معرفی و دانلود کتاب صوتی دل‌های لرزان

عکس جلد کتاب صوتی دل‌های لرزان
قیمت:
۳۵۰۰۰ 24500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دل‌های لرزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دل‌های لرزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دل‌های لرزان

شاهین رهنما در کتاب صوتی دل‌های لرزان، داستان خواهر و برادری را برایمان روایت می‌کند که یکی ناغافل درگیر عشق و عاشقی شده و آن دیگری سعی دارد او را از این مسیر منصرف کند. این رمان اجتماعی که برای مخاطبان نوجوان به نگارش درآمده، در حقیقت از آثاری‌ست که طی پروژه‌ی «رمان نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دل‌های لرزان

داستان دلدادگی یک خواهر، و برادری که قصد دارد هر طور شده، حتی به زور و اجبار مانع او بشود! در حقیقت ماجرای کتاب صوتی دل‌های لرزان از جایی شروع می‌شود که برادر، نامه‌ی عاشقانه‌ای را لای یکی از کتاب‌های خواهرش پیدا می‌کند. نامه‌ای که نشان می‌دهد خواهرش دل در گرو مهر دیگری بسته. برادرش که از این اتفاق خشمگین شده تلاش می‌کند به عمقِ موضوع پی ببرد و از چندوچون آن سر دربیاورد. همین تصمیم، مقدمه‌ای می‌شود برای رخدادهای بعدی و ماجراهای پیش‌رو.

شاهین رهنما این رمان اجتماعی را از زبان راوی اول شخص که کسی نیست جز برادر دخترک، روایت می‌کند. گفت‌و‌گوهای ذهنی وی، شخصیت و درونیاتش را به طور دقیق برای مخاطب ترسیم خواهد کرد. نویسنده کوشیده تا در بازنمایی لحن و گفتار خاص هر یک از شخصیت‌ها بسیار ماهرانه عمل کند. از طریق همین گفتارهاست که شخصیت‌پردازی‌های نویسنده به بهترین شکل برای مخاطب مجسم می‌شود.

ریتم داستان به فراخور وقایعی که به دنبال یکدیگر رخ می‌دهند، گاه تند و گاه کُند می‌شود. بااین‌حال، همواره کششی در روایت داستان وجود دارد که شنونده را وادار می‌کند به ادامه‌ی ماجراها گوش بسپارد. البته اثر حاضر علت دیگری نیز برای جذابیت خواهد داشت که به گروه سنی شخصیت‌های داستان برمی‌گردد. مخاطب نوجوان هنگامی که می‌بیند شخصیت‌ها و قهرمانان این کتاب حدوداً هم‌سن‌و‌سال خودش هستند، با آن‌ها انس گرفته و عملکردها و رفتارهایشان را بهتر درک خواهد کرد. در این حالت، همذات‌پنداری هم به کمکش خواهد آمد تا ارتباط عمیق‌تری را با شخصیت‌های کتاب صوتی دل‌های لرزان برقرار کند.

در بازار داغ کتاب‌های فانتزی غربی و رمان‌های تخیلی، شنیدن اثر حاضر می‌تواند فرصت خوبی برای نوجوانان باشد تا بتوانند به شناختی هرچند کم از خود و جامعه‌شان برسند. وقایع این داستان واقع‌گرایانه در بستری از زمان و مکانِ قابل‌درک برای نوجوانان جریان می‌یابد و به ایشان کمک خواهد کرد تا خود را در دنیای حقیقی اطرافشان کشف کنند. همچنین کمک می‌کند تا از غرق شدن در انبوهی از اتفاقات خیالی حاصل از کتاب‌های ترجمه‌شده و غیربومی و فراموش کردن خود و هویتشان مصون شوند

انتشارات مهرک نسخه‌ی متنی این کتاب گویا را به چاپ رسانده و گروه فرهنگی سماوا نیز آن را با خوانش فرزاد رنجبر به نوجوانان مشتاق ادبیات معاصر و داستان‌ها و رمان‌های ایرانی عرضه کرده است. علاقه‌مندان آثار اجتماعی شنیدن کتاب حاضر را فراموش نکنند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های رمان نوجوان

همگی موافقیم که ترجمه‌ی آثار ادبی آن سوی مرزها هم برای جامعه‌ی ادبی و هم برای مخاطبان ایرانی این آثار می‌تواند بسیار سودمند باشد. اما در این بین نکاتی وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شویم. برگردان داستان‌ها و رمان‌های خارجی صرفاً ترجمه‌ی جملات و کلمات یک زبان بیگانه به زبان مقصد نیست. فرهنگ‌ها، نکات اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی نیز لابه‌لای داستان‌ها به زبان دیگر و از آن‌جا به خوانندگان یا شنوندگان کتاب منتقل خواهند شد. از طرف دیگر وقتی این مخاطب در دوره‌ی حساس نوجوانی قرار داشته باشد، انتقال چنین ارزش‌ها و فرهنگ‌هایی می‌تواند اثرات عمیقی بر دیدگاه او نسبت به زندگی و جهان اطرافش برجای بگذارد. بااین‌اوصاف، می‌بینیم که بد نیست بین صدها کتابی که با برگردان آثار ادبی سراسر جهان، قدم به کتاب‌فروشی‌ها می‌گذارند، گاه‌گداری به رمان‌ها و داستان‌های ایرانی هم سری بزنیم و بکوشیم فرهنگ بومی و سنت‌های دیرینه‌ی خود را به کمک آن‌ها به نوجوانان این مرزوبوم منتقل کنیم. همین موضوع هدفی بود که اهالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر آن داشت تا مجموعه کتاب‌های رمان نوجوان امروز را برای مخاطبان این قبیل کتاب‌ها تدارک ببینند.

مجموعه‌ی رمان نوجوان یا رمان نوجوان امروز، شامل کتاب‌هایی‌ست که نویسندگان ایرانی در قالب داستان و رمان برای گروه سنی نوجوان به نگارش درآورده‌اند. این مجموعه ژانرهای متنوعی را از نویسندگان موفق ایرانی چون جمشید خانیان، عباس عبدی، داریوش عابدی و... دربرمی‌گیرد. داستانی که پیش رو دارید، از آثار همین مجموعه به شمار می‌رود. برخی از آثار پروژه‌ی کتاب نوجوان امروز از سوی انتشارات کانون پرورش فکری نوجوان به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسیده‌اند اما انتشار کتاب پیش‌رو به همت نشر مهرک صورت گرفته است. کتاب‌های «غریبه و دریا»، «بنفشه‌ها هم می‌خندند»، «گذر از کوه کبود»، «لالو» و «بردیا و ملکه‌ی سرزمین عاج» شماری از این مجموعه کتاب‌ها هستند.

کتاب صوتی دل‌های لرزان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی دل‌های لرزان پیشنهاد ماس به تمامی نوجوانانی‌ست که شیفته‌ی رمان‌های عاشقانه و اجتماعی ایرانی هستند.

با شاهین رهنما بیشتر آشنا شویم

شاهین رهنما، زاده‌ی 12 مرداد 1354 در املش گیلان، نویسنده و داستان‌نویس موفق ایرانی‌ست. او که در انجام فعالیت‌های اجرایی با مرکز صداوسیمای استان گیلان همکاری داشته، تهیه‌کنندگی و نویسندگی برای برنامه‌های کودک و نوجوان را به عهده گرفته. همکاری با نشریاتی از جمله «کیهان بچه‌ها»، «سلام بچه‌ها» و «سروش نوجوان» نیز بخشی از فعالیت‌های حرفه‌ای وی هستند.

کتاب «سبزتر از بهار» نخستین اثر منتشرشده‌ی اوست که مجله‌ی سلام بچه‌ها در سال 1378 آن را به‌عنوان اثر برگزیده معرفی نمود. مجموعه اشعار «از راه شیری تا ابریشم»، «پدربزرگ من عصا ندارد»، «یک دختر بی‌گوشواره» و «خنده‌های ماه»، و داستان‌های «در سینه‌ام اسبی می‌دود»، «نشانی دلت چه بود» و «برایت آشیانه ندارم» برخی از آثار شاهین رهنما به شمار می‌روند. عضویت در انجمن نویسندگان ایران و خانه‌ی شاعران، همچنین داوری در جشنواره‌های گوناگون شعر و داستان از فعالیت‌های اجرایی رهنما محسوب می‌شوند. در ادامه نیز بخشی از افتخارات این نویسنده معرفی خواهد شد:

  • کسب جایزه‌ی شعر فجر برای کتاب «یک راه کوتاه تا ماه»
  • کسب جایزه‌ی عباس یمینی شریف برای کتاب «یک راه کوتاه تا ماه»
  • کسب مقام نخست در زمینه‌ی شعر و تصنیف در دوره‌ی دوازدهم جشنواره‌ی تولیدات رادیویی.

در بخشی از کتاب صوتی دل‌های لرزان می‌شنویم

باران همچنان می‌بارید که رسیدم میان‌پشته. نباید می‌رفتم داخل محله. خانه‌ی ما ابتدای میان‌پشته بود، جایی که باغ‌های چای ما شروع می‌شد. جاده حسابی گل‌آلود شده بود. از باغ که گذشتم مادرم را دیدم. سمیرا را کول گرفته بود و با همان حال، زنبیل را کشان‌کشان از روی بوته‌های چای می‌کشید و به سمت جاده می‌آورد. کتاب‌هایم را از زیر بوته‌های تمشک بیرون کشیدم و رفتم سمت مادر. کتاب‌ها را توی نایلون پیچیده بودم که باران خیسشان نکند. شانس آوردم که چشم مادر به آن‌ها نیافتاده بود. اگر پیدایشان می‌کرد نمی‌دانستم چه بهانه‌ای باید دست و پا می‌کردم. سمیرا روی کول مادر خیس شده بود. باران روسری‌اش را چسبانده بود به پیشانی‌اش. مرا که دید داد زد: داداش اومد! داداش اومد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
بخش یک
5 دقیقه
بخش دو
4 دقیقه
بخش سه
7 دقیقه
بخش چهار
13 دقیقه
بخش پنج
3 دقیقه
بخش شش
3 دقیقه
بخش هفت
3 دقیقه
بخش هشت
8 دقیقه
بخش نه
3 دقیقه
بخش ده
11 دقیقه
بخش یازده
4 دقیقه
بخش دوازده
9 دقیقه
بخش سیزده
12 دقیقه
بخش چهارده
2 دقیقه
بخش پانزده
12 دقیقه
بخش شانزده
6 دقیقه
بخش هفده
4 دقیقه
بخش هجده
4 دقیقه
بخش نوزده
3 دقیقه
بخش بیست
8 دقیقه
بخش بیست‌ویک
4 دقیقه
بخش بیست‌ودو
5 دقیقه
بخش بیست‌وسه
4 دقیقه
بخش بیست‌وچهار
5 دقیقه
بخش بیست‌وپنج
7 دقیقه
بخش بیست‌وشش
3 دقیقه
بخش بیست‌وهفت
11 دقیقه
بخش بیست‌وهشت
17 دقیقه
بخش بیست‌ونه
8 دقیقه
بخش سی
5 دقیقه
بخش سی‌ویک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دل‌های لرزان
نویسنده
راویفرزاد رنجبر
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ 24500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دل‌های لرزان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دل‌های لرزان

برای دریافت کتاب صوتی دل‌های لرزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.