معرفی و دانلود کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران

کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران (تألیف شماری از مؤلفان، از جمله علیرضا زارعی نسب و عسل زیلوباف) به‌طور کل درباره‌ی رژیم‌نویسی غذایی و عملکرد ورزشی است. این اثر وضعیت تغذیه‌ی ورزشکاران را ارزیابی می‌کند و مراحل رژیم‌نویسی در، قبل حین و بعد از تمرین آن‌ها را با توجه به نوع ورزش، سن و... ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران

تغذیه ورزشی ترکیبی از تغذیه و فیزیولوژی ورزشی است و از جمله رشته‌های جذاب و هیجان‌انگیز به شمار می‌آید. مدت‌هاست که کارشناسان ورزشی پذیرفته‌اند که تغذیه مناسب عاملی بسیار مهم در عملکرد ورزشکار است. این دیدگاه باعث شده تا امروزه نیاز به متخصصین تغذیه ورزشی بیش‌ازپیش احساس شود. از همین‌رو در حال حاضر برای دوره‌های تغذیه ورزشی تقاضای فزاینده‌ وجود دارد. علت آن هم این است که فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه تغذیه ورزشی وجود دارد و متقاضیان می‌خواهند دانشی فراتر از اصول تغذیه عمومی کسب کنند.

متخصصان تغذیه ورزشی باید از نتایج تحقیقات و دستورالعمل‌های تغذیه ورزشی آگاه باشند تا توانایی تنظیم تغذیه ورزشی برای هر ورزشکاری را داشته باشند؛ تفاوتی ندارد که ورزشکار در چه سنی باشد و یا در چه رشته‌ای ورزش کند، متخصص تغذیه ورزشی باید بتواند به طور عملی برنامه‌ای مناسب برای ورزشکار تهیه کند.

کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران با استناد بر آخرین منابع علمی در سه فصل تنظیم شده است. فصل اول در مورد ارزیابی وضعیت‌ تغذیه‌ای ‌ورزشکاران صحبت می‌کند. فصل دوم درباره‌ی برآورد نیازهای انرژی و درشت مغذی در ورزشکاران است و فصل سوم به مبحث اصول رژیم‌نویسی در ورزش می‌پردازد. انتهای کتاب مثال‌های مختلف رژیم‌نویسی ورزشکاران ارائه شده است که مراحل نوشتن برنامه غذایی را شرح می‌دهد و مهارت متخصصان تغذیه در این زمینه را تقویت می‌کند.

کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث فیزیولوژی ورزشی و تغذیه ورزشی، مربیان و ورزشکاران و همچنین متخصصین در این زمینه از کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران بهره فراوان خواهند برد.

در بخشی از کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران می‌خوانیم

در مورد کودکان و نوجوانان ورزشکار میزان مصرف کربوهیدرات به ازای کیلوگرم وزن بدن در حین فعالیت بدنی برخلاف بزرگسالان مشخص نمی‌باشد و به صورت کلی بهتر است حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین یک میان وعده کوچک حاوی یک الی دو واحد غلات مصرف شود.

و در صورتی که مدت زمان فعالیت ورزشی بیشتر از یک ساعت شود بهتر است ورزشکار هر 15-30 دقیقه 0/5 تا 1 لیوان نوشیدنی ورزشی که حاوی 80-6 کربوهیدرات باشد بر حسب شرایط و نیاز مصرف نماید.

همچنین میزان مصرف کربوهیدرات به ازای کیلوگرم وزن بدن در 20 تا 30 دقیقه بعد از فعالیت ورزشی برخلاف بزرگسالان مشخص نمی‌باشد و تنها بر حسب شرایط و سن می‌توان 2 تا 3 واحد قند ساده و همچنین یک ماده غذایی حاوی پروتئین تجویز نمود. (توجه گردد ویژگی‌های میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی از نظر شاخص گلیسمی مقدار فیبر چربی و.... همانند بزرگسالان هست.)

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ارزیابی وضعیت‌ تغذیه‌ای ‌ورزشکاران
فصل دوم: برآورد نیازهای انرژی و درشت مغذی در ورزشکاران
فصل سوم: اصول رژیم‌نویسی در ورزشکاران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-600-355-614-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران

برای دریافت کتاب ارزیابی و طراحی رژیم غذایی ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.