معرفی و دانلود کتاب صوتی ستارخان

عکس جلد کتاب صوتی ستارخان
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ستارخان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ستارخان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ستارخان

زندگی پر فرازوفرود سردار ملی ایران را در کتاب صوتی ستارخان گوش کنید. حجت فلاح توتکار در این کتاب جذاب زندگی‌نامه و خاطرات این فرد برجسته را با استناد به مستندات تاریخی برای شما روایت کرده است.

درباره کتاب صوتی ستارخان:

ستارخان قراچه‌داغی یکی از مشهورترین سرداران جنبش مشروطه در ایران بود که به او لقب سردار ملی را داده بودند. او توانست در مقابل نیروهای دولتی مخالف مشروطه در تبریز ایستادگی کند و نامی ماندگار برای خود برجای گذارد. وی در سال 1245 خورشیدی و در یکی از روستاهای شهرستان ورزقان متولد شد.

دلیل بیشتر شهرت او ایستادگی در برابر قشون محمدعلی شاه است که برای دستگیری مشروطه‌خواهان به تبریز هجوم آورده بودند. او با رهبری کردن جنبش ضددولتی با کمک مجاهدان و باقرخان موفق شد تا به مدت یک سال در مقابل قوای دولتی ایستادگی کند. حال حجت فلاح توتکار در کتاب ستارخان با روایت دوران زندگی این سردار ملی شجاع، مخاطبان خود را با او آشنا ساخته است.

کتاب حاضر در فصل اول به معرفی دوره عیاری پرداخته و بعد از بررسی پیشینه خانوادگی و وقایع زندگی ستارخان، دوره پیش از مشروطیت را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. فصل دوم با عنوان «تبدیل‌شدن عیار به مجاهد»، به نحوه پیوند ستارخان با صفوف مشروطه خواهان تبریز و عضویت او در نیروی مجاهدان پرداخته است.

در فصل سوم کتاب صوتی ستارخان نیز از دوران درخشش او به‌عنوان رهبر جنبش مقاومت تبریز می‌شنوید. همچنین کوشش‌های او در فرماندهی کردن مبارزات با جبهه استبداد و تلاشش برای شکل‌دهی کانون مقاومت ضد خودکامگی در دوره استبداد صغیر روایت می‌شود. فصل چهارم کتاب حاضر نیز از سفر اجباری ستارخان از تبریز به تهران می‌گوید و جزئیات آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. نویسنده در فصل آخر این کتاب ماجرای پارک اتابک و خانه‌نشینی ستارخان و فرجام کار او را روایت کرده است.

درباره مجموعه شخصیت‌های مانا:

هر یک از مجلدات این مجموعه با هدف ارائه‌ی الگوهایی موفق در عرصه‌های گوناگون علمی، سیاسی و فرهنگی، به بررسی زندگی یکی از بزرگان تاریخ معاصر ایران اختصاص یافته است. مخاطب کتاب‌های مجموعه‌ی شخصیت‌های مانا عمدتاً جوانان و دانشجویان‌اند. گفتنی است که آغاز انتشار کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی مذکور قرار می‌گیرند، به سال 1388 بازمی‌گردد.

کتاب صوتی ستارخان مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های تاریخ ایران و زندگی‌نامه افراد مشهور و برجسته تاریخی و سیاسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد.

در بخشی از کتاب صوتی ستارخان می‌شنویم:

چنان که پیش‌تر اشاره کردیم، محمدعلی میرزا از روزهای نزدیک به‌روز به توپ بستن مجلس در 23 جمادی‌الاول 1326 تدارک گسترده‌ای برای تسلط بر تبریز دیده بود. اسلامیه نشینان در هماهنگی تام با دربار شاه بر آن بودند تا نظم استبدادی را بر تبریز حکمروا کنند. ازاین‌رو آنان به ایجاد آشوب و ناامنی در شهر پرداختند.

انجمن ایالتی ستارخان و باقرخان را از باسمنج به شهر فراخواند. اما اسلامیه‌نشینان که در حمایت سرکرده‌های شورشی چون شجاع نظام مرندی و زرقام نظام و نیز بیوک خان فرزند رحیم خان شلبیانلو و برخی دیگر از سرکردگان شورشی برخوردار بودند به هجوم به محله‌های هوادار مشروطه پرداختند و در ازبین‌بردن کانون مشروطه‌خواهی، یعنی انجمن ایالتی تبریز تلاش کردند.

چنین بود که چند روز بعد اعضای انجمن پراکنده شدند. مخبرالسلطنهٔ هدایت، والی محافظه‌کار از تبریز به اروپا رفت. در این میان مجاهدان ماندند تا با کمک سررشته‌داران مرکز غیبی و یکی دو تن از نمایندگان انجمن ایالتی و نیز وفاداری برخی سخنوران مذهبی و حمایت معنوی مراجع تقلید مقیم عتبات مقاومتی در برابر این نیروی عظیم سرکوبگر رقم زنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
تیتراژ
5 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
فصل اول: دورهٔ عیاری
25 دقیقه
فصل دوم: تبدیل شدن عیار به مجاهد
46 دقیقه
فصل سوم / بخش یک: رهبر جنبش مقاومت تبریز، ستارخان سردار ملی
60 دقیقه
فصل سوم / بخش دو
58 دقیقه
فصل سوم / بخش سه: محاصره تبریز
21 دقیقه
فصل چهارم: عزیمت ستارخان از تبریز
41 دقیقه
فصل پنجم: ستارخان در تهران
3 دقیقه
فرجام سخن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ستارخان
نویسنده
راویدانیال حکیم علوی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ستارخان

محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۲/۴
من اطلاعات کمی درمورد ستارخان داشتم ‌علاقه مند بودم اطلاعات خودم را افزایش بدهم واین کتاب هم اطلاعات زیادی از دوره جوانی و مقاومت این قهرمان ملی در مرحله امیر خیز را ارائه می‌کند اما کاش درمورد باقر خان هم صحبت می‌کرد ودر مورد این شخصیت برجسته مشروطیت مانند ستارخان به برسی شخصیت وزندگی ایشان
می و
پرداخت، درمورد راوی هم باید بگویم صدایش مناسب متن بود وهمخوانی لازم با کتاب را داشت اما دربعضی از موارد صدای ورق زدن کتاب شنیده می‌شود که یک نقطه ضعف است مورد دوم اینکه اسامی را اشخاص را اشتباه تلفظ می‌شد مثل حیدر خان عمو اوغلی ودر آخر از ناشر متنی وصوتی کتاب همچنین کتابراه برای ارائه این کتاب تشکر میکنم
مهسا .ر
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
مسلما کتاب و محتوی ان قابل خواندن و با ارزش است اما خوانش کتاب اصلا مناسب و دلنشین نیست. اولا بسیار تند و سریع و بدون احساس خوانده میشد. کتاب‌های با این سبک چون پر از اسم و وقایع تاریخی است باید شمرده تر و ارام تر خوانده شود تا تاثیر و ماندگاری بیشتری داشته باشد، خوانش جوری انجام وظیفه بوده فقط متاسفانه
سید محمد قریشی
۱۴۰۱/۱/۲۷
در حال شنیدنش هستم، خوانش کتاب باصدای مناسبی صورت نگرفته، اسامی برخی مکان‌ها و افراد اشتباه تلفظ میشه، لازم بود فصول بلند به چند قسمت تقسیم بشوند و در بین قسمتها موسیقی مناسب گذاشته میشد.
سیده لیلا موسوی اطهر
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
سلام
کتاب خیلی ارزشمندی بود ولی حیف که نمیتونستم با صدای گوینده ارتباط برقرارکنم باید واقعا از دلیری بزرگان ایران هرچند کوتاه خبر داشت ایشان بسیار زحمت کشیدن وچه غریبانه شهید شدند
esmaeil hasani
۱۴۰۲/۴/۷
من که هم از این کتاب لذت بردم و هم به این افراد افتخار میکنم
مهتاب امیراحمدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتاب خوبی بود اما با فرم خواندن گوینده نتوانستم ارتباط بگیرم
علیرضا جاجرمی
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بیشتر خلاصه کتب دیکشت تا تحلیل درست
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ستارخان

برای دریافت کتاب صوتی ستارخان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.