معرفی و دانلود کتاب صوتی راز

عکس جلد کتاب صوتی راز
قیمت:
115000 تومان - 12.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راز

این بار استیون کینگ، پادشاه وحشت سرزمین‌های ترس و دلهره به سراغ کتاب صوتی راز رفته که به خاطر قصه جذابش برنده جایزه برام استوکر شده است. این داستان درباره مردی نویسنده به نام مورت است که به سرقت ادبی از سوی شخصی عجیب و ناآشنا متهم می‌شود؛ کسی که زندگی او را به شدت بهم بریزد و آن قدر به مورت شباهت دارد که انگار شخصیتی واحد هستند.

درباره کتاب صوتی راز:

داستان راز (Secret window, secret garden) یکی از قصه‌های کتاب (Four Past Midnight) است که در سال‌های 1988 و 1989 به نگارش در آمده و این مجموعه کتاب، برنده جایزه برام استوکر در سال 1990 و نامزد دریافت جایزه لوکوس در سال 1991 شد.

اما داستان کتاب صوتی راز از جایی آغاز می‌شود که مورت رینی یک داستان‌نویس موفق در شهر ماین است. یک روز، با مردی غریبه از می‌سی‌سی‌پی به نام جان شوتر روبه‌رو می‌شود که ادعا می‌کند مورت از کتابش سرقت ادبی کرده است.

در ادامه مورت که کاملا این موضوع را انکار می‌کند، نسخه داستان جان شوتر را مطالعه می‌کند و متوجه می‌شود که این داستان تقریباً مشابه داستان کوتاه "فصل کاشت" خودش است و تنها در عنوان، نام شخصیت، اصطلاح و پایان آن تفاوت وجود دارد.

سرانجام رو به رو شدن با چنین یافته‌هایی مورت را حسابی آشفته می‌کند و گمان می‌برد که آن مرد عجیب، شخصیت برش خورده خودش است و شک می‌کند که آیا آتش‌سوزی خانه‌اش و اتفاقات وحشتناکی نظیر این، توهم و خیال بوده یا کار خودش است.

از این داستان فیلمی به نام پنجره مخفی (Secret Window) به کارگردانی دیوید کپ اقتباس شده که یک تریلر روانشناسانه آمریکایی است که در سال 2004 با بازی جانی دپ، اکران سراسری شد.

استیون کینگ را بیشتر بشناسیم:

خالق داستان‌های ترسناک و دلهره‌آور که همگی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بوده‌اند، کسی جز استیون کینگ (Stephen King) نیست. نویسنده‌ای آمریکایی که در سال 1947 به دنیا آمد و تاکنون رمان‌هایی را نوشته که تمامی خوانندگانش را در تعلیق و بهت و هیجان فرو می‌برد. تعداد آثار او را می‌توان در حدود 61 رمان، 200 داستان کوتاه و سرپرستی 48 فیلمنامه دانست. کتاب‌های کینگ بیش از 350 میلیون نسخه فروخته و از بسیاری از آن‌ها در فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، مینی سریال‌ها و کتاب‌های طنز اقتباس شده است.

اولین تریلر جنایی او با کتاب آقای مرسدس آغاز شد که جایزه ادگار را به عنوان بهترین رمان کسب کرد و همچنین کتاب آقای مرسدس و پایان تماشا به ترتیب در سال‌های 2014 و 2016 جایزه Goodreads Choice را برای بهترین کتاب هیجان‌انگیز و رمزآلود دریافت کردند. همچنین یکی از آثار پرفروش استیون کینگ یعنی زیبایی‌های خواب را به همراه پسرش اوون کینگ نوشته است.

این نویسنده مشهور آمریکایی، نشان معتبر ملی هنر در سال 2014 آمریکا، مدال بنیاد ملی کتاب 2003، جایزه استاد بزرگ از نویسندگان معمایی نویس آمریکا در سال 2003، جوایز برام استوکر، جوایز جهانی فانتزی و جوایز انجمن فانتزی انگلیس و... را دریافت کرده است.

در ادامه با تعدادی از آثار معروف سینمایی که از کتاب‌های کینگ اقتباس کرده‌اند، آشنا می‌شوید:

- فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنگ (Shawshank Redemption) که از داستانی به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» از کتاب Different Seasons اقتباس شده است.

- فیلم سینمایی مسیر سبز (Green Mile) که از رمانی شش جلدی به همین نام اقتباس شد و جایزه بهترین رمان مراسم برام استوکر را در سال 1996 دریافت کرده است.

- فیلم درخشش (The Shining) از رمانی به همین نام ساخته شده که البته به گفته کینگ، فیلم به متن داستان خیلی وفادار نبوده و کتاب دکتر خواب که در سال 2013 منتشر شد، ادامه‌ای بر داستان درخشش است.

- فیلم میزری (Misery) که یکی بهترین‌ها در ژانر ترسناک است و رمان آن نیز در سال 1988 نامزد دریافت جایزه بهترین رمان فانتزی جهان شد.

- فیلم آن (It) که از روی کتابی ساخته شد که در سال 1987 جایزه بهترین رمان British Fantasy Award را از آن خود کرد.

کتاب صوتی راز به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر عاشق هیجان هستید و می‌خواهید با شنیدن داستانی دلهره‌آور و رمزآلود، نفس در سینه‌‌تان حبس شود، کتاب راز را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی راز می‌خوانیم:

و بر کف اتاق بیدار شد؛ سرش تقریبا زیر میز قهوه‌خوری بود. به فرش چنگ انداخته بود و با تمام توان فریاد می‌کشید. کنار دریاچه تاشمور بود نه در کلاسی عجیب و هیولاوار بلکه در نزدیکی دریاچه. و سحر در شرق مه گرفته بالا می‌آمد. «حالم خوبه این فقط کابوسه حالم خوبه. » اما حالش خوب نبود، رویایش هم فقط یک کابوس ساده بود. جان کینتنر شخصیتی واقعی بود؛ چطور ممکن است او جان کینتنر را فراموش کرده باشد؟ مورت به دانشکده‌ای در بیتز رفته و در رشته نویسندگی خلاق فارغ التحصیل شده بود. بعدها وقتی در کلاس نویسندگان بالقوه سخنرانی می‌کرد، به آن‌ها می‌گفت اگر مرد یا زنی برای کسب درآمد داستان‌نویس شود، بزرگ‌ترین و بدترین اشتباهش، تحصیل در چنین رشته‌ای است. می‌گفت: «در اداره پست کار کنید، فاکنر هم همچین کار کرد و موفق شد.» و شنوندگانش می‌خندیدند. آ‌ن‌ها دوست داشتند به حرف‌هایش گوش دهند و او احساس می‌کرد آن‌ها را به خوبی سرگرم می‌کند. موضوع برایش خیلی مهم بود و تردید داشت که خودش یا کس دیگری بتواند نویسندگی خلاقانه آموزش دهد. همیشه خوشحال از کلاس، سمینار یا کارگاه داستان‌نویسی خارج می‌شد. بچه‌ها عصبیش می‌کردند گمان می‌کرد جان کینتنر علت این امر باشد. آیا کینتنر اهل می‌سی‌سیپی بود؟ نتوانست به یاد بیاورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
16 دقیقه
فصل اول
3 دقیقه
فصل دوم
14 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
2 دقیقه
فصل پنجم
3 دقیقه
فصل ششم
14 دقیقه
فصل هفتم
3 دقیقه
فصل هشتم
5 دقیقه
فصل نهم
39 دقیقه
فصل دهم
6 دقیقه
فصل یازدهم
3 دقیقه
فصل دوازدهم
4 دقیقه
فصل سیزدهم
10 دقیقه
فصل چهاردهم
21 دقیقه
فصل پانزدهم
12 دقیقه
فصل شانزدهم
11 دقیقه
فصل هفدهم
23 دقیقه
فصل هجدهم
4 دقیقه
فصل نوزدهم
2 دقیقه
فصل بیستم
17 دقیقه
فصل بیست و یکم
3 دقیقه
فصل بیست و دوم
13 دقیقه
فصل بیست و سوم
10 دقیقه
فصل بیست و چهارم
12 دقیقه
فصل بیست و پنجم
3 دقیقه
فصل بیست و ششم
5 دقیقه
فصل بیست و هفتم
3 دقیقه
فصل بیست و هشتم
4 دقیقه
فصل بیست و نهم
9 دقیقه
فصل سی‌ام
2 دقیقه
فصل سی و یکم
6 دقیقه
فصل سی و دوم
8 دقیقه
فصل سی و سوم
11 دقیقه
فصل سی و چهارم
4 دقیقه
فصل سی و پنجم
8 دقیقه
فصل سی و ششم
18 دقیقه
فصل سی و هفتم
10 دقیقه
فصل سی و هشتم
1 دقیقه
فصل سی و نهم
4 دقیقه
فصل چهلم
5 دقیقه
فصل چهل و یکم
21 دقیقه
فصل چهل و دوم
5 دقیقه
فصل چهل و سوم
4 دقیقه
فصل چهل و چهارم
6 دقیقه
فصل چهل و پنجم
10 دقیقه
فصل چهل و ششم
5 دقیقه
فصل چهل و هفتم
5 دقیقه
فصل چهل و هشتم
9 دقیقه
فصل چهل و نهم
33 دقیقه
فصل پنجاهم
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راز
نویسنده
مترجممحمد قصاع
راویحامد خدادادی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
115000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راز

محمد باقر عبیری
۱۳۹۹/۹/۱۶
یک رمان متوسط با ترجمه و گویندگی خوب. از روی این رمان فیلم پنجره سری با بازی جانی دپ هم ساخته شده که تلویزیون خودمون هم نشونش داده که اونم فیلم متوسطیه. کلا داستانهای آقای کینگ پایانبندی متوسط دارن و بیشتر فیلمهای اقتباسی از آثار ایشون که خیلی خوب شدن، پایانبندی رو تغییر دادن مثل shining به کوبریک کارگردانی و mist به کارگردانی فران دارابونت که در مورد آخر خود کینگ گفته کاش پایانبندی دارابونت به ذهنش رسیده بود.
با تشکر از ترجمه خوب روان، گویندگی عالی، کتابراه و البته خود آقای کینگ.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۸/۱
اثر در خور تحسینی هست یقینا خواندنش خالی از لطف نیست اجرای خیلی خوبی هم دارد و لحظاتی از اجرا چنان شما را مجذوب خواهد کرد که انگار در صحنه حضور دارید یا حداقل آن صحنه‌ها را از پرده سینما یا تلویزیون منزل خود تماشا میکنید. اما پیام اخلاقی داستان تلنگری است به وجدان کسانی که مرتکب گناه شده‌اند و دم بعبارتی به تله نداده‌اند اما به هر حال زمانی تقاص خواهند داد حتی اگر زمان احتضار وجان دادن باشند. مجددا" بابت اجرای خارق العاده تشکر میکنم.
mahdi mahmoodi
۱۴۰۱/۹/۹
واقعا کتاب پیچیده و خوبی بود. برای من که عاشق کتاب‌های مرموز جنایی هستم خیلی خوب بود. هوشمند و کاملا روانشناختی. آثار استیون کینگ رو دوست دارم. فکر کنم سومین کتابی که ازش می‌خونم
رویا +
۱۴۰۱/۱۰/۷
جالب بود. در واقع در دنیای واقعی این نوع از اختلال روانی تظاهرات متفاوتی دارد اما به عنوان یک داستان ماجرا جالب توجه بود.
فهیمه نوروزی
۱۴۰۱/۹/۵
من اثار استیون کینگ رو خیلی دوست دارم…این اثر هم مثل بقیه عالی هست…ممنونم از کتابراه👏👏
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۴/۱۸
چندان داستان قوی و جذابی نبود، البته موضوع قالب داستان و پیام آن قابل توجه بود
ممنون
Farhad Firoozabad
۱۳۹۹/۹/۲۰
ارزش خواندن دارد. موضوع خوب و جذابی دارد. نویسنده خیلی ذهن نواور و توانمندی دارد
کیوان پیشکاری
۱۴۰۲/۱۰/۵
با کتابهای که از استیون کینگ خواندم این کتاب خیلی ضعیفه برام خیلی کسل کننده بود
SADRA
۱۴۰۲/۴/۲۵
داستان بلند است و بسیار مهیج، نمی‌توانید حدس بزنید آخر داستان چه می‌شود.
محمد زمانی
۱۳۹۹/۱۰/۴
مسخره‌ترین کتاب کینگ مشکلی که از اول با مراجعه به پلیس حل میشد فقط جیب خلایق رو خالی کرد
Maserati
۱۴۰۲/۶/۲۹
راوی خوب نبود، بیش از حد درگیر داستان شده
رها نادری
۱۴۰۰/۷/۶
روان ساده و واقعا مفید این کتاب
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راز

برای دریافت کتاب صوتی راز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.