معرفی و دانلود کتاب سلاح طنز

عکس جلد کتاب سلاح طنز
قیمت:
۳۲۰۰۰ 16000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلاح طنز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلاح طنز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلاح طنز

زنان و مردان از 23سالگی کم‌کم شوخ‌طبعی خود را از دست می‌دهند، و این واقعیتی دردناک است. جنیفر آکر و نائومی بگدوناس در کتاب سلاح طنز با ما از قدرت طنزپردازی می‌گویند و به ما کمک می‌کنند تا شوخ‌طبعی را مانند سلاحی سری به کار بگیریم و آن را به زندگی و کار خود بازگردانیم. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های لس‌آنجلس تایمز و وال‌استریت جورنال است.

درباره‌ی کتاب سلاح طنز:

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که عدم قطعیت مشخصه‌ی آن است و همه‌چیز با سرعت سرسام‌آوری در حال تحول است. زندگی‌های شخصی و حرفه‌ای ما نیز از این تغییرات پرشتاب در امان نمانده، و هیچ جای تعجب ندارد که اعتماد، ارتباطات انسانی و سلامت روانی جملگی در حال کمرنگ شدن هستند. در این میان، کتاب سلاح طنز (Humor, Seriously) به کمک ما آمده تا کمی خنده و شادی به زندگی ما بازگرداند.

جنیفر آکر (Jennifer Aaker) و نائومی بگدوناس (Naomi Bagdonas) در این کتاب، بر مبنای تحقیقات علمی، به ما نشان می‌دهند که شوخ‌طبعی و خنده از باارزش‌ترین ابزارهایی‌اند که می‌توانند روابط انسانی را تقویت کنند و اضطراب و تنش را از زندگی ما دور کنند. در کتاب سلاح طنز، ما با یافته‌های دانشمندان علوم رفتاری، طنزپردازان مشهور جهانی، و رهبران الهام‌بخش آشنا می‌شویم، و مهم‌تر از آن یاد می‌گیریم که چگونه می‌توانیم هر چه بیشتر و هر چه بهتر از قدرت طنز برای بهبود زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بهره ببریم.

آکر و بگدوناس در فصل‌های این کتاب به ما نشان می‌دهند که چه چیز یک شوخی را خنده‌دار می‌کند، چگونه زندگی خود را دستمایه‌ای برای طنز کنیم، و چگونه طنز شخصی خود را ابداع کنیم. آن‌ها همچنین ما را تشویق می‌کنند تا با به کار بردن طنز در ارتباطات خود، بااعتمادبه‌نفس‌تر، شایسته‌تر و موجه‌تر به نظر برسیم و فرهنگی را پیرامون خود ایجاد کنیم که در آن خوش‌خلقی و خلاقیتْ ارزشمند است.

این دو نویسنده در سایت TED سخنرانی‌ای با عنوان «چرا رهبران بزرگ طنز را جدی می‌گیرند» دارند که مرتبط با موضوع این کتاب است.

افتخارات کتاب سلاح طنز:

- پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت جورنال
- پرفروش‌ترین کتاب لس‌آنجلس تایمز
- پرفروش‌ترین کتاب یواِس‌اِی تودی

نکوداشت‌های کتاب سلاح طنز:

- کتاب سلاح طنز الهام‌بخش، خنده‌آور و فُکاهی، اصیل و بی‌نظیر است و افکار شما را درباره‌ی کارتان، دنیا و زندگی‌تان تغییر می‌دهد. (لسلی بلاجِت، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شرکت بِیر سِنچوالز)

- رایج‌ترین الفاظی که می‌توانند طنز و شوخی را خراب کنند، کلماتی مانند «پژوهش»، «تجزیه‌وتحلیل» و «پروفسور» است. خبر بد اینکه از تمام این کلمات، به‌طور برجسته و زیاد، در کتاب استفاده شده است. اما خبر خوب این است که برخلاف تصورتان، خواندن این کتاب تفریحی خوب و نشاط‌آور است. (آدام گرنت، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش اصیل‌ها و دادن و گرفتن و مجری برنامه‌ی سخنرانی تد)

- جنیفر آکر و نائومی بگدوناس در این کتابِ الهام‌بخش، مهم و بسیار لذت‌بخش، به‌طور علمی توضیح می‌دهند که چگونه طنز کمک می‌کند از استرس و اضطراب، نگرانی و شکست در کار (و در زندگی) جلوگیری کنید. برای طنز بیایید و برای کسب بینش بمانید. (اریانا هافینگتون، از مؤسسان هافینگتون پست و مدیرعامل شرکت تریو گلوبال)

- اگر این کتاب و بِرد پیت هم‌زمان وارد کافه‌ای شوند و مجبور باشم فقط به استقبال یکی از آن‌ها بروم، این کتاب را انتخاب خواهم کرد. (نانسی لابلین، مدیرعامل سابق کرایسیس تکست لاین و DoSomething. org)

- جنیفر آکر و نائومی بگدوناس کتابی عالی برای لحظه‌ای حساس در تاریخ نوشته‌اند. از مدت‌ها پیش آموخته‌ام که وقتی انسان بار سنگینی بر دوش دارد، می‌تواند در مسیر انجام و اجرای جدی کار و رهبری دیگران، از نوعی سَبُک‌سَری برای بیان شوخی و خوش‌بینی و اعتمادبه‌نفس استفاده کند. (جوئل پترسون، مدیرعامل خطوط هوایی جِت بِلوو)

- نشاط‌آور، ژرف و بسیار سرگرم‌کننده. می‌دانم که ترکیب «مبتنی بر شواهد» نمی‌تواند خنده را در ذهن تداعی کند، اما آکر و بگدوناس علوم جدی را در هنر و به‌کارگیری طنز وارد می‌کنند. (کلی لئونارد، معاون اجرایی شرکت سِکِند سیتی)

کتاب سلاح طنز برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند طنز را وارد کار و زندگی‌شان کنند توصیه می‌کنیم، حتی به شما!

با جنیفر آکر و نائومی بگدوناس بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر، جنیفر آکر، دانشمند رفتارشناس و استاد دانشگاه استنفورد است و در این‌باره پژوهش کرده است که چگونه معنا، مفهوم و هدف به انتخاب‌های انسان‌ها شکل می‌دهد.

نائومی بگدوناسِ آمریکایی، به‌عنوان مربی اجرایی رهبران سازمان‌های بزرگ و شخصیت‌های معروف، ده سال گذشته را صرف ترکیب طنز و شوخی با راهبردها و رفتارهای سازمانی کرده است.

این دو نویسنده خالق و مدرس دوره‌ای به نام «طنز: موضوعی جدی» هستند که آن را در دانشگاه علوم کسب‌وکار استنفورد تدریس می‌کنند و به تعداد زیادی از افراد یاد می‌دهند که چگونه از طنز و شوخی و سَبُک‌سَری برای تغییر و تحول در شرکت و زندگی شخصی خود استفاده کنند.

جملات برگزیده‌ی کتاب سلاح طنز:

- کُمدی به بیان ساده، شیوه‌ای خنده‌دار برای جدی‌بودن است.
- طنز و شوخی بزرگ‌ترین نعمت و دارایی انسان است.
- هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی درخشش طنز به شما اطمینان نمی‌دهد که در پس یک چهره‌ی غریبه به‌راستی یک انسان قرار دارد.
- اگر گمان می‌کنید در حال رهبری هستید اما کسی دنبال شما نمی‌آید، بدانید فقط پیاده‌روی می‌کنید.
- از اینکه خنده چگونه مردم را باهم مرتبط و صمیمی می‌کند، حیرت می‌کنم. زمانی که با صدای بلند می‌خندید، تقریباً غیرممکن است که بتوانید به فواصل و طبقات اجتماعی توجه کنید.

در بخشی از کتاب سلاح طنز می‌خوانیم:

داستان اسباب‌بازی‌ها یکی از خلاق‌ترین، سخت‌ترین، پرسودترین و نوآورترین فیلم‌های یک نسل بود. نخستین فیلم کارتونی‌ای بود که با رایانه ساخته شد و ماجراجویی‌های تعدادی اسباب‌بازی دوست‌داشتنی را نشان می‌داد که وقتی انسان‌ها حضور نداشتند، زنده می‌شدند و حرکت می‌کردند.

این فیلم از خیلی جهات بازتاب خود طرح داستان بود. گروهی از مهندسان و متخصصان پویانمایی خلاق و مصمم که مانند وودی و باز، شب‌ها زنده می‌شدند و باهم کار می‌کردند.

فرهنگ حاکم بر مجموعه‌ی پیکسار سرشار از روحیه، پُرانرژی، سَبُک‌سَری و بازیگوشی بود. گاهی نیمه‌های شب گلف بازی می‌کردند یا در راهروهای پیچ‌درپیچ استودیوهای لس‌آنجلس با موتورهای اسکوتر مسابقه می‌دادند. (این مسابقات چنان جدی بود که یک بار تام پورتر، تهیه‌کننده‌ی ارشد، را در نیمه‌های شب بیدار کردند تا به استودیو بیاید و از مقام اولش که مدت‌ها در دست داشت، دفاع کند.) کارآموزان هر جمعه با دقت شبیه جدیس و کاپ اسکات لباس می‌پوشیدند و دوبه‌دو به آنجا می‌آمدند. شرکت برنامه‌ی «پیکسار پالوزا» را با بیش از بیست گروه موسیقیایی پیکسار برگزار می‌کرد و انواع ترانه‌های موردعلاقه‌ی افراد نواخته می‌شد.

اما این سنت‌ها و کارها از میزان خلاقیت نمی‌کاهد. بلکه برعکس، عده‌ی زیادی گروه پیکسار را پُرکار و خلاق با بازدهی بالا می‌دانند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: طنز مشخصه‌ی ما انسان‌هاست.
مقدمه: جدیت و شوخ‌طبعی
1: پرتگاه طنز
2: وضعیت مغز شما هنگام شوخی و طنز
3: آناتومی یا ساختار طنز
4: استفاده از لطیفه‌ها و شوخی‌های خودتان
5: رهبری‌کردن با طنز
6: خلق فرهنگ شوخی و طنز
7: حرکت در مناطق خاکستری طنز
7/5: چرا طنز در زندگی یک سلاح سرّی است؟
 (پس) گفتار: گفت‌وگویی با مایکل لوییس
پرسش‌نامه‌ی خلاصه‌ی شیوه‌های طنز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلاح طنز
نویسنده،
مترجممحمد قصاع، سینا قصاع
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-235-206-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ 16000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلاح طنز

Hamed Hajizad
۱۴۰۱/۵/۱۳
همه کسانی که دنبال طنزپردازی و کمدی هستند، باید این رو بدونن که کتاب‌های خارجی در این زمینه برای ما ایرانی‌ها مفید نیستن! چرا که اصلا طبع و شوخ طبعی اونها با ما فرق داره و به چیزهای می‌خندند که برای ما خنده دار نیست!
amb bbz
۱۴۰۳/۱/۱
مفید بود ارزش خرید داره یدید کلی بهتون میده راجب ماهیت طنز و روشای خوبیم ارائه میده
MAmin Aghanasab
۱۴۰۲/۶/۱۰
از نظر من بهتر است نسخه صوتی کتاب منتشر شود و شاهد محبوبیت زیادی این کتاب در نزد مخاطب باشیم.
نادیا
۱۴۰۱/۸/۱۶
کتاب جالبی نبود. فواید خنده رو خیلی توضیح داده من فقط 90 ص خوندم وادامه ندادم
سجاد
۱۴۰۱/۱/۲۴
اصلا پیشنهاد نمیکنم‌
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سلاح طنز

برای دریافت کتاب سلاح طنز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.