دانلود کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه


خرید کتاب صوتی

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه

کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه اثر آرون پ. نلسون و سوزان گیلبرت، به شما نشان می‌دهد که چرا با افزایش سن، یادآوری چیزها برایتان سخت‌تر می‌شود و شما برای حل این مسئله چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؛ راهکارهایی که شما می‌توانید برای کمک و پیش‌گیری از نقص حافظه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنید.

آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که در اتاق‌تان قدم بزنید ولی فراموش کنید که چرا این کار را انجام می‌دهید؟ آیا تاکنون در به یاد آوردن اسم رمز و یا تاریخ تولد نزدیکان‌تان دچار مشکل شده‌اید؟ خطاهای حافظه‌ی این چنینی به ویژه در سنین بالای 50 سالگی معمولی‌اند اما نقص حافظه، چیزی است که قابل پیشگیری و برگشت‌پذیر است. شما در هر سنی می‌توانید به یک حافظه مناسب و خوب دست پیدا کنید و آرون پ. نلسون (Aaron Nelson) و سوزان گیلبرت (Susan Gilbert) در این کتاب صوتی راه آن را به شما نشان می‌دهند.

شاید کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه (The Harvard medical school guide to achieving optimal memory) را به این دلیل انتخاب کرده‌اید که نگران این هستید مبادا چیزها را آنگونه که به آن‌ها عادت دارید به یاد نیاورید. ممکن است این مسئله برای شما ناراحت کننده و ناگوار باشد و یا حتی نگران این هستید که چنین چیزی می‌تواند شروع یک زوال جدی‌تر باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که حداکثر 40 درصد از مردم در گروه سنی 50-40 سال درباره‌ی حافظه‌ی خود نگران هستند. معمولاً دوره‌های کوتاه فراموشی، باعث می‌شود که اشخاص برای معاینه به مطب من بیایند. مثلاً برخی از نگرانی‌هایشان اینگونه است: «گاهی وقت‌ها در آشپزخانه قدم می‌زنم و فراموش می‌کنم که برای چه این کار را انجام می‌دهم. اگر یک یا دو دقیقه آن‌جا بایستم معمولاً به یاد می‌آورم، ولی همیشه‌ اینگونه‌ نیست».

بعضی از بیماران درباره‌ی فراموش کردن محل پارک اتومبیلشان صحبت می‌کنند و برخی دیگر هم می‌گویند که مجبورند عبارت‌های یک کتاب را بارها و بارها بخوانند، زیرا نمی‌توانند اطلاعات لازم را با یک بار خواندن به دست آورند.

هنگامی‌ که درباره‌ی حافظه حرف می‌زنیم منظورمان فقط همه‌ی چیزهایی‌که به‌ یاد می‌آوریم نیست، بلکه توانایی‌مان برای به یاد آوردن است. ممکن است فکر کنید که یک حافظه‌ی مطلوب حجم وسیعی از داده‌هاست که دقیقاً ثبت شده و تمام آن‌چه را که در طول زندگی آموخته‌اید و یا تجربه کرده‌اید را به‌ طور امن ذخیره می‌کند.

تمام حافظه‌ها به‌ طور یکسان به‌وجود نیامده‌اند، بعضی از آن‌ها قرار است که فقط مدت زمان کوتاهی نگه داشته شده‌ و سپس پاک شوند. تصور کنید اگر شما بخواهید هر شماره تلفنی را که گرفته‌اید و یا هر مکانی که دیده‌اید را در حافظه‌تان نگه‌داری کنید این حافظه، ذهن شما را مغشوش کرده و مانند لباس‌های از مد افتاده در کمد و یا خرت‌و پرت‌های تلمبار شده در انباری، یافتن آن‌چه که نیاز دارید را بسیار سخت می‌کند.

اطلاعاتی‌ که مهم‌ هستند و یا از نظر احساسی‌ قوی هستند برای نگه‌داری طولانی مدت در مغز ذخیره می‌شوند. این اطلاعات آن‌قدر عمیق و ریشه دارند که بخشی از شما می‌شوند. آن‌ها تصورات، تجربه‌ها و شناخت جنبه‌های ذاتی، هویت روانی و اجتماعی شما هستند. حافظه‌ی شما شامل‌ واقعیت‌ها و تصوراتی مانند نام دوستان نزدیک و چهره‌ی افرادی که دوستشان دارید است. این حافظه درعین حال‌در برگیرنده‌ی طرز کارها و مهارت‌هایی مثل نحوه‌ی راندن یک اتومبیل و یا چرخاندن یک چوب گلف و دانش تخصص یافته‌ای است که از آن در کارهای‌تان استفاده می‌کنید.

هنگامی‌ که ما شروع‌ به فراموش‌ کردن این‌ چیزهای مهم می‌کنیم نگرانی‌مان‌ آغاز می‌شود. فرآیند آموختن اطلاعات‌ جدید، ذخیره‌ کردن آن‌ها و سپس یافتنشان مستلزم بازی‌ پیچیده‌ی عملکردهای مغزی‌ است. شناخت‌ این‌ فرآیند می‌تواند به شما در درک‌ این‌که‌ چرا برخی حافظه‌ها دوام زیادی‌ دارند و برخی‌ دیگر خیلی زود پاک‌ می‌شوند و هم‌چنین شما بعضی از اطلاعات را در کوتاه مدت یا بلند مدت‌ به‌ یاد می‌آورید کمک کند.

در قسمتی از کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه می‌شنویم:

حتی با وجود این تغییرات‌ در ساختار و عملکرد مغز، مطالعات‌ درباره‌ی پیری‌ طبیعی‌ در افراد بسیار مسن‌ به ما می‌گوید که کاهش‌ شناختی‌ مخرب، بخش‌ اجتناب ناپذیری از فرآیند پیری‌ نیست. طیف‌ وسیعی‌ از تغییرپذیری‌ در چگونه‌ پیر شدن ما وجود دارد. در واقع‌ بسیاری‌ از دانشمندان‌ درباره‌ی کلیت‌ موضوع‌ پیر شدن‌ طبیعی‌ هم رأی نیستند.

در یک‌ طرف این طیف، محققانی‌ هستند که پیر شدن‌ طبیعی‌ و بیماری‌های مغزی تحلیل‌ برنده‌ از قبیل‌ آلزایمر را به‌ عنوان‌ بخش‌هایی‌ از یک پروسه‌ بررسی‌ می‌کنند. این دیدگاه‌ توسط‌ این یافته‌ تقویت‌ می‌شود که برخی‌ از افرادی‌ که مشکلات‌ حافظه‌ را در طی‌ فرآیند پیری‌ نشان‌ نمی‌دهند اما ویژگی‌های بیولوژیکی‌ شاخصی‌ از بیماری‌ آلزایمر را در بررسی‌های‌ مغزی‌شان‌ دارند، اما وجود این ویژگی‌ها به‌ عنوان‌ مدرک‌ بررسی‌ می‌شود که برای‌ هر کدام از ما در صورت بودن عمر می‌تواند بیماری‌ آلزایمر را ایجاد کند.

از سوی‌ دیگر، پژوهشگرانی‌ هستند که می‌گویند تمایز بین‌ پیری‌ طبیعی‌ و بیماری، صرفاً‌ موضوع‌ یک مدرک‌ نیست. آن‌ها می‌گویند که بیماری، بیماری‌ است و طبیعی‌ بودن، طبیعی‌ بودن است‌ و هیچ‌کدام‌ از آن‌ها نباید با دیگری قاطی‌ شود. این نقطه‌ نظر با این‌ یافته تقویت‌ می‌شود که بسیاری از اشخاص‌ پیر هستند که در 90 سالگی و بیشتر بدون نقص در حافظه‌شان‌ زندگی می‌کنند. علاوه بر این، یافته‌های اتوپسی در برخی‌ از این افراد مسن با عملکرد خوب نشان می‌دهد که مغز آن‌ها به طرز شگفت‌انگیزی‌ عاری‌ از بیماری‌ است. در مبحث ما، مهم این نیست که کدام طرف این بحث واقعاً درست می‌گوید بلکه مهم رسیدن به روشی است که شما با آن می‌توانید به یک حافظهٔ خوب دست یابید.

فهرست مطالب

۲۱ دقیقه
مقدمه
۲۵ دقیقه
فصل اول: حافظه چیست؟
۳۸ دقیقه
فصل دوم: شما چگونه به یاد می‌آورید
۳۵ دقیقه
فصل سوم: خطاها و اشتباه‌های معمولی حافظه
۲۳ دقیقه
فصل چهارم: چگونه مغز شما پیر می‌شود
۳۹ دقیقه
فصل پنجم: علل مشکلات حافظه - بخش اول
۵۳ دقیقه
فصل پنجم: علل مشکلات حافظه - بخش دوم
۴۲ دقیقه
فصل ششم: زمان مراجعه به پزشک
۳۵ دقیقه
فصل هفتم: اختلالات حافظه
۳۷ دقیقه
فصل هشتم: داروهای حافظه
۴۱ دقیقه
فصل نهم: روش‌های نوین برای رسیدن ‌به‌ حافظه‌ی خوب
۲۹ دقیقه
فصل دهم: راه کارهای عملی برای ارتقای‌ حافظه روزمره
۱۸ دقیقه
فصل یازدهم: چشم انداز
 ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه، ۴۰۱ مگابایت، زبان فارسی، MP3، 
چاپ ۱۳۹۷، قیمت الکترونیکی: ۱۳۰۰۰ ت - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب صوتی

راهنمای دانلود کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه

برای دانلود کتاب صوتی تقویت عملکرد هوش و حافظه و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب صوتی  تقویت عملکرد هوش و حافظه
احسان یعقوبی نیا
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
عالی بود...پیشنهاد میکنم..
ramin omarzay
۱۳۹۷/۱۱/۵
عالی بود
Farzin Bayat
۱۳۹۷/۹/۲۰
پیشنهاد میکنم
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۷)