دانلود کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب

کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب نوشتۀ هایدی اسکولنیک و آندرا کرنوس، به ورزشکاران توصیه می‌کند تا برای بهبود روند ورزشی‌شان از برنامه‌ریزی غذایی مخصوص به خود استفاده کنند و شاهد پیشرفت روزافزون خویش باشند.

دربارۀ کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی:

آیا شما به عنوان یک ورزشکار می‌دانید قبل از تمرین چه باید بخورید؟ بعد از تمرین چطور؟ چه مدت بعد از تمرین می‌توانید غذا بخورید؟ چقدر پروتئین نیاز دارید؟ چه زمان‌هایی باید غذا بخورید تا میزان عضله‌سازی بیشتری داشته باشید؟ آیا در حین تمرین به مکمل نیاز دارید؟ روز مسابقه برنامۀ غذایی چقدر تغییر می‌کند؟

هایدی اسکولنیک (Heidi Skolnik) و آندرا کرنوس (Andrea Chernus) در کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی (Nutrient timing for peak performance) به ورزشکاران نشان می‌دهند که با دریافت مواد مغذی به مقدار مناسب و در بهترین زمان تا چه میزان می‌توانند نتیجۀ تمرینشان را بهتر کرده و آستانۀ رقابتی‌شان را بالا ببرند.

این کتاب نیاز همۀ ورزشکاران قدرتی، استقامتی و آن‌هایی که در ورزش‌هایی مانند فوتبال آمریکایی فعالیت می‌کنند، برطرف می‌کند. این اثر به این موضوع نمی‌پردازد که چه چیزی باید بخورید، بلکه به این مسئله توجه دارد که مواد غذایی چه زمانی بیشترین تأثیر را روی بدن ورزشکاران می‌گذارد.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی تغذیه خاص خودتان را تهیه کنید و بدانید کدام شکل از برنامه‌های زمان‌بندی تغذیه برای شما مناسب است تا از آن‌ها قبل، بعد و حین تمرین، آمادگی و رقابت استفاده کنید. در این کتاب مثال‌ها، نمودارها و برنامه‌های مختلفی در قالب راهنما به شما ارائه شده است تا آن‌ها را به کار گیرید.

استفاده از علم و دانش برای بالا بردن عملکرد ورزشی شما از اهداف نویسندگان این کتاب است. با زمان‌بندی تغذیه می‌توانید سیر برگشت به شکل اولیه را در تمرین‌های استقامتی بلندمدت و کوتاه‌مدت و پرفشار و کم‌فشار افزایش دهید تا در طول مسابقه از قدرت بدنی و سلامت بسیاری برخوردار باشید.

با نویسندگان کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی بیشتر آشنا شویم:

هایدی اسکولنیک مدیر سازمان مشاورۀ تغذیه و دارای مدرک فوق لیسانس علوم ورزشی و تغذیه است. او متخصص تغذیه در نیویورک و مشاور تناسب اندام در دانشکدۀ پزشکی علوم ورزشی نیز هست. هایدی در مرکز پزشکی ورزشی زنان در بخش جراحی بیمارستان فعالیت می‌کند و یکی از اعضای تیم تغذیۀ ورزشی دوندگان نیویورک محسوب می‌شود.

او حدود 15 سال در نیویورک در این عرصه مشغول بوده و همچنین با ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌های بیسبال، فوتبال، بسکتبال، راگبی و دوچرخه‌سواری همکاری کرده است. اسکولنیک مقالات و مصاحبه‌های بسیاری در نشریات و روزنامه‌های ملی داشته و در برنامه‌های تلویزیونی زیادی حضور داشته است.

آندرا کرنوس فوق لیسانس فیزیولوژی ورزشی و تغذیه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک را دارد. او در یک دفتر به صورت تمام‌وقت در حرفۀ مشاورۀ تغذیه فعالیت داشت که نتیجۀ آن دیدار با ورزشکاران زیادی بود. آندرا با دوندگان در ورزشگاه دو و میدانی نیویورک و دوندگان دوی ماراتن کار کرده و یکی از اعضای تیم کارشناسان تغذیه به شمار می‌رفت.

او همچنین مشاور تغذیۀ مدرسۀ جویلیارد و دانشگاه پزشکی کلمبیا بوده و مقالات بسیاری از او در روزنامه‌های مختلف به چاپ رسیده است.

کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

هدف این کتاب کمک به ورزشکاران در ارائه یک برنامۀ غذایی مناسب برای دستیابی به اهدافشان است. کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی می‌تواند برای تمامی ورزشکاران در همۀ رشته‌ها سودمند و کاربردی باشد. متخصصان تغذیه ورزش و مربیان نیز می‌توانند از این کتاب جهت کمک به ورزشکاران خود در حوزۀ تغذیۀ مناسب بهره بگیرند.

در بخشی از کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی می‌خوانیم:

تیم‌های رقیب گاهی با هم رابطه‌ی خوبی ندارند اما وجود هر دو برای انجام یک مسابقه ضروری است. این را راجع به چربی‌های داخل بدن نیز می‌توان گفت. چون چربی‌ها ‌محلول در آب نیستند و بدن اکثر ورزشکاران از 50 درصد یا بیشتر آب تشکیل شده است، هضم چربی نسبت به مواد مغذی دیگر کمی پیچیده‌تر است. اصولاً، هنگامی که غذایی می‌خوریم که حاوی چربی است، این چربی در قالب تری گلیسیرید می‌باشد. در لوله گوارش، تری گلیسیرید به اسیدهای چرب تجزیه می‌شود (مشابه تجزیه‌ی پروتئین و کربوهیدرات به مولکول‌های کوچک‌تر و ساده‌تر). اسیدهای چرب همانند آمینواسیدها و قندها مستقیماً جذب خون نمی‌شوند، زیرا آب و روغن به خوبی ترکیب نمی‌شوند (مثال اجزای سالاد کاهو که به راحتی از هم جدا می‌شوند). چون چربی‌هایی که می‌خوریم به خودی خود در جریان خون جابه‌جا نمی‌شوند، لذا به شکل مولکول‌هایی در می‌آیند که بتوانند به هرجا که لازم است منتقل شوند. این مولکول‌ها ‌شیلومیکرون نامیده می‌شوند. شیلومیکرون‌ها ابتدا وارد دستگاه لنفاوی می‌شوند و سپس وارد جریان خون می‌شوند. شیلومیکرون‌ها در جریان خون حرکت می‌کنند و اسیدهای چرب را مستقیماً وارد بافت‌های چربی و عضلات می‌کنند. این چه اهمیتی دارد؟ چون چربی‌هایی که می‌خوریم سریعاً برای سوخت مورد نیاز تمرین قابل دسترسی نیستند.

هضم چربی کند است. زمانی که اسیدهای چرب به عضلات می‌رسند، برای تولید انرژی می‌سوزند. این اسید‌ها از تجزیه تری گلیسیرید حاصل شده‌اند.

 ۲۹۲ صفحه، ۶ مگابایت، زبان فارسی، PDF، 
شابک: 978-600-5751-82-6 

چاپ ۱۳۹۹: ۸۹۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۴۴۰۰۰ ت - 13.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

پیشگفتار
بخش اول: اصول کلی
فصل اول: مزیت زمان‌بندی تغذیه
فصل دوم: نقش علم در تغذیه
بخش دوم: مواد مغذی
فصل سوم: کربوهیدرات به عنوان یک سوخت اولیه
فصل چهارم: نیمرخ پروتئین
فصل پنجم: چربی در رژیم غذایی
فصل ششم: ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری
فصل هفتم: نقش مایعات
فصل هشتم: مکمل‌ها
بخش سوم: برنامه‌ها و روش‌های جذب سوخت و نمونه‌های غذایی
فصل نهم: راهکارهای زمان‌بندی برای ورزشکاران
فصل دهم: قدرت و توان
فصل یازدهم: استقامت
فصل دوازدهم: ورزش‌های ناپیوسته
ضمائم
درباره نویسندگان
منابع

راهنمای دانلود کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب

برای دانلود کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی: تغذیه مناسب، زمان مناسب، نتایج مناسب