معرفی و دانلود کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا مجموعه داستانی حاوی ده مورد از شیرین‌ترین افسانه‌ها و قصه‌های جهان است که توسط نویسندگان مشهوری مانند هانس کریستین اندرسن، آلکسی تولستوی، برادران گریم و... بازنویسی شده‌اند. در سومین جلد از مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا، کودکان و نوجوانان با قصه‌های کهن ملل گوناگون آشنا می‌شوند و از آموزه‌ها و پندهای آن‌ها بهره می‌برند.

درباره‌ی کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

لباس‌ جدید پادشاه‌، غاز طلایی‌، رامپل یک‌پا، پدربزرگ‌ و ترب‌، مرد خانه‌دار، بودلینگ‌ و روباه‌، واکیما و مردگلی‌، موسیقی‌دان‌های‌ شهر، مرغ‌ پاکوتاه‌ و دانه‌ی‌ گندم‌ و سفید برفی‌ ده قصه‌ی مشهور و پندآموز کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی هستند؛ افسانه‌هایی دلنشین و شیرین که توسط نویسندگان مشهوری مانند هانس کریستین اندرسن، برادران گریم، آلکسی تولستوی و... بازنویسی شده‌اند و شنیدنِ آنih برای کودکان و نوجوان -و البته بزرگسالان!- سرگرم‌کننده و آموزنده خواهد بود.

افسانه‌هایی که از گذشته تا به امروز سینه‌به‌سینه نقل شده‌اند و میراثی از نیاکانمان به شمار می‌آیند، به‌اصطلاح فولکلور نامیده می‌شوند؛ افسانه‌هایی که در آن‌ها موجودات تخیلی، اساطیری و همچنین ابرقهرمانانی با قدرت‌های خارق‌العاده حضور دارند و همان حضورشان در آن جهانِ خیالی کافیست تا گره‌ی همه‌ی مشکلات گشوده شود، آرزوها محقق شوند و زندگی تاابد به خوبی و خوشی جریان داشته باشد. فولکلورها و قهرمانان -و همین‌طور ضدقهرمانان- آن‌ها در طول تاریخ به نمادهای مختلف بشری تبدیل شده‌اند و ویژگی‌های بارز گروه‌های متفاوتی از مردم را با اندکی اغراق نشان می‌دهند تا برای مخاطبِ مشتاق، درک تفاوت میان آن‌ها آسان باشد و از داستان، پند و اندرزی را که باید، دریافت کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

در فولکلور گاه به ستایش فضایل اخلاقی می‌پردازیم و گاه رذایل اخلاقی و صفات منفی را نکوهش می‌کنیم. گاهی‌ اوقات با قهرمان، که مظهر صفات نیکی مانند شجاعت، ازخودگذشتگی و استقامت است، همراه می‌شویم. قهرمان در صورت‌های گوناگون به تصویر کشیده می‌شود: شاید شوالیه‌ای دلیر باشد با سپر آهنین و زره که به پا خاسته تا به جنگ تاریکی و ظلم برود یا شاید پیری دانا باشد که خرد و هوشمندی‌اش باعث نجات دیگران خواهد شد. از آن سو، کینه‌توزی و خشم و نفرت را می‌توان در ضدقهرمانانی مشاهده کرد که تنها مقصود آنان، نابودی و فناست. هیجان‌انگیزتر آنکه می‌فهیم هم قهرمان نیک‌سرشت و هم دشمن او، هر دو از قدرت‌هایی جادویی برخوردارند و می‌توانند با استفاده از نیروهای فراطبیعی بر چرخه‌ی طبیعت اثر بگذارند.

ده قصه‌ی کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی نیز روایاتی از همین دست را در بر دارد؛ روایاتی دلنشین و شنیدنی که از گنجینه‌های مهم ادبیات جهان به شمار می‌روند و بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و ادب بشر محسوب می‌شوند. حکایات دلنشین این کتاب بر فکر و نگاه کودک و نوجوان به جهان تأثیر می‌گذارد و همانند ابزار آموزشی مناسبی، درس‌های مهمی در زندگی و اخلاق به آنان ارائه می‌دهد.

کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی را به همت سماوا در همکاری با انتشارات افق، با ترجمه‌ی محمد قصاع و خوانش سیما رستگاران می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا

افسانه‌های مردم دنیا عنوان مجموعه‌ای دوازده جلدی از قصه‌های پندآموز و سرگرم‌کننده است که به همت نشر افق و با هدف معرفی داستان‌ها و افسانه‌های کهن به کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. در کتاب‌های این مجموعه گزیده‌هایی از قصه‌های فانتزی، داستان‌های خیالی و افسانه‌های کهن ملل مختلف گنجانده شده است؛ افسانه‌هایی که شیرین، سرگرم‌کننده و پندآموزند و هر یک نکته‌ی جالب‌توجهی درباره‌ی زندگی در خود دارند. کتاب‌های این مجموعه‌ی مجبوب و پر مخاطب، تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده‌اند و به صورت نسخه‌های الکترونیکی و صوتی از طریق کتابراه در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار دارند. آثاری از اسکار وایلد، هانس کریستین اندرسن، آلکسی تولستوی، برادران گریم و... را می‌توانید در این مجموعه بخوانید و بشنوید. «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «قوی سفید»، «گرگ و هفت بزغاله» و «دیورهای دماغ‌ دراز» از جمله آثاری هستند که تاکنون توسط این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

شاید اغراق نباشد بگوییم از هر یک از ده داستان کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی چندین و چند اقتباس مختلف به صورت‌های گوناگون انیمیشن و فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی و... ساخته شده است. به عنوان مثال، آخرین و مشهورترین داستان این مجموعه، که عنوان کتاب نیز از آن گرفته شده، سفید برفی است. نخستین اقتباس از این داستان شیرین و جذاب به سال 1937 و انیمیشن نوستالژیک کمپانی والت دیزنی برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، این داستان سوژه‌ی فیلم‌ها و نمایش‌های بسیاری بوده است که به عنوان نمونه می‌توان به فیلم سینمایی سفید برفی و شکارچی، محصول سینمای آمریکا در سال 2012 اشاره کرد؛ فیلمی که با همان داستان آشنای قدیمی و اندکی تفاوت برای تطبیق بیشتر با ذائقه‌ی مخاطب امروزی سینما، توانست دو نامزدی جایزه‌ی اسکار و نه جایزه‌ی بین‌المللی را از آن خود کند.

کتاب صوتی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا نه‌تنها برای مخاطبان اصلی خود یعنی کودکان شش تا دوازده ساله بلکه حتی برای بزرگسالان نیز شنیدنی و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا می‌شنویم

ملکه‌ی جدید بداخلاق بود و خیلی خودپسند. یک آیینه‌ی جادویی هم داشت که وقت و بی‌وقت جلویش می‌ایستاد و می‌گفت: «آیینه به من بگو، بهتر و قشنگ‌تر از من چه کس است؟ تو خودت خوب می‌دانی، بهتر و قشنگ‌تر از من کسی نیست.» آیینه هم جواب می‌داد: «ملکه تو خوشگلی اما شاهزاده‌خانم از تو هم قشنگ‌تر است. خیلی خیلی بهتر است.»

بالاخره یک روز ملکه از جواب‌های آیینه‌ی جادویی عصبانی شد. او آن‌قدر از سفیدبرفی بدش می‌آمد که تصمیم گرفت سربه‌نیستش کند. یک روز که شاه و شاهزاده از قصر بیرون رفته بودند و سفیدبرفی تک‌وتنها توی اتاق خودش خوابیده بود، ملکه جلاد را صدا زد و گفت: «جلاد! زودباش این دخترک را ببر به جنگل سیاه تا دیگر نبینمش. باید دخترک را بکشی و قلبش را برای من بیاوری.» جلاد دخترک را همان‌طور توی خواب کول کرد و راه افتاد به‌طرف جنگل سیاه. وقتی به جنگل سیاه رسید و خواست دخترک را بکشد، سفیدبرفی بیدار شد و گریه کرد و به جلاد گفت: «مرا نکش، مرا نکش، به من کمک کن.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
15 دقیقه
یک: لباس جدید پادشاه
13 دقیقه
دو: غاز طلایی
10 دقیقه
سه: رامپل یک‌پا
5 دقیقه
چهار: پدربزرگ و ترب
15 دقیقه
پنج: مرد خانه‌دار
16 دقیقه
شش: بودلینگ و روباه
12 دقیقه
هفت: واکیما و مرد گلی
11 دقیقه
هشت: موسیقی‌دان‌های شهر
5 دقیقه
نه: مرغ پاکوتاه و دانه‌ی گندم
25 دقیقه
ده: سفیدبرفی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجممحمد قصاع
راویسیما رستگاران
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب صوتی سفید برفی - 10 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.