار به بدنتان کمک می‌کند تا آرام شود.
- اغلب آسان‌ترین راه برای مواجه شدن با موقعیت‌های ترس آور، مواجهه ذهنی است. بارها متوجه خواهید شد که موقعیت ترس آور فقط ساخته ذهن شماست.
- برای غلبه بر ترس حاصل از افکار وسواسی‌تان باید تا زمانی که اضطرابتان کاهش باید با آن‌ها مواجه شوید. کلید موفقیت، شروع مواجهه با شرایطی است که کمتر استرس زا است.

کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به نوجوانان و بزرگسالانی که تمایل دارند با استفاده از علم روانشناسی، به صورت موثر اختلال وسواس فکری و عملی خود را کنترل کنند، پیشنهاد می‌شود.

تیموتی ا. سیسمور (Timothy A. Sisemore) را بیشتر بشناسیم:

او در دانشگاه ریچمونت کاتانوگای آمریکا، روانشناسی و مشاوره تدریس می‌کند. دکتر سیسمور متخصص درمان اختلالات اضطرابی است که وسواس فکری - عملی از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. او چندین کتاب در حوزه‌های مختلف روانشناسی بالینی منتشر کرده است.

بخشی از کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی ‌می‌خوانیم:

روزالیا از اینکه گواهینامه رانندگی داشت و هر روز می‌توانست به تنهایی تا مدرسه رانندگی کند احساس غرور می‌کرد. او قبل از سوار شدن باید چهار بار در ماشین را باز و بسته می‌کرد چرا که اعتقاد داشت این کار مانع از تصادف می‌شود.

او هنوز نتوانسته بود که علت این کارش را به دوستانش بگوید، چرا که به خوبی می‌دانست علت انجام این کارش قابل قبول نیست. افرادی که از وسواس فکری - عملی رنج می‌برند با دو دسته از افکار اصلی دست و پنجه نرم می‌کنند:

اول، نگرانی‌هایی که در مورد چیز‌هایی وجود دارند که هیچ وقت اتفاق نخواهند افتاد. برای مثال شاید از این بترسید که اگر شش بار به میز ضربه نزنید، کسی بمیرد.

احساسات در وسواس فکری-عملی می‌توانند شما را مجبور به پذیرفتن این افکار به عنوان یک واقعیت خطرناک کنند. اما اگر کمی از احساسات خود فاصله بگیرید، متوجه خواهید شد که آن‌ها واقعیت ندارند.

دومین دسته، افکار بزرگنمایی شده هستند که در اینجا شما در مورد خطر واقعی نگران می‌شوید که امکان رخ دادن آن زیاد محتمل نیست و آن را بزرگ تر از آن چیزی که واقعا هست می‌پندارید. این مانند همان افکار روزالیا است. امکان وقوع فکر روزالیا ارزش این همه نگرانی که او دارد را ندارد: کار روزالیا اغراق است. سپس آن را با توجه به اینکه فکر می‌کند با چهار بار بستن در از خطری جلوگیری می‌کند ترکیب می‌کند.

 ۱۰۹ صفحه، ۱۶۴ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-6866-69-9 

چاپ ۱۳۹۹: ۲۲۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۵۰۰۰ ت - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

فصل 1: تشخیص افکار و رفتار‌های وسواسی
فصل 2: افکار و رفتار‌های وسواسی چه تاثیری بر زندگی‌تان می‌گذارد؟
فصل 3: تصور زندگی بدون وسواس
فصل 4: وسواس فکری عملی خود را رهیابی کنید
فصل 5: تشخیص راه اندازهای وسواس
فصل 6: درجه بندی نشانه‌های وسواس
فصل 7: رفتار‌ها و افکار وسواسی خود را نام گذاری کنید
فصل 8: افکار غیر منطقی خود را بشناسید
فصل9: بزرگنمایی یا تحریف؟ از کجا بفهمیم؟
فصل 10: در برابر افکار بزرگنمایی شده و تحریف شده واقع بین باشید
فصل 11: نیاز به کنترل‌گری را در خود کنترل کنید
فصل 12: نگاهی منطقی به افکار وسواسی
فصل 13: آمادگی روانی
فصل 14: توقف فکر
فصل 15: بحث و جدل با افکار وسواسی
فصل 16: جابه جایی افکار
فصل 17: آنقدر فکر کنید تا بالاخره خسته شوید
فصل 18: اجازه ندهید تا احساساتتان از شما یک احمق بسازند
فصل 19: مقابله با احساسات اضطرابی
فصل 20: تشخیص حلقه‌های فکری وسواسی
فصل 21: رفتار‌های وسواسی چطور افکار وسواسی را بد تر می‌کنند.
فصل 22: در برابر رفتار‌های وسواسی مقاومت کنید
فصل 23: پایداری در برابر اضطراب
فصل 24: کاهش اضطراب با تنفس عمیق
فصل 25: آیا به کمک دیگران نیاز دارید؟
فصل 26: قطع کردن جریان رفتار‌های وسواسی
فصل 27: ناممکن کردن رفتار‌های وسواسی
فصل 28: برنامه ریزی برای توقف رفتار‌های وسواسی
فصل 29: انجامش ندهید
فصل 30: افکار وسواسی خود را با مواجهه شکست دهید
فصل 31: از چه چیزی فرار می‌کنید؟
فصل32: مواجهه ذهنی با ترس‌ها
فصل 33: درجه بندی شرایطی که شما را مضطرب می‌کند
فصل 34: برنامه‌ریزی برای شروع مواجهه
فصل 35: مواجهه با خودتان
فصل 36: مواجهه با هدف
فصل 37: دوری از کمال گرایی
فصل 38: جمع‌بندی کنید
فصل 39: بازگشت به بازی
فصل 40: داستان موفقیت شما

راهنمای دانلود کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی

برای دانلود کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی

نظرات کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری - عملی

انتشارات آریا دانش
۱۳۹۹/۹/۲۴
این کتاب به شما کمک می‌کند تا ترس‌ها و عواملی را که باعث تحریک و به هم خوردن آرامش‌تان می‌شود، شناسایی کنید و هر چه بهتر با آن‌ها مواجه شوید. هم‌چنین به شما آموزش می‌دهد تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید
مشاهد همه نظرات (۱)